سرمقاله ۹۲۱

برای دور دوم انتخابات

عدالتخواهان برنامه بدهند!

 

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد

برای مقابله با حمله ناتو

روسیه منطقه بندی نظامی شد

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۵ مارس  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۶-۱۵ اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۶-۱۵ اسفند

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۶-۱۵ اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۶-۱۵ اسفند

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۶-۱۵ اسفند

منتخب اخبار ورزشی


۱۶-۱۵ اسفند

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱۶ اسفند به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۱۶ اسفند

سیاست گریزی مردم

زمینه‌ساز غافلگیری‌است

عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) حاوی نکات مهمی بود که ما به همه خوانندگان پیک نت توصیه می کنیم آن را اگر خوانده اند یکبار دیگر و با دقت بیشتر بخوانند و اگرنخوانده اند، حتما بخوانند.

اخباری که امروز در مسکو و از قول وزیر دفاع روسیه منتشر شد و در پیک نت امروز (چهارشنبه) منتشر کرده ایم، دیدار مهم نخست وزیر مجارستان با سفرای کشورهای اروپائی که خبر آن را هم در همین شماره منتشر کرده ایم و همچنین پیش بینی هائی که درباره موقعیت خانم "ویکتوریا نولاند" از طراحان کودتای ۲۰۱۴ اوکراین جریان دارد که خبر آن را هم در همین شماره پیک نت می خوانید، همگی در تائید آن عنوان اولی است که روز گذشته و تحت عنوان "پیش بینی جنگ مهم تر از غافلگیری است" منتشر کردیم. متاسفانه نه تنها مردم غیر سیاسی شده ایران، بلکه بسیاری از فعالان سیاسی ایران چه در داخل و چه در خارج از کشور یا اخبار تحولات جهانی را بدرستی دنبال نمی کنند و یا به آنچه می گذرد با تردید و خونسردی می نگرند.

ما بر این اعتقادیم که این رویدادها مهم است و پیش از غافلگیر شدن باید آنها را بازتاب خبری داد.

درعنوان اول روز گذشته نوشتیم:

ژاپن که پس از شکست سنگین و حتی اتمی در جنگ دوم جهانی، قرار بود (مانند آلمان) دیگر ارتش نداشته باشد، حالا خود را آماده جنگ می کند. امریکا با این تصور که دور از صحنه جنگ با چین و روسیه است و ضربه ای به امریکا وارد نخواهد شد، آتش بیار یک جنگ جهانی شده و منتظر سود نهائی از جنگ جهانی جدید است.

جنگ دوم جهانی تکرار نمی شود، بلکه پس از وقفه ای چند ده ساله، جنگ دوم با همان اهداف اما با تکنولوژی و صف آرائی های جدید ادامه می یابد.

اکنون بحث برسر صف آرائی هائی است که در جهان جریان دارد. دیگر بر همگان باید آشکار شده باشد که در اوکراین جنگ با ارتش آن کشور نیست، بلکه جنگ با ناتوست و پیاده نظامش ارتش اوکراین. ویرانی و کشتار هم فعلا سهم مردم و ارتش اوکراین و ارتش روسیه. با ورود احتمالی ارتش های ناتو به خاک اوکراین که اکنون زمزمه آن را فرانسه آغاز کرد، جنگ در اوکراین به جنگ جهانی تبدیل خواهد شد. اگر در پایان جنگ دوم تنها دو شهر ژاپن را امریکا برای ترساندن جهانیان بمباران اتمی کرد، این بار امریکا تنها کشور اتمی جهان نیست و به همین دلیل برای دفاع از خود، از هر طرف می تواند سلاح اتمی شلیک شود. ایران فعلا بصورت نیم بند با جبهه شرق است و زیر تهدید جبهه غرب به رهبری امریکا. ساده لوحی است اگر تصور شود راس نظام نمیداند که در چنین صحنه ای برای حفظ ایران باید علاوه بر قدرت موشکی و پهپادی و دریافت مدرن ترین هواپیماهای جنگی از روسیه و در صورت امکان از چین، متکی به قدرت اتمی باشد.

در پزشکی می گویند، "پیشگیری مهم تر از درمان است" و امروز آماده مقابله بودن نقش همان پیشگیری دشوار بیماری را دارد. با این تفاوت که "پیش بینی، مهم تر از غافلگیر شدن است"

متن کامل عنوان اول روز گذشته را می توانید از روی لینک زیر بخوانید:

https://www.pyknet.net/1402/01esfand/15/page/titre.htm


طراح کودتای ۲۰۱۴ در اوکراین

"نولاند"صهیونیست امریکائی

ماموریت تازه ای می گیرد؟


محکومیت اختلاسگران دولتی

 و بانکداران در دادگاههای روسیه
سویتسکایا راسیا- ترجمه نعمت بوستانی


محاکمه دو جوان گرسنه

که مواد غذائی ازیک بقالی دزدیدند


نخست وزیر مجارستان

خواهان تشکیل بلوک جدید شد!

ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱۶ اسفند به روز شد

"رادیو پیک"، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه ۱۶ اسفند) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

- بدون احزاب و تشکل های حزبی انتخابات در ایران بی هویت است

-"برجام" و "توافق استانبول" به تاریخ پیوسته اند

- چارلی چاپلین هم فکر نمی کرد پس از ۸۰ سال

بار دیگر نازیسم در جهان سر بلند کند

- سخنرانی چارلی چاپلین در پایان فیلم دیکتاتور بزرگ

- امروز جمهوری اسلامی در رویدادهای گذشته ریشه دارد

- اخبار کوتاه داخلی و خارجی و تفسیر آنها

- زندگی در بیداری ، تلخ تر از خواب تلخ است!

افسانه نگاهی

- دوران لوئی جرگه و حاكميت ريش سفيدان در افغانستان تمام شده
- فاجعه سیاست گریزی مردم

- معلم و شاگردی که یکدیگر را یافتند!

- جای زبان مردم هنوز درادبیات سیاسی و هنری ایران خالی است

- سالهای تحولات بزرگ در روسیه

- به یاد عبدالوهاب شهید و "عود" نوازی او


راه توده ۹۲۱ منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره ۹۲۱ (چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به امکاناتی که برای مرحله دوم انتخابات مجلس باید فراهم کرد دارد. گزارش ویژه نیز مربوط به واقعه سیاهکل و تاثیر آن بر تمام رویدادهای هنری و ادبی دهه ۱۳۵۰ تا انقلاب ۵۷ دارد. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

ماهیت علمی و ۳ خصلت انقلاب ۵۷ از نگاه زنده یاد ایرج اسکندری، نقش عدالتخواهان مذهبی و دگراندیش برای نجات انقلاب ۵۷، سالی که شاه جدائی بحرین از ایران را اعلام کرد، کوچ انگلیسی یهودیان به فلسطین، رئیس جمهور مکزیک در تیررس امریکا، انتظار امریکا برای سقوط چین یک رویا بود، ریشه های نارضائی کشاورزان فرانسه، امریکا را چگونه می توان متوقف کرد؟، چین توانست گام به گام دلار امریکا را به زانو در آورد، آیا پیمان دفاعی میان ایران- چین و روسیه مانع جنگ جهانی می شود؟، میراث داران نازیسم در آلمان، مصاحبه خبرنگار انگلیسی "ولز" با استالین، و بالاخره "استالین به ۳ زبان تسلط داشت و تحصیل را در کلیسای تفلیس آغاز کرده بود".

 تلگرام راه توده:https://telegram.me/rahetudeh


با ۳۲۰ میلیارد دلار

ژاپن ارتش خود را

آماده جنگ درشرق آسیا میکند


قدرت کور است و آینده را نمی بیند

فاجعه کشتار مسلمانان غزه

بذریهود کشی درآینده است!


عنوان اول پیک نت ۱۵ اسفند

پیش بینی جنگ

بهتراز غافلگیری است!


این آراء می توانست ترکیب مجلس را تغییر بدهد

نقشی که آراء باطله میتوانست

در نتیجه انتخابات مجلس داشته باشد


هو کردن پرفسور سمیعی در کنسرت ابی

سیاست گریزی در داخل

تبدیل‌به کوربینی سیاسی درخارج شده


۷۴۵ هزار نیروی جدید تحت آموزش است

ارتش روسیه ۶۰۰ هزار

نیروی جنگی در اوکراین دارد

تلویزیون حزب کمونیست روسیه- ترجمه نعمت بوستانی



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) و همچنین خبر هو کردن پرفسور سمیعی در کنسرت ابی هر کدام بالای 5 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشتند. روی صفحه فیسبوک پیک نت نیز عنوان اول روز گذشته بیشترین خواننده را داشت.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت