معاون وزیر بهداشت:

دختران دانش آموز را با هدف

تعطیلی مدارس دخترانه مسموم کردند

 

اجتماع بزرگ در برلین

علیه سیاست جنگی دولت آلمان

ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی

(پیک هفته ۱۰۹) ۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ - ۲۷ فوریه ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۷-۸ اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۷-۸ اسفند

رویدادهای
منطقه و جهان


۷-۸ اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۷-۸ اسفند

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۷-۸ اسفند

منتخب اخبار ورزشی


۷-۸ اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۸ اسفند

دست و پای حکومت

درپوست گردوی ارتجاع مذهبی

تجمع نمایشی برای حمایت از حجاب روز گذشته با حضور چند ده زن چادر سیاه در مقابل مجلس برگزار شد. از سوی دیگر به داروخانه ها و دانشگاهها اطلاع داده اند که باید زنان و دختران مقنعه داشته باشند.

همین دو حرکت تحریک آمیز، پس از اعتراضات چند ماهه، نشان میدهد که محافل پشت صحنه برای تشدید خشم مردم و راه افتادن دوباره تظاهرات و اعتراضات خیابانی دست بردار نیستند. این تحریکات در قم و بروجرد و چند شهر دیگر با مسموم کردن دختران دانش آموز و پیش از آن با مسمومیت مشکوک دانشجویان در چند دانشگاه ایران دنبال شد که همچنان نیز ادامه دارد. آنها که این تحریکات را انجام میدهند خوب میدانند و تجربه ۴۰ و چند ساله نیز به آنها نشان داده است که از "دری باید وارد شد" که مرتجعین مذهبی درون حکومت و روحانیون حکومتی اگر هم با آن موافق نباشند جرات اعلام مخالفت را نداشته باشند، چرا که بهانه آن محافل آنست که دارند اسلام و شریعت را پیاده می کنند. از  همین سوراخ بارها و بارها ایران و مردم گزیده شده اند، حتی خود حکومت نیز، اما نه عزمی راسخ برای برخورد با این پدیده ها و تحریکات درحکومت وجود دارد و نه آنها که گرداننده این تحریکات هستند از این سوژه ها دست بر میدارند. اسید پاشی به صورت زنان، قتل های زنجیره ای زنان در مشهد و اصفهان، و قتل های زنجیره ای روشنفکران محصول همین ماجراست. ماجرائی که درهمان ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی با ترور آیت الله مطهری توسط یک گروه متعصب و مرتجع مذهبی آغاز شد. هفتاد سال پیش، برای اجرای کودتای ۲۸ مرداد، عوامل انگلستان (از جمله برادران رشیدی) با کمک روحانیون قم و مسجد هدایت در تهران و عوامل وابسته به خود در مطبوعات وقت توانستند گروه "بدامن" را تشکیل بدهند که کارشان تحریک مذهبیون از یکسو و ملیون و توده ای ها از سوی دیگر و جدا کردن آنها از یکدیگر بود. این گروه پس از آنکه وظیفه خود را بخوبی انجام داد، پس از کودتای ۲۸ مرداد غیب شد. وقتی هفتاد سال پیش انگلستان توان چنین سازماندهی را داشت، هیچ تردیدی نیست که اکنون با پیشرفت عظیم تکنولوژی و صدها تجربه در دیگر کشورها، بسیار آسان است "بدامن" ها را ترتیب دادن. اتفاقا کانون این نوع توطئه ها از همان ۷۰ سال پیش محافل مذهبی و حوزه های مذهبی بود. امروز نیز بار دیگر و برای ایجاد آشوب و به خیابان بازگرداندن معترضان و جاری شدن خون در خیابانها و پر شدن بازهم بیشتر زندانها همان نقشه ها در حال پیاده شدن است. از مسموم کردن دختران دانش آموز تا تجمع زنان چادر سیاه در مقابل مجلس و دستورات ناگهانی اجباری شدن مقنعه که معلوم نیست منبع چنین تصمیمی کیست؟ حتی اگر انگیزه زنان چادرسیاه جمع شده در مقابل مجلس را واقعی بدانیم، نباید تعجب کرد که فردا زنان مخالف حجاب، صدها برابر این جمعیت در مقابل مجلس تجمع کنند و خواهان خاتمه دادن به بازی حجاب شوند و شعار بدهند «حجاب را رها کنید - فکری به حال نان و کار و معیشت کنید». امریکا و غرب که امروز سلاح ناتو را در اوکراین از نیام برکشیده اند، بسیار خوب میدانند که در ایران زمینه نارضائی مردم آنقدر وسیع هست که نیازی به حمله نظامی، پیش از رویاروئی حکومت و مردم در خیابانها نیست، بویژه زمانی که این رویاروئی به جنگ داخلی ختم شود. مسئله به همین سادگی است و قابل فهم، حتی برای دانش آموزان کم سن و سال ایران، اما حکومت به همان دلائل که در بالا اشاره شد برای مقابله با این تحریکات فلج است. همچنان که برای بریدن بند ناف اقتصاد ایران از دلار فلج است و زیر ضربات پیاپی مافیاهای ثروت و قدرت دست و پا می زند و دلار ۵۶ هزار تومانی به زنجیر پایش تبدیل شده است.


کوچ ایران اینترنشنال به واشنگتن

نشانه های عادی شدن

مناسبات ایران و عربستان


حضور وزیر خارجه ج. اسلامی

درجلسه امروزحقوق بشرسازمان ملل


ایتالیا پر خروش ترین کشور اروپائی

علیه ناتو و جنگ در اوکراین!

 

کارگران بندر "جنوا" در ایتالیا با تجمع در مقابل خروجی های بندر از ارسال سلاح به مقصد اوکراین جلوگیری کردند.

بصورت همزمان گزارش شده که علیه اتحادیه اروپا و ناتو نیز در اکثر شهرهای ایتالیا تظاهرات و راهپیمائی برگزار شده است. از جمله در شهرهای  رم، میلان، ناپل، تورین، فلورانس.


با آراء ممتنع و مخالف به یک قطعنامه معلوم شد

چه کشورهائی در کنار روسیه

در سازمان ملل قرار دارند!


تفسیر این پیام را در عنوان اول امروز بخوانید

پیام بی بو و خاصیت

خاتمی به کنگره مردم سالاری


عنوان اول پیک نت ۷ اسفند

بی اعتنائی عمومی مردم

به کنگره احزاب حکومتی


جدال، تحریریه، اخبار سوریه و سپاه

چهارسایت و برنامه تحلیلی

و تصویری نزدیک به بیت رهبری


در شهر "درزدن" آلمان

تظاهرات علیه نقش

 آلمان در جنگ اوکراین!


حساب جدید بانکی

Natalia Vernis
IBAN: DE92 1203 0000 1085 4703 81
BIC: BYLADEM1001
BANK: DKB
--

--------------------------

----------------------------


 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter

 

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


چهارشنبه ۳ اسفند به روز شد!

رادیو هفته

 چهارشنبه‌ها

به روز میشود

 رادیو هفته را بشنوید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید!

----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (یکشنبه) که تفسیری بود در باره بیانیه جدید محمد خاتمی خطاب به کنگره حزب مردم سالاری روی تلگرام این روزنت بالای 5 هزار و 500 خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب بود. روی فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را گزارش خبری مربوط به 4 سایت نوشتاری و تصویری داشت که روی 6 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

----------------

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت