مصاحبه عطریانفر

قالیباف مجلس را رها کرده

و به فکر ریاست جمهوری است!

 

انتشار مانیفست انقلابی

رهبر 83 ساله کاتولیک های جهان

راشا تودی ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹) 19 مهر ماه 1399  -  10 اکتبر 2020

 pyknet100@gmail.com


19-16 مهر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


19-16 مهر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


19-16 مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


19-16 مهر

منتخب اخبار
شهرستان ها


19-16 مهر

منتخب اخبار ورزشی


19-16 مهر

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 19 مهر

ترامپ: نانسی پلوسی دیوانه

میخواهد علیه‌من کودتا کند!

ترامپ به کاخ سفید بازگشته اما رفتار و گفتار و تصمیماتش بیش از گذشته مغشوش و ناپایدار است که گفته می شود این ناپایداری به وضع ناپایدار جسمی او مربوط است. ماسک از مقابل دهان و بینی برداشته و می خواهد در مناظره انتخاباتی بصورت مستقیم شرکت کند اما بایدن و تیم های مقابله با کرونا مناظره آنلاین را تصویب کرده اند. شاید هم به این دلیل که بتوانند جلوی پرخاش ها و ناسزا گوئی های دو رقیب انتخاباتی را با مناظره آنلاین بگیرند و مناظره را کنترل کنند. نخستین ارزیابی ها از مناظره دو معاون ترامپ و بایدن حکایت از متین بودن هر دو در این مناظره (برخلاف روسایشان) و همچنین تاکید رسانه های مخالف ترامپ در امریکا روی تسلط معاون بایدن بود.

ترامپ به کاخ سفید بازگشته اما همانطور که اشاره شد موقعیت او حتی در کاخ سفید نیز ناپایدار است و روز گذشته رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که قرار است با استفاده از بند ۲۵ قانون اساسی برکناری موقت رئیس جمهور بخاطر ابتلا به ویروس کرونا به بحث گذاشته شود. کمیسیونی برای ارزیابی سلامت روان و جسم ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا تشکیل خواهد شد.

پیشنهاد نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا پس از شنیده شدن سرفه‌های رئیس جمهور و خس خس سینه او مطرح شد.

پس از این پیشنهاد ترامپ هم در توئیتی نوشت "نانسی دیوانه است و باید مراقب او بود چرا که قصد کودتا علیه من را دارد."


شجریان رفت و ننگ و نفرت را برای آنهائی

باقی گذشت که تفنگ به روی مردم کشیدند!

محمدرضا شجریان رفت. رفتنی که غافلگیر کننده نبود. آنچه غافلگیر کننده بود، نه برای مردم، بلکه برای حکومت و کانون اصلی قدرت، بازتاب رفتن او در میان مردم بود. آنها که صوت او را ممنوع کرده و نام و تصویرش را به حصر برده بودند، اگر اندکی دوراندیشی داشتند، می فهمیدند که با حصر و ممنوعیت نمی توانند کسانی را به فراموشخانه بفرستند که نام و هویت ملی شان در حافظه مردم باقی می ماند. آنچه حکومت با شجریان کرد، هرگز فراموش نخواهد شد و از جمله سیاه ترین اوراق دفتر تاریخ جمهوری اسلامی است. همه میدانیم که پیکر او را به زادگاهش (مشهد) بردند و به حق، در آرامگاه فردوسی به خاک میهن سپردند. اخبار مربوط به پیام هائی که در پی در گذشت شجریان انتشار یافت و واکنش هائی که در مقابل بیمارستان جم و یا در بهشت زهرا و یا بیرون از محل مراسم نماز بر جنازه او صورت گرفت، تکرار دانسته های دو روز گذشته مردم ایران است و ضرورتی ندارد. نماز بر پیکر او را حجت الاسلام دعائی سرپرست روزنامه اطلاعات خواند. هر اندازه که او برای روزنامه اطلاعات اعتبار و آبرو فراهم کرد، حسین شریعتمداری روزنامه کیهان را بی اعتبار و بی آبرو کرد. زبان روزه مردم ایران، پس از چهره در نقاب خاک کشیدن شجریان نیز با ربنای تاریخی او باز خواهد شد. بانگ او در ارگ بم برای همیشه طنین انداز است، او فریاد یک ملت انقلاب کرده علیه بیداد دهه 60 و بر باد رفتن انقلاب آنها بود. صدای او و ترانه ها و غزل هائی که از لابلای دیوان حافظ و سعدی و شمس بیرون کشید و خواند تاریخ شفاهی 40 سال گذشته در بطن موسیقی ایران است. او رفت و ننگ و نفرت را برای آنها که تفنگ به روی مردم کشیدند و حاضر نشدند "تفنگشان را زمین بگذارند" باقی گذشت.


وزرای خارجه ارمنستان، روسیه و آذربایجان

مذاکرات سه جانبه در مسکو

برای خاموش کردن آتش جنگ قره باغ


رفتی و باز آمدی

مبتلا به کرونا نیائی!

استفاده از ماسک از امروز (شنبه) در تهران اجباری است، محدودیت ها و دورکاری ها را می خواهند تمدید کنند، بیمارستانهای نظامی در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار گرفت و شمار قربانیان کرونا بویژه در تهران روز به روز اضافه می شود. علیرغم همه این تدابیر و هشدارها، انبوهی از مردم از تعطیل اربعین استفاده کرده و برای سه روز خود را رساندند به شهرهای شمالی کشور. رویدادی که هفته آینده نیز بدلیل تعطیل بودن شنبه تکرار خواهد شد و متعاقب آن در هفته اول آبان ما نیز بدلیل تعطیل بودن روز یکشنبه تکرار خواهد شد. این عکس جاده چالوس- کرج را بعد از ظهر دیروز (جمعه) نشان میدهد:

یکی از زیباترین ترانه های اسماعیل نواب صفا که حسین قوامی آن را با ارکستر بزرگ گلها خواند، ترانه "رفتی و باز آمدی- عاشق نواز آمدی" است.  حالا باید خطاب به آنها که از سفر شمال باز گشته اند خواند:

رفتی و باز آمدی

مبتلا به کرونا باز نیائی


تکلیف آنها که پول خرید ماسک ندارند چیست؟

از شنبه هرکس در تهران

ماسک نداشته باشد جریمه می شود


اسناد دخالت لهستان و لیتوانی

در امور داخلی بلاروس!

تلویزیون 24 روسیه - نعمت بوستانی


عنوان اول پیک نت 16 مهر

داعش به بهانه جنگ قره‌باغ
به‌مرزهای ایران نزدیک شده


اتهام اصلی: پافشاری او برای ورود سه وزیر زن به کابینه

محاکمه شهیندخت مولاوردی

معاون پر توان کابینه اول روحانی


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر خواننده ترین مطلب پیک نت چهارشنبه عنوان اول آن بود که روی تلگرام این روزنت بالای 8 هزار و 600 خواننده داشت. روی فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را گزارش خبری مربوط به محاکمه شهیندخت مولاوردی داشت. همین مطلب روی 12 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد. این نکته را یادآور می شویم که آمار مطالب و بویژه عنوان اول پیک نت تا 12 ساعت پس از اعلام آن نیز افزوده می شود که معمولا این افرایش بین 2 تا 3 هزار خواننده است. یعنی برای مثال اگر پر مخاطب ترین مطلب 6 هزار خواننده داشته، این آمار تا 12 ساعت پس از اعلام آن در پیک نت بین 2 تا 3 هزار خواننده بیشتر می شود.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران