اعتراف معاون پارلمانی رئیس جمهوری

مخالفت مافیای اقتصادی

با تشکیل سازمان بازرگانی!

 

حسین راغفر:

دلار ۵۰ هزارتومان

دسته گل خود دولت است!

(پیک هفته ۱۰۹) ۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ - ۲۱ فوریه ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱- ۲ اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱- ۲ اسفند

رویدادهای
منطقه و جهان


۱- ۲ اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱- ۲ اسفند

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱- ۲ اسفند

منتخب اخبار ورزشی


۱- ۲ اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲ اسفند

بندبازی دولت رئیسی

روی طناب پوسیده دلار!

دلار به مرز ۵۰ هزار تومان رسید و هنوز نه نظام و نه دولت جسارت بریدن ناف ایران از دلار را ندارند و همچنان دل در گرو مذاکرات اتمی و کاهش تحریم ها و گرفتن مقداری از پولهای بلوکه شده ایران هستند. این تزلزل ناشی از عدم شناخت ماهیت امپریالیسم جهانی و در راس آن امریکاست که وقتی پولی را بلوکه کردند خیال بالا کشیدن آن را دارند و نه پس دادن آن را و ایران هنوز نمی خواهد این واقعیت را بپذیرد، چنان که روسیه پذیرفت و رفت بدنبال تقویت پول ملی خود "روبل". امریکا برای هر مقدار پول ایران که بخواهد آن را آزاد کند قطعا امتیازهائی خواهد خواست که در راس آنها، کنترل و کاهش تولیدات اتمی، متوقف کردن رشد صنایع نظامی، عقب نشینی کردن ایران از اوکراین و سوریه و ... است. حتی اگر در راس نظام این واقعیات پذیرفته شده باشد، دستگاه اجرائی کشور چنین باوری را ندارد و به همین دلیل بحران اقتصادی که بحران دلاری باید نام آن را گذاشت ادامه خواهد یافت. حتی معلوم نیست قشون کشی ابراهیم رئیسی به چین، چه دستآورد ملموسی داشته و آیا دست چین برای سرمایه گذاری های زیر ساختی در ایران اعلام آمادگی کرده و این اعلام آمادگی پذیرفته شده و بصورت سند در آمده است یا نه؟ و در صورت پاسخ مثبت، از چه زمانی قرار است کارها آغاز شود؟قطعا چین نیز مانند روسیه میداند که در ایران خط وابستگی و تمایل به رابطه با غرب خط غالب است و سرنوشت دولت کنونی نیز هنوز معلوم نیست. به این معنا که معلوم نیست این دولت خواهد توانست بر خط وابستگی به غرب غلبه کند و بر اوضاع مسلط شود یا خیر. به همین دلیل چینی ها نیز جانب احتیاط را از دست نمیدهند. چنان که روسیه در ارتباط با فروش تسلیحات پیشرفته نظامی به ایران همین ملاحظه را دارد. حتی گفته می شود در نوبت نخست مذاکره بر سر خرید هواپیمای سوخو ۳۵ روس ها حاضر نشدند با دولت تفاهم کنند و خواهان مذاکره با راس نظام در این باره شدند و سرانجام یک هیات نظامی از فرماندهان مورد اعتماد و اعتبار رهبر جمهوری اسلامی از ارتش و سپاه برای خرید تسلیحات نظامی و از جمله سوخو ۳۵ راهی مسکو شد. هم روسیه و هم چین، دقیقا از ترکیب و توان دولت کنونی آگاه اند، چنان که از اختلافات درون و بیرون دولت آگاهی دارند و میدانند که این دولت هر اندازه هم که مورد تائید رهبر جمهوری اسلامی باشد دارای ترکیب و توان لازم برای قرار گرفتن روی ریل "اروآسیا" و پیوستن به بریکس و قبول پول جانشین دلار نیست. آنها تجربه زیادی در کشورهای مختلف آسیائی، افریقائی و امریکای لاتینی دارند و خوب میدانند که تخم مرغ ها را زیر کدام مرغ "کرُچ" بگذارند. به همین دلیل است که زمزمه تشکیل اتاق راهبری نگاه به شرق را باید جدی گرفت. اتاقی مستقل از دولت و دارای توان حفظ امنیت قراردادها و نیفتادن جزئیات آنها، حتی در مرحله مذاکرات آنها بدست غرب! مستقل از دولتی که با بند بازی می خواهد بازار دلار را تا بدست آوردن تفاهم با امریکا و اروپا کنترل کند! بندبازی بی نتیجه در اوضاع امروز جهان که صف بندی های اقتصادی همراه شده با صف بندی های نظامی در حد خطر جنگ سوم جهانی! این بند بازی رئیسی را در دیدار روز گذشته وی با رهبر جمهوری اسلامی نیز شاهد بودیم که وعده ریختن دلار به بازار و شکستن حباب دلار را داد!

در همین ارتباط حسین راغفر اقتصاد دان غیر دولتی و منتقد دولت به نکاتی اشاره کرده که درهمین شماره پیک نت می خوانید.

عکس: دیدار رئیسی با رهبر جمهوری اسلامی پس از بازگشت از سفر چین. او دراین دیدار وعده داد که تورم را کنترل خواهد کرد. ظاهرا دلیل این وعده یک بسته مهم ارزی است که قرار است بانک مرکزی  بزودی از آن رونمایی کند. در این بسته، بازار مبادله ارز و سکه بازار آزاد اعلام خواهد شد.


رئیس جمهور دست به جنایت جنگی زد

مقاله غیر منتظره واشنگتن تایمز

علیه انفجار لوله گاز استریم ۲!


سفر بایدن به کیف برای تقویت

روحیه شکست خورده ارتش اوکراین


سیمون هرش:

زلنسکی قرار است

چه تعداد دیگر را به کشتن بدهد؟


روسای جمهور مجارستان و صربستان

سانسور سخنان ضد جنگ

در کنفرانس امنیتی مونیخ


تدارک جنگ اتمی

بشکه های "رادیو اکتیو"

هدیه امریکا به اوکراین!


عنوان اول پیک نت اول اسفند

جنگ اتمی را ناتو

از اوکراین آغاز می کند؟


پیامک های مشکوک حجاب را چه کسانی می فرستند؟

عوامل مسموم کردن دانش آموزان

دختر در قم چرا معرفی نمی شوند؟


ایران "خهپاد"

 برای نبردهای زمینی ساخت!


عنوان اول پیک نت ۳۰ بهمن

اتاق "نگاه به شرق"

با چه‌ترکیبی‌می‌تواند‌تشکیل‌شود


محکومیت اقدام اخیر برگزارکنندگان "کنفرانس امنیتی مونیخ"

کنفرانس توطئه علیه ایران

در مونیخ را محکوم می کنیم!


حساب جدید بانکی

Natalia Vernis
IBAN: DE92 1203 0000 1085 4703 81
BIC: BYLADEM1001
BANK: DKB
--

--------------------------

----------------------------


 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter

 

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


چهارشنبه ۲۶ بهمن به روز شد!

رادیو هفته

 چهارشنبه 

به روز شد

 رادیو هفته را بشنوید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید!

----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (دوشنبه) که درباره احتمال آغاز جنگ اتمی از اوکراین بود، روی تلگرام این روزنت بالای۶ هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب بود. نامه اعتراضی ایرانیان نسبت به توطئه کنفرانس مونیخ که روز یکشنبه نزدیک به ۶ هزار بیننده و خواننده داشت، در روز دوم که با امضاهای جدید منتشر نیز در تلگرام پیک نت بالای ۴ هزار خواننده داشت. این نامه را ۷۰ فعال سیاسی، کنشگر مدنی و صلح امضا کردند. در فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را خبر تفسیری مسمومیت دختران دانش آموز قم داشت که روی ۱۴ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

----------------

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت