سرمقاله ۸۴۸

خطاب به آنها که باور ندارند

امریکا درپی ایران۵ تکه است!

 

خطرات اجتماعی جدی است

سقوط ارزش "یورو"

در برابر دلار پس از ۲۰ سال

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۱ - ۷ سپتامبر ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱۵-۱۶شهریور

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۵-۱۶شهریور

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۵-۱۶شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۵-۱۶شهریور

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۵-۱۶شهریور

منتخب اخبار ورزشی


۱۵-۱۶شهریور

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۶ شهریور

تحریم فساد آور نیست

فساد ازتحریم سود برده!

اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری در دوران روحانی، پس از سفر به قم و دیدار با برخی روحانیون، از جمله جوادی آملی که از جمله روحانیون غیر حکومتی و دارای نفوذ در قم است، سخنانی درباره نتایج تحریم ها در ایران گفته که سایت جماران منتشر کرده است. او گفته است:
حجم تجارت ایران ۷۰ میلیارد دلار است. ۲۰ درصد این رقم به جیب کسانی می‌رود که در داخل کشور دنبال تحریم هستند. همین‌ها گروهی را در امارات بسیج می‌کنند که به ایران سرویس بدهند و درازای آن چندین برابر معمول مطالبه مالی کنند. گروه سومی در چین شرکت تأسیس می‌کنند و فقط قصدشان این است که مشتری ایرانی داشته باشند که در دوران تحریم، آن‌ها را سرکیسه کنند. مشخص است که کانال‌های ارتباطی آن‌ها کجاست. پشتوانه آن‌ها قدرت سیاسی در داخل ایران است. این‌ها با تحریم کاسبی می‌کنند. کاری هم به وضعیت مردم ندارند.
جهانگیری بدرستی به نیمه پر لیوان اشاره کرده اما از نیمه خالی چیزی نگفته است. آنچه که او از کنار آن عبور کرده آنست که فساد مورد اشاره او ناشی از تحریم ها نیست و تحریم فساد زا نیست، که اگر بود تاکنون باید روسیه را به زانو در می آورد! بلکه این سیستم اقتصادی- سیاسی حاکم در ایران است که تحریم برایش دوقلو زائیده است. تحریم هم که نباشد، آنها مثل گربه مرتضی علی چهار دست و پا از بام به زمین می افتند و چیزیشان نمی شود. همین فردا اگر تحریم ها برداشته شود و پول های بلوکه شده ایران به داخل کشور سرازیر شود، آنها فورا راه حل به جیب زدن آن پولها را پیدا می کنند، و تازه، اگر از هم اکنون راه حل آن را پیش بینی نکرده باشند. مبادا تحریم ها به فعالیت اتمی ایران در ذهن جهانگیری و دیگرانی که مانند او می اندیشند پیوند خورده باشد و این تصور شکل گرفته باشد که اگر عقب نشینی اتمی به خواست و میل امریکا بکنیم، تحریم ها لغو می شود و پولها آزاد و بحران اقتصادی حل! اگر چنین باشد، از استراتژی امریکا غفلت کرده اند. امریکائی که می خواهد روسیه را به قیمت تحمیل جنگ سوم جهانی به مردم جهان تقسیم کند تا بر گاز و نفت آن مسلط شود، سادگی است اگر تصور شود، با عقب نشینی اتمی ایران دست از این استراتژی برداشته و جایزه لغو تحریم ها را به ایران میدهد. با اولین گام عقب نشینی و تسلیم، امریکا گام دوم و گام های دیگر را تا رسیدن به هدف نهائی و استراتژیکش در باره ایران تحمیل خواهد کرد. معنای این سخن ما چنین نیست که به جنگ امریکا برویم و یا مذاکره و توافق نکنیم، بلکه اینست که توافقی باید کرد که یک گام از وضع کنونی به عقب برداشته نشود و آمادگی ایران چنان حفظ شود که در لحظه لازم و در چشم به هم زدنی، به محض گربه رقصانی جدید امریکا بتوان چند جهش فراتر از شرایط کنونی بر داریم. امریکا سرگرم کشیدن کبریت جنگ زیر خرمن جهان است تا تسلیم بحران اقتصادی اش نشده و آقائی دلار را حفظ کند. در چنین جهانی، طبیعی است که ایران باید قدرت نظامی و اتمی خود را حفظ کند. بنابراین، باید بدنبال راه حلی در داخل کشور بود که بقول جهانگیری از قِبل تحریم ها، مملکت را غارت نکنند و این ممکن نمی شود مگر تغییر سیستم اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور، خاتمه بخشیدن به خودی و غیر خودی و مکتبی و غیر مکتبی که فساد از زیر یقه آخوندها و عبا و عمامه همین ها بیرون آمده و با سپاه هم پل پیوند برقرارکرده.


گفتگو با میردامادی درباره تاج زاده

حرف ها و نظرات تاج زاده

نه جرم است و نه عجیب!


نامه راجر واترز  به همسر زلنسکی

شوهر شما تسلیم

ناسیونالیست های رادیکال شد


صدر اعظم اسبق آلمان:

مشکل سوخت اروپا

با دوش نگرفتن مردم حل نمی شود


گفتگوی یونگه ولت با  دبیر اول حزب کمونیست ایتالیا

سرمایه داری جنگ سوم را

به جهان ما تحمیل می کند!

ترجمه ـ عسگر داوودی


همزمان با انتشار دکترین "جهان روسی"

حضور پوتین در جلسه غیر علنی

وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش


راه توده ۸۴۸ منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره ۸۴۸ (چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به خوش خیالی ها درایران نسبت به استراتژی امریکا برای تقسیم ایران به ۵ قسمت دارد. گزارش ویژه این شماره بخش سوم خاطرات محسن رفیقدوست است. همچنین در این شماره مطالبی میخوانید با عناوین زیر:

دولت های اروپائی و مردم اروپا بر سر دوراهی، مردم ایران حزب گریزند و یا حکومت ها حزب ستیز؟، راه توده همان راهی را می رود که حزب توده ایران همیشه رفته است، سرمایه داری اکنون جهان را به سمت جنگ سوم جهانی می برد(مصاحبه با رهبر حزب کمونیست ایتالیا)، از اوکراین سرزمینی کوچک وخشک باقی خواهد ماند، سفر به لیتوانی: نسلی در حسرت گذشته و نسلی بی آینده، ایران میان آلمان و عثمانی در جنگ اول جهانی، تایوان به بمب ساعت شمار تبدیل شده است، درس هائی که ایران می تواند از جمهوری بلاروس بگیرد، گورباجف مردی که پله های خیانت را بسرعت طی کرد، گورباچف یکبار دیگر و این بار برای همیشه مرد، آغاز انتشار یک تحقیق درباره اسرار فاش نشده مرگ استالین. جمعیت هواداران صلح از ابتکارات حزب توده ایران علیه جنگ و فاشیسم در سالهای جنگ دوم جهانی.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


یک وبسایت امریکائی:

چین را نمیتوان مهار کرد

بحران برای غرب نیآفرینید


سارا واگن کنشت

ادامه جنگ در اوکراین

در جهت منافع امریکاست!


عنوان اول پیک نت ۱۵ شهریور

مستاجر خانه شماره ۱۰ تغییر کرد

 اما استراتژی جنگی تغییرنمیکند


با شناور جنگی و هواپیماهای روسی

ایران توان نظامی خود را

در آسمان و دریا تقویت کرد!


۳ ترور با یک هدف:

حذف مخالفان سیاست های امریکا


لاوروف:

پایان رهبری جهانی امریکا

هدف روسیه و متحدان کلیدی آنست


چاقو برای چه هدفی تیز می شود؟

رزمایش نظامی با مشارکت

۲۷ کشور زیرنظرامریکا در اردن


عنوان اول پیک نت ۱۴ شهریور

تنها خام اندیشان نمیدانند
چه‌خوابی برای‌ایران‌دیده شده!


گزارش سفر "گروسی" به اوکراین

درتائید ادعاهای غرب وزلنسکی نبود!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که تفسیری بود بر سکانداری نخست وزیر جدید انگلستان روی تلگرام این روزنت بیش از ۴۵۰۰ خواننده داشت و در مقایسه با دیگر مطالب این شماره مخاطبان بیشتری داشت. آمار فیسبوک پیک نت را نداریم زیرا فیسبوک آن را تا شنبه ای که در پیش است قفل تنبیهی کرده است. به آن دلیل که فیلمی درباره کشف مخفیگاه نازیست های اوکراین برای حمله به نیروگاه اتمی زاپروژیا را منتشر کردیم.

https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران