حزب طرفدار بی‌طرفی

در انتخابات سوئیس برنده شد

راشا تودی (انگلیسی) ترجمه: ابوالقاسم گلستانی

 

روسیه انگشت اتهام را به سوی ناتو دراز کرد

حمله موشکی

به بندر سواستوپل

(پیک هفته ۱۰۹) ۲ آبان ماه ۱۴۰۲ - ۲۴ اکتبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱-۲ آبان

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱-۲ آبان

رویدادهای
منطقه و جهان


۱-۲ آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱-۲ آبان

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱-۲ آبان

منتخب اخبار ورزشی


۱-۲ آبان

منتخب اخبار اقتصادی

رادیو پیک چهارشنبه ۲۶ مهر


عنوان اول پیک نت ۲ آبان

خطر یهود ستیزی

دراروپا وامریکا جدی‌است!

بتدریج رسانه های غربی نیز نگرانی هائی را در ارتباط با امنیت یهودیانی که در کشورهای اروپائی و غیر اروپائی زندگی می کنند مطرح می کنند. از جمله مطبوعات فرانسه.

این نگرانی، نتیجه خشم مسلمانان جهان علیه جنایاتی است که اسرائیل با بمباران غزه مشغول ارتکاب آنست و دولت های غربی و حتی در ایالت های امریکا نیز این بیم وجود دارد که مردم خشمگین به کنیسه ها (مساجد) کلیمیان حمله ور شوند. تاکنون در چند کشور مردم خشمگین کنیسه های یهودیان را به آتش کشیده اند و حتی در یک مورد، یک زن جوان کلیمی در امریکا به قتل رسیده است.

در برخی شهرهای آلمان و فرانسه، پلیس راه های ارتباطی به کنیسه های یهودیان را تحت کنترل گرفته است. از بیم همین مسئله، در چند کشور و چند ایالت امریکا، کلیمیان مخالف دولت اسرائیل دست به تظاهرات زده و حتی وارد ساختمان کنگره امریکا شدند.

یک وبسایت خبری که اخبار روزنامه های فرانسه را جمعبندی می کند، د رهمین ارتبا ط نوشت:

مناقشه فلسطین و اسرائیل می تواند بیش از هر زمان دیگر کاتالیزوری برای اعتراضات گسترده اعراب در اتحادیه اروپا و ایالات متحده بشود. برای اروپا، همه اینها مانند یک بمب ساعتی است. کشورهای مختلف عرب و مسلمان چنان بسیح و متحد شده اند که اگر دولت های اروپایی بخواهند با اسرائیل مانند اوکراین رفتار کنند، یک انفجار اجتماعی در اروپا اجتناب ناپذیر می شود.

مقامات فرانسه، مستند به تحقیقات اجتماعی، نگران یهود ستیزی اند که به سرعت در حال رشد است. وقتی مهاجران مسلمان و خشمگین وارد  خیابانها می شوند طبیعی است که مغازه دارانی که بسیاری از آنها یهودی هستند نگران شوند. کابینه ماکرون با عجله در حال تقویت امنیت مدارس و کنیسه های یهودیان است که ممکن است در معرض خطر حملات تروریستی قرار بگیرند. همین نگرانی موجب شده تا برخی دولت های اروپائی در محکوم کردن حماس و حمایت از اسرائیل بر ضرورت احتیاط پافشاری کنند.

با توجه به نسبت مسلمانان در ترکیب قومی مهاجرین کشورهای اروپایی، خطر برخاستن طوفانی از خشم در داخل این کشورها به سرعت در حال افزایش است. بنابراین اتحادیه اروپا که در ابتدا می خواست کمک به فلسطین را متوقف کند، بلافاصله دراین تصمیم خود تجدید نظر کرد.

با توجه به تظاهرات در کشورهای اتحادیه اروپا در حمایت از فلسطین، "ایلان ماسک" در شبکه اجتماعی خود جنگ داخلی در اروپا را پیش بینی کرد و نوشت: "اگر روند فعلی ادامه یابد، جنگ داخلی در اروپا اجتناب ناپذیر است و هزاران معترض به ده ها هزار نفر تبدیل خواهند شد."

در صد حامیان فلسطین در ایالات متحده در حال افزایش است و در حال حاضر از ۳۱ درصد فراتر رفته است، در حالی که ۵۴ درصد ازامریکایی ها از اسرائیل حمایت می‌کنند.

یهودیان آمریکا سیاه پوستان مسلمان را به یهودستیزی متهم می کنند. در نیویورک، نبردهای خیابانی بین حامیان اسرائیل و فلسطین در میدان تایمز همه را نگران کرد. حامیان فلسطین به کنسولگری اسرائیل در نیویورک یورش بردند. کنگره به طرفداران اسرائیل و فلسطین تقسیم شده است.

سخنان توهین امیز حامیان اسرائیل با اعتراض دیگر نمایندگان روبرو می شود. از جمله توهین "لیندسی گراهام " که حماس را "حیوان" خطاب کرده و خواستار منفجر کردن پالایشگاه های نفت ایران شد!

در مجموع وضعیت همچنان رو به وخامت می رود، چنانکه می تواند به جنگ های خیابانی در همه کشورهای غربی ختم شود.


بازسازی دوباره صحنه قتل مهرجوئی و همسرش

کشف پیام ارسال نشده

همسر مهرجوئی در تلفن او


۳ سال از خاموشی ابدی شجریان گذشت

۳ سال از خاموشی ابدی محمدرضا شجریان گذشت. او رفت اما نه آنگونه که نیما در شعر "ری را" سروده بود:
" ری را. ری را
دارد هوا که بخواند
در این شب سیاه
او نیست با خودش
او رفته با صدایش، اما
خواندن نمیتواند"
شجریان رفته، اما صدایش مانده. اینست تفاوت رفتن او با آن رفتنی که نیما در شعر "ری را"  سروده است. شعری که احمد شاملو در نهایت زیبائی و سراپا احساس آن را خوانده است.
بمناسبت سالگرد درگذشت او که حکومت در سالهای پایانی عمرش نخواست با صدایش آشتی کند خانه هنرمندان مراسمی برگزار کرد با همین تابلوئی که می بینید. بگذریم از درایتی که حکومت برای به خاک سپردن او در کنار فردوسی و اخوان ثالث به خرج داد.
https://www.youtube.com/watch?v=cTAr70rOAIU


نتانیاهو زیر بمباران شعارهای

خیابانی مردم درتل آویو!


اعتراف شهردار کیف:

مناطقی که به روسیه پیوسته‌اند

دیگر متعلق به اوکراین نیستند!


حرکت مستقل مجارستان

نشانه شکاف در ناتوست!

ریا نووستی- نعمت بوستانی


عنوان اول پیک نت ۱ آبان

وحشت و ترس یهودیان
در سراسر امریکا و اروپا


ادعای بایدن:

امریکا می تواند

نظم نوینی برای جهان بسازد!


بیانیه ۱۶۰ امضائی

فعالان‌سیاسی ومدنی خارج وداخل ایران

در محکومیت بمباران غزه توسط اسرائیل



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو هفته
در یوتیوب

-----------------

"رادیو پیک"

چهارشنبه

۲۶ مهر

 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در این چهارشنبه مطالبی با عناوین زیر را همراه با عکسها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

- - ایران اینترنشنال و سیمای ج. اسلامی دو روی یک سکه اند!
- آشنائی با خانه های خالی شطرنج تحولات جهانی
- پیوندهای مردم ایران با جنبش فلسطین چرا از هم گسست؟
- چرا با جنگ در غزه، دلار در ایران گران شد؟
- حاج آقا حسین ملک، مردی که از عتیقه هایش یک موزه در تهران ساختند
- حماس چاره دیگری جز حمله، پیش از مرگ در محاصره اسرائیل داشت؟
- چرا جمهوری اسلامی نمی تواند سیستم اقتصادی را تغییر بدهد؟
- فارسی همچنان در بسیاری از کشورهای امپراطوری ایران شکر است!
- چرا مردم ایران چشم بر ظلم اسرائیل بر فلسطینی ها بسته اند
- نصرت رحمانی ۷۰ سال بود و دیگر نبود!
- نه روسیه و نه چین مخالف افزایش فروش نفت ایران نیستند!

---

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

خبر تفسیری "زلزله جنگ غزه، زیر پای تل آویو، لندن و امریکا" که در پیک نت روز گذشته منتشر شد، روی تلگرام این روزنت زیر 5 هزار خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی 6 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت