سرمقاله ۹۱۹

نتیجه تحریم انتخابات

تقدیم مجلس به حجتیه است

 

لوکاشنکو:

لشکر کشی های ناتو

می گوید باید آماده جنگ شد

(پیک هفته ۱۰۹) ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱ فوریه  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱-۲ اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱-۲ اسفند

رویدادهای
منطقه و جهان


۱-۲ اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱-۲ اسفند

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱-۲ اسفند

منتخب اخبار ورزشی


۱-۲ اسفند

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۲ اسفند به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۲ اسفند

تحول را شروع کنید

تا نیازبه‌التماس رای‌نباشد

جامعه ایران غیر سیاسی شده، زیرا منتقدان واقعی اوضاع کنونی کشور غیر سیاسی شده اند. در غیاب احزاب واقعی و دارای برنامه همه جانبه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مردم سیاسی نمی شوند. باید احزاب واقعی سیاسی تشکیل شوند. در این وانفسای غیر سیاسی شدن جامعه و امید بستن به "برانداری" که وسیعاً در جامعه گسترش یافته، انتخابات مجلس می خواهد انجام شود. سه سال است که یک نگاه و یا برنامه راهبردی برای کشور اعلام شده با نام "نگاه به شرق" و قرار گرفتن در جبهه ای که خواهان خاتمه یافتن رهبری نظامی و دلاری امریکا بر جهان است. نه دولت و نه مجلس اهل چنین سیاست راهبردی هستند و نه قوه قضائیه که اساساً در این باغ ها نیست. همین است که این سیاست راهبردی در حرف درجا می زند و هر گاه که گامی در جهت آن برداشته می شود نیز یورش مخالفان آن دولت فشل و مجلس معطل را وادار به عقب نشینی می کند.

مطبوعاتی که دستشان در جیب اتاق بازرگانی و مافیاهای اقتصادی است به مردم چنین تلقین کرده اند که یگانه موهبت گردش به شرق تبدیل شدن ایران به کره شمالی و سرکوب آزادی ها و ادامه فقر است. درحالیکه واقعیت درست خلاف اینست. دولت اگر دولت تابع سیاست راهبری نگاه به شرق بود چند هیات مطبوعاتی تشکیل داده و طی مذاکره با کره شمالی برای آنها ویزا می گرفت و همه را راهی کره شمالی می کرد تا ببینید در آنجا هم بیسوادی حاکم است؟ بچه های کار در خیابانها سرگردانند؟ مردم بر سر جمع کردن زباله قتل می کنند، کارتن خواب دارند؟ وقتی بیمار می شوند معطل دارو و درمان و پزشک می مانند؟ لواسان دارند؟ در سواحل آن ویلاهای مشابه قصرهای خصوصی برپاست؟ ۴ میلیون معتاد دارند؟ بلیت مترو و اتوبوس چند است؟ بیکار وجود دارد؟ مردم از حکومتشان ناراضی اند؟

قلم بدستان مطبوعات اگر حسن نیت هم داشته باشند از واقعیات بی خبرند. نه تنها از واقعیات کره شمالی و چین و حتی روسیه، بلکه از واقعیات نیویورک و پاریس و لندن.

این بی خبری و بی اطلاعی میدان را در اختیار غارتگران داخلی قرار داده است. همان ها که صدها ویلا و هزاران آپارتمان در کانادا متعلق به آنهاست.

چه کسی گفته که گردش به شرق یعنی سرکوب آزادی ها؟ چه کسی گفته گردش به شرق یعنی ادامه فقر و گرسنگی؟ درست برعکس این توهمات است. گردش به شرق یعنی نجات از چنگال دلار و امریکا و تحریم ها و ایجاد کار و معیشت و مقابله با گرسنگی و فضای بازی که مطبوعات واقعیات را بنویسند، احزاب واقعی وارد میدان شوند و آزادی ها به مقابله با غارت کشور بر خیزند.

گردش به شرق نه تنها منافاتی با آزادی ها ندارد، بلکه مدافع آن هم هست.

آنها که هم خود فریب خورده اند و هم مردم و بویژه جوانان و روشنفکران کشور را فریب داده و می گویند و می نویسند که غرب مهد آزادی است، یا بی خبرند و یا دروغ می گویند.

و تمامی این فضای مسمومی که کشور را فراگرفته، محصول عملکرد حکومت و روحانیون حاکم است.

همین است که چه بخواهند و چه نخواهند امروز مردم چشم دیدن روحانیون را ندارند. و آن ارگانی که تصمیم گرفته و می گیرد که روحانیون را بفرستد به مدارس، عملاً خنجر از پشت به اعتبار فرو ریخته روحانیت می زند.

امروز تحول از تصفیه روحانیون در حکومت و زیر و رو کردن حوزه های دینی آغاز می شود. و  همزمان با آن مهار سرمایه داری لجام گسیخته تجاری و به بند کشیدن مافیاهای اقتصادی و سپس زیر و رو کردن ساختار کنونی صدا و سیمای بکلی بیگانه با مردم و جامعه.

آغاز کنید تا ببینید چگونه مردم به صحنه باز می گردند که در اینصورت برای آوردن آنها به پای صندوق نیاز به التماس نیست.

یک فایل صوتی- تصویری را در همین شماره پیک نت منتشر کرده ایم که آن را همراه یادداشت کوتاهی برای ما فرستاده اند. گوش کنید و ببینید.


گفتگوئی که دوباره  شنیدن آن کم اهمیت نیست!

سردبیر راه‌ توده

 درآغازجنگ‌اوکراین دربرنامه"پرگار"

 

در هفته های نخست آغاز جنگ اوکراین، که تمام رسانه ها زیر فشار سانسور و تحریف وقایع اوکراین قرار گرفته بودند، سردبیر راه توده در برنامه "پرگار" که با عنوان "اختلاف احزاب کمونیست جهان بر سر جنگ اوکراین" نامگذاری شده بود شرکت کرد. در این برنامه یکی از گردانندگان و یا نویسندگان سابق و یا شاید اکنون نشریه کار، وابسته به سازمان فدائیان اکثریت نیز شرکت داشت.

در آن برنامه مجری و شرکت کننده دوم متحدا علیه روسیه و متفقا برای اجازه ندادن به سردبیر راه توده برای شرح نظراتش عمل کردند، اما علیرغم همه این محدودیت ها، وسط حرف پریدن های شرکت کننده دوم، عدم مراعات وقت مساوی از سوی گرداننده برنامه، آنچه می شد در آن شرایط می توانست گفته شود، گفته شد. از جمله درباره پایان هژمونی جهانی امریکا، سانسور خبری جهان از سوی کشورهای غربی، هدف و انگیزه ورود ارتش روسیه به اوکراین، نقشه غرب برای چند پاره کردن روسیه، نقش و حضور نظامی نازی های اوکراین در جنگ، تغییر تدریجی نظرات احزاب کمونیست - از جمله چین- درباره ورود ارتش روسیه به اوکراین و نکات دیگری که با شتاب و برای گریز از قطع صحبت و دادن وقت به شرکت کننده دوم بیان شد. اکنون که دو سال از ورود ارتش روسیه به اوکراین می گذرد، با آشکار شدن نقش و حضور ناتو در جنگ اوکراین و بویژه مصاحبه اخیر پوتین رئیس جمهور روسیه با خبرنگار امریکائی "تاکر کارلسون"، نگاهی دوباره به آن مصاحبه و به یاد آوردن آن را مفید تشخیص دادیم.


گزارش سردار"اقامیر"ازبی‌اعتمادی

مردم به حکومت و روحانیون

 

این فیلم بخشی از سخنان سردار "محمد اقامیر" از فرماندهان سابق سپاه تهران در دیدار با حضور شیخ مصطفی پورمحمدی و چند روحانی دیگر است.

حرفهایش کاملا منطقی است. منتها بخشی از روحانیت مرتجع نادانسته و بخشی دانسته این تحلیل ها را از این گوش می گیرند و از گوش دیگر در می دهند. روز به روز فرصت‌ها کمتر و اوضاع بدتر می‌شود. دیوار اعتماد ملی شکسته و آن محبوبیتی که روحانیت پیش از انقلاب داشت امروز به نفرت تبدیل شده است. شاید برای روحانیون تلخ باشد شنیدن این سخن، اما واقعیت همیشه تلخ است.


گفتگو با بازرس تسلیحاتی امریکا

درباره مصاحبه کارلسون با پوتین

پوتین با زیرکی و تسلط

با یک میلیارد مردم جهان صبت کرد

ترجمه و تدوین- سیامک زند


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۲ اسفند به روز شد

 "رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه 2 اسفند) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

 

- براندازی واقعی و نه توهم برانداری در جمهوری اسلامی

-" زن- کار- نان" در جدال با ممنوعیت ها!

- صدراعظم آلمان نفسش از جای گرم در می آید

- دیزی آبگوشت، چای و قلیان از هم جدا شدند

- یک بشقاب و یک تاریخ

- باز خوانی برخی ترانه های قدیمی بسیار دلنشین است

- چند خبر کوتاه داخلی و خارجی و تفسیر آنها

- الخاص- نقاش یکرنگی که دهها رنگ در قلم داشت!

- روسیه انبارهای تسلیحاتی اش را پر می کند

- حکومت باید نیمه خالی لیوان ترور و انفجار را ببیند!

- ریشه  های قتل های ناموسی در ایران

- زنانی که عمل جراحی صورت می کنند، در پیری زشت می شوند!

- مرگ "ناوالنی" و همآهنگی غربگرایان داخلی با رسانه های غرب

- دو هنر در روزنامه نگاری

- آهنگ و آوازی که می گویند غمنامه دهه ۱۳۶۰ است


راه توده ۹۱۹ منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره ۹۱۹ (چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله  این شماره اختصاص به نتیجه شرکت نکردن مردم در انتخابات مجلس دوازدهم دارد. گزارش ویژه به اعدام و انتقام خانم فرخ رو پارسا وزیرآموزش و پرورش پیش از انقلاب اختصاص دارد. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

عدالتخواهی و نگاه به شرق دو روی سکه تحولات ممکن در ایران است، بلاتکلیفی حکومتی کدام ضربه را به انقلاب ۵۷ زد؟، تیمور بختیار خیلی دیر به فکر توصیه مصدق برای کودتا علیه شاه افتاد، جبهه چیست و چرا توده ایها از آن دفاع می کنند؟ مصاحبه اومانیته با رئیس جمهور فرانسه، سقوط شتاب آلود اقتصاد آلمان، آلمان سرانجام از خواب غفلت برخواهد خاست؟، مخالفان اسرائیل تصویر درستی از آن ندارند، تشنگی افریقا را کدام کشورها رفع خواهند کرد؟، "دام بدهی" سوژه تبلیغاتی امریکا علیه کمک چین به کشورهای جهان سوم و بالاخره باز انتشار شرکت سردبیر راه توده در برنامه پرگار بی بی سی در آغاز جنگ اوکراین.

تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetudeh


دیمیتری مدودف:

جنگ با روسیه

به جنگ اتمی ختم خواهدشد!


با پیشروی برق آسای روسیه در اوکراین

شتاب کشورهای ناتو

برای جمعکردن اجساد


عنوان اول پیک نت ۱ اسفند

غربگرایان ازداخل وخارج

ایران را محاصره کرده‌اند


علی مطهری:

لیست انتخاباتی "صدای ملت"

پنجشنبه رونمائی می شود


دانشگاه آزاد شیراز

مصرف مواد مخدر جدید

که جنون توحش می آورد!



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

خبر مصرف تازه ترین ماده مخدر بنام زامبی که جنون خشم را موجب می شود در دانشگاه آزاد شیراز که در پیک نت روز گذشته منتشر شد روی تلگرام این روزنت بالای ۵ هزار خواننده داشت. روی صفحه فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را تازه ترین اظهار نظر مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه و پیش بینی جنگ اتمی در صورت حمله نظامی به روسیه داشت.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت