یک ژنرال بازنشسته اسرائیل

قاسم سلیمانی را می شناختیم

حالا به "حاجی زاده" فکر کنید

 

 "عماد آبشناس" سردبیر اسپوتنیک فارسی

دشمنان ایران، ضربه را

با کمک خودی ها می زنند!

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۲ - ۸ اکتبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱۵ - ۱۶ مهر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۵ - ۱۶ مهر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۵ - ۱۶ مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۵ - ۱۶ مهر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۵ - ۱۶ مهر

منتخب اخبار ورزشی


۱۵ - ۱۶ مهر

منتخب اخبار اقتصادی

رادیو پیک چهارشنبه ۱۲ مهر


عنوان اول پیک نت ۱۶ مهر

یادداشت سردبیری

رویاهای اسرائیل

روز گذشته تبدیل به کابوس شد

بدنبال حمله موشکی و سپس پهپادی به اسرائیل، از نوار غزه که در ادامه خود حتی به اشغال بخش هائی از شهرهای مرزی اسرائیل توسط فلسطینی ها انجامید، انبوهی عکس و خبر، بی وقفه در فضای مجازی سرازیر شد که ادامه نیز دارد. ما با توجه به امکانات محدودی که داریم و از بیم توقیف و بسته شدن سایت پیک نت، تنها چند عکس و فیلم را منتشر می کنیم و البته عکسها و فیلم هائی که تکرار اجساد و تخریب ها و به غنیمت گرفتن تجهیزات نظامی اسرائیل و به اسارت بردن برخی نظامی های اسرائیل نیستند. این عکسها را خود می توانید در یوتیوب و فضای مجازی ببینید. خبر و عکس و فیلم همه جا هست و به همین دلیل تحلیل این رویداد و آینده آن اهمیتی بیشتر از عکس و فیلم دارد.

آنچه روی داد و در حقیقت آغاز شده، مشابه همان پیشدستی بود که روسیه پیش از آنکه توسط ناتو در اوکراین محاصره اتمی شود، (حتی با تاخیر) دست به آن زد. حتی تاکتیک حماس و جهاد اسلامی که با شلیک قریب ۵ هزار موشک به اسرائیل حمله کردند نیز تقریبا مشابه همان عبور از مرز اوکراین توسط ارتش روسیه و شبه نظامیان "واگنر" بود. ما نمیتوانیم خود را راضی کنیم که چین و روسیه، درجریان این حمله قرار نگرفته بودند!

دولت کنونی اسرائیل، خود را در برابر همه تظاهرات و اعتراضات بی سابقه مردم آن کشور حفظ کرد برای هدفی بزرگتر. این هدف ایران است. رهبری نظام در ایران با آگاهی کامل از آنچه که اسرائیل در تدارک آنست، ضربه کمر شکن روز گذشته را به اسرائیل وارد آورد و اگر اسرائیل دست به بمباران وسیع غزه بزند، نه تنها حزب الله لبنان، بلکه از طریق یمن و شاید سوریه نیز سیل موشک های دور بُرد و پهپادهای ایرانی به سمت اسرائیل سرازیر خواهد شد و این تازه حمله ای نیابتی است!

حضور نظامی اسرائیل در آذربایجان، جنگ بر سر زنگزور با هدف بستن راه زمینی ایران به روسیه، دادن برخی امتیازها برای برقراری مناسبات با کشورهای عرب منطقه و از جمله عربستان، رساندن تجهزات نظامی به اوکراین برای مقاومت در برابر ارتش روسیه، تهدید اتمی ایران از پشت میکرفن سازمان ملل توسط نخست وزیر اسرائیل و یک سلسله توطئه های دیگر که همگی در روند فراهم ساختن حمله نظامی به ایران است، همگی در کنار هم، همان آینده ای را ترسیم می کند که برای مقابله با آن باید پیشدستی کرد. در این پیشدستی تدارک دیده شده، تشدید فعالیت های اتمی ایران قرار دارد که اخراج بازرسان آژانس انرژی اتمی نشان از همین فعالیت دارد. با پایان تحریم موشکی ایران توسط سازمان ملل در ماه اکتبر، اسرائیل و امریکا و اروپا شاهد به نمایش در آمدن امکانات و دستآوردهای نظامی غافلگیر کننده خواهند بود. ضربه موشکی و پهپادی روز گذشته به اسرائیل نوک کوه یخی بود که بدنه آن هنوز زیر آب است. رویداد دیروز طشت گنبد آهنین اسرائیل را از بام رسوائی و ناتوانی در برابر موشک و پهپادها فرو انداخت و اکنون نه تنها اسرائیل، بلکه همه حامیان امریکائی و اروپائی آن باضافه برخی کشورهای عرب منطقه فهمیدند که اسرائیل دژ تسخیر ناپذیر نیست و ضمنا برای هیچ سازش و کُرنش علنی و مخفی، نمی توان ایران را دور زد. هدف تمام فشارهای تبلیغاتی و اقتصادی به ایران برای خنثی کردن آن نفوذ و امکانات منطقه ای ایران است که روز گذشته در حمله موشکی و پهپادی به اسرائیل به نمایش در آمد. حالا آذربایجان و ترکیه و حتی ارمنستان بیش از هفته گذشته باید از خواب برخیزند. آنها که سیاست حمایت از قدرت نظامی و اتمی ایران، درعین انتقادهای شدید از نظام اقتصادی و اجتماعی و مذهبی حاکم برکشور برایشان قابل درک نبود، حالا شاید به همان شدت از خواب پریده باشند که آذربایجان و اسرائیل و ترکیه و برخی کشورهای کوچک خلیج فارس، دیروز از خواب پریدند! ما هیچ حسن نیتی را در بازی های چند ماه اخیر امریکا در ارتباط با پولهای بلوکه شده ایران نمی بینیم، زیرا اعتقاد راسخ داریم که استراتژی امریکا تکه تکه کردن ایران است و به همین دلیل باید درعین قرار داشتن در جبهه شرق، بر قدرت نظامی و اتمی افزود و همزمان با آن، مبارزه ای قاطع با الیگارش ها و مافیاهای اقتصادی داخل کشور را با هدف رفاه و عدالت برای مردم آغاز کرد و از این طریق پشت جبهه را تقویت کرد. آنها که مملکت را سرگرم حجاب و بحث های انحرافی مشابه آن می کنند، یا از واقعیات بالا اطلاع ندارند و یا با آن موافق نیستند و با ناراضی تراشی اجتماعی این مخالفت خود را نشان میدهد و در اصل به دشمن کمک می کنند.

عکسها: "نمرود الونی" فرمانده تیپ غزه ارتش اسرائیل پس از دستگیری و انتقال به غزه، یکی از فیلم حمله پهپادی است و یکی دیگر از آنها فرار مردم زیر موشک باران.


سایت تحریریه - رضا رضائی خسروی

گزارش دقیق از آرایش جنگی

ناتو و روسیه در اوکراین


رسانه های غرب به روی خود نیآوردند

۲۰۰ فارغ التحصیل افسری

در حمله پهپادی اسرائیل کشته شدند


سرمقاله ۸۹۹

اقتصاد امریکا و اروپا

تحمل ادامه جنگ اوکراین را ندارد


در روزهای آینده

۴۰ امام‌ جمعه جدید، جانشین

امام جمعههای کنونی می‌شوند


عنوان اول پیک نت ۱۵ مهر

سخنرانی پوتین در اجلاس " والدای"

دنیای آینده؛ دنیای

تصمیمات جمعی است

URA.RU ترجمه و تنظیم بهمن دوستدار




 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو هفته
در یوتیوب

-----------------

"رادیو پیک"

چهارشنبه

۱۲ مهر

به روز شد!

 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در این چهارشنبه مطالبی با عناوین زیر را همراه با عکسها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

- آیا ارمنستان چرخ پنجم ناتو و امریکا علیه روسیه خواهد شد؟

 -اعتراض با تاخیر، به تهدید اتمی ایران توسط نخست وزیر اسرائیل

صدای خسته ای که از بنان به یادگار مانده

- دیدار استالین با خانواده پهلوی در پایان کنفرانس تهران

حجتیه و حجتیه اندیشان در تدارک تصاحب کامل جمهوری اسلامی

زنان، پشت دیوارهای بلند حرمسراها!

توصیه نخست وزیر اسرائیل برای حمله اتمی به ایران

چند خبر ایران و جهان و تفسیر کوتاه آنها

درخواست آلمان از چین برای تعمیر لوله گاز منفجر شده توسط امریکا

کدام سیاست، راه حل بازگشت مهاجرین افغانستان به کشورشان است؟

- زنان و دختران ایران نشان دادند که ماشین جوجه کشی نیستند

---------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول و خبر تفسیری مربوط به جایزه نوبل نرگس محمدی که در شماره روز گذشته پیک نت متنشر شد، روی تلگرام این روزنت هر کدام بالای 5 هزار خواننده داشتند. روی فیسبوک پیک نت نیز همین دو خبر بیشترین خواننده را داشتند اما خبر تفسیری نرگس محمدی روی 13 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت