امروز وداع با الیزابت

فردا وداع سیاسی با لیز تراس

ریا نووستی- نعمت بوستانی

 

حادثه رانندگی و نقص فنی هواپیما

عمران خان، برای دومین بار

از ترور جان بدر برُد!

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۱ - ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۱-۲۲شهریور

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۱-۲۲شهریور

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۱-۲۲شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۱-۲۲شهریور

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۱-۲۲شهریور

منتخب اخبار ورزشی


۲۱-۲۲شهریور

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۲ شهریور

۳ چالش بزرگ که روی

دست رهبرجایگزین است!

هر خبری که این روزها، در ایران سه پهلو و دو پهلو مطرح شود، بویژه از جانب اعضای مجلس خبرگان، بلافاصله توسط مردم حمل بر شدت گرفتن بحث مطرح در پشت صحنه درباره رهبر جایگزین می شود. این حساسیت مردم، نشان میدهد که افکار عمومی تا چه حد نسبت به مسئله جانشینی کنجکاو است و چنین جایگزینی برایش بی تفاوت نیست. در خود حاکمیت نیز کنجکاوی و حساسیت به همینگونه است، با این تفاوت که در حاکمیت با حدس و گمان های نزدیک به واقعیت و کسب برخی اخبار از درون بیت رهبری نیز همراه است.

پس از اظهار نظری که در  جلسه اخیر مجلس خبرگان رهبری درباره جایگزینی مطرح و گفته شد که تنها سه نفر از اعضای خبرگان میدانند گزینه یا گزینه ها چه کسانی هستند، روز گذشته این اظهار نظر نیز از سوی "غیاث الدین طاها محمدی" عضو مجلس خبرگان رهبری انتشار یافت. او گفت:

مجلس خبرگان باید رهبر بعدی را در آستین داشته باشند تا «احیاناً اگر اتفاقی افتاد در میان همه علمای امت، شایسته ‌ترین فرد را انتخاب کنند.» البته او ابراز امیدواری هم کرد که رهبر کنونی نه تنها تا ظهور امام زمان بلکه بعد از ظهور هم در سلامت باشد که همین ابراز امیدواری خود گویای دلیل شتاب مجلس خبرگان برای در آستین داشتن جانشین است. انتخاب جانشین همزمان است با چند تصمیم مهم و تاریخی در جمهوری اسلامی، از جمله گردش مهمی که راس نظام می خواهد به سمت شرق داشته باشد و همچنین توافق و تفاهم اتمی که بیم آن می رود، حتی اگر از سوی رهبر جانشین هم بخواهد دنبال شود، با مقاومت های بسیار آشکارتر و جدی تر روبرو خواهد شد، زیرا این مخالف در بطن حاکمیت بسیار گسترده است و مافیاهای اقتصادی نیز پشت آن ایستاده اند. مسئله بسیار مهم فساد در سطوح مختلف حکومتی نیز در کنار توافق اتمی و گردش به شرق، روی دست جمهوری اسلامی است. بدین ترتیب، اگر مثلث توافق اتمی، گردش به شرق و مبارزه با فساد تا پیش از بیرون آوردن رهبر از آستینی که عضو مجلس خبرگان به آن اشاره کرد حل نشود و در مسیر بی بازگشت قرار نگیرد، بزرگترین تنش های پس از درگذشت رهبر کنونی که روی دست رهبر جایگزین می ماند همین مثلث متزلزل است که اگر این چالش ها و تنش ها و انتخاب رهبر جایگزین تا زمانی که علی خامنه ای در قید حیات است حل نشود، باید پس از او شاهد حوادث مهم بود.


در نصف جهان ایران

حفاری ها بجای نفت به آب رسید!


جز سرعت بیش از حد

چه عاملی موجب این حادثه شد؟

 

این حادثه در بزرگراه مشهد به گلبهار روی داد. بی شک عاملین حادثه سرعت غیر مجاز داشته اند. این سرعت غیر مجاز که ابتدا منجر به برخورد دو سواری شده و سپس یکی از آنها از مسیر خارج شده و به کامیون حامل گازوئیل می خورد و موجب واژگونی کامیونی می شود که آن هم اگر سرعت غیر مجاز نداشت چنان از مسیر منحرف نمی شد که واژگون شود. در این حادثه دو نفر که یکی از آنها راننده کامیون بود جان خود را از دست دادند. قربانی دیگر نیز راننده سواری پراید بود که عامل اصلی حادثه شده بود. البته این فرض که راننده پراید علاوه بر سرعت تعادل و تمرکز نداشته نیز مطرح است.


آنچه در این روزها

درباره مرگ ملکه نشان نمیدهند!


اینجا پیونگ یانگ

پایتخت کره دمکراتیک (شمالی) است

 

رسانه های غرب از کره شمالی تصویری به مردم  ارائه کرده و در واقع تلقین کرده اند که گوئی کره شمالی یک ویرانه و گدا خانه است. گداخانه ای که همین رسانه ها بی وقفه هراس از آن را تبلیغ می کنند. همانگونه که نیمه دوم امریکا و شهرهائی مانند نیویورک و خیابان خواب ها، بیکاران، خیابانهای کثیف و .... را نشان نمیدهند و مردم را در رویای "هالیووود" و "بوری هیلز" محبوس نگه داشته اند، از پایتخت و شهرهای کره شمالی هم گزارشی تصویری منتشر نمی کنند تا مردم در آن ویرانه مخوفی که در ذهن آنها ساخته شده باقی بمانند. از درمان مجانی، رفت و آمد بسیار ارزان، نبودن بیکاری، ولگردی و سرگردانی در خیابانها، تحصیل مجانی، مقابله حکومت با فقر و روحیه بشدت ناسیونالیستی مردم کره شمالی چیزی نمی گویند و تصویری نشان نمیدهند. این دو عکس شاید تا حدودی برای شما بدیع و شگفت انگیز باشد. اینجا پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی است. خیابانها تاریک نیست، از ترافیک خبری نیست، از استقرار گام به گام پلیس و گشت پلیس خبری نیست.


گرگوری گیزی:

اوکراین حق دفاع دارد

اما برنده جنگ نخواهد بود!


تا دو هفته دیگر

ناسیونالیست های ملی ایتالیا

در آستانه پیروزی درانتخابات


برای استخراج معادن

طالبان دست همکاری

 به سوی چین را دراز کرد!


عنوان اول پیک نت ۲۱ شهریور

شایعاتی در تهران
که به گوش‌ما نیز رسیده!


دیدار پوتین و نخست وزیر میانمار

چه کسانی قوانین بین المللی را

نقض کردند و ویرانی ببار آوردند؟


عقب نشینی نظامی

چین و هند از مرزهای مشترک


عنوان اول پیک نت ۲۰ شهریور

دولت و حکومت ناکارآمد
توان‌استفاده ازفرصت‌ها را دارد؟


چهارشنبه آینده در ازبکستان

گفتگوی دو نفره و محرمانه

روسای جمهور روسیه و چین


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که در ارتباط بود با شایعات پیرامون سلامت رهبر جمهوری اسلامی نزدیک به ۶ هزار و پانصد خواننده روی تلگرام این روزنت داشت و پر مخاطب ترین مطلب این شماره بود. روی فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی ۸ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد اما پر اشتراک ترین مطلب، سخنرانی پوتین در دیدار با نخست وزیر میانمار بود که روی ۱۳ فیسبوک به اشتراک گذاشته شد.

https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران