ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۷ دی ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دو احتمال قریب الوقوع

گریبان اسرائیل و امریکا

در چنگال یمن، در دریای سرخ

 
 
 

 

 

یمن، سر گردنه را در دریای سرخ گرفته و چنگ به گریبان امریکا و اسرائیل انداخته است. یا پایان نابودی غزه و عقب نشینی ارتش اسرائیل و یا بسته بودن باب المندب به روی کشتی های حامل کالا به قصد بنادر اسرائیل.

این گریبانگیری نمی تواند ادامه یابد و امریکا زیر فشار متحدانش یا باید به یمن حمله نظامی کند و یا با اسرائیل برای عقب نشینی از غزه و قبول دو دولت تن بدهد. هم امریکا علیه یمن صف آرائی کرده و هم یمن آماده مقابله دریائی با امریکا شده است. مقابله ای که بی شک ایران را نیز می تواند مستقیم و غیر مستقیم با آن درگیر کند. آغاز حمله به یمن معنائی جز وسعت گرفتن جنگ در تمام خاورمیانه

ندارد و شکست امریکا در چنین جنگی، بسیار متفاوت تر از شکست در افغانستان و حتی در اوکراین خواهد بود، زیرا سفره اسرائیل در منطقه را باید کوچک کند. البته به آن شرط که اسرائیل تا تل آویو ناچار به عقب نشینی نشده و تمام تاسیسات و موشک های اتمی  اش تحت کنترل جهانی قرار نگیرد.

حمله به یمن، سر آغاز چنین نتیجه ای خواهد بود، حتی اگر چند سال ادامه یابد و تلفات آن میلیونی شود.

 نشریه پلتیکو روز گذشته نوشت:

آمریکا در حال توسعه طرح هایی برای حمله به اهدافی در یمن است اما نگران برخاستن ایران، عراق و سوریه به حمایت از یمن است. حتی آغاز چنین رویدادی به معنای خداحافظی قطعی بایدن از کاخ سفید است.

بنابراین، دور زدن ناوگروه جرالد فورد از دریای مدیترانه و ورودش به دریای سرخ نیز بیشتر یک مانور برای ایجاد ترس و وحشت است. مگر خیال بمباران اتمی و تاکتیکی یمن را در سر داشته باشند که این دیگر به معنای برخاستن آتش جهنم در سراسر جهان است.

به همین  دلیل است که باید بیشتر روی مانورهای  مشترک اسرائیل و امریکا برای عقب نشینی از غزه و اجرای طرح دو دولت بود وسفر پیاپی مقامات بلند وکوتاه امریکا به تل آویو در همین چارچوب است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۷ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: