سرمقاله ۸۴۹

سیاست خارجی ج.اسلامی

هنوز درمرز دوگانگی متوقف‌است

 

لاوروف:

لندن، واشنگتن و بروکسل

اوکراین را رهبری می کنند!

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۱ - ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۳-۲۲شهریور

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۳-۲۲شهریور

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۳-۲۲شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۳-۲۲شهریور

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۳-۲۲شهریور

منتخب اخبار ورزشی


۲۳-۲۲شهریور

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۳ شهریور

طرح گام به گام انتخاب

رهبرآینده جمهوری‌اسلامی

ما، تا آنجا که ممکن باشد، مایل نیستیم شایعات را منتشر کنیم، اما گهگاه شایعات چنان به واقعیت نزدیک اند که نمیتوان از کنار آنها عبور کرد، حتی  اگر در فرصتی کوتاه بی اساس بودن آنها آشکار شود. شایعات مربوط به حال و روز جسمی رهبر جمهوری اسلامی و بحث ها و گمانه زنی ها برای جانشینی وی از جمله این شایعات است که بصورت وسیع، بویژه پس از سفر به مشهد که گویا نیمه کاره ماند، در ایران دهان به دهان می شود. شایعات مورد اشاره به گونه ایست که روز گذشته سایت "بلومبرگ" که منابع خبری مهمی در داخل ایران دارد نوشت: قرار است بزودی ابراهیم رئیسی در یک سخنرانی تلویزیونی مسئله موقعیت جدید مجتبی خامنه ای را اینگونه مطرح کند که "ایشان بدلیل کسالت رهبری، فعلا هدایت بیت را برعهده گرفته است" و این مقدمه ایست برای ظهور و حضور بیرونی مجتبی خامنه ای تا افکار عمومی آماده پذیرش رهبری جدید شود و مجلس خبرگان نیز در یک نشست و برخاست مهر تائید بر این پذیرش بزند. در این مدت تکلیف آن نمایندگان مجلس خبرگان که ساز مستقل می زنند نیز باید روشن شود. ظاهرا قوانین و مقررات جدید انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان که در اجلاس اخیر مطرح و تائید شد زمینه ساز تصفیه مجلس از این نمایندگان ناسازگار  با طرح جایگزینی رهبری است. در اجلاس اخیر مجلس خبرگان ۳۰ نماینده در آن حاضر نشدند تا آن را از اکثریت بیاندازند. بلومبرگ با سران مافیای اقتصادی ایران در ارتباط است و منابع خبری آن نیز وابسته به همین محافل بزرگ اقتصادی است. اگر ادعای بلومبرگ را نزدیک به واقعیت بدانیم، طرح انتقال قدرت تا پیش از درگذشت رهبر جمهوری اسلامی، بدین طریق آغاز می شود تا تنش های احتمالی پس از در گذشت وی از هم اکنون کنترل شود. و باز به نوشته بلومبرگ، گویا سه مرجع تقلید مستقر در قم که از اخبار داخل بیت رهبری مطلع شده اند، زمزمه شورائی شدن رهبری را مطرح کرده اند که از داخل بیت بشدت با آن مخالفت شده است. شورای فرماندهی سپاه نیز قرار است طرح کنترل و هدایت جامعه را تا تثبیت موقعیت رهبر جدید در استان های کلیدی ایران بدست بگیرد. این تدارکات اگر واقعیت داشته باشد، نشان میدهد که در گذشت رهبر جمهوری اسلامی اکنون مطرح نیست اما طرح انتقال رهبری و علنی شدن آن با شتاب و پیش از درگذشت علی خامنه ای مطرح است. با شناخت و تسلطی که رئیسی بر حوزه های قم و مشهد دارد، احتمالا کنترل روحانیت ناسازگار با طرح مورد اشاره در بالا  را بر عهده وی گذاشته اند. او اکنون علاوه بر ریاست جمهوری، نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری نیز هست. تسلط و آشنائی رئیسی بر حوزه های قم و مشهد به آن دلیل است که وی سالها دادستان و رئیس دادگاه ویژه روحانیت بوده است.

درارتباط با چالش ها و تنش های احتمالی پس از در گذشت رهبر کنونی جمهوری اسلامی توصیه می کنیم عنوان اول روز گذشته (سه شنبه) پیک نت را در لینک زیر بخوانید:

https://www.pyknet.net/1401/07shahrivar/22/page/titre.htm


با حمایت های غرب از جنگ

اوکراین را روسیه به عصرحجر بازمی‌گرداند!


امروز سنگ مزار و سردیس سایه

در باغ محتشم نصب می شود

شب یادبود سایه با سخنرانی

"یلدا" و به همت علی دهباشی

 

قرار است امروز (چهارشنبه) مراسم نصب سردیس و سنگ مزار "سایه" در باغ محتشم رشت انجام شود. این خبر را "یلدا" دختر سایه که به همراه دو برادر خود پیکر سایه را طبق وصیت پدر به ایران منتقل کردند اعلام شد. مراسم قرار است ساعت هفت بعد از ظهر در باغ محتشم رشت برگزار شود.

هوشنگ ابتهاج (سایه) بامداد ۱۹ مرداد چشم برجهان فرو بست و ۵ شهریور در شهر زادگاهش "رشت" به خاک ایران سپرده شد.

۳ روز پس از به خاک سپردن سایه، به همت علی دهباشی بنیانگذار مجله و بنیاد "بخارا" مراسم یادبودی برای سایه در تهران برگزار شد که سخنران اصلی آن "یلدا" دختر سایه بود. نکات بدیع و بسیار جالی از سوی یلدا در این سخنرانی مطرح شد. همچنان که از سوی دهباشی و چند تنی دیگر که خود بشنوید تا بیشتر بدانید چه درُ گرانبهائی را، با چه همتی توانستند به ایران برده و در باغ محتشم به خاک وطن بسپارند. لینک مراسم:

https://www.instagram.com/tv/CiVPskqKOXk/?igshid=MDJmNzVkMjY


علیرغم همه کارشکنی ها وتقلب ها

هزار نماینده حزب کمونیست

در انتخابات محلی روسیه پیروز شدند!

سویتسکایا راسیا-  ترجمه نعمت بوستانی


موشک ناسا

 برای سومین بار زمینگیر شد!


موسسه روسترات:

شکست جبهه ضد روسیه

به رهبری آمریکا و ناتو

ترجمه- کیوان خسروی


راه توده ۸۴۹ منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره ۸۴۹ (چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به سرگردانی سیاست خارجی جمهوری اسلامی دارد. گزارش ویژه نیز بخش چهارم خاطرات محسن رفیقدوست راننده آیت الله خمینی در بدو بازگشت به ایران است. در این شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

شکاف در جبهه اروپا- امریکا روز به روز بیشتر میشود، ۴۳ سال فراز و فرود در میهن ما، ۳ رویدادی که جمهوری اسلامی را از انقلاب جدا کرد، جان سختی حکومت برای قبول هویت نسل بعد از انقلاب، استراتژی انگلستان با رفت و آمدن نخست وزیران تغییر نمی کند، بحران آلمان نتیجه دخالت ناتو در اوکراین است، دوران کودتاهای رنگی پایان یافته؟، نبرد تاریخی زمینداران بزرگ با تجار بزرگ، درسهائی که کلمبیا باید از حوادث شیلی بیاموزد، آغاز پخش برنامه های تلویزیون چین به زبان روسی، اسرار مرگ استالین( بخش دوم)،  اوکراین را بشناسیم تا به اهمیت آن برای غرب پی ببریم و بالاخره "چرا وچگونه راه توده، بلافاصله ورود ارتش روسیه به اوکراین را تائید کرد"

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


حادثه رانندگی و نقص فنی هواپیما

عمران خان، برای دومین بار

از ترور جان بدر برُد!


امروز وداع با الیزابت

فردا وداع سیاسی با لیز تراس

ریا نووستی- نعمت بوستانی


عنوان اول پیک نت ۲۲ شهریور

۳ چالش بزرگ که روی

دست رهبرجایگزین است!


آنچه در این روزها

درباره مرگ ملکه نشان نمیدهند!


اینجا پیونگ یانگ

پایتخت کره دمکراتیک (شمالی) است

 

رسانه های غرب از کره شمالی تصویری به مردم  ارائه کرده و در واقع تلقین کرده اند که گوئی کره شمالی یک ویرانه و گدا خانه است. گداخانه ای که همین رسانه ها بی وقفه هراس از آن را تبلیغ می کنند. همانگونه که نیمه دوم امریکا و شهرهائی مانند نیویورک و خیابان خواب ها، بیکاران، خیابانهای کثیف و .... را نشان نمیدهند و مردم را در رویای "هالیووود" و "بوری هیلز" محبوس نگه داشته اند، از پایتخت و شهرهای کره شمالی هم گزارشی تصویری منتشر نمی کنند تا مردم در آن ویرانه مخوفی که در ذهن آنها ساخته شده باقی بمانند. از درمان مجانی، رفت و آمد بسیار ارزان، نبودن بیکاری، ولگردی و سرگردانی در خیابانها، تحصیل مجانی، مقابله حکومت با فقر و روحیه بشدت ناسیونالیستی مردم کره شمالی چیزی نمی گویند و تصویری نشان نمیدهند. این دو عکس شاید تا حدودی برای شما بدیع و شگفت انگیز باشد. اینجا پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی است. خیابانها تاریک نیست، از ترافیک خبری نیست، از استقرار گام به گام پلیس و گشت پلیس خبری نیست.


گرگوری گیزی:

اوکراین حق دفاع دارد

اما برنده جنگ نخواهد بود!


تا دو هفته دیگر

ناسیونالیست های ملی ایتالیا

در آستانه پیروزی درانتخابات


عنوان اول پیک نت ۲۱ شهریور

شایعاتی در تهران
که به گوش‌ما نیز رسیده!


عنوان اول پیک نت ۲۰ شهریور

دولت و حکومت ناکارآمد
توان‌استفاده ازفرصت‌ها را دارد؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که در ارتباط بود با شایعات پیرامون سلامت رهبر جمهوری اسلامی نزدیک به ۶ هزار و پانصد خواننده روی تلگرام این روزنت داشت و پر مخاطب ترین مطلب این شماره بود. روی فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی ۸ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد اما پر اشتراک ترین مطلب، سخنرانی پوتین در دیدار با نخست وزیر میانمار بود که روی ۱۳ فیسبوک به اشتراک گذاشته شد.

https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران