انتخابات در جمهوری اسلواکی

مخالفان حمایت از زلنسکی

درشرق وغرب اروپا افزون شدهاند

 

مهاجرین غیر قانونی اخراج می شوند

۵.۱ میلیون شیعه در میان

۵تا۶ میلیون مهاجرافغانستان

(پیک هفته ۱۰۹) ۹ مهر ماه ۱۴۰۲ - اول اکتبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۹ - ۸ مهر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۹ - ۸ مهر

رویدادهای
منطقه و جهان


۹ - ۸ مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۹ - ۸ مهر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۹ - ۸ مهر

منتخب اخبار ورزشی


۹ - ۸ مهر

منتخب اخبار اقتصادی

"رادیو پیک"  


عنوان اول ۹ مهر

مار حجتیه" تبدیل به

افعی"جبهه پایداری"شده

حجت الاسلام رسول منتجب نیا، با سایت "خبرآنلاین"، بمناسبت انتخابات پیش روی مجلس و تاکتیک خالص سازی که این روزها نام مستعار تصفیه سیاسی است مصاحبه کرده است. او در این مصاحبه با صراحتی که تاکنون از کمتر دهانی از جمع روحانیون حکومتی و سیاسی (از اصلاح طلب تا اصولگرا) بیرون آمده گفت:
"در حال حاضر انجمن حجتیه تعیین کننده و تصمیم‌گیرنده بسیاری از امور کشور است، اما اسم آن را عوض کرده و نام جدیدی بنام "جبهه پایداری" بر آن گذاشته اند. در حال حاضر این انجمن می رود تا همه کشور و نظام را در چنگ خود بگیرد. آقایان توجه نمی کنند. وقتی همه چیز به آتش کشیده شد متوجه می‌شوند چه بلایی سر مردم و کشور آمد."
این سخن و این ارزیابی عین واقعیت است و ما بارها آن را مطرح کرده و نسبت به آن هشدار داده ایم. حتی از همان ابتدا، زمانی که مصباح یزدی هنوز زنده بود، نوشتیم که جبهه پایداری که مصباح یزدی پدرخوانده و زعیم آنست، همان انجمن حجتیه است و امثال سردار محصولی، مرتضی آقا تهرانی و یا سعید جلیلی همگی پرورش یافتگان انجمن حجتیه اند. حجتیه در زمان شاه، پس از کودتای ۲۸ مرداد با هدایت ساواک شاهنشاهی در مشهد توسط شیخ محمود حلبی پایه گذاری شد و هدف خود را مبارزه با بهائیت اعلام کرد، اما پشت این بهائی ستیزی مبارزه با هر تفکر و فعالیت سیاسی از جانب مذهبیون و روحانیون، ملیون و توده ایها بود. آنها، ادامه اخوان المسلمین خاورمیانه، در ایران بودند و همچنان هستند. پایه گذار اخوان المسلمین "حسن البنا" یک کارگزار انگلیسی در مصر بود. اخوان المسلمین فراز و فرودهای بسیاری داشته و حتی در دوران جنگ دوم جهانی متحد هیتلر شد.
بحث ما بر سر تاریخ نیست، بلکه بحث بر سر انجمن نیمه علنی و نیمه زیر زمینی است که بصورت خزنده انقلاب ۵۷ و جمهوری اسلامی را بلعیده و در تلاش برای بلعیدن آخرین دست و پاهائی است که از آن انقلاب باقی است و از دهان آن بیرون مانده است. بسیاری از جنایاتی که در جمهوری اسلامی روی داد، نقش آفرینش انجمن حجتیه بود. ارتجاعی ترین قوانین و اقدامات مذهبی زیر سر همین انجمن است. ریش، تظاهر به عبودیت و داشتن مهر بر پیشانی از مشخصات آنهاست. آنها ذاتا از نظر اقتصادی و سیاسی متحد انگلیس و امریکا هستند، اما اگر علنی نکردن این گرایش به سودشان باشد آن را زیر شعارهای تند و تیز ضد انگلیسی و ضد اسرائیلی و ضد امریکائی پنهان می کنند. حاکمیت مطلق این جریان در جمهوری اسلامی، سرآغاز پیوند علنی ایران با امریکا خواهد شد و آنگاه است که امریکا و غرب بطور کلی سوژه دل نگرانی نسبت به اعدام و سرکوب، توسری و حجاب و کودتا در ایران را نخواهند داشت.
در ابتدای پیروزی انقلاب ۵۷، آنها برای آیت الله خمینی پیغام فرستادند که حاضرند ۳۰ هزار کادر خود را دراختیار او بگذارند که خمینی با شناختی که از آنها داشت، این پیشنهاد را رد کرد و بعدها نه تنها خواهان انحلال حجتیه شد، بلکه در نامه ای خطاب به شورای نگهبان وقت نوشت «اگر آنها موفق شوند و قدرت را بدست بگیرند، همه چیز برباد خواهد رفت». چهره های شاخص انجمن حجتیه، مانند علی اکبر پرورش وزیر وقت آموزش و پرورش که در دولت و مجلس بعد از انقلاب حضور داشتند، برای حفظ موقعیت خود بصورت سازمانی اعلام کردند که ارتباط خود را با حجتیه قطع کرده اند و شیخ محمود حلبی نیز انحلال انجمن را اعلام کرد. اما این یک فریبکاری بود، زیرا درست در همان دوران "افتخار زاده" قائم مقام شیخ محمود حلبی دیدارهای منظم با هاشمی رفسنجانی داشت و مسئول اطلاعات و امنیت انجمن حجتیه "جواد مادرشاهی" مسئول ضد جاسوسی دفتر ریاست جمهوری در دوران علی خامنه ای شده بود.
انجمن حجتیه اگر پیش از انقلاب ۳۰ هزار عضو داشت، در این ۴ دهه، این رقم را به ۳۰۰ هزار رسانده است. آنها با نام جبهه پایداری فراکسیون سازمان یافته و پرقدرتی در مجلس کنونی دارند و برای تصاحب کامل مجلس آینده و نشستن بر کرسی ریاست مجلس خیز برداشته اند. سازماندهی آنها، نگاه به بعد از رهبر کنونی جمهوری اسلامی دارد. یک رهبر ضعیف و تابع آنها و یا حتی یکی از رهبران آشکار و پنهان از میان خودشان را میخواهند بر کرسی رهبری بنشانند. در میان فرماندهان سپاه نیز عضو گیری کرده اند. مضحک است اگر آنها را طرفدار نگاه به شرق بدانیم. به هیچ وجه گرایش آنها بدان سو نیست. بنبانگذاران آنها در خشت انگلستان افتادند و هر نقابی که اکنون بر چهره بزنند، برای عبور از این مرحله و از این پل، تا رسیدن به آنسوی پلی است که آنها را به انگلستان و امریکا وصل می کند.
از امثال منتجب نیا، جز گفتن همان جمله ای که نقل کردیم کاری ساخته نیست، گره در چارچوب سیاست دلار زدائی و رفتن به سوی جهان چند قطبی با گرایش به شرق حل می شود، که پاد زهر نیش این ماری است که میرود تا تبدیل به افعی شود و دست در دست مافیاهای اقتصادی و اتاق بازرگانی و مرتجع ترین روحانیون قدرت را قبضه کند. قانون کنونی حجاب که دستپخت آنها در مجلس کنونی است، نمونه کوچکی است از آنچه در آینده می خواهند بکنند. شاید یگانه سد راه این به قدرت رسیدن، در کنار سیاست راهبردی نگاه به شرق، آن بخش از فرماندهان سپاه باشند که از این واقعیات آگاه هستند و برای آن چاره ای اندیشیده و یا خواهند اندیشید.
ما بارها در این عنوان اول ها نوشته ایم و از تکرار آن نیز خسته نمی شویم، که باید تشکل نوینی از میان نسل عدالتخواه و جوان مذهبی با سیاست راهبردی نگاه به شرق پا به عرصه فعالیت بگذارد و نظرات سیاسی و اقتصادی خود را با فاصله گیری از اندیشه ها و روش های ارتجاعی با صراحت با مردم در میان بگذارد. شاید اگر بموقع این ورود به صحنه انجام شود، بتوان به انتخابات مجلس آینده امید داشت.


هنوز ایران معطل راه آهن آستارا- رشت است

پیشقدم شدن طالبان افغانستان

برای کریدور شمال- جنوب


باران و سیل در نیویورک

 

این یکی از ایستگاههای مترو در نیویورک پس از باران شدید و ناگهانی است. اوضاع در خیابان  ها بهتر از این نیست که عکسها و تصاویرش روی اینترنت موجود است. اگر این سیلاب در تهران راه افتاده و سر از  ایستگاههای مترو در آورده بودند، رسانه های داخلی و خارجی بویژه خارجی چه می کردند؟ داخلی ها در پی توجیه سیل و انتقاد از شهرداری بسیج می شدند و تلویزیون های فارسی زبان خارج از کشور شیپور برانداری را پرقدرت تر می دمیدند!


سالگرد تظاهرات خونین زاهدان

بدون خشونت و خونریزی گذشت


ارتش ملی لیبی اعلام کرد

سفر ژنرال حفتر به مسکو

و دیدار با پوتین و شایگو!


خنثی سازی مغناطیسی گلوله ها قبل از شلیک

روسیه به سلاح اسرارآمیزی

بنام "آلابوگا" دست یافته است


ارمنستان هم چرخ پنجم

ناتو علیه روسیه خواهد شد؟

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی


عنوان اول پیک نت ۸ مهر

علیه تهدید اتمی ایران

 از سوی نخست وزیر اسرائیل

نامه اعتراضی ایران

به شورای امنیت سازمان ملل


سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه

روسیه مخالف تغییر مرزهای

آذربایجان، ارمنستان و ایران است


به پیشنهاد آلمان

چین با ۷ میلیارد یورو

لوله گاز استریم ۲ را تعمیر میکند

ترجمه سيامك زند


مصاحبه با دبیراول سفارت روسیه

تحصیل دانشگاهی در روسیه

برای داوطلبان ایرانی مجانی است


مرد "مو خاکستری"

فرماندهی واگنر را برعهده گرفت



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو هفته
در یوتیوب

-----------------------

"رادیو پیک"

چهارشنبه

۵ مهر

به روز شد!

 

"رادیو پیک" ، رویدادهای ایران و جهان را با نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان ایران تحلیل و بررسی می کند. این رادیو که هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود را گوش کنید، آن را برای حمایت از ما در یوتیوب، با انتخاب گزینه "Subscribe" عضو شوید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید.
در این چهارشنبه مطالبی با عناوین زیر را همراه با عکسها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:
- بی تفاوتی مردم امریکا نسبت به جنگ نمی تواند ابدی باشد!
- آیا نسل بعد از انقلاب 57 بی هویت شده است؟
- چرا تولید ملی در ایران فلج است؟
- چند خبر این هفته و تفسیر کوتاه آنها
- سه حفره ای که حکومت در هفته گذشته آنها را پرُ کرد
- آیا در ایران دیکتاتوری برقرار است؟
- عاشقانه های زیر پل خواجو
- چند خبر مهم خارجی و تفسیر آنها را می شنوید
- سیاست موازنه، چه منفی و چه مثبت به تاریخ پیوسته!
- زمان از روی سر همه می گذرد،
چنان که از روی سر گوگوش و وثوقی گذشت!
- دامن خانم ها، پیش از انقلاب چگونه پرید بالای زانو؟

---------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

مصاحبه دبیر اول سفارت روسیه در تهران درباره شرایط ثبت نام داوطلبان تحصیلات دانشگاهی در روسیه، که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد، روی تلگرام این روزنت نزدیک به 6 هزار خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت نیز همین مصاحبه بیشترین خواننده را داشت و روی 7 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت