سرمقاله راه توده ۸۵۱

وظیفه مشترک حکومت ومردم

برای دفاع از امنیت ملی!

 

فرازهائی از سخنان روز گذشته رهبر ج. اسلامی

واقع بینی های این سخنرانی

به استراتژی نظام تبدیل می شود؟

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۱ - ۴ اکتبر ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱۲-۱۱ مهر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۲-۱۱ مهر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۲-۱۱ مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۲-۱۱ مهر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۲-۱۱ مهر

منتخب اخبار ورزشی


۱۲-۱۱ مهر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۲ مهر

عقلانیت و  هوشیاری

امروزبرای ایران چه‌حکمی میکند؟

رهبر جمهوری اسلامی روزگذشته (دوشنبه) در مراسم مشترک دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح سخنرانی کرد و دراین سخنرانی جمعبندی خود را از تظاهرات و اعتراضات دو هفته گذشته بیان داشت. او مسئله نفوذ دستگاههای جاسوسی در شکل گیری اعتراضات را مطرح کرد و حتی تلویحا قتل مهسا امینی را نیز زیر سر همین عوامل نفوذی دانست. جمعبندی او، بر خلاف اعتراضات سال ۸۸ و حتی اعتراضات ۹۶ و ۹۸  بر محور تائید و شدت و گسترش سرکوب نبود و این دو نکته، یعنی نقش عوامل جاسوسی و پرهیز از سرکوب مثبت ترین نکات سخنرانی او بود. آیا این نرمش و واقع بینی منجر به تصمیمات اساسی در راس حاکمیت برای مقابله با شبکه های جاسوسی و نفوذی در درون نهادهای حکومتی و یافتن زبانی مشترک با معترضان و در واقع اکثریت مردم ایران  خواهد شد؟ اگر پاسخ این سئوال مثبت باشد، سرانجام راس نظام به این نتیجه رسیده که در مجموع سیاست های داخلی خود باید تجدید نظر کند و طبیعی است که در جستجوی فرصتی برای این تجدید نظر باشد. سرآغاز این تجدید نظر، گفتگوی علنی و یا غیر علنی با کاربدستان طرد شده و مغضوب چند دهه گذشته است که در حسن نیت آنها تردید نیست. حتی اگر با برخی سیاست ها و بویژه سیاست خارجی گردش به شرق و سیاست اتمی و نرفتن زیربار تسلیم فشارهای تحریمی موافق نباشند، شک نیست که در چنین گفتگوهائی اگر استدلال ها از سوی رهبر جمهوری اسلامی قوی و مستدل باشد؛ این منتقدین مغضوب نیز جلب و جذب استراتژی گردش به شرق، در عین داشتن رابطه ای متوازن با غرب خواهند شد. جهان از بعد از جنگ اوکراین وارد مرحله ای بکلی متفاوت با قبل از این جنگ شده است. جبهه های جدیدی در جهان شکل گرفته و امریکا برای نجات از سقوط دلار و اقتصاد خود ممکن است دست به فجایع بزرگ علیه بشریت بزند. انفجار تروریستی لوله های گاز و گرفتن گلوی اروپا و بویژه آلمان از سوی امریکا کوچکترین نشانه آن فاجعه ایست که امریکا در پی آنست. امریکا می خواهد جهان را نا امن کند و خود را امن ترین کشور برای جلب سرمایه ها نشان دهد و این همان کاری است که پیش از جنگ دوم جهانی کرد و امروز بسیار موذیانه تر و با تجربه تر آن را می خواهد اجرا کند. درباره همه این مسائل میتوان گفتگو کرد و به تفاهم رسید و آنگاه این تفاهم را از طریق رسانه رسمی کشور به قلب جامعه برُد تا مردم بدانند ایران به کجا می رود و چرا می رود؟

ما بر محور دو نکته ای که به آنها اشاره کردیم، سخنان روز گذشته علی خامنه ای را خلاصه کرده و منتشر کرده ایم.


تکرار تحصن دانشگاه تهران در سال ۷۸

تحصن دانشگاه شریف

به یورش و دستگیری ختم شد!


محروم شدن از گاز روسیه

زمستان سرد اروپا

و پتو پیچ شدن دانش آموزان

این کلاس های درس در جمهوری چک در آغاز زمستان سرد و محرومیت از گاز روسیه است. این محرومیت ابتدا با تحمیل تحریم روسیه به کشورهای اروپائی عضو ناتو توسط امریکا آغاز شد و بدنبال آن، با انفجار لوله گاز استریم برای پیشگیری از جدائی اروپا از سیاست تحریمی امریکا علیه روسیه و آغاز مجدد خرید گاز از روسیه اکنون کامل شده است.


با انفجار تروریستی لوله گازاستریم در زیر دریای بالتیک

لحظات درک ماهیت واقعی امریکا

برای اروپائی ها فرا رسیده است!


راه توده ۸۵۱ منتشر شد!

هفته نامه راه توده – شماره ۸۵۱ (چهار شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام این هفته نامه قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به تحلیل رویدادهای اعتراضی مردم ایران دارد. گزارش ویژه این شماره نیز بخش دیگری از خاطرات محسن رفیقدوست اولین وزیر سپاه است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

"راه توده" ۳۰ ساله شد، گردش به راست در جمهوری اسلامی از چه زمانی آغاز شد، درک دشوار شرایط کنونی ایران و جهان، کدام جبهه با کدام ماهیت امروز باید در دستور باشد؟، امریکا، اروپا را تا نابودی بدرقه خواهد کرد، سلاح های اتمی چه زمانی شلیک خواهند شد؟، دکتر "آریان پور" استادی که بسیار نامهربانی دید، چین امروز و امریکای دیروز، نوه های موسولینی بر ایتالیا حکومت خواهند کرد؟، زمان ومکان ماهیت هر تحلیل و شناختی را تعیین می کنند، عکس هائی که بار دیگر باید دید و آینده را پیش بینی کرد و بالاخره اعلام آدرس جدید ایمیل راه توده!

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


مجلس و اعتراضات

اعتماد مردم به حکومت گام به گام

طی سالهای گذشته سلب شد!


مشاور سابق ناتو:

غرب اوکراین را قربانی

سیاست تضعیف روسیه کرد!


عنوان اول پیک نت ۱۱ مهر

همه فرصت ها برای

تغییرات درحاکمیت ازدست رفته؟


گزارش دریافتی از تهران

مردم از حکومت خسته شده اند

و خواهان تغییرات اساسی اند!


دو گزارش از اصفهان

سرکوب و خشونت، اینبار

می تواند به جنگ داخلی ختم شود


قتل مهسا امینی از سر حادثه نبود!

داعش در بلوچستان

روز به روز قوی تر می شود!


عنوان اول پیک نت ۱۰ مهر

حکومت با تظاهرات نمیرود

نارضائی باسرکوب تمام‌نمیشود


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (دوشنبه) روی تلگرام این روزنت نزدیک به ۶ هزار خواننده داشت و در مقایسه با دیگر مطالب پر مخاطب ترین مطلب بود. روی فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت، اما بیشترین اشتراک گذاری مربوط به گزارش دریافتی از اصفهان در ارتباط با تظاهرات اعتراضی در این شهر بود که روی ۱۶ فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930