شرط مذاکره

روسیه منتظر کودتای

نظامی ها در اوکراین است

 

واکنش به تحریم ها

افزایش انتقال گاز روسیه

 از طریق اوکراین به اروپا

(پیک هفته ۱۰۹)  7 اسفند  ماه 1400 - 26 فوریه  2022

 pyknet100@gmail.com


7 - 4 اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


7 - 4 اسفند

رویدادهای منطقه

 و جهان


7 - 4 اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


7 - 4 اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


7 - 4 اسفند

منتخب اخبار ورزشی


7 - 4 اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول

یادداشت سردبیری

در اوکراین جنگ نشد

بلکهجلوگیری ازجنگ شد!

در شماره چهارشنبه پیک نت، مطلبی داشتیم با عنوان "شلیک توپ های تو خالی امریکا و اروپا بطرف روسیه" که انبوهی از پیام زیر این مطلب نوشته شد. دراین مطلب ناتو و دولت اوکراین زمینه ساز جنگ در این کشور معرفی شده و اشاراتی هم به نسل کشی در شرق اوکراین توسط فاشیست های اوکراین شده بود. البته به این نکته هم اشاره شده بود که جنگ رسانه ای که امریکا راه انداخته به جنگ زمینی تبدیل نخواهد شد.

پیام هائی که به آن اشاره شد خواندنی است، از آن جهت که بدانیم، آنها که عادت به پیام نویسی دارند، چقدر نسبت به موضوعی که به آن ورود می کنند آگاهی دارند و اساسا همان مطلبی که زیر آن پیام می نویسند را با دقت خوانده اند و آنقدر عجله برای پیام نویسی داشته اند که فرصت نکرده اند مطلب را با دقت بخوانند!

آنچه که مربوط به جنگ می شود، ما همچنان اعتقاد داریم در اوکراین آن جنگی که پیش بینی میشد روی نداد. پیش بینی می شد که در صورت ورود ارتش روسیه به شرق اوکراین برای حفاظت از مردم دو جمهوری این منطقه، ناتو از خاک لهستان، مجارستان، لیتوانی و رومانی وارد اوکراین شده و با روسیه وارد جنگ خواهد شد. ما با این پیش بینی موافق نبودیم و چنین جنگی را هم ممکن نمی دانستیم. دیدیم که پس از ورود ارتش روسیه به اوکراین نیز علیرغم همه درخواست های رئیس جمهور اوکراین که به التماس شبیه بود، ناتو با ارتش روسیه وارد جنگ نشد، گرچه در هفته های اخیر سیل سلاح های مرگبار را به همراه کارشناسان نظامی ناتو وارد اوکراین کرده بود. آخرین رقم این سلاح های اهدائی یکصد تانکی بود که آلمان به کیف منتقل کرد و در اختیار ارتش اوکراین گذاشت.  ارتش اوکراین، طی سالهای اخیر بتدریج 40 در صد از خاک دو جمهوری شرق اوکراین را تصرف کرده بود و در جریان این اشغال 15 هزار نفر کشته شده بودند. ناتو بی وقفه مرگبارترین سلاح ها و تجهیزات نظامی را به اوکراین منتقل می کرد و خود را آماده جنگ در آینده نزدیک می کرد اما پیشدستی روسیه زمینه سازی و تدارکات ناتو را متوقف کرد. ظاهرا روسیه می توانست پس از بازپس گیری آن 40 درصد از خاک منطقه شرق و سپردن آن به دو جمهوری مورد بحث، خود در مرزهای شرق اوکراین متوقف بماند و پیش نرود، اما دعوت های پیاپی زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از ناتو برای ورود به این کشور و از همه هولناک تر، اشاراتی که او به ضرورت اتمی شدن اوکراین با بهره گیری از پایگاه اتمی چرنوبیل کرد و اعلام این که قرار داد صلح "مینسک" با دو جمهوری شرق اوکراین را دیگر به رسمیت نمی شناسد و حاضر به مذاکره هم نیست، باندازه کافی ضرورت پیشروی ارتش روسیه در خاک اوکراین را اجتناب ناپذیر ساخت، که البته آرایش نظامی ارتش روسیه نشان داد که آنها این آینده را قطعی میدانستند. بنابراین، آنچه که روی داد نه جنگ بلکه ورود ارتش روسیه به خاک اوکراین و برای به زیر کشیدن دولت جنگ طلب اوکراین، قطع دستهای ناتو از اوکراین و جلوگیری از نسل کشی مردم شرق این کشور بدست فاشیست های مسلح شده دراوکراین بود و هست. شمار فاشیست های مسلح شده اوکراین تا 60 هزار نفر برآورد شده است. آنها "روس کشی" را از اهداف خود میدانند. آیا روسیه باید معطل می ماند تا ارتش ناتو در پایگاههای نظامی که در اوکراین برپا کرده مستقر می شد و نیروگاه اتمی چرنوبیل تولید کلاهک های اتمی را در 600 کیلومتری مسکو شروع می کرد؟ کدام نیروی ملی در کدام کشور به این سئوال، در صورتی که چنین شرایطی برایش پیش بیاید پاسخ مثبت می دهد؟

حالا نگاهی بیاندازیم به برخی از پیام ها: ..... ادامه

عکس مربوط به لحظه ایست که خبر سقوط "کیف" پایتخت اوکراین را در آغاز تهاجم ارتش هیتلری به شوروی به استالین دادند و دولت فاشیستی در اوکراین تشکیل شد. دولتی که تا شکست ارتش هیتلری در استالینگراد و عقب نشینی از خاک اتحاد شوروی ادامه یافت.


متن پیام پوتین

امریکا می خواست اوکراین را

سر پل تجاوز اتمی به روسیه کند!


شهر ادُسا 2014
برای آگاهی آنها که  حکومت
فاشیست‌ها دراوکراین را باورنمی‌کنند


موج مهاجرت سرعت گرفته

مهاجرت از ایران

رویای طلائی جوانهاست


رقابت فرانسه و انگلستان

برای پناه داد به "زلنسکی"

موسسه راهبردی روسترات
ترجمه- کیوان خسروی


پوتین تلفن های زلنسکی را پاسخ نمیدهد


سرمقاله راه توده 824

پیوند ایران بامهم‌ ترین

رویدادهای روز جهان


توافق گام به گام

نتیجه 10 ماه مذاکره اتمی

تا چن روز آینده اعلام می‌شود


عنوان اول پیک نت 4 اسفند

دروغ - انکار - سانسور
مشکل حل‌ نمیکند، مشکل ‌می‌آفریند


راه توده 824 منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره824 (چهارشنبه 4 اسفند 1400)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک وکانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. مطلب ویژه این شماره گزارش تحقیقی است که در دهه 1350 رحمان هاتفی درباره کمال الملک نقاش نوشت و در روزنامه کیهان که بعدها سردبیر آن شد منتشر کرد. سرمقاله این شماره اختصاص به یکی از مهم ترین چالش های جهانی با دلار امریکا و همین چالش در جمهوری اسلامی و دلائل مخالفت های داخل ایران با گردش به شرق دارد. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

تغییر سیاست ها در جمهوری اسلامی گریز ناپذیر است، امریکا و ناتو در اوکراین چه می کنند و چه می خواهند؟، پوتین زیر فشار مجلس روسیه برای پایان تردید در اوکراین، مانیفست پوتین برای روسیه و جهان چیست؟ مانورهای چند گانه فرانسه به رهبری "مکرون"، "ناتو" یعنی امریکا، فرانسه و بریتانیا، امریکا برای چه هدفی آماده جنگ می شود؟، فاشیسم درکمین دو جمهوری در شرق اوکراین، سوسیالیستها در پرتغال و طالبان در افغانستان، استراتژی امریکا برای حبس چین در مرزهای آن کشور و بالاخره انتشار مقاله ای که زنده یاد کیانوری دبیراول وقت حزب توده ایران در سال 1373 و در ارتباط با آینده جنبش تحول خواهی در جمهوری اسلامی.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

گزارش حضور علی لاریجانی در کلاب هاووس و گفتن جزئیات نقش رهبر در تصویب برجام که در شماره روز گذشته (سه شنبه) پیک نت منتشر شد با نزدیک به 6 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت بیشترین خواننده را داشت. روی فیسبوک پیک نت عنون اول روی گذشته که گزارشی از تائید استقلال دو جمهوری شرق اوکراین توسط پوتین بود بیشترین خواننده را داشت. همین مطلب روی 15 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران