کنگره انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها

بر سر حداقل ها به تفاهم برسیم

و برای اصلاح امور به میدان بیائیم

 

جهانگیری، لیلاز و محمدهاشمی فعال می شوند؟

زیر پوست سیاسی ج.اسلامی

تحرکات تازه ای آغاز شده!

(پیک هفته ۱۰۹)  ۱۷ بهمن  ماه ۱۴۰۰ - ۶ فوریه  ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


 ۱۷ - ۱۶ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


 ۱۷ - ۱۶ بهمن

رویدادهای منطقه

 و جهان


 ۱۷ - ۱۶ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 ۱۷ - ۱۶ بهمن

منتخب اخبار
شهرستان ها


 ۱۷ - ۱۶ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


 ۱۷ - ۱۶ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۷ بهمن

چینو روسیه برندگان‌و‌امریکا

و اروپا بازندگان المپیک چین

سفر یک روزه پوتین به چین و مذاکرات چند ساعته ای که رهبران دو کشور در پشت اتاق در بسته داشتند، حتی بموجب نخستین بیانیه ها و اظهارنظرهائی که انتشار یافته، رویدادی بسیار مهم بود. این که رسانه های غربی سعی می کنند این سفر و نتایج آن را در حاشیه قرار بدهند مهم نیست، بلکه نتایج آشکار آن در صحنه جهانی مهم است. از جمله پائین کشیده شدن فیتیله اخبار پیاپی و تحریک آمیز پیرامون خطر فوری حمله روسیه به اوکراین در ۴۸  ساعت گذشته. پیش بینی روزنامه واشنگتن پست که توام با بیان نگرانی امریکا از دیدار و قول و قرارهای رهبران چین و روسیه بود، اکنون درست از آب در آمده است. واشنگتن پست نوشت:

با سفر  ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به چین روابط دو کشور مستحکم‌تر می‌شود و این موضوع باعث سرگیجه امریکا خواهد شد و برای دولت بایدن دردسرساز.

در حالیکه دولت‌های غربی در تلاش برای پیش‌بینی نیات ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در قبال اوکراین بودند یکی از کشور‌هایی که واضح‌ترین دیدگاه را در حمایت از روسیه اعلام خواهد کرد چین خواهد بود. پیوند چین و روسیه در سالیان اخیر به طور قابل توجهی تعمیق یافته و اینک وارد مرحله عمیق تری می شود. پکن و مسکو هر دو این مشارکت را کلیدی برای مقابله با جهان تحت رهبری ایالات متحده میدانند، زیرا منابع و فناوری های خود را به اشتراک می‌گذارند. دولت‌های غربی در مورد نوع رویکردشان در قبال این اتحاد دچار تفرقه خواهند شد.

الکساندر گابویف کارشناس ارشد مرکز کارنگی مسکو می‌گوید: «با تفرقه در دولت های غربی برای نوع برخوردشان با اتحاد چین و روسیه ایالات متحده دیگر تنها با چالش چین و روسیه روبرو نیست بلکه تیم این تفرقه نیز به چالش جدیدی تبدیل خواهد شد.»

چین در مواجهه با تحریم‌ها و محکومیت‌های اعمال شده از سوی غرب با روسیه وارد اتحاد شده است. پوتین و "شی جین پینگ" رئیس جمهوری چین پس از نزدیک به دو سال فرصت یافتند تا در مورد مسئله اوکراین و سایر موضوعات مستقیما گفتگو کنند. وزیر امور خارجه چین گفته است که این دیدار یک رویداد بزرگ در روابط بین‌الملل بود.

دولت‌های غربی قصد داشتند، همزمان با بحران اوکراین، با تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک چین را تحت فشار قرار بدهند و نشان بدهند که تحریم  های اقتصادی غرب علیه روسیه، می تواند چین را هم زیر فشار قرار بدهد، اما نتایج سفر یک روزه پوتین به چین این محاسبات را دگرگون کرد و قراردادهای گاز و نفت و تجارت میان روسیه و چین و گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور؛ همزمان با همآهنگی عمیق سیاسی آنها با یکدیگر رویاها را برباد داد.


مصاحبه عبداللهیان پیش از رفتن به مجلس

آخرین "قمُ قمُ" ایران و امریکا

برای اعلام توافق اتمی در وین


همسر وی نیز کرونا گرفته است

اردوغان در اوکراین

کرونا گرفت و به ترکیه بازگشت!


گزارش باقری کنی به مجلس

توافق ایران و امریکا

در وین قطعی به نظر می‌رسد


روی دوم مذاکرات وین با کشورهای منطقه

لغو مرحله بندی تحریم ها

بزودی در وین اعلام می شود


عنوان اول پیک نت ۱۶ بهمن

دیداری مهم تر از دیدارهای ورزشی المپیک زمستانی

گفتگوی ‌رهبران چین و روسیه
به‌محض ورود پوتین به پکن!


سخنان حسن خمینی

چرا سیمای ج. اسلامی

از سایه سال ۵۷ هم می ترسد؟

در ده روز پایانی رژِیم شاه و پیروزی انقلاب ۵۷ مانند سالهای گذشته مقامات جمهوری اسلامی سری به آرامگاه آیت الله خمینی زدند. از رهبر تا رئیس جمهور وبقیه. در جریان دیدار هیات دولت، حسن خمینی بدعوت و خواست رئیس جمهور چند کلامی سخن گفت اما سیمای جمهوری اسلامی این سخنان را تاب نیآورد و آن را در حد چئد دقیقه ای پخش و سپس قطع کرد. این سخنرانی و بویژه آن بخش که سیمای جمهوری اسلامی آن را پخش نکرد همین سخنانی است که می شنوید.


گفتگوئی که نیمه کاره رها شد!

 

درباره مصاحبه ای که باحضور خانم ها زهرا شجاعی و مولاوردی در سیمای جمهوری اسلامی برگزار شد اما نیمه کار و با اعتراض این دو رها شد، در روزهای گذشته بسیار گفته شده است. این که سیمای جمهوری اسلامی بصورت هدایت شده یک خانمی را که معلوم نشد کیست و از کجا سر در آورده، روی خط آورد تا از ضرورت توجه به فقه گفته و این دو را متهم به بی توجهی به فقه اسلامی کند قطعا یک کار حرفه ای در چارچوب کار رسانه ای نمی گنجد و بیشتر یک روش جانبدارانه و تخریبی است. بویژه که باپیش کشیدن مسئله فقه، خواستند دو شرکت کننده را جلوی روحانیون سنتی بیاندازند و این دو نیز (که در دولت روحانی هر دو معاون ریاست جمهوری بودند) با آگاهی از همین توطئه، مصاحبه را نیمه کار گذاشتند و از اتاق ضبط خارج شدند. اما در این مصاحبه یک جمله ای هم از سوی زهرا شجاعی (رئیس مرکز پژوهش های دولت خاتمی) و مولاوردی (معاون امور زنان در دولت روحانی) مطرح شد که گرداننده مصاحبه به سختی آن را تحمل کرد. او دراین برنامه از میرحسین موسوی با احترام بسیار یاد کرد و درعین حال به روش های تخریبی احمدی نژاد اشاره. این قسمت را ببینید!


سرمقاله راه توده ۸۲۱

به‌اسم"چپ"درجبهه "راست"

علیه گردش به شرق درایران


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

گزارش خبری مربوط به حضور باقری کنی در مجلس و ارائه گزارش مذاکرات وین که با عنوان "توافق ایران و امریکا در وین قطعی به نظر می رسد" در پیک نت روز گذشته منتشر شد، در تلگرام این روزنت بیش از 6 هزار و 400 خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب در مقایسه با دیگر مطالب بود. در فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را گزارش خبری لغو مرحله بندی تحریم ها داشت که روی 8 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران