نخست وزیر پیشین اوکراین:

اوکراین را سازمان‌های جاسوسی

آمریکاوانگلیس رهبری می‌کنند!

 

نباید جنگ را گسترش بدهیم

مخالفت "ماری لوپن"

با ارسال سلاح بیشتر به اوکراین

(پیک هفته ۱۰۹) ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ - ۲۵ ژانویه ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۵ - ۴ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۵ - ۴ بهمن

رویدادهای
منطقه و جهان


۵ - ۴ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۵ - ۴ بهمن

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۵ - ۴ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


۵ - ۴ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۵ بهمن

ادامه دیکتاتوری جهانی

امریکا و دلارممکن نیست!

"رابرت مالی" نماینده ویژه کاخ سفید در امور ایران، با شبکه خبری "بلومبرگ" امریکا مصاحبه کرده و گفته است: «چین مقصد اصلی صادرات غیرقانونی ایران است» و واشنگتن فشارهای خود را به پکن برای منصرف کردن آن کشور از خرید نفت ایران، تشدید خواهد کرد.  ایالات متحده اقداماتی را انجام خواهد داد تا صادرات نفت ایران را متوقف کند و کشورها را از خرید نفت ایران برحذر دارد. ما هیچ یک از تحریم های خود علیه ایران و به ویژه در مورد فروش نفت ایران را کاهش نداده ایم.»

رابرت مالی در این مصاحبه اعتراف می کند که امریکا برای جهان قانون می گذارد و با ناوگان های  خود  این قانون را هم اجرا می کند. کدام مرجع و بموجب کدام قانون گفته که خرید نفت ایران غیر قانونی است؟ و باید به کشورهائی که نفت ایران را می خرند فشار وارد آورد تا آنها این خرید را متوقف کنند؟

تمام هدف نهائی و اعلام شده درجنگ اوکراین خاتمه بخشیدن به همین یکه تازی امریکاست که هم قاضی القضات جهانی شده و دارنده و فرمانده قوای نظامی اعمال کننده احکامی که صادر می کند. ریشه جنگ اوکراین در اینجاست. در خاتمه دادن به این دیکتاتوری جهانی و این دیکتاتوری خاتمه نمی یابد مگر با چند قطبی شدن جهان. یعنی همان هدفی که چین و روسیه و بسیاری از کشورهائی که متحد این دو کشور شده اند آن را دنبال می کنند. تشکیل سازمان های پولی و اقتصادی مانند بریکس، و پیمان  های همکاری نوین مانند شانگهای و اوروآسیا، تلاش برای ایجاد جاده ابریشم و سرانجام خاتمه دادن به سلطه دلار بر جهان ابزار حرکت به سوی جهان چند قطبی است و ای بسا در آینده سازمان  های دیگری نیز با همین هدف تشکیل شوند. اکنون شماری از کشورها با پول ملی خود در بازار جهانی ظاهر شده اند و حتی فروش نفت را با پول های ملی خودشان انجام میدهند. از جمله فروش نفت عربستان به چین. در امریکا لاتین نیز این نهضت رو به رشد است. وحشت امریکا از به نتیجه قطعی رسیدن این هدف است و برای جلوگیری از آن نه تنها نفت روی آتش جنگ اوکراین می ریزد بلکه خواب آشفته استفاده از سلاح های تاکتیکی اتمی را می بیند و اروپا را مانند یک مستعمره بدنبال خود می کشاند. تایوان را تبدیل به شمشیر داموکلس کرده و آن را بالای سر چین نگهداشته اند تا مانع سقوط دیکتاتوری جهانی امریکا شوند. با کمال تاسف ابعاد آنچه که در پشت حوادث وجود دارد برای مردم ایران روشن نیست و این باز می گردد به نارضائی عمیق از عملکرد و سیاست های حکومت از یکسو و تشدید بحران اقتصادی حاکم بر کشور. در این میان، دولت ضعیف و ناتوان ابراهیم رئیسی که سیاستی راهبردی را ندارد، میان امواج رویدادهای منطقه و جهان دست و پا می زند و نمی تواند تصمیم قطعی را برای کشیدن دندان دلار بگیرد و خود را به استراتژی "نگاه به شرق" پیوند بزند و بحران اقتصادی کشور را از این طریق حل کند و نه با چسبندگی به دلار. نوسان های سیاست خارجی ایران ناشی از همین دست و پا زدنی است که به آن اشاره کردیم. از جمله آخرین موضع گیری ها و سخنان وزیر خارجه دولت رئیسی درباره چنگ و دندان  نشان دادن  های جدید اروپا.


سرمقاله ۸۶۷

امریکا و اروپا، چماق را

بالای سر و هویج را

مقابل دهان ایران گرفته‌اند!


وحشت از سرانجام

خشونتی که ایران نهادینه شده!

 

حسین راغفر اقتصاد دانی دگر اندیش در مقایسه با مسئولین اقتصادی سه دهه گذشته در دولت های مختلف است. او به جد طرفدار تغییر مسیر برنامه های اقتصادی سه دهه گذشته است و ادامه این مسیر را منجر به فروپاشی کشور میداند. او از جمله کسانی است که نگرانی خود را بارها و بارها از خشونت نهادینه شده در جامعه بیان داشته است. خشونتی که از راس (حکومت) به جامعه تحمیل شد و بحران  اقتصادی آن را تشدید کرد. همین نظرات را در تازه ترین سخنرانی که از وی منتشر شده می شنوید.


گفتکو با دکتر اووه، که ۲۷ سال در چین بوده

"چین" را نباید دشمن دانست

باید آن را آنگونه که هست شناخت

مترجم-  م. مهرجو


امریکا ارتش های اروپایی را

به طرف میدان جنگ کیش می کند

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی


راه توده ۸۶۷ منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره ۸۶۷ (چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱) - منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. گزارش ویژه این شماره بخش ششم از مرور اخبار و رویدادهای ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب ۵۷ است که به فصل شکست کودتای محمد علیشاه و دستگیری و اعدام روحانیون طرفدار کودتا و استبداد رسیده است. سرمقاله این شماره مربوط به بازی چماق و هویجی است که امریکا و اروپا با قرار دادن سپاه در لیست تروریسم با جمهوری اسلامی می کنند. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

ناتو و امریکا اشتباه ناپلئون و هیتلر را تکرار کردند، دشمن انگاری چین یک اشتباه بزرگ است، دشواری های روزنامه نگاری حزبی در دوران انقلاب دیجیتال، سئوالاتی که مدعیان چپ باید پاسخ بدهند، نقش لجستیکی رومانی و لهستان در جنگ ناتو با روسیه در اوکراین، امریکا و ناتو جهان رابه کام جنگ سوم می کشانند، افغانستان و پاکستان در شرایط بغرنج منطقه وجهان، کج راه انقلاب از انقلاب فرهنگی آغاز شد و بالاخره وعده های آیت الله خمینی پیش از بهمن ۵۷ که همه احزاب از آن حمایت کردند.  

تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetudeh


آخرین مراحله را طی میکند

"اتحاد گاز"ی میان سه کشور

روسیه، ازبکستان و قزاقستان


امارات همچنان لنگرگاه تجارایرانی است

چین تولیدات ایران را

برای کمک به ایران میخرد!


عنوان اول پیک نت ۴ بهمن

"حاکمیت نوین" چیست
وچه‌زمانی شروع‌می‌شود؟


برای قراردادهای اقتصادی با چین

کشورهای منطقه سوار بر اسب

و ایران سوار بر خر لنگ بدنبال آنها


از دیگر کشورهای امریکای لاتین دعوت به پیوستن شده

دلار زدائی برزیل و آرژانتین

با ایجاد پول واحدی بنام "سور"


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

" حاکمیت نوین چیست و چه زمانی شروع می شود؟" این عنوان اول پیک نت روز گذشته بود که روی تلگرام این روزنت نزدیک به ۵ هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب این شماره بود. روی فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی ۵ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت