با پیشنهاد پوتین برای مذاکره، ناتو بر سر دو راهی

خاتمه جنگ اوکراین

و یا کشاندن جنگ به اروپا

 

سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید

"جان کربی" غلط زیادی کرده

"سحام نیوز"آن را خبری‌کرده!

(پیک هفته ۱۰۹) ۴ آذر ماه ۱۴۰۲ - ۲۵ نوامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱-۴ آذر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱-۴ آذر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱-۴ آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱-۴ آذر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱-۴ آذر

منتخب اخبار ورزشی


۱-۴ آذر

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱ آذر

این رادیو را که با زحمت و همت یک گروه ۱۰ نفره تهیه می شود برای حمایت از ما در یوتیوب عضو شوید و آنرا لایک کنید. اگر امکان کمک مالی به ما را به هر دلیل ندارید، به این خواست حداقلی ما عمل کنید!


عنوان اول پیک نت ۴ آذر

نتانیاهو، سرانجام

جام‌زهر آتش‌بس را سرکشید

سرانجام، نتانیاهو جام زهر شکست در بمباران غزه را سر کشید و در کنار فرماندهان نظامی اش تن به آتش بس داد. این همان رویدادی است که در اوج قدرت نمائی اسرائیل در بمباران غزه که بسیاری از سیاسیون چپ و راست داخل و خارج ایران را واخورده و اپوزیسیون راست داخل و خارج ایران را خوشحال کرده بود، پیک نت در شماره ۱۶ آبان با تیتر بزرگ آن را پیش بینی کرد. این سرکشیدن جام زهر، مهر ننگی بود بر پیشانی امثال صادق زیبا کلام که به نیابت از خیلی ها، در داخل ایران از یکسو منتظر پیروزی اسرائیل بودند و از سوی دیگر خود را آماده سنگین ترین حملات تبلیغاتی علیه کمک نظامی و مالی به حماس، حزب الله لبنان، دولت و ارتش یمن و سازمان های شبه نظامی عراق کرده بودند. امروز، کمتر ایرانی پیگیر رویدادهای ایران و جهان را می توان پیدا کرد که منکر نقش بی نظیر ارتش یمن در ریختن زهر قبول آتش بس به گلوی اسرائیل باشد، مگر امثال زیبا کلام ها که لینک سخنرانی او را بعنوان نمونه در پایان این یادداشت می آوریم.

فاجعه بی تفاوتی مردم و بسیاری از روشنفکران و سیاسیون و حتی سیاسیون چپ داخل کشور نسبت به حوادث غزه یک برگ سیاه در دفتر آنهائی است که سکوت را بر ورود به میدان ترجیح دادند. دلیل آنها مخالفت با جمهوری اسلامی و شاید شخص رهبر جمهوری اسلامی بود و هست. آنها فراموش کردند که می توان و باید، با حفظ مخالفت های خود با حکومت، از حق و حقیقت دفاع کرد، فرق نمی کند که این حق وحقیقت در برابر رویدادهای داخل کشور باشد و یا در خارج از کشور. تمام ظرافت ماجرا درست در همینجاست. ما پرهیز داریم که نام افراد و چهره ها را ببریم. صحبت از باصطلاح اصلاح طلبان نیست و سخن از اصولگرایان هم نیست (دو جریانی که غم قدرت و سهم در قدرت را دارند)، روی سخن با دگراندیشان غیر مذهبی و زخم خورده در جمهوری اسلامی است! و خود بخوانید حدیث مفصل از این اشاره مجمل!

کابینه جنگی اسرائیل با حضور نتانیاهو سه ‌شنبه شب جام زهر را در برابر خویش قرار داده و تشکیل جلسه داد.

در این آتش بس پذیرفته شد که در برابر یک غیر نظامی به اسارت در آمده در دست حماس، ۳ زندانی زیر ۱۸ سال فلسطینی آزاد شوند. البته در دو مرحله که طی آن ۵۰ زن و کودک اسرائیلی از سوی حماس آزاد شوند و ۱۵۰ اسیر فلسطینی از سوی اسرائیل. مرحله اول مبادله اسرا و زندانیان طی چهار روز انجام خواهد شد و احتمالا با ادامه آتش بس، توافق بر سر بقیه اسرا و زندانیان صورت خواهد گرفت.

مطابق این آتش بس ۳۰۰ کامیون های سوخت، آب و مواد غذائی از مرز مصر وارد غزه خواهد شد.

دفتر حماس در قطر که محل مذاکرات برای آتش بس بود قبول آتش بس را به مسئولان قطری و مصری که حاضر در مذاکرات آتش بس بودند را اعلام کرد.


پس از قبول آتش بس

گنده گوئی های مضحک

نتانیاهو و وزیر دفاع اسرائیل


مصاحبه با دکتر بیژن عبدالکریمی
روشنفکران و روحانیون ایران
مرجعیت خود را از دست داده اند


مجلس ایران و مجلس روسیه

با دو ماهیت و رویکرد!


صحنه سازی های اسرائیلی در جنگ غزه

 

فیلم های زیادی درباره صحنه سازی های اسرائیل از جنگ غزه روی شبکه جهانی است، از جمله این فیلمی که از کانال "جنگ پژوهی" برایتان انتخاب کرده ایم. کانالی که به همت و زحمت رضاخسروی تهیه می شود. ما این کانال ها و سایت های جدید مانند جدال، تحریریه و شماری دیگر را اخیرا به صفحه پیوندهای پیک نت اضافه کرده ایم و بتدریج بر آنها خواهیم افزود. فیلمی که انتخاب کرده ایم و می بینید نیازی به توضیحات ما ندارد.


سرمقاله ۹۰۶

افکار عمومی ایران در فردای

پایان جنگ‌غزه دگرگون خواهدشد


عنوان اول پیک نت ۱ آذر

فراز و فرود حوادث

و نگاه پیک نت به آنها

هنوز برخی خوانندگان پیک نت بصورت پیام از ما سئوال می کنند که چرا برخی سیاست های شما با سیاست های حکومت درباره سوریه و اوکراین و گردش به شرق یکسان است. پاسخ ما بسیار صریح و روشن است و تاکنون نیز چند بار آن را نوشته و تاکید کرده ایم که کافی است به آرشیو پیک نت مراجعه کنید و در باره همین مواضع کلیدی که سئوال کرده اید مطالب متعددی را بخوانید. ما فقط چند نمونه را با ذکر تاریخ در ادامه می آوریم تا دانسته شود که آن سیاستی که ما از آن پیروزی می کنیم، بسیار جلوتر از حکومت بوده است. ما انتظار داریم به تاریخ ها دقت کنید:

پیک نت ۱۶ شهریور ۱۳۹۲- یادداشت سردبیری: ادامه



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو هفته
در یوتیوب

-----------------

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱ آذر
 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه ۱ آذر) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

- چرا باید از قدرت نظامی و سیاست منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی دفاع کرد؟

- چند خبر کوتاه داخلی و خارجی و تفسیر آنها

- سر چه کسانی در دیگ انتخابات مجلس خواهد جوشید؟

- قصه "آش رشته"- شتری که پشت در خانه بسیاری از مهاجرین دهه ۶۰ خوابیده

- اختلاف سپاه و دولت در سیاست خارجی

- به یاد دکتر صدرالدین الهی، بمناسبت سالگرد تولدش

- فعالیت مخرب لابی امریکا و اسرائیل در میان مردم و حاکمیت ایران

- کودکان یتیم و بی پناه امروز فلسطین،  فردا به خونخواهی پدران و مادران خود به میدان خواهند آمد

- ضربات کمر شکنی که جنگ غزه به اسرائیل زد

- فعلا نیازی به ورود نظامی ایران به جنگ غزه نیست!

- از دل جنگ غزه، کشور مستقل فلسطین برون خواهد آمد

- نامه سهراب سپهری از نیویورک برای احمد رضا احمدی  در تهران
---

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

پر خواننده ترین مطلب پیک نت چهارشنبه، خبر تفسیری پیش بینی آتش بس در جنگ غزه بود که روی تلگرام این روزنت نزدیک به 6 هزار خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را سرمقاله راه توده داشت که روی 12 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت