بازی با چین، بازی با "دمُ شیر" است

امریکا خواهد توانست

آتش جنگ در تایوان برپا کند؟

 

گفتگوی تلفنی روسای جمهور چین و ایران

همکاری جامع 25 ساله

چین و ایران سرعت می گیرد

(پیک هفته ۱۰۹) ۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ - ۳۱ ژوییه ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۹-۸ مرداد ماه

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۹ - ۸ مرداد ماه

رویدادهای منطقه

 و جهان


۹ - ۸ مرداد ماه

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۹ - ۸ مرداد ماه  منتخب اخبار
شهرستان ها


۹ - ۸ مرداد ماه  منتخب اخبار ورزشی


۹ - ۸ مرداد ماه

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۹ مرداد

توافق اتمی نباید

پیش‌شرط لغوتحریم‌ها باشد



با ورود ارتش روسیه به اوکراین، به نمایش درآمدن قدرت نظامی روسیه، حمایت چین از روسیه و آغاز بحران نفت و گاز در اروپا، شتاب برای توافق اتمی با ایران سرعت گرفت که هدف از آن آشکار است: بهره گیری از نفت و گاز ایران و پر کردن بخشی از کمبود تحریمی نفت و گاز روسیه و درکنار آن ایجاد نفاق میان روسیه و ایران و جدائی آن دو از یکدیگر. این جدائی و خالی کردن پشت ایران از حمایت روسیه، یکی از استراتژی های امریکا و بطور کلی غرب است که رسانه های غربی و همآهنگ با آنها و حتی شدید تر از آنها توسط چند تلویزیون فارسی زبان خارج از ایران دنبال می شود. پیرامون هر یک از این مسائل بموقع خود بیشتر در گذشته نوشته ایم و در آینده نیز خواهیم نوشت، اما آنچه اکنون، وظیفه ملی میدانیم آن را اعلام کنیم مسئله توافق برجام است که درابتدا نیز بدان اشاره کردیم. ما اعتقاد داریم، امریکا دراین مرحله ممکن است در چارچوب همان استراتژی جلوگیری از رفتن ایران به سمت جبهه شرق (روسیه و چین) امتیازهائی بصورت موقت بدهد، تا در فرصتی مناسب آن را پس گرفته و با ایران آن کند که در تمام سالهای پس از انقلاب ۵۷ در برنامه خود داشته است. بی تفاوت از این که کدام رئیس جمهور از کدام یک از دو حزب امریکا در کاخ سفید هستند و یا باشند. ما همانگونه که در دوران اخیر بارها نوشته ایم، اعتقاد داریم ایران حتی در چارچوب توافق اتمی نیز باید دستآوردهای اتمی خود را حفظ کند و برتوان موشکی و پهپادی خود بیافزاید و حتی ناوگان هواپیمای نظامی خود را بسرعت تقویت کند. این نظر را امروز و در فصل نوینی که جهان شاهد آن هست محکم تر مطرح کرده و اعتقاد داریم ایران باید کلاه خود را محکم تر از گذشته در توفانی که درجهان برخاسته نگهدارد، زیرا معلوم نیست فردا چه پیش خواهد آمد. جهان در حال پوست انداختن است و آنچه در اوکراین جریان دارد بخشی از همین پوست انداختن است. این پوست اندازی جهانی، خواه نا خواه به پوست اندازی داخلی کشورها نیز خواهد انجامید و از آن گریزی نیست، چنان که در روسیه آغاز آن را شاهدیم و رفرم های عمیق اقتصادی در چارچوب منافع وسیع ترین اقشار و طبقات اجتماعی آغاز شده است. رفرمی که علیه حاکمیت اولیگارش ها پیش می رود.
همه میدانند که ایران گرفتار بحران اقتصادی است و فشار سنگینی بر مردم وارد می آید. لغو تحریم ها شاید بخشی از این فشار را کم کند اما این فشار در نهایت خود در گرو مقابله با مافیاهای اقتصادی و تغییر سیستم اقتصادی حاکم است، چنان که در روسیه علیه حاکمیت اولیگارش هاست.
امروز ایران و آینده آن در گرو دو تصمیم ملی است: نخست تقویت قدرت نظامی و اتمی و دوم مقابله با مافیاهای اقتصادی و سفت کردن کمربندها در داخل کشور. در چارچوب همین دو تصمیم است که اعتقاد داریم نباید زیر فشار مخالفان گردش به شرق در داخل کشور که همسوست با همین فشار از سوی امریکا و اسرائیل و غرب باستقبال شتابزده توافق اتمی رفت. اگر توافق در شرایط ماههای گذشته جهان ضروری بود، امروز ضرورت ندارد و فردا در گرو آن پوست اندازی جهان است که بدان اشاره کردیم. منسجم تر و مصمم تر از هر زمان دیگری و بدون شعارها و نمایش های تبلیغاتی و رجزخوانی های بیهوده نظامی و منطقه ای باید به سوی مناسبات همه جانبه (اقتصادی- سیاسی- نظامی) با جبهه شرق رفت. از هر توافق اتمی که در جهت تضعیف قدرت نظامی و اتمی ایران نباشد باید استقبال و در مقابل، با هر توافقی که از این قدرت بکاهد مخالفت کرد.
باید دیپلماسی منطقه ای را قوی کرد و در کوتاه ترین مدت مناسبات سیاسی با مصر و عربستان را برقرار کرد و از این طریق اسرائیل را در منطقه زیر فشار گذاشت.
درداخل کشور نیز بجای فشارهای اجتماعی و سیاسی به مردم، باید آنها را محرم دانست و دلائل اقتصادی و سیاسی نزدیکی به جبهه شرق را توضیح داد. باید فضائی را در فضای رسانه ای ایران باز کرد که موافقان غیر حکومتی و مخالفان سیاست های داخلی حکومت، دلائل ضرورت رفتن به شرق را بیان کنند. تنها در این گردش به شرق است که غرب زیر فشار رقابت ناچار خواهد شد استقلال ایران را پذیرفته و دست از فشارهای تحریمی و اقتصادی علیه ایران بردارد. پول های توقیف شده ایران را آزاد کند و بدون هیچ پیش شرطی حاضر به حضور اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران شود. بدین ترتیب است که گردش به شرق به معنای مقابله با غرب نیست بلکه در جهت استقلال ایران است. ما، پشت روسیه ستیزی کنونی درایران که از داخل و خارج بدان دامن زده می شود، حمایت شرمگینانه از حمله نظامی به ایران را می بینیم. فرق نمی کند که این حمایت از جبهه اصطلاح طلبان بر خیزد و یا از جبهه اصولگرایان. آنها در مجموع بر این باورند که چون زورشان به حکومت نمی رسد، بهتر است با حمله به ایران زمینه سقوط حکومت فراهم شود، غافل از آن ویرانی تاریخی که برای ایران به بار خواهد آمد و کشور را غرق فاجعه ای خواهد کرد که از دل آن ۴ تا ۵ ایران کوچک بیرون خواهد آمد. روسیه ستیزی، امروز روی دیگر سکه حمایت از حمله نظامی به ایران است!


قدرت مقتدا صدر از مجلس به خیابانها آمد

شیعیان عراق، سرانجام

به علیه هم شلیک خواهند کرد؟


فرشاد مومنی

دانائی دانشگاهی جوان ها

بالا رفته اما دلالها حاکم اند


ژنرال های روس خونسردی خود را حفظ کرده اند

لغو زیر میزی تحریم گاز روسیه

موشک پرانی های کور اوکراین


اروپا علیه حریق جنگل ها

به هواپیمای B ۲۰۰ روسیه نیاز دارد

 

هواپیمای B ۲۰۰ ساخت روسیه، هواپیمائی منحصر به فرد است که در آتش سوزی های وسیع جنگلی می توانند در گرمای ۴۵ درجه پرواز کرده و عملیات اطفای حریق انجام بدهند. این هواپیماها که موتور آنها بالای آن نصب شده است سال گذشته به یونان فرستاده شدند که نقش مهمی در کنترل آتش سوزی جنگل های یونان ایفاء کردند. امثال علیرغم حریقی که در جنگل های کشورهای اروپائی (از جمله در اسپانیا، پرتقال و بخش هائی از کشور آلمان) جریان دارد، این کشورها بدلیل تحریم های روسیه نمی توانند از روسیه تقاضای کمک کنند. نه بدلیل قهر و یا مخالفت روسیه بلکه به این دلیل که آسمان ها به روی هواپیماهای روسیه بسته است.


نماینده روسیه در امور افغانستان:

شمار جنگجویان داعش

در افغانستان از ۶ هزار گذشته


محسن هاشمی:

دو روئی و چاپلوسی

در دیدار مقامات با رهبر


سود عربستان و روسیه

ازتحریم روسیه،به ضرر اروپا

آمریکن تینکر نویسنده  "توماس لیفسون"


عنوان اول پیک نت ۸ مرداد

امریکا و اسرائیل
درتله اتمی جمهوری‌اسلامی


وزیر دفاع روسیه:

کشور ما بار دیگر قوی

و اتحاد شوروی خواهد شد


"راشا تودی" را

اتحادیه اروپا بکلی قطع کرد!

اتحادیه اروپا بار دیگر سانسور و قطع کامل برنامه های تلویزیونی "راشا تودی" که یگانه کانال خبری است که از طریق آن می توان اخبار متفاوت با رسانه های غربی درباره اوکراین را دریافت کرد را تصویب کرد. این برنامه تلویزیونی از مسکو پخش می شود. قطع این برنامه وسیع تر از گذشته آغاز شد، چنان که حتی برخی اخبار آن که در دوران جنگ اوکراین بصورت مکتوب و ای میل و پیام ارسال می شد نیز از روز گذشته قطع شده است. این تصمیم با  هدف بمباران یکطرفه مردم اروپا با اخباری است که اغلب جعلی و همراه با تفسیرهای مغرضانه درباره جنگ اوکراین است که بصورت شبانه روزی از تمام رسانه های اروپائی پخش می شود.


در چارچوب حضور در "اوروآسیا"

هفته ای ۳۵ پرواز مسافری

و حمل بار میان ایران و روسیه


سرمقاله ۸۴۲

سرنوشت برجام

تابع شرایط ایران وجهان‌است!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

"عنوان اول پیک نت روز گذشته (شنبه) روی تلگرام این روزنت بیش از ۴ هزار و پانصد خواننده داشت و در مقایسه با دیگر مطالب این شماره پیشتاز بود. روی فیسبوک پیک نت عنوان اول و سخنان کوتاه وزیر دفاع روسیه درباره احیای اتحاد شوروی به یکسان خواننده داشتند و هر دو مطلب نیز هر کدام روی ۱۱ فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.

 https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران