از میان خبرهائی که این روزها به آنها توجه نشد

دولت عراق مصمم به چیدن

پروبال حشد الشعبی است!

 

اشاره حسن خمینی به جانشینی

دوران استبداد وراثتی

با انقلاب 57 تمام شد!

(پیک هفته ۱۰۹) 17 خرداد ماه 1400 - 7 ژوئن 2021

 pyknet100@gmail.com


17-12 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


17-12 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


17-12 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


17-12 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


17-12 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


17-12 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 17 خرداد

فردا، برای افسوس

انفعال و تحریم امروز دیر است

سخنان رهبر جمهوری اسلامی بمناسبت سالگرد 15 خرداد که در آن درباره رد صلاحیت ها به شورای نگهبان گفت "به کسانی جفا شده و باید جبران شود"، در این شورا به ریش گرفته نشد و کسی برای آن تره هم خرد نکرد. با آنکه گفته شد که فقهای شورای نگهبان فورا فرا خوانده شده تا سخنان رهبر بررسی شود، اما در عمل چنین جلسه ای تشکیل نشد و اطلاعیه بنام شورای نگهبان منتشر شد که متن آن رنگ و بوی آخوندی و فقهی نداشت و ظاهرا کدخدائی سخنگوی شورای نگهبان آن را مطابق دستور مجتبی خامنه ای و یا حسین طائب به نمایندگی از مجتبی خامنه ای نوشته و در اختیار رسانه ها گذاشت. اطلاعیه که در رد توصیه رهبر جمهوری اسلامی بود و مناظره های انتخاباتی بدون تجدید نظر درباره رد صلاحیت ها آغاز شد. حتی همین ماجرا نیز نشان داد که انتخابات 1400 چرا مهم ترین انتخابات جمهوری اسلامی است. مهم ترین انتخابات جمهوری اسلامی است، زیرا در آن فقط رئیس جمهور انتخاب نمی شود، بلکه تکلیف جانشین آقای خامنه ای معلوم می شود. این جانشین علیرغم حدس و گمان های گذشته نه صادق لاریجانی است و نه ابراهیم رئیسی. تمام زمینه چینی ها برای اعلام مجتبی خامنه ای بعنوان رهبر جانشین است و عملا نیز طی سالهای گذشته گام به گام اختیارات رهبری به مجتبی منتقل شده است. (امری که توسط گلپایگانی رئیش دفتر خامنه ای در سفر دو سال پیش خود به قم برای دیدن برخی روحانیون بر زبان آورد!) در نخستین گزارشی که درباره کودتای انتخاباتی 88 به پیک نت رسید و همچنان در آرشیو نخستین شماره پیک نت پس از کودتا منتشر شده آمده است که طرح کودتا پس از نماز صبح رهبر جمهوری اسلامی توسط پسرش (مجتبی) به اطلاع او رسانه شد و رهبر از بیت به نقطه امنی منتقل شد تا در صورت شکست کودتا وی در امان بماند) بنابراین، می توان حدس زد که از همان دوران انتخابات 88 مجتبی خامنه ای سکاندار بیت رهبری بوده، دادگاه های کودتا و دستگیری ها و محاکمات زیر نظر او انجام شده (امری که تاج زاده نیز پیش از آزادی از زندان بصورت کینه مجتبی به وی با اشاره منتشر شده بود). صدا و سیما در قبضه مجتبی قرار گرفت، سرکوب های دیماه 96 و آبان 98 نیز به رهبری او انجام شد، اختیارات بی کنترل اطلاعات سپاه و شخص حسین طائب رئیس این نهاد نیز ریشه در وابستگی وی به مجتبی دارد و بسیاری رویدادهای دیگر که رهبر جمهوری اسلامی نمی توانسته با آنها مخالف باشد و حتی از آن ها حمایت هم کرده، اما طراح مجتبی بوده است. انتخابات 1400 که در جریان برگزاری آن هستند نیز با هدایت مجتبی طرح ریزی شده و در حال اجراست و به همین دلیل، هر تدبیری که بتواند سد راه این وراثت موروثی (به گفته آخرین سخنرانی حسن خمینی که از کم و کیف رویدادها اطلاع دارد) شود اقدامی است تاریخی، حتی اگر به هر دلیل به نتیجه هم نرسد، این پیش بینی  نباید مانع تلاش امروز بشود.  از جمله با خنثی کردن تحریم انتخابات، تشویق مردم به فاصله گیری از انفعال و اعلام حمایت از یکی از دو نامزد متفاوت انتخابات که از میآن آن دو نیز "ناصر همتی" شرایط مطلوب تری در میان مردم دارد. نتایج ادامه غفلت و انفعال را در آینده همه مشوقان انفعال و بی تفاوتی مردم به چشم سر خواهند دید. زمانی که کار از کار گذشته و افسوس فرصت های از دست رفته دیگر چاره ساز نیست.

 در همین شماره پیک نت گزارشی را در باره موقعیت مجتبی خامنه ای در بیت رهبری منتشر شده که توصیه می کنیم آن را با دقت بخوانید


مجتبی خامنه ای

آقازاده ای که آقائی اش

به کروبی و ناطق نوری ابلاغ شد


حکومت‌چرا فردی‌مثل‌ رئیسی را پیش‌انداخته؟

ابراهیم رئیسی در گفتن حرف های پوچ و بی سر و ته تخصص دارد. بارها در گذشته برخی گفته ها و سخنرانی های او را در همین زمینه منتشر کردیم و همین نکته را نوشتیم. حالا در جریان انتخابات 1400 و مناظره ها این نکته کاملا بر همگان آشکار شد که وی درون تهی است و باحتمال بسیار به دلیل همین تهی بودن از دانش سیاسی و اقتصادی و حتی ندانستن فن بیان که از ویژگی های روحانیون باید باشد، برای ریاست جمهوری پیش انداخته شده است. این پیش انداختن یا برای بیرون انداختن همیشگی او از عرصه سیاسی و حتی خیال به رهبری رسیدن است و یا او را با همین ضعف ها پیش انداخته اند تا مهره ای کاملا دستآمور و تابع دستورات باشد. در مناظره های تلویزیونی او درباره تولید و مسکن حرف های پوچی زد که در آستانه این مناظره ها نیز در مصاحبه هائی که سیمای جمهوری اسلامی با هدف تبلیغ او تهیه و پخش کرد زده بود. از جمله در همین اظهار نظر خنده داری که می شنوید. او با همین میزان از اطلاع و دانش سالها معاون اول قوه قضائیه بود، سالهای رئیس بازرسی کل کشور، دادستان کل و پیش از آن حاکم شرعی که با حکم او قتل عام زندانیان سیاسی انجام شد که این آخرین در صورتی که او رئیس جمهور شود در هر سفر خارجی که برود – از جمله سازمان ملل- با اعتراض و دادخواهی بازماندگان آن قربانیان و سازمان ها و احزاب سیاسی روبرو خواهد بود.


عباس عبدی و انتخابات 1400

وقتی یک مهره شطرنج گمُ می شود

یک دکمه می تواند جای آن را بگیرد


 سرمقاله راه توده 789

پیامدهای انفعال

در انتخابات‌ ریاست‌ جمهوری 1400


عنوان اول پیک نت 12 خرداد

اگر دیروز غفلت شد

امروز نباید غافل ماند


گاز بده، زودتر برسیم به جلسه کابینه!

تمام زمینه ها را از حداقل 4 سال پیش فراهم ساختند تا امثال سردار سعید قاسمی و آن که ترک موتورش نشسته، یعنی سعید جلیلی دولتمدار شوند. خیلی کف خیابان علیه مردم و دیگر کف کشورهای اروپائی برای فلج کردن مذاکرات. اینها اعضای دیپلمات و گارد خیابانی دولت رئیسی اند و لابد خواننده و هنرمندش هم "تتلو"!


واقعیات حادثه سانسور شده

دو خلبان نظامی

در پایگاه شکاری دزفول کشته شدند


در آستانه اعلام حمایت

طیف اصلاح طلبان از همتی!

عطاء الله مهاجرانی هم علی خامنه ای را قبول دارد و هم در دولت محمد خاتمی وزیر ارشاد بود. دوران طلائی وزارت ارشاد از نظر مطبوعات و چاپ کتاب. یکبار در پایان نماز جمعه تهران قصد کشتن او و عبدالله نوری را که با هم از نماز باز می کشتند را داشتند که عامل و سازمانده اش سردار الله کرم رهبر وقت حزب الله بود. چاقو و قمه پر کت و شلوار او و عبای عبدالله نوری را گرفت اما آن دو توانستند از مهلکه جان سالم بدر ببرند. حالا مهاجرانی سالهاست که ساکن لندن است اما این خارج از کشور بودن هرگز به معنای دور و یا بیگانه بودنش با اوضاع داخل کشور نیست. بویژه که کانال های کسب خبر از درون حکومت هم دارد و به همین دلیل اغلب آنچه را که می گوید دقیق است. حتی در برخی مصاحبه ها با تلویزیون بی بی سی فارسی که البته حالا مدت هاست با اعتراض به سیاست های این رسانه در آن حاضر نمی شود. بهرحال، این تازه ترین توئیت او در باره انتخابات 1400 است. توئیتی که احتمالا برخاسته از بحث های شبانه روزی طیف وسیع اصلاح طلبان برای گرفتن آخرین تصمیم خود جهت اعلام حمایت از ناصر همتی است.


دکتر پزشکیان گفت

اما "قدرت" گوش های خودش را گرفته!

دکتر پزشکیان، در مجلس قبلی در کنار علی لاریجانی نایب رئیس اول بود و در مجلس کنونی که هیات رئیسه آن همگی نمایندگانی اند که با اقلیت رای در شهرهای مختلف به مجلس راه یافته اند فقط نماینده تبریز در مشهد است. او را که برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده بود رد صلاحیت کردند. پس از رد صلاحیت ها، فرصت پیدا کرد تا در مجلس یک نطق نوبتی پیش از دستور بکند و گفت آنچه را که به گوش حضرات فرو نمی رود. آنها که گوششان را گرفته اند، اصلا نه نهج البلاغه را خوانده اند و قبول دارند و نه خلافت حضرت علی را. فعلا این دنیا را خوش اند و رانتی را که سرگرم خوردن آن هستند. بشنوید!


راه توده 789 منتشر شد

 

هفته نامه راه توده - شماره 789 (چهارشنبه 12 خرداد 1400) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی تلگرام و فیسبوک راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره نیز اختصاص به انتخابات ریاست جمهوری 1400 دارد. بخش دیگری از خاطرات زندان محمدعلی عموئی در این شماره نیز منتشر شده است. همچنین در این شماره مطالبی می خوانید با عناوین زیر:

علیه کودتای مجتبی خامنه ای "انتخابات 1400 زمینه را برای جبهه فراهم کرده!"، چه سرنوشتی در انتظار حکومت یکدست خواهد بود؟ روحانی را مردم در دولت آینده خواهند شناخت، دالان طلائی افغانستان برای مقابله با جاده ابریشم چین، نظام سرمایه داری انسان ها را پیچ و مهره سیستم می سازد، اسرائیل همچنان در رویای اسرائیل بزرگ است، سفر فوری پوتین به پکن، پس از مذاکره با بایدن، جنگ روانی "رابطه حزب توده ایران با اتحاد شوروی" برگرفته از مناظره در سمینار 80 سالگی حزب توده ایران.


تخریبچی جنگ 8 ساله:

رئیسی نه درس حوزه خوانده

نه یک بیت شعر بلد است بخواند!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت چهارشنبه با بیش از 11 هزار خواننده پر مخاطب ترین مطلب این شماره روی تلگرام پیک نت بود. این عنوان اول در باره پرهیز از غافل مانده از انتخابات 1400 و تکرار اشتباه انتخابات 84 بود که از درون آن احمدی نژاد ظاهر شد.

آدرس فیسبوک پیک نت


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران