پایان 5 روز شورش و آغاز

پاکسازی ریشه حکومتی شورش

بهمن دوستار (مطلع از حوادث قزاقستان)

 

سبک، ارزان و رادار گریز

پهپادهای نظامی ترکیه بازار

کشورهای منطقه را فتح کرده

(پیک هفته ۱۰۹)  19 دی  ماه ۱۴۰۰ - 9 ژانویه  ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


18 - 19 دی

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


18 - 19 دی

رویدادهای منطقه

 و جهان


18 - 19 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


18 - 19 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


18 - 19 دی

منتخب اخبار ورزشی


18 - 19 دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 19 دیماه

شتر اعتراضات

مقابل قوهقضائیه هم زانوزد

شتر اعتراضات، تاکنون همه جا زانو بر زمین زده بود جز مقابل قوه قضائیه، که روز گذشته در اینجا هم زانو زد. دور از انتظار نیست که این شتر در آینده نزدیک مقابل نیروی انتظامی و بتدریج در دیگر نهادها نیز زانو بزند. شاید نمایندگانی از همین مجلس هم بیرون آمده و مقابل مجلس دست به اعتراض بزنند و همان شود که نوشتیم. یعنی شتر اعتراض در مجلس هم زانو بزند. همه مردم یک شکم دارند. چه وکیل باشند و چه معلم، چه نظامی باشند و چه پرستار و یا هر شغل و حرفه دیگری. مهم اینست که درآمدشان همطراز با هم باشد، رانتخوار نباشند، زیر میزی نگیرند و دهانشان را با پول نبسته باشند تا با دیگر مردم درد مشترک داشته باشند. امروز جامعه ایران همینگونه است. یعنی بر شمار کسانی که درد مشترک دارند بی وقفه افزوده می شود و کاروان اعتراضات در سراسر ایران گردش کرده و شترهایش زانو به زمین می زنند.

روز گذشته کارکنان قضایی ایران هم مانند دیگر شهرها با شعار: "ای دولت دروغگو ننگت باد ننگت باد" مقابل قوه قضائیه تظاهرات کردند. این اعتراضات در پی رد شدن کلیات طرح فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه در جلسه علنی روز ۱۵ دی‌ماه مجلس شکل گرفت. هم در تهران و هم در شهرهای دیگر. مانند معلمان که در همه شهرهای ایران دست به اعتراض زدند.

تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه با نام طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضائیه در مجلس اعلام وصول شد . این طرح ابتدا مورد حمایت ابراهیم رئیسی که هنوز رئیس قوه قضائیه بود قرار گرفت اما رئیسی رئیس جمهور حالا به مخالفت با آن برخاسته و شعار "دولت دروغگو" از دل همین رنگ عوض کردن رئیسی در آمده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی دولت رئیسی گفته است: دولت نگران مطالبه همسان سازی حقوق و تسری آن به سایر دستگاه هاست. همان وحشتی که در باره قبول خواست فرهنگیان وجود دارد. رئیس سازمان اداری و استخدامی همچنین گفته است: ما قبول داریم که قوه قضائیه در بحث حقوق مشکلات فراوانی دارد، اما باید از راه های دیگر به این وضعیت رسیدگی کرد تا نارضایتی سایر دستگاه بروز نکند.

پس از رد کلیات طرح در مجلس معاونت منابع انسانی این قوه در نامه‌ای خطاب به کارکنان  هشدار داد که «دست به اقداماتی نزنید که باعث خشنودی دشمنان» و «کدورت قلب نازنین حضرت ولی عصر (ع) و نایب بر حقش» شود.»

بی عدالتی و شکم گرسنه نه نگران کدورت قلب امام زمان است و نه از کدورت قلب نایب امام زمان که ظاهرا اشاره به رهبر جمهوری اسلامی است به خود بیم راه میدهد!


هشدار حزب کمونیست روسیه به پوتین

شورش قزاقستان نشان داد

باید به‌حکومت"الیگارش"هاخاتمه داد


آن ماری که قاسم سلیمانی را

در بغداد نیش زد، دمُش در تهران بود

 

وقتی بزرگی به زمین می افتد، درباره او هرکس و یا هر جریان سیاسی و یا فرهنگی و هنری نظری دارد و بیان می کند. این مهم نیست که آن به زمین افتاده برای من و یا شما عزیز باشد و یا برای حکومت و یا مخالفان آن. بحث فراتر از اینست. در این میان، مخالف و موافق سعی می کنند آن گفته ها و آن شخصیت بر زمین افتاده را برجسته و مطرح کنند که باب میل شخصی و سیاسی شان است. باز فرق نمی کند که آیت الله خمینی باشد، یا رضاشاه، اسدالله علم باشد و یا هاشمی رفسنجانی، سپهبد رزم آراء باشد و یا قاسم سلیمانی که پس از ترور شد اولین سپهبد جمهوری اسلامی. با این توضیحات، فیلمی که از برخی اظهار نظرهای قاسم سلیمانی در مقاطع مختلفی تهیه شده را ببینید. سلیمانی شاید تا پیش از کشته شدن در میان مردم چهره ای زیاد آشنا نبود و به همین دلیل مخالف و دشمنی نداشت، اما قطعا در میان حکومتی ها و همقطارانش داشت. حداقل به دلیل همین نظراتی که از او می شنوید. همانها که حالا برایش حجله می بندند و زیر بیرقش سینه می زنند تا موقعیت خود را در حکومت تثبیت کنند. همانها که او را رقیبی قدر برای آینده میدانستند و بزرگ نمائی جسدش را مفید تر میدانستند. "گره" ترور او در بغداد از همینجا بر می خیزد. این که امریکا او را ترور موشکی کرد، بخش آشکار ماجراست، اما این ماجرا بخش های دیگری هم دارد. سر مار از بغداد درآمد اما این مار "دمیُ" هم داشت که در تهران بود.


کارگران پیش از انقلاب

 نان و انگور میخوردند و حالا چلوکباب

تازه ترین شکر خوری

علم الهدا، در نماز جمعه مشهد


عنوان اول پیک نت 18 دیماه

گویا دوباره بوی کباب برخاسته!

اخبار سنگین مملکت را
اول ‌مجتبی میداند، بعدا رهبر


در آخرین روزهای سال 2021

شلیک پر قدرت روسیه

چشم وگوش امریکا را باز کرد!

یونگه ولت ترجمه رضا نافعی


درآستانه تفاهم برجامی در وین

در تهران موشک نمایش میدهند

تا مذاکرات وین را فلج کنند!


هادی خامنه ای

تصمیمات غلط نظام

جامعه را به این روز انداخت


پشت دستی محکمی که امریکا

در شورش ناکام قزاقستان خورد!

 راشا تودی- یولیا ویتیازوا

ترجمه نعمت بوستانی


سرمقاله راه توده ۸۱۷

برنامه نانوشته ای که بنام

"گام ‌دوم ‌انقلاب"به‌ اجرا گذاشته‌ شده!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (شنبه) (اخبار سنگین مملکت را اول مجتبی می داند بعدا رهبر) روی تلگرام این روزنت با نزدیک به 6 هزار و پانصد خواننده بیشترین مخاطب را داشت. همین مطلب در فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 10 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران