مارش تراکتورها در خیابان شهرها

سرودی که کشاورزان آلمان

یاد دیگر کشاورزان دادند

 

همزمان با خبر مانور بزرگ ناتو

موشک اتمی اسکندر

در"بلاروس" مستقر شد

(پیک هفته ۱۰۹) ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲ ژانویه  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱-۲ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱-۲ بهمن

رویدادهای
منطقه و جهان


۱-۲ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱-۲ بهمن

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱-۲ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


۱-۲ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۲۷ دیماه به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۲ بهمن

پیشروی ارتش روسیه

درتمام جبهه‌ها دراوکراین

در سکوت خبرگزاری های جهان، خبرهای رسیده از اوکراین حکایت از شکست های پیاپی ارتش این کشور در تمام جبهه جنوب و شرق اوکراین و پیشروی سریع ارتش روسیه دارد. اوضاع در سنگرها و خطوط دفاعی ارتش اوکراین بشدت بهم ریخته و عقب نشینی شتابزده و فرار سربازان ستون فقرات دولت و فرماندهان نظامی را در کیف پایتخت اوکراین شکسته است. زلنسکی در یک اقدام شتابزده ظاهرا حکم برکناری فرمانده کل ارتش را صادر کرد که این خود نابخردانه ترین کار در میانه جنگ است. بویژه که خبر آن در میان سربازان اوکراین تزلزل و آشفتگی را تشدید کرده و حتی کار به تیراندازی های متقابل میان موافقان و مخالفان این برکناری کشانده است. فیلم هائی وجود دارد که نشان میدهد، برخی فرماندهان، از پشت به طرف سربازانی که سنگر را رها کرده و می گریزند تیراندازی می کنند. احتمالا این فرماندهان، از هنگ نازی های اوکراین معروف به "آزوف" باید باشند.

سربازگیری در کیف و برخی شهرها عملا به رویاروئی مردم با واحدهای نظامی مامور سرباز گیری می انجاد. و باز فیلم هائی وجود دارد که زنان و دختران جوان را در سنگرهای جنگی نشان میدهد که این نیز نشان میدهد که تلفات سنگین ارتش اوکراین و فرار از ارتش و مقاومت در برابر "سربازگیری" در شهرها موجب اعزام این زنان و دختران به جبهه شده است. تلفات سنگین هفته ها  و روز های اخیر ناشی از اعزام سربازان آموزش ندیده به جبهه های جنگ است که عملا آنها را گوشت دم توپ کرده است. گفته می شود هنوز شمار نفرات ارتش اوکراین که با ارتش روسیه می جنگند دو برابر سربازان روس است. اما پیشروی همچنان از سوی ارتش روسیه انجام می شود و تلفات بصورت عمده از ارتش اوکراین است. البته در برخی جبهه ها، ارتش اوکراین به کمک پهپادهای ارسالی محور ناتو به مقاومت ادامه میدهد اما یخ زدن زمین و رودخانه ها کار انتقال نیرو به جبهه ها را  برای اوکراین دشوار کرده است. ارتش روسیه برای پیشروی های روزهای اخیر تلفات نسبتا سنگین داده اما این تلفات موجب توقف پیشروی آنها نشده است.

هنوز فرمانده کل جانشین فرمانده کل و برکنار شده ارتش اوکراین "زالوژنی" اعلام نشده است. زالوژنی رقیب زلنسکی است و بدلیل مناسبات مستقلی که با امریکائی ها دارد، از گزینه های جانشینی زلنسکی است و احتمالا زلنسکی از بیم کودتای زالوژنی علیه زلنسکی دست به برکناری او زده است. این که او این برکناری را قبول می کند و یا مقاومت خواهد کرد نیز همچنان مطرح است.

همزمان با این خبرها، مانور نظامی ۹۰ هزار نفره همه کشورهای عضو ناتو در جمهوری های کوچک پری بالتیک (نزدیک مرز اوکراین) تدارک دیده شده است. این احتمال کم نیست که ارتش ناتو بخواهد مستقیما وارد اوکراین شده و غرب این کشور را اشغال کند و اجازه پیشروی ارتش روسیه به طرف غرب را ندهد. باید منتظر رسیدن اخبار جبهه های جنگ بود که متاسفانه بدلیل بسته بودن تمام کانال های خبری روسیه و بلاروس، اخبار با دشواری بدست می آید. رسانه های جمهوری بلاروس و روسیه خبرها را پخش می کنند و فعلا یگانه راه حل برای کسب خبر، ارتباط مستقیم با کسانی است که در آن دو کشور زندگی می کنند و دسترسی به اخبار و فیلم های خبری دارند. براساس اخبار رسیده از همین طریق، گویا ارتش اوکراین شکست درجبهه ها را با آتش گشودن روی جمهوری دونتسک که به روسیه پیوسته تلافی می کند و تلفات به بار می آورد. فیلم مربوط به همین آتش گشودن ارتش اوکراین در "دنباس" است. (این فیلم از سایت "جنگ پژوهی" گرفته شده که اخبار جنگهای اوکراین و غزه را بصورت روزانه پوشش میدهد و لینک آن در صفحه پیوندهای پیک نت قابل دسترسی است.)


عامل حادثه گریخته است

آتش به خودی با ۵ کشته

در یکی از پادگانهای کرمان


نگاهی به گفتگوی دو افسر و مامور اطلاعاتی امریکا

سایه ایران، پشت مقاومت

یمن و حزب الله لبنان

ترجمه و تدوین ابوالقاسم گلستانی


محل تولد استاندار جوان و جدید

آذربایجان شرقی معلوم نیست


کاخ سفید پدیده ای مانند بایدن را تاکنون نداشته

نتانیاهو با کدام پشتوانه

برای"بایدن"تره هم خرد نمی‌کند؟


غارت‌جهان ازسوی ثروتمندانی

به تعداد انگشتان یک دست!

روزنامه پروادا- ترجمه نعمت بوستانی


عنوان اول پیک نت ۱ بهمن

چه پاسخی به ترورهای

اخیراسرائیل باید داد؟


موسسه مطالعات جنگ اعلام کرد

ایران و روسیه در آستانه

قرارداد نظامی دو جانبه



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

گزارش نیویورک تایمز درباره قدرت پهپادی ایران که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد، روی تلگرام این روزنت بالای 5 هزار خواننده داشت. روی فیسبوک پیک نت، بیشترین خواننده را خبر قرارداد دو جانبه نظامی میان ایران و روسیه داشت.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت