سرمقاله راه توده ۸۵۴

مرز میان اعتراض مترقی

وشورش‌های کورارتجاعی

 

پس از برگزاری کنگره حزب کمونیست چین

پیام تبریک کم سابقه

پوتین به رئیس جمهور چین!

(پیک هفته ۱۰۹) ۴ آبان ماه ۱۴۰۱ - ۲۶ اکتبر ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۳-۴ آبان

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۳-۴ آبان

رویدادهای
منطقه و جهان


۳-۴ آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۳-۴ آبان

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۳-۴ آبان

منتخب اخبار ورزشی


۳-۴ آبان

منتخب اخبار اقتصادی

عنون اول پیک نت ۴ آبان

مردم و نخبگان ایران

از چه واقعیاتی بی خبرند؟

در پیک نت امروز دو مطلب منتشر شده که از نظر ما بسیار با اهمیت است و به خوانندگان خود  توصیه می کنیم این دومطلب را با دقت بخوانند تا با اوضاع کنون جهان، منطقه و ایران آشناتر شوند.

نخست مطلب تحقیقی است که اسدالله کشمند دیپلمات سابق افغانستان در دولت دمکراتیک این کشور نوشته و دیگری گزارش کوتاهی است که "عطا بهرامی" آن را بصورت تصویری در یوتیوب منتشر کرده است. مطلب تحقیقی اسدالله کشمند درباره اهداف پشت پرده انفجار تروریستی لوله های گاز استریم یک و دو است که شاید تاکنون کمتر به آن توجه شده است. البته این مقاله مستند است به نکاتی از گزارشی که روسیه در ارتباط با همین انفجار منتشر کرده است. این تحلیل نشان میدهد که امریکا مصمم به گسترش جنگ در اروپا و کشاندن آن آسیا و خلیج فارس است، با این اطمینان که خود از صحنه جنگ بسیار دور است و جنگ به امریکا کشیده نخواهد شد اما از کنار مزایای اقتصادی آن میتوان برای بحران اقتصادی امریکا چاره ای اندیشید. این در حالی است که در خود امریکا خطر جنگ داخلی میان ایالت ها روز به روز جدی تر می شود و استقرار اتمی روسیه در سیبری نشان میدهد که روسیه با پیش بینی آینده خود را آماده ضربه اتمی به امریکا می کند.

اما گزارش بسیار جالب و شنیدنی عطا بهرامی درباره ماهیت روسیه ستیزی در ایران است و این که چه عواملی و با چه انگیزه های مهم اقتصادی به آن دامن می زنند و آن را هدایت می کنند. این دست های مخفی همانهائی هستند که میلیاردها دلار نفتی را از ایران خارج کرده و به غرب برده اند و در بانکها به امانت گذاشته اند و خود بخوبی میدانند که غرب اجاره خرج این ثروت عظیم را از آنجا نمیدهد و به همین دلیل، آنها با تمام امکانات خود علیه مناسبات اقتصادی با روسیه در داخل ایران فعال هستند. بهرامی بدرستی سئوال می کند که باید از ابراهیم رئیسی پرسید تکلیف قرارداد ۲۵ ساله با چین چه شد؟ چرا تاکنون برای اجرای این قرار داد فلج بوده است؟ بهرامی می گوید که روسیه و ایران مشترکا دو سوم گاز جهان را دراختیار دارند و در صورت تشکیل یک کارتل گازی به بزرگترین قدرت اقتصادی تبدیل خواهند شد و این همان خطری است که امریکا و غرب با آن مخالف است و با تمام نیرو علیه آن بسیج شده و روی تنش های داخلی درایران سرمایه گذاری کرده است. بهرامی نکات فنی و اقتصادی بسیاری را مطرح می کند و سپس از نخبگان ایران سئوال می کند که در پشت همه هیاهوهای سیاسی که در کشورجریان دارد، آیا به این نکات برای بهبود اقتصادی ایران و ایجاد کار و شغل ومعیشت اندیشیده اید؟

لینک سخنان عطا بهرامی را در اینجا می گذاریم تا خود بشنوید:  https://youtu.be/hwrnYIQAbSA


واقعیات پنهان در پشت

انفجار تروریستی نورد استریم"

برگرفته از فیسبوک اسدالله کشمند


سخنگوی دولت و سخنگوی حجتیه

عملا، دربرابر هم قرار دارند!


تحلیلگر امریکائی:

اوکراین درحال فروپاشی است

و ناتو وحدت خود را از دست داده


راه توده ۸۵۴ منتشر شد!

هفته نامه راه توده- شماره ۸۵۴ (۴ آبان ۱۴۰۱) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرامی این نشریه نیز منتشر شد. سرمقله این شماره نیز اختصاص به تحلیل اعتراضات اخیر در شهرهای ایران دارد. گزارش ویژه این شماره درباره نقش نظامیان ایران در جنبش های اجتماعی است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

غرب پرستان ایران پشت شعار رابطه متوازن سنگر گرفته اند، نگرانی روز افزون امریکائی ها از جنگ داخلی در این کشور، استراتژی امریکا جنگ بزرگ علیه روسیه است، خمپاره جنگ اوکراین در خانه شماره ۱۰ فرود آمد، غارت منابع ملی و جنگ افروزی امریکا در افریقا، عقب ماندگی با قدرت نظامی چبران نمی شود، نقش آفرینان همیشه در سایه قدرت عمل می کنند و نگاهی به زندگی سرلشگر قرنی که پس از ترور درجمهوری اسلامی سپهبد شد!

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


وزیردارائی سابق یونان ورئیسجمهورسابق فرانسه

اروپا زیر فشار اقتصادی

ادامه جنگ در اوکراین!


نقل از سایت فردای بهتر

تهران آبستن یک شورش

کور و سهمگین است!


عنوان اول پیک نت ۳ آبان

چرا طرح تغییرات گام به گام
سیاستهای‌داخلی تهیه‌نمیشود؟


بهزاد نبوی:

مردم سه دسته شده اند

و ایران با سه جنبش روبروست!


ناتوآماده بردن جهان به سمت

 یک فاجعه اتمی شده است!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

خبر تفسیری "ایران آبستن یک شورش کور و سهمگین است" روی تلگرام پیک نت روز گذشته (سه شنبه) با نزدیک به ۵ هزار و پانصد خواننده پر مخاطب ترین مطلب بود. در فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را خلاصه مصاحبه بهزاد نبوی داشت که روی ۱۱ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930