علیه بمباران غزه و برای خروج امریکائی ها

حرکت معترضان ترکیه

به طرف پایگاه نظامی "اینجرلیک"

 

پیشنهاد یکی از وزرای کابینه نتانیاهو

اسرائیل می خواهد فاجعه

هیروشیما را درغزه تکرارکند

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲ - ۵ نوامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱۴-۱۵ آبان

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۴-۱۵ آبان

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۴-۱۵ آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۴-۱۵ آبان

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۴-۱۵ آبان

منتخب اخبار ورزشی


۱۴-۱۵ آبان

منتخب اخبار اقتصادی

"رادیو پیک" چهارشنبه ۱۰ آبان


عنوان اول پیک نت ۱۵ آبان

دو راه حل برای دفع

خطرعلیه موجودیت ایران

توحش توام با جسارتی که اسرائیل در بمباران غزه از خود نشان داده و طرح بمباران اتمی غزه از سوی یکی از اعضای کابینه نتانیاهو، نشان داد که خطر علیه ایران چه ابعادی می تواند به خود بگیرد. بویژه که ناوگان حامل موشک های اتمی امریکا نیز در خلیج فارس مستقر شده است. این تهدیدها و حتی احتمالات به معنای ترس و عقب نشینی و از آن بدتر، "کرُنش" در برابر امریکا نیست زیرا با هر قدم عقب نشینی، امریکا دو قدم به جلو برخواهد داشت. بلکه راه حل دو پیشنهاد است:

1- تقویت بازهم سریع تر قدرت نظامی و اتمی ایران، درعین مراعات دقیق ترین سیاست های دیپلماتیک جهانی و منطقه ای.

2- چاره اندیشی برای آشتی مردم با حکومت و یافتن راه حلی برای جلب حمایت و اعتماد مردم، که ظاهرا این راه حل دوم، حتی دشوارتر از تقویت قدرت اتمی در راه حل اول است.

راه حل اول، اصول مراعات های ایمنی و امنیتی و آشکارسازی خود را می طلبد و راه حل دوم تجدید نظر سریع و اساسی در سیاست های اجتماعی و اقتصادی و مذهبی ۴ دهه گذشته را طلب می کند. ماجرای انفعال و حتی بی اعتنائی اکثریت مردم ایران به حوادث غزه در هفته های اخیر ضعف بزرگ ناشی از حاکم شدن بیگانگی میان مردم وحکومت را بیش از هر زمانی آشکار کرد. حتی در راهپیمائی های بی رمق و سازماندهی شده ۱۳ آبان نیز این بیگانگی و جدائی اکثریت مردم از حکومت را تائید کرد. تقسیم جامعه به خودی و غیر خودی، تحمیل قوانین من در آوردی اسلامی به مردم و بویژه به زنان، ناتوانی در از قدرت به زیر کشیدن مافیاهای اقتصادی، جمع کردن بساط بانکها، تصمیمات سریع برای بهبود زندگی اقشار و طبقات غارت شده و خاتمه بخشیدن به ملوک الطوایفی در استانهای کشور میان امام جمعه ها و فرماندهان سپاه و مقامات دولتی گام های نخست هستند اما نه با تاخیر بلکه به فوریت. صدا و سیما باید دگرگون شود و چهره ای تازه به خود بگیرد. این دگرگونی نیز می باید به سرعت برق و باد انجام شود. از لباس زنان و ته ریش مسلمان نمائی مردان که بر صفحه تلویزیون ظاهر می شود آغاز می شود و از دالان تجدید نظر در تولید برنامه ها می گذرد. دولت ضعیف و ناتوان باید جراحی شود. دولتی که توان تغییر رئیس اتاق بازرگانی ندارد و در گرفتن مچ دست فلان بانک خصوصی ناتوان است، چگونه می تواند پل اعتماد میان حکومت و مردم را برقرار کند. به همین ترتیب است مجلس ناکارآمد و قوه قضائیه فاسدی که از داخل و خارج ایران در آن نفوذ شده و کانون ناراضی تراشی است.

قدرت های خارجی و در راس آنها امریکا، بخوبی بر دو راه حلی که مطرح شد اشراف دارند. برای جلوگیری از قدرت نظامی و اتمی ایران از هیچ جنجال و جنگ روانی و تهدید غفلت نمی کنند و برای ادامه فلج حکومتی و ادامه جدائی مردم از حکومت نیز تمام نیروی تبلیغاتی خود را به خدمت گرفته اند. در داخل حکومت باندازه کافی سوژه برای این جنگ تبلیغاتی ساخته می شود. تمام آنچه که توصیه شد، در جهت حفظ تمامیت ارضی کشور و نیفتادن ایران در دامن یک جنگ خانگی و سپس دخالت خارجی است. این توصیه ها هیچ منافاتی با حفظ همه انتقادها و مخالفت ها با روش های حکومتی در جمهوری اسلامی ندارد.


محموله های فوق سنگین

چرا به کرمان منتقل می شود!


خشم و نفرت جهانی علیه اسرائیل

 

مردمی ترین و وسیع ترین اعتراض ها علیه بمباران غزه، روز گذشته در دهها کشور جهان برگزار شد. حتی در خود اسرائیل. شاید تظاهراتی که در واشنگتن برگزار شد سر آمد دیگر تظاهرات مشابه در کشورهای دیگر باشد. فیلم های همه این تظاهرات در فضای مجازی منتشر شده اما به محض انتشار آن در یوتیوب، می تواند زمینه ساز توقیف سایت خبری شود که آن را منتشر کرده است. بیم و هراسی که ما نیز داریم و برای بقای فعالیت خود ملاحظاتی را در نظر داریم. بحث نه بر سر فیلم های تظاهرات بلکه درباره کشتار و جنایت اسرائیل در غزه است. اسرائیل تاکنون بارها در منطقه جنگ برپا کرده اما توحشی که در ارتباط با غزه از خود نشان داده تخم نفرت و کینه ای را پاشیده که محصول آن را دهها سال باید بچیند. تمام آن مظلومیت پس از جنگ دوم جهانی که برای اسرائیل رسانه ها ساخته بودند، در جریان جنایات جاری در غزه رنگ باخته است. نه تنها در منطقه خاورمیانه و در کشورهای  اسلامی بلکه در سراسر جهان.


لاوروف:

کوچاندن مردم غزه

خشم ونفرت را عمیقتر می‌کند


۹ شرکت در اروپا مزدور استخدام کردند

۵۱۰ نظامی امریکائی

در‌جنگ اوکراین‌کشته شده‌اند


عنوان اول پیک نت ۱۴ آبان

سخنرانی حسن نصرالله

آب سرد را برسرچه‌کسانی ریخت


قربانیان حریق مرکز

ترک اعتیاد لنگرود ۳۵ نفر شد


نفرت از اسرائیل در آلمان

به نفرت علیه یهودیان تبدیل شده


پیش از سخنرانی نصرالله

۴ شرط حماس برای

قبول آتشبس وپایان جنگ‌غزه



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو هفته
در یوتیوب

-----------------

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱۰ آبان
 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه دهم آبان) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:
- آیا حجاب در راس مسائل مملکت است؟
- چند خبر کوتاه داخلی و خارجی و تفسیر آنها
- جنگ غزه بحران اقتصادی را برای اسرائیل به همراه آورده
- اسرائیل زیر فشار برای عقب نشینی
-23 سال از خاموشی فریدون مشیری گذشت
- آیا گشایش کانال ارتباط مستقیم با امریکا
جلوی توطئه امریکا علیه ایران را می گیرد؟
- انتخابات مجلس خبرگان و اهمیت آن برای ابراهیم رئیسی
- جنگ غزه جنگ نفت و گاز است
-"نانوا" داستانی از میترا مفیدی
- اوضاع داخلی اسرائیل، موقعیت خارجی یهودیان
- شعری که پایان بخش برنامه این هفته است

---

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (یکشنبه) که تفسیری بود بر سخنرانی حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، روی تلگرام این روزنت بالای 5 هزار و 500 خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت که روی 7 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت