ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۵ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

 سخنان پوتین درباره سقوط هلیکوپتر رئیسی

هلیکوپتری که سقوط کرد امریکائی

و دو هلیکوپتر دیگر روسی بودند

 
 
 

 

 

پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از همایش نظامی - اتمی اخیر این کشور با سلاح های غیراستراتژیک اتمی، راهی جمهوری بلاروس شد. مانوری مشابه در این کشور نیز انجام شده است. این کشور که با لهستان و اوکراین مرز مشترک دارد و در صورت ورود ناتو به جنگ اوکراین، نخستین جبهه جنگ مستقیم ناتو با روسیه خواهد بود.

هر دو رئیس جمهور، ابتدا از وقوع حادثه سقوط هلیکوپتر حامل رئیس جمهور ایران ابراز تاسف کردند و پوتین اضافه کرد که از سه هلیکوپتری که دراین ماجرا حضور داشتند، دو هلیکوپتر ساخت روسیه بود که حادثه ای برای آنها روی نداد و هلیکوپتری که سقوط کرد ساخت امریکا بود. تاکنون درباره دو هلیکوپتر حامل هیات ریاست جمهوری چنین اطلاعاتی فاش نشده بود و معلوم نیست چرا رئیسی با هلیکوپتر ساخت روسیه پرواز نکرده است.

لوکاشنگو نیز در ادامه سخنان پوتین گفت: ایالات متحده مقصر حادثه منجر به کشته شدن رئیس جمهور ایران است زیرا با تحریم شرکت ها از تامین قطعات هلیکوپتر ساخت امریکا محروم کرده است.

احتمالا در این سفر علاوه بر بررسی طرح دفاع مشترک روسیه و بلاروس در صورت گسترده تر شدن دخالت ناتو در جنگ اوکراین گزارش سفر پوتین به چین نیز به اطلاع لوکاشنکو رسیده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۵ می  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: