سود عربستان و روسیه

ازتحریم روسیه،به ضرر اروپا

آمریکن تینکر نویسنده  "توماس لیفسون"

 

محسن هاشمی:

دو روئی و چاپلوسی

در دیدار مقامات با رهبر

(پیک هفته ۱۰۹) ۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ - ۳۰ ژوییه ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۵-۸ مرداد ماه

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۵-۸ مرداد ماه

رویدادهای منطقه

 و جهان


۵-۸ مرداد ماه

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۵-۸ مرداد ماه
منتخب اخبار
شهرستان ها


۵-۸ مرداد ماه
منتخب اخبار ورزشی


۵-۸ مرداد ماه

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۸ مرداد

امریکا و اسرائیل

درتله اتمی جمهوریاسلامی

امریکا، بخوبی فهمیده که در تله اتمی جمهوری اسلامی افتاده و میان دو سنگ اسرائیل و ایران بر سر فعالیت اتمی ایران نه راه پس دارد و نه راه پیش! نه می تواند و نه می خواهد به روی فعالیت های اتمی ایران چشم خود را ببندد و در آینده با جمهوری اسلامی اتمی پشت میز مذاکره بنشیند و نه راه حلی برای قبول ایران اتمی دارد. در این میان اسرائیل هم مدام تهدید می کند. تهدیدی که توپ تو خالی است و درصورت حمله نظامی به ایران، نه از تاک نشان خواهد ماند و نه از تاکنشان. تمام محاسبات حمله به ایران در یک چشم بهم زدن نقش برآب می شود، نه فقط بدلیل واکنش نظامی ایران و طرفداران منطقه ای آن که پشت مرز اسرائیل کمین کرده اند، بلکه احساسات عمیق ملی که در ایرانیان نهادینه است و در صورت چنین حمله ای، همه مخالفت ها با جمهوری اسلامی را می گذارند برای آینده و به مقابله با مهاجم به میدان می روند. بویژه که فعلا جمهوری اسلامی پشت جبهه خود را در پیوند با روسیه و چین هم تقویت کرده است. ائتلاف میان روشنفکران غربگرای حکومتی و غیرحکومتی و روحانیت ارتجاعی علیه سیاست خارجی کشور نیز نمیتواند پایدار بماند. مرتجعین مخالف سیاست خارجی کنونی جمهوری اسلامی روی حجاب و موسیقی و یک سلسله اقدامات واپسگرایانه سرمایه گذاری کرده اند و برخی روشنفکران غرب گرای حکومتی با همین مانورهای مرتجعین مذهبی بعنوان مخالف مشروط بازی سیاسی می کنند به این امید که آراء مردم را جلب کنند.

اگر ایران بتواند از مزیت پیشگامی خود در مناسبات با چین و روسیه و اتحادیه بریکس و پیمان شانگهای و اوراسیا در عرصه اقتصادی بهره گیرد، شرایط داخلی می تواند بسرعت رو به بهبودی بگذارد و در مردم امید ایجاد کند و امکان پشتیبانی ملی از سمتگیری سیاست خارجی و فعالیت های اتمی را فراهم کند. در انصورت هیچ نیازی به بازداشت مخالفان این روند وجود ندارد چرا که آنها خود در میان مردم منزوی می شوند و اتفاقا باید به آنها میدان داد که نظرات خود را بیان کنند و منزوی شوند.

فشار و جنجال بر روی حجاب ضلع دیگر این مخالفت با سیاست خارجی کشور است که روحانیت ارتجاعی که پایگاه نیرومندی در حکومت دارد بانی و مبتکر آن است. اگر غربگرایان حکومت را به زیر پا گذاشتن اصل نه شرقی، نه غربی متهم می کنند، روحانیت ارتجاعی ادعای زیر پا گذاشتن و نادیده گرفتن اصول اسلامی را دارد که بنظر آنان باید احیا شود و باصطلاح "قرآن" از سر سرنیزه پائین آورده شود! اینکه تلویویون ایران در روزهای اخیر بطور مکرر سخنرانی های رهبر جمهوری اسلامی درباره ضرورت عدم سختگیری و فشار بر حجاب را پخش می کند هم نشان نوعی درک این وضع است، هم نشان ناتوانی از مقابله جدی با آن. این در عین حال نشان می دهد که در واقع سیاست خارجی کنونی ایران را وادار خواهد کرد تکلیف خود را با بسیاری از مسائل و از جمله روحانیت ارتجاعی مشخص کند.

چنانکه میدانیم اصول اسلامی با تفسیر ارتجاعی از یکسو و سیاست نه شرقی، نه غربی از سوی دیگر دو پایه محکم ارتجاع در ایران در چهل سال گذشته بوده است. انقلاب ایران به تکیه بر این دو پایه به انحراف کشیده شد و به مرداب کنونی ختم شد. با تکیه بر اصول اسلامی جبهه متحد داخلی طرفدار انقلاب در هم شکسته و سیاست ویرانگر خودی و ناخودی به کشور تحمیل شد. اصل نه شرقی، نه غربی نیز جبهه جهانی هوادار انقلاب را مورد حمله قرار داد. نتیجه این شد که انقلاب ایران هم از پشتیبانی داخلی محروم شد و هم از پشتیبانی جهانی. اکنون نیز دو جریان روحانیت ارتجاعی و روشنفکران و شیفتگان غرب در ایران با اتکا به همین دو اصل می خواهند جریان چهل ساله را ادامه داده و کشور را بکشانند به سمت انحطاط و مانع از هر گونه تغییر مثبتی شوند.


وزیر دفاع روسیه:

کشور ما بار دیگر قوی

و اتحاد شوروی خواهد شد


"راشا تودی" را

اتحادیه اروپا بکلی قطع کرد!

اتحادیه اروپا بار دیگر سانسور و قطع کامل برنامه های تلویزیونی "راشا تودی" که یگانه کانال خبری است که از طریق آن می توان اخبار متفاوت با رسانه های غربی درباره اوکراین را دریافت کرد را تصویب کرد. این برنامه تلویزیونی از مسکو پخش می شود. قطع این برنامه وسیع تر از گذشته آغاز شد، چنان که حتی برخی اخبار آن که در دوران جنگ اوکراین بصورت مکتوب و ای میل و پیام ارسال می شد نیز از روز گذشته قطع شده است. این تصمیم با  هدف بمباران یکطرفه مردم اروپا با اخباری است که اغلب جعلی و همراه با تفسیرهای مغرضانه درباره جنگ اوکراین است که بصورت شبانه روزی از تمام رسانه های اروپائی پخش می شود.


در چارچوب حضور در "اوروآسیا"

هفته ای ۳۵ پرواز مسافری

و حمل بار میان ایران و روسیه


حزب سوم "رو به جلو"

نظر امریکائی ها را جلب می کند؟


سرمقاله ۸۴۲

سرنوشت برجام

تابع شرایط ایران وجهان‌است!


سفره برجام جمع شد؟

ایران دوربین های نظارت

بر فعالیت اتمی را جمع کرد!


عنوان اول پیک نت ۵ مرداد

فضای سیاسی برای
یهودی‌های روسیه تنگ‌شده


آغاز رابطه ای راهبردی

با سفر لاوروف به افریقا

روسیه متحدان تازه ای یافت

 


آغاز دگرگونی های بزرگ

در سمت گیری حکومت روسیه

خبر گزاری ریا نووستی- نعمت بوستانی


تهرانی‌ها عصبانی‌ترین ایرانی‌ها هستند!


انتشار سخنان زلنسکی در روزنامه "هارتز":

اوکراین تبدیل به

اسرائیل بزرگ خواهد شد!


به نقل از مشاور پوتین

نخستین گزارش از مذاکرات

محرمانه پوتین و خامنه ای


یک نقشه جاسوسی ناکام ماند

فرودگاه مخفی اوکراین

لوُ رفت و بمباران شد!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

"فضای سیاسی برای یهودیان روسیه تنگ شده" عنوان اول پیک نت روز چهارشنبه بود که روی تلگرام این روزنت نزدیک به ۶ هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب بود. همین مطلب در فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی ۱۷ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران