آخرین مراحله را طی میکند

"اتحاد گاز"ی میان سه کشور

روسیه، ازبکستان وقزاقستان

 

امارات همچنان لنگرگاه تجارایرانی است

چین تولیدات ایران را

برای کمک به ایران میخرد!

(پیک هفته ۱۰۹) ۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ - ۲۳ ژانویه ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۳- ۴ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۳- ۴ بهمن

رویدادهای
منطقه و جهان


۳- ۴ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۳- ۴ بهمن

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۳- ۴ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


۳- ۴ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۴ بهمن

"حاکمیت نوین" چیست

وچه‌زمانی شروع‌می‌شود؟

رئیس مجلس روسیه "دوما" وارد ایران شد و علاوه بر دیدارهای رسمی و تشریفاتی با رئیس و هیات رئیسه مجلس، گفتگوهای مهمی را برای تحکیم و توسعه مناسبات اقتصادی ایران و روسیه داشت. ظاهرا عمده این گفتگوها با قالیباف رئیس مجلس صورت گرفت که در ماههای گذشته نشان داده مصمم تر و کارآمدتر از ابراهیم رئیسی است و عملا بخشی از مسئولیت ریاست جمهوری را او بنام مجلس انجام میدهد. او درچارچوب همین موقعیت همزمان با سفر رئیس مجلس روسیه به ایران گفت که باید قرارداد ۲۵ ساله با چین در سریع‌ترین زمان اجرائی شود و کمیسیون مشترک ایران و روسیه نیز فرصتی برای مقابله با تحریم های دو کشور است.
قالیباف در جریان اعتراضات اخیر مردم حداقل دو بار مسئله ضرورت تغییرات درحاکمیت و سیاست های حاکم را مطرح کرد و سخن از "حکمرانی نو" گفت، البته بی آنکه بگوید منظورش از این حاکمیت نوین چیست؟ با توجه به سابقه اجرائی و رابطه ای که قالیباف با سپاه دارد، ظاهرا او چهره ای مناسب تر از ابراهیم رئیسی در مقام ریاست جمهوری بود. این که در آینده چه خواهد شد و جابجائی ها در حاکمیت چه اشکالی به خود خواهد گرفت و قالیباف موقعیت امروز را خواهد داشت یا موقعیتی مناسبت تر و یا برعکس، مربوط به شرایط و موقعیت و تصمیم مردم و مانورهای حکومت برای تجدید نظر در سیاست های سه دهه گذشته خواهد بود. فعلا او چهره ای عملی تر از ابراهیم رئیسی است و مناسب تر از او برای ریاست جمهوری!
شاید اگر او مسئولیت ریاست جمهوری را داشت، نگاه راهبردی به شرق سرعت می گرفت و بقول خود او، قرار داد ۲۵ ساله جنبه اجرائی سریع تری پیدا می کرد و کُند کاری کنونی جای خود را به سرعت کاری می داد. از نشانه های کُند کاری دولت و بندبازی های وزیر خارجه عبداللهیان که ساده انگارانه با غرب زبان بازی برجامی می کند، مسئله مناسبات اقتصادی با پول ملی کشورهاست که می رود تا به یک نهضت جهانی با پرچمداری پیمان "بریکس"، "اوروآسیا" و حتی شانگهای تبدیل شود.
از جمله نتایج این کُندکاری و حفظ پیوند با دلار آنست که تازه بانک مرکزی در پیشنهادی دو پهلو و سه پهلو و با لکنت زبان اعلام کرده: بازرگانانی که قصد پرداخت ارز به تجار چین را دارند پس از ثبت درخواست تخصیص ارز یوان در سامانه جامع ارزی (نیما) می توانند در مدت ۲۴ ساعت تاییدیه تخصیص ارز را از سامانه دریافت کنند. تاکنون ایران یوان را ارزهای تخصیصی نمی شناخت. اگر تجار زیر بار این پیشنهاد بروند و دولت هم مصمم به اجرای آن باشد اختصاص ارز سرعت عمل پیدا می کند. تاکنون تخصیص ارز یورو یکماه طول می کشید که البته هنوز هم می کشد.
صرفنظر از ماهیت ارز نیمایی پیشنهاد استفاده از یوان بجای یورو بارها از سوی برخی کارشناسان اقتصادی مطرح می شد و از جمله در وبسایت "تحریریه" بارها بر آن تاکید شده بود. همین وبسایت که از سوی جمعی از کارشناسان سیاسی - اقتصادی منتقد سیاست های حکومت داخل کشور منتشر می شود و ظاهرا ایرانیان داخل و خارج کشور آشنائی چندانی با آن ندارند بارها پیشنهاد کرده است که ایران می توانست و می تواند "یک شرکت در چین بزند و واردات از اروپا را به ازای صادرات به چین با یوان انجام دهد" البته اگر چیزی از اروپا لازم دارد. به این ترتیب بساط یورو و دلار و بازی ارز در ایران جمع شود.


برای قراردادهای اقتصادی با چین

کشورهای منطقه سوار بر اسب

و ایران سوار بر خر لنگ بدنبال آنها


خط تولید سایپا

در ونزوئلا راه اندازی می‌شود


از دیگر کشورهای امریکای لاتین دعوت به پیوستن شده

دلار زدائی برزیل و آرژانتین

با ایجاد پول واحدی بنام "سور"


رومانی و لهستان  پایگاه چنین تجاوزی شده اند

امریکا و ناتو آماده حمله

غافلگیرانه به مسکو میشوند؟


مفسیر معروف روس:

تمام کشورهای ناتو باید

هدف نظامی روسیه محسوب شوند


عنوان اول پیک نت ۳ بهمن

امریکا نگران انفجار
بیخ گوشش درامریکای لاتین


۱۶۰ کیلومتر راه آهن ۳ سال وقت میخواهد؟

با بهانه های مختلف، نمی‌خواهند

راه آهن رشت- آستارا ساخته شود!


درجنگ دوم علیه نازی‌ها جنگیدیم

واکنون درکنارنازی‌ها با روس‌ها می‌جنگیم!

 

همه کمدین های مشهور در  تلویزیون  های کشورهای اروپائی، از نوع زلنسکی در اوکراین نیستند. برخی از آنها به گونه ای متفاوت با زلنسکی می اندیشند و  جهان را به گونه ای دیگر می بینند. از جمله این کمدین  ها، که اتفاقا بریتانیائی نیز هست "راسل" نام دارد که معتقد است جنگ جهانی دوم یک جنگ واقعی بود که در آن ما دوش به دوش با اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی با نازی ها جنگیدیم.  در جنگ کنونی اوکراین اما ظاهراً ما دوشادوش نازی ها علیه روسیه می جنگیم و همه در باره این واقعیت سکوت کرده اند.  گردان های واقعی نازی ها در صفوف نیروهای مسلح اوکراین وجود دارند.  واقعیت روشن است، گرچه بیان آن برای رسانه های اصلی تا حدودی ناخوشایند است.


مشاور سابق زلنسکی:

شکست روسیه در اوکراین

 را فراموش کنید!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

خبر تفسیری "با بهانه های مختلف نمی خواهند راه آهن رشت- آستارا ساخته شود" که در پیک نت روز گذشته منتشر شد، روی تلگرام این روزنت بالای ۵ هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب بود. روی فیسبوک پیک نت مصاحبه با مفسر روس که در آن توصیه کرده تمام کشورهای کمک نظامی کننده به اوکراین باید اهداف نظامی روسیه محسوب شوند بیشترین خواننده را داشت و روی ۹ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت