سرمقاله راه توده 825

از پیشدستی روسیه علیه

توطئه‌های‌ناتو حمایت کنیم!

 

سفر وزیر دفاع امریکا به تایوان

چینمیخواهد گریبان‌امریکا را

در تایوان بگیرد؟

(پیک هفته ۱۰۹)  11 اسفند  ماه 1400 - 2 مارس  2022

 pyknet100@gmail.com


9 - 11 اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


9 - 11 اسفند

رویدادهای منطقه

 و جهان


9 - 11 اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


9 - 11 اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


9 - 11 اسفند

منتخب اخبار ورزشی


9 - 11 اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 11 اسفند

روسیه پشت‌دروازه‌های کیف

نمی‌خواهد شهرویران شود!

همین که ارکستر ناتو به رهبری امریکا، در این روزها علیه روسیه و به سود دولت اوکراین، یکجا و یکصدا، سنفونی ضد روسی را می نوازد، نشان میدهد که اوضاع در اوکراین به سود دولت زلنسکی و فاشیست های حاکم بر این کشور نیست، والا نیاز به این همه لشکر کشی نبود. آنها تا پیش از ورود ارتش روسیه به شرق اوکراین کار خود را برای بلعیدن اوکراین و استقرار موشک های اتمی در آن با هدفگیری روسیه تمام شده تلقی کرده بودند. می خواستند روسیه را با درگیر کردن در شورش قزاقستان و بلاروس گرفتار یک جبهه پهلوئی کنند تا آخرین گام ها را در اوکراین با خیال آسوده بردارند که تیرشان به سنگ خورد. در اوکراین با ارتش روسیه روبرو شده و غافلگیر شدند و حالا با ارسال سنگین ترین ادوات نظامی تا مشاوران ارشد نظامی، زیر شیپور تمامی رسانه ها به مقابله برخاسته اند. حتی با تهدید و محکوم کردن سیاستمداران و هنرمندانی که اندک زاویه ای با این کارزار دارند. بمباران رسانه ای مردم حتی در پیشرفته ترین کشورهای اروپائی به آنها اجازه لحظه ای به خود آمدن و فکر کردن را نمیدهد تا به ریشه ها و اعماق جنگی که در اوکراین جریان دارد پی ببرند. درحاشیه همین کارزار جهانی، نه تنها مردمی که در داخل ایران و با این تصور که پوتین و روسیه اجازه سرنگونی جمهوری اسلامی را نمیدهند با دسته "کرُ" این ارکستر آواز می خوانند، بلکه درخارج از کشور و بویژه در اروپا و امریکا نیز ایرانی هائی که دست به قلم دارند، برای این ارکستر پامنبری می خوانند. حساب آنها که پول از تلویزیون های فارسی زبان می گیرند تا مطابق سیاست آنها باصطلاح تفسیر بگویند، خود داستان مستقل و دیگری است. به یکی دو نمونه از این کارزار، که دوران "مک کارتیسم" در امریکا را تداعی می کند توجه کنید:

صدراعظم اسبق آلمان "شرودر" که از سیاستمداران برجسته این کشور است را در تلویزیون دولتی آلمان "احمق" خطاب کردند زیرا در باره جنگ اوکراین گفت "ما هم (یعنی آلمان و اروپا) در بوجود آمدن این وضع سهم داشته ایم!"

رهبر روس ارکستر فلارمونیک مونیخ را چون حاضر نشد علیه روسیه و پوتین موضع گیری کند از کار برکنار کردند. این دو نمونه را ذکر کردیم تا در ادامه آن به نکته دیگری اشاره کنیم.

رهبر ارکستر فلارمونیک مونیخ یک فیسبوک دارد. در زیر آخرین نوشته اش که در آن ضرورت قطع نکردن رابطه با روسیه و حفظ گفتگو را مطرح کرده بود، بیش از 400 پیام نوشته شد که تقریبا تمام این پیام ها آلوده به فحش و ناسزاست.

وحشت نمی کنید که به کجا می رویم؟

حالا سری به اوکراین بزنیم:

صاحب عکس بالا که در دولت زلنسکی تمبر دولت اوکرایین شده "استفان باندرا" سرکرده ناسیونالیست های اوکرایین در جنگ دوم و فرمانده بسیاری از قتل عام ها و نسل کشی ها و آدمسوزی ها علیه مردم شوروی و لهستانی های مقیم اوکرایین است. حتی بخشی از اهالی لهستان در مرزهای اوکرایین نیز به فرمان او قتل عام شدند. او حالا بعنوان قهرمان ملی اوکرایین معرفی شده و فاشیست های اوکراین او را رهبر خود میدانند.

باز هم نمی خواهید بدانید عمق ماجرا در اوکراین چیست و ما را به کدامین سو می برند؟

بقول نیما:

به کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده خود را


تلویزیون 24 ساعته روسیه:

هدیه هواپیما از کشورهای اروپائی

خالی بندی های دولت اوکراین است


فیسبوک پیک نت بار دیگر توقیف شد

همانگونه که پیش بینی می کردیم، فیسبوک پیک نت، نیمساعت پیش و بدنبال انتشار عکس "این سه نفر" و فیلم مربوط به عملیات فاشیست های اوکراین در جاده کیف به لهستان توقیف شد. فیسبوک این توقیف را سه روزه اعلام کرده و حالا باید دید در پایان سه روز، بار دیگر پیک نت آزاد خواهد شد یا خیر؟ متاسفانه این اقدام فیسبوک پیش از بارگذاری عنوان اول و چند خبر دیگر امشب روی داد.


مقاله هنری کسینجر

ازپوتین "شیطان" نسازید

اوکراین نباید به ناتو وصل شود


تظاهرات همبستگی  با روسیه

علیه فاشیست ها در اوکراین!

«پراودا» اول مارس 2022

ترجمه- کیوان خسروی


وزیرخارجه روسیه:

امریکا باید سلاح های اتمی

خود را از اروپا جمع کند!


گوشه ای از عملیات

 فاشیست های اوکراین


دور دوم مذاکرات صلح اوکراین

فردا در بلاروس آغاز می شود


ذخائر گاز آلمان

 رو به اتمام است!


راه توده 825 منتشر شد!

هفته نامه راه توده- شماره 825 (11 اسفند 1400) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت.

سرمقاله این شماره اعلام  نظر راه توده در ارتباط با حوادث اوکراین است و گزارش ویژه آن نیز در ارتباط با آنچه که 7 سال پیش در اوکراین روی داد و زمینه ساز جنگ امروز در این جمهوری شد. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

روسیه تا پاسخ اتمی به ناتو پیش می رود!، امریکا روی نابودی اوکراین حساب کرده، از کدام توافق در مذاکرات وین دفاع می کنیم!، سرعت گرفتن گردش به شرق پاکستان، چین نگران های امنیتی روسیه را درک می کند، اتحادیه بریکس رقیب ایالات متحده و اتحادیه اروپا، بر آنچه می گوئیم و نظر میدهیم آگاهی داریم؟، امریکا تهدید واقعی برای جهان است، چگونه ایران در سده 19 قربانی قدرت ها شد!، غرب زیر همه تعهدات ناتوئی خود با روسیه زد، کودتای 5 میلیارد دلاری سال 2015 در اوکراین.


هشدار یک فرمانده نظامی ارشد چین به امریکا

زمان بازگشت تایوان

به دامن مادر خود رسیده است!


پیشدستی جنگی روسیه

برای جلوگیری از جنگ اتمی!

راشا تودی ترجمه رضا نافعی


عنوان اول پیک نت 9 اسفند

ناتو، یکپارچه پشت دولت

دست‌ نشانده‌اش در اوکراین ‌ایستاد


فرمان پوتین برای آماده باش اتمی

روسیه خود را آماده

ضربه احتمالی و اتمی ناتو کرد!


فیسبوک خبری اخبار سوریه

هدف ارتش خصوصی اوکراین

کشتار و ویرانی در کیف است


عنوان اول پیک نت 8 اسفند

امریکا 30 کشور را

در ناتو به خط کرده است

واقعیات اوکراین، پشت خبرسازیها و مفسرپروری‌ها پنهان است


شهر ادُسا 2014
برای آگاهی آنها که  حکومت
فاشیست‌ها دراوکراین را باورنمی‌کنند


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت دوشنبه (سه شنبه ایران بدلیل مبعث تعطیل سراسری بود) روی تلگرام این روزنت نزدیک به 8 هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب بود. این عنوان "ناتو یکپارچه پشت دولت دست نشانده اش در اوکراین ایستاد"، در فیسبوک پیک نت نیز پر خواننده ترین بود و روی 10 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران