درباره مذاکرات برجام

گفتگوی نرم و دوستانه

وزرای خارجه ایران وانگلیس

 

رئیس سازمان انرژی اتمی

دو سال است که دیگر

ازگزینه‌نظامی‌صحبت‌نمیکنند

(پیک هفته ۱۰۹) 18 آبان  ماه 1400 - 9 نوامبر 2021

 pyknet100@gmail.com


 18 - 17 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


 18 - 17 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


 18 - 17 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 18 - 17 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


 18 - 17 آبان

منتخب اخبار ورزشی


 18 - 17 آبان

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 18 آبان

"دلار" زودتر از همه

نتایج مذاکرات‌وین را حدس زد

بار دیگر، بازار زودتر از سیاسیون از نتایج مذاکرات وین که تا سه هفته دیگر آغاز خواهد شد مطلع شده و یا حدس قریب به یقین زده است. با انتشار چند خبر کمرنگ درباره نتایج مثبت دور جدید مذاکرات وین دلار روز گذشته سیر نزولی خود را در بازار ایران آغاز کرد. این عروس بازار، از پایان دولت روحانی بار دیگر ناز و کرشمه را برای پائین آمدن از پلکانی که از آن بالا رفته بود آغاز کرده و از حوالی 25 تومان به پله 28 تومان جهیده بود. مذاکرات 29 نوامبر آغاز خواهد شد و دلار در بازار ایران از روز گذشته به استقبال مذاکرات رفت و نیم قدم عقب نشینی کرده و به حوالی مرز 27 تومان بازگشت. همین رقص قیمت دلار، نشان میدهد که تا چه میزان بازار ایران وابسته به مذاکرات اتمی و تحریم هاست. همچنان که افزایش کمرشکن قیمت ها - از شیر مرغ تا جان آدمی- در ایران بدان وابسته است. از این وابستگی حکومت آگاه است، بخوبی هم آگاه است و میداند که قیمت دلار و بازار ایران چگونه به سیاست نظامی و خارجی پیوند خورده است و اکنون اوضاع به مرزی رسیده که ادامه آن ممکن نیست، مگر آماده شورش وسیع مردم شوند. امری که هزینه داخلی و خارجی آن بسیار سنگین خواهد بود و ای بسا، این بار با سه روز بستن اینترنت و راه انداختن کشتار در خیابانها نیز هم نتوان آن را خاموش کرد. آن پیام هائی که بازار از اظهار نظرهای ملایم و صورتی وزیرخارجه، رئیس سازمان انرژی اتمی و سخنگوی وزارت خارجه دریافت کرده، آنست که حتی اینبار در وین امکان ملاقات مستقیم با نماینده امریکا در برجام نیز عملی شود و برجام با شرکت همه طرف ها -از جمله امریکا- تشکیل جلسه بدهد تا تصمیم نهائی درباره تحریم ها و قبول سطح غنی سازی اورانیوم در ایران مورد پذیرش قرار گیرد و بحث درباره موشک ها با تعهداتی از ایران به آینده موکول شود. مسئله حضور در عراق و سوریه نیز نمی تواند از روی سر آن دو کشور به نتیجه برسد. در مورد یمن نیز نخست باید طرف مقابل، یعنی عربستان نیز پشت میز مذاکره قرار بگیرد و طرح صلح مورد بررسی قرار گیرد تا کل ماجرای یمن حل شود و این درحالی است که ایران میتواند بگوید که خود مستقیم با عربستان بر سر مسئله یمن در حال مذاکره است و نتایج آن بزودی اعلام خواهد شد. همچنان که در باره عراق می تواند مدعی شود که با دولت آن کشور نیز در حال رایزنی است تا به سیاست خارجی و نظامی دو کشور نظم تازه ای داده شود.

اینها و خیلی بیش از اینها را بازار ایران حدس قریب به یقین زده و به همین دلیل دست دلار را روز گذشته گرفته و از نردبان قیمت پائین آورده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته گفت که چنانچه ایران جدی باشد، رسیدن به توافق سریع امکان‌پذیر است و رئیس جمهور امریکا نیز به خبرنگاران گفته که فعلا درباره ایران مهر سکوت بر لب می زند تا ببیند در مذاکرات وین به چه نتیجه ای می توان رسید. دیگر از تهدید و طرح های روی میز و زیر میز کسی سخن نمی گوید، امری که برخی فرماندهان سپاه و آنها که نانشان را در روغن تحریم ها زده اند را خوش نیآمده و هنوز به تنش آفرینی های نظامی در خلیج فارس و دریای عمان دل بسته اند و همچنین اسرائیل که هنوز امیدوار است در این تنور نان خود را بپزد و با ترساندن کشورهای منطقه، نقش متحد آنها برای دفاع در برابر ایران را بازی کند.

باز گردیم به بازار و قیمت دلار که پیش بینی کرده اند؛ در صورت اعلام نخستین نتایج مثبت مذاکرات وین و برچیده سفره تحریم ها، دلار تا 18 هزار تومان هم پائین خواهد آمد. حتی علیرغم افزایش جهانی قیمت دلار در روزهای اخیر.


گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با ترکیه

زبان نرم دیپلماتیک در ایران

جانشین زبان نظامی می شود


ترس‌از تکرارنمایش دونوع پوشش‌زنان

بدنبال نمایش پوشش های با چادر و بی چادر و مختلط زنان و دختران در آستانه و سر در دانشگاه تهران که عکس های آن بازتاب گسترده ای در ایران و شبکه های اجتماعی داشت، بدستور شهردار تهران "زاکانی" که در گذشته رئیس بسیج دانشگاه بود، از روز گذشته و با هراس از تکرار این حرکت، یک پارچه سبز سراسری کشیده شد.


هشدار وزیر دفاع روسیه

امریکا و ناتو در دریای سیاه

قدرت دفاعی روسیه را می سنجند


مقتدا صدر تسلیم ج. اسلامی خواهدشد؟

ترور نا موفق الکاظمی

به سود یا زیان ج. اسلامی؟


عنوان اول پیک نت 17 آبان

خواستگاری پیش از انقلاب
ودامادهای بیکاردرج.اسلامی


نشانه هائی از لغو تحریم ها

ایران و امریکا در وین

می خواهند با هم به توافق برسند!


از سر گیری صادرات نفت و گاز به افغانستان

مناسبات فرهنگی و اقتصادی

ایران با طالبان رو به گسترش است


از دوران رضا شاه تا ج. اسلامی

خاطرات خنده دار سانسور

پیش و پس از انقلاب 57


گزارش اکبر اعلمی

مواد مخدر با پهپاد وارد زندانها میشود!


عنوان اول پیک نت 16 آبان

بخش هائی از مصاحبه حجاریان با انصاف‌نیوز:

کم کم مردم خواهند گفت:
"صد رحمت به روحانی!"


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (دوشنبه) درباره بیکاری در ایران با نزدیک به 5 هزار و 500 خواننده روی کانال تلگرام این روزنت بیشترین مخاطب را در مقایسه با دیگر مطالب داشت. همین مطلب در فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 13 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران