سرمقاله ۹۲۰

در انتخابات شرکت کنیم

حتی‌برای‌داشتن چندصدا درمجلس

 

توپی آمدند و عقب نشینی کردند

ناتو تهدید اعزام نیروی نظامی

به اوکراین را پس گرفت!

(پیک هفته ۱۰۹) ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۸ فوریه  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۷-۸ اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۷-۸ اسفند

رویدادهای
منطقه و جهان


۷-۸ اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۷-۸ اسفند

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۷-۸ اسفند

منتخب اخبار ورزشی


۷-۸ اسفند

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۹ اسفند به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۹ اسفند

به رای دهندگان بگوئید

به چه کسانی رای ندهند!

آخرین فرصت ها برای فعال بودن در انتخابات مجلس دوازدهم پشت سر گذاشته می شود. ارزیابی های خوش بینانه ای از جانب نهادهای حکومتی منتشر شده مبنی بر شرکت حدود ۴۵ در صد در انتخابات. همه آنها که نمی خواهند مجلس بدست حجتیه اندیشان بیفتد، خوشحال می شوند اگر این پیش بینی خوش باورانه، حتی از ۴۵ در صد نیز بیشتر شود، چرا که در اینصورت رای سازمان یافته حجتیه اندیشان و دیگر راستگرایان و اصولگرایان شکسته می شود و نخواهند توانست آنگونه که تاکنون خود را برنده انتخابات نشان داده اند مجلس را قبضه کنند. سر لیست و آخر لیست همه راستگرایان و غربگرایان یکی است و از هر امکانی باید بهره گرفت و به مردم گفت به لیست هائی که امثال مرتضی آقا تهرانی و سردار محصولی در آنها هستند رای ندهند. این به معنای آن نیست که به لیست طرفداران قالیباف رای بدهند. صحبت عمدتا بر سر انتخابات تهران است، والا در شهرها و شهرستانها مردم بیش از تهران با نامزدها آشنا هستند و بهتر از تهرانی ها می دانند به چه کسانی نباید رای بدهند و چه کسانی را از میان نامزدها برگزیده و رای بدهند. در واقع، این یک اقدام و یک رای ائتلافی است و آنها که هوشیارانه می خواهند در انتخابات شرکت کنند باید این نکته را در نظر داشته باشند. متاسفانه در این دوره نیز هیچ نامزد و هیچ گروهی برنامه برون رفت کشور از بحران  اقتصادی و سیاسی را ارائه نداده و تا احزاب واقعی در کشور فعالیت نداشته باشند، این کمبود اساسی حل نخواهد شد. آنچه که از آن باید پرهیز کرد "رای لیستی" است. بجای رای لیستی باید تا حد ممکن و مقدور برگزید و رای داد.

شواهد نشان میدهد که تازه پس از پایان رای گیری و تشکیل مجلس جدید و فراکسیون هاست که مشخص خواهد شد چه کسانی با چه مواضعی به مجلس رفته اند و موضع گیری ها و سخنرانی های آنها ماهیتشان را نشان خواهد داد. با این تعبیر نمی توان مخالف بود که مجلس آینده "هندوانه شکافته نشده است". انتخابات مهندسی شده است، اما باید دید این مهندسی در چه جهت و سیاستی انجام شده و کدام سیاست راهبردی را می خواهد پیش ببرد. تحولات جهانی چنان عظیم و سریع است که بناچار، دست ها در تمام قوا و نهادهای جمهوری اسلامی سریعا رو خواهد شد. این مسائل، مربوط به پس از تشکیل مجلس است. آنچه که اکنون موضوع روز است، جلوگیری از افتادن مجلس بدست حجتیه اندیشان، طرفداران سیاست همه غربی و مخالفان پیوند و اتحاد نظامی و اقتصادی با جبهه  شرق در برابر امریکا و متحدانش است. هویت مجلس آینده را همین گرایش روشن خواهد کرد. گرایشی که در بطن خود ضرورت تحول در سیستم اقتصادی، مبارزه با فساد و رانت خواری است. نمی توان عضو بریکس و شانگهای و اورآسیا بود، و در داخل کشور سیاستی علیه اکثریت مردم داشت. این تضاد، در روسیه هم وجود داشت و همه آنها که واقع بینانه اخبار روسیه را دنبال می کنند میدانند که همزمان با تغییر سیاست خارجی روسیه که جنگ روسیه با ناتو در اوکراین جلوه ای از آنست، تغییرات در داخل روسیه به سود کنترل اولیگارش ها و خدمات عمومی آغاز شد. در چین نیز بخش مهمی از مبارزه قاطع با فساد حکومتی و فقر زدائی محصول سیاست خارجی است که هدف از آن برپائی جهان چند قطبی و تغییر نظام امریکا محوری است که از بعد از جنگ دوم جهانی شکل گرفته  است.

در چارچوب نگاه ائتلافی به هر رویدادی در ایران و از جمله انتخاباتی که جمعه برگزار می شود، انگیزه عنوان اول روزگذشته پیک نت برای شرکت در انتخابات و رای به امثال کسانی است که نام آنها در آن عنوان اول اعلام شد. 

در پایان عنوان اول روز گذشته (سه شنبه) نوشتیم:

«تا رسیدن دقیقه ۹۰ شاید یک لیست واحد از شامل افرادی نظیرآقایان ایزدخواه که عملکرد قابل دفاعی در مجلس یازدهم داشته، ثابتی، صمصامی، عطاء بهرامی، ابوالفضل ظهره وند، یوسفی، نوبخت، مطهری، پزشکیان و خانم سمیه گلپور و نامزدهای دیگری که در لیست راستگرایان نیستند (و هم اندیش این افراد هستند) تهیه شود، که دراینصورت از هر امکانی برای تشویق مردم برای رای به آنها باید استفاده کرد تا بتوان در مجلس آینده یک فراکسیون مستقل، با برنامه، کارآمد و طرفدار تحول در ساختار نظام مدیریتی کشور داشت.)


با نمایش قدرت نظامی و اتمی

روسیه در تدارک بزرگترین

 جشن پیروزی در جنگ دوم!


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۹ اسفند به روز شد

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه 9 اسفند) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

- نتایج شرکت یا عدم شرکت درانتخابات

- از تاکسی گردی تا خیابان گردی در تهران

-"حسین پناهی" طلبه ای که تاب این لباس را نیآورد

- امریکا با ایران جدا شده از چین، روسیه و کره شمالی چه خواهد کرد؟

- چگونه و با چه زبانی می توان از نامزدهای مورد نظر حمایت کرد؟

- چند خبر کوتاه داخلی و خارجی و تفسیر آنها

- ادامه بازتاب های جهانی مصاحبه کارلسون با پوتین

- تا در ایران استبداد و اعدام هست،"مراببوس" هم هست و زمزمه می شود

- هیچ بوسه ای، آن بوسه غم آلوده ای نمی شود

  که گلنراقی در مراببوس خواند

- گام های عملی برای بازگشت مهاجرین افغانستان

- مافیای مسکن از چه چیز در ایران نگران است؟

- حتی برای کوچکترین تاثیر، باید در انتخابات شرکت کرد

- اسماعیل شاهرودی، تمام سوخته ای که انقلاب ۵۷ را دید و چشم برجهان فرو بست!

- به یاد ابتکارات رضا قطبی در تلویزیون ملی ایران


راه توده ۹۲۰ منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده شماره ۹۲۰ (چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره نیز درارتباط است با انتخابات مجلس دوازدهم. گزارش ویژه نیز اختصاص دارد به ماجرای سرکشی سپهبد تیمور بختیار که قصد براندازی رژیم شاه را داشت. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

آذربایجان ایران از چه زمانی به شرقی و غربی تقسیم شد؟، ارتشبدهای شاه یکی پس از دیگری از صحنه حذف شدند، تعریف توده ای از سیاست و روشنفکر سیاسی، تولید آسیائی چه شیوه ایست و چه معنائی دارد؟، برنامه روسیه در اوکراین شکست ناتوست، آیا صهیونیسم ناسیونالیسم یهود است؟، اروپا بازنده و امریکا برنده جنگ اوکراین، خاورمیانه در سال ۲۰۲۴ روی انبار باروت، ۹ دهه فاصله میان مصاحبه های استالین و پوتین، زمین زیر پای فرانسه در سنگال سست شده، چهار بدهکار بزرگ جهان و بالاخره عکسی از راهپیمائی اولین روز زن پس از انقلاب ۵۷ در اسفند سال ۵۷

تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetudeh

 

طیف راست، هیچ برنامه ونظری را اعلام نکرده اند

علی مطهری ستاره خبری

انتخابات مجلس شده است!


رئیس مخوف سازمان امنیت ارتش کیف:

"ناوالنی" به قتل نرسیده

بلکه بر اثر سکته مرده است!


عنوان اول پیک نت ۸ اسفند

بی نظمی و بی تفاوتی

دوپدیده کم‌سابقه انتخاباتی


به بهانه دفاع از ناموس

در سالی که رو به پایان است

یکصد زن در ایران کشته شده اند


جوزف بورل هم به دبیرکل سازمان ملل پیوست

اسرائیل با تحمیل گرسنگی

به نسل کشی در غزه مشغول است



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

"بی نظمی و بی تفاوتی در انتخابات مجلس" عنوان اول پیک نت روز گذشته بود که روی تلگرام این روزنت نزدیک به ۷ هزار خواننده داشت. روی صفحه فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت