علیرغم اختلافات درونی

اتحادیه اروپا می تواند

به شرق اروپا لشکر کشی کند؟

 

این سد ترک برداشته است

وحشت از شکستن یک سد

موجب تخلیه کامل خرسون شد

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱ - ۱۳ نوامبر ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۱-۲۲ آبان

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۱-۲۲ آبان

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۱-۲۲ آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۱-۲۲ آبان

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۱-۲۲ آبان

منتخب اخبار ورزشی


۲۱-۲۲ آبان

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۲ آبان

قدرت‌نظامی وحمایت مردمی

دوبازوی دفاع ازکشور است!

امریکا، روسیه، چین، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حتی کشورهای افریقائی و آسیائی هر یک به فراخور موقعیت و مناسبات جهانی خود، با نگرانی از گسترش جنگ های منطقه ای و حتی در جهان بر توان نظامی خود می افزایند. طبیعی است که ایران نیز بر قدرت نظامی خود بیافزاید و این ربطی به این که با جمهوری اسلامی موافق هستیم یا مخالف ندارد. مسئله قدرت نظامی ارتباط مستقیم به تمامیت ارضی ایران دارد. تمامیتی که بشدت در خطر است و بیش از  دو راه حل برای آن وجود ندارد: اول وحدت درونی کشور و بسیج مردم که این امر نیازمند تجدید نظر اساسی حکومت در سیاست های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی سه دهه گذشته دارد و دوم بالا بردن قدرت نظامی که حکومت به این دومی بسیار بیش از اولی توجه کرده که باید آن را تائید و تشویق هم کرد. حتی در عرصه گسترش فعالیت های اتمی. درعین حال که اگر حکومت نتواند پشتیبانی مردمی را ضمیمه این قدرت نظامی کند، جنگ داخلی و حمله نظامی به ایران دور از انتظار نیست. امروز، حتی چین با تمام قدرت اقتصادی – نظامی که دارد نگران جنگ است. چرا ایران این نگرانی را نباید داشته باشد؟ و چرا مخالفان جمهوری اسلامی (آنها که ریگی در کفش و نعلین ندارند) و منتقدان سیاست های حکومت نسبت به این خطر کم توجه و حتی بی توجه اند؟

رئیس جمهور چین که فرماندهی کل قوا را نیز در این کشور بر عهده دارد در کمیسیون نظامی حزب حاکم گفت: «تقویت نیروهای مسلح و آمادگی رزمی آنها از مصوبات کنگره حزب کمونیست کشور است. کل ارتش باید تمام انرژی و فعالیت های خود را صرف آمادگی رزمی کند و توانایی خود را برای جنگ  و پیروزی افزایش دهد.»

چین متکی به یک حزب سراسری و سازمان یافته و منسجم و در عین حال متکی به طرح های اقتصادی به سود زندگی همه مردم کشور است. مبارزه با فساد حکومتی بی رحمانه است و کنترل سود و سرمایه نیز در اولویت و این درست همان دو ضعف بزرگی است که جمهوری اسلامی گرفتار آنست. شبکه مداحان و امام جمعه ها حزب منسجم سیاسی نیستند تا یک سیاست واحد را بتوان به کمک آن پیش برد. بسیج هم در عمل هم یک واحد نظامی است و هم باید در کنار واحدهای نظامی فعال باشد نه برای سرکوب مردم و روبرو شدن با آنها و تشدید نارضائی ها.


گسترش روابط نظامی دو کشور

ارسال پهپادهای ایران به روسیه

ارسال 60 جنگنده سوخو به ایران


امریکا از چین وحشت دارد

زیرا نگران آینده خود است!

 

چین تنها رقیب فضائی و نظامی امریکا نیست، بلکه پیش از آن رقیب قدرتمند اقتصادی امریکاست و آنچه که امریکا را نگران آینده خود کرده همین قدرت سه گانه است. این قدرت در اتحاد عمیق با روسیه می رود تا دلار را از صحنه اقتصادی جهان حذف کند و این حذف به معنای حذف امریکا از صحنه رهبری یگانه جهان، جمع کردن ناوگان های نظامی، تخلیه پایگاه های نظامی آن در سراسر جهان و یافتن چاره ای برای بحران داخلی است. همین توضیح و اشاره کافی است تا دانسته شود جدال بزرگی که اکنون در جهان جریان دارد، چه ریشه های عمیقی دارد و آن شعار "پایان جهان تک قطبی" که امریکا می خواهد با چنگ و دندان از آن دفاع کند چه ابعادی دارد. این نقشه کشورهایی را نشان میدهد که بزرگترین شریک تجاری آنها چین یا امریکاست.


دولت فرانسه زیر فشار

اعتصابهای‌کارگری وتظاهرات مردمی


کوتاه و مختصر

با "ماله کشی" نمی توان

تناقضات سیستم را پنهان کرد!


آلمان فرمان اقتصادی را

به سمت چین برگرداند!

ساویتسکایا راسیا- شیائو چوان هوانکیو شیبائو، چین


عنوان اول پیک نت ۲۱ آبان

بدون سازمان سیاسی
سیاست گردش‌به‌شرق فلج است!


درهای سیمای ج. اسلامی

به روی این"نظریه پردازان"بازاست!

 

این میز باصطلاح گفتگو و اظهار نظر، در رسانه های سه قلوی لندن تشکیل نشده تا علیه سیاست نزدیکی به چین و روسیه بگویند، بلکه در سیمای جمهوری اسلامی تشکیل شده است. ایشان که حمایت اتاق بازرگانی را دارد می گوید:

«تصور می‌کنیم اگر با چین و هند ببندیم می‌توانند با آمریکا مقابله کنند اما خود چین و هند آویزان آمریکا هستند. این‌ها اگر قدرت بگیرند بدتر از آمریکا عمل می‌کنند همان طور که روسیه به کشور همسایه‌اش حمله کرد و خاکش را ضمیمه کشور خودش کرد. بدون تعامل و مذاکره با آمریکا نمی‌شود مشکلات کشور را حل کرد.  آمریکا دشمن است و بدترین تحریم‌ها را بر ما تحمیل کرده اما با همین دشمن هم باید مذاکره کنیم.  تا می‌گوییم گفتگو می‌گویند واداده هستید. این که صرفا با نگاه به داخل می‌توان مشکلات را حل کرد یک دروغ بزرگ است. »


امریکا خود را آماده رها کردن

زلنسکی و مذاکره با پوتین می کند


ما حرف داریم

چرا عادت ندارید گوش کنید؟

 

امکانات پیک نت برای انتشار فیلم بسیار محدود است زیرا به محض استفاده بیش از حد مجاز قرارداد "سرور" پیک نت، یا باید قرار داد جدید با آبونمان بیشتر ببندیم و یا عذر ما را خواهند خواست. به همین دلیل تلاش می کنیم کمتر از فیلم استفاده کنیم، درحالیکه گاه ناچاریم فیلمی را ضمیمه خبر کنیم و یا مستقل آن را منتشر کنیم، از جمله همین فیلمی که از جریان حضور سخنگوی دولت در جمع دانشجویان می بینید. از این حضور و سخنرانی دانشجویان چندین فیلم در اختیار داریم اما از میان آنها با توجه به محدودیت هائی که اشاره کردیم، این سخنرانی را انتخاب کردیم.


دیداری ابتکاری

برای رایزنی و استفاده از تجربه ها

 

چهار وزیر خارجه دولت های خاتمی، روحانی و احمدی نژاد (ظریف، خرازی، صالحی و متکی) با عبداللهیان وزیر خارجه دولت رئیسی برای رایزنی و تبادل تجربیات دیدار مشترک داشتند. درباره مسائل مطرح شده دراین دیدار خبری منتشر نشده اما نفس همین اقدام، نه تنها ابتکاری است کم سابقه بلکه، شاید بتوان آن را گامی درجهت رایزنی های دیگر و خاتمه بخشیدن به انواع حصر و ممنوعیت و انزوای مقامات صاحب اطلاع جمهوری اسلامی دانست که در ادامه به گفتگوئی ملی برای وحدت جامعه بیانجامد.


سرمقاله راه توده ۸۵۶

الیگارش های ایران گام به گام

باتوطئه‌های ناتوپیش میروند


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته(شنبه) که درباره ناکامی سیاست گردش به شرق در صورت نداشتن سازمان سیاسی آن، روی تلگرام این روزنت بالای ۶ هزار خواننده داشت. روی فیسبوک پیک نت روز گذشته گزارش خبری "امریکا در مسیر آماده شدن برای رها کردن زلنسکی" بیشترین خواننده را داشت. همین مطلب روی ۱۰ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930