سرمقاله 649

صندوق رای- جنگ داخلی

دوگزینه دربرابرمردم ایران

 

مرور مطبوعات 30 خرداد

نقش سحرگاهی حوریه خانم

در تفکرات انقلابی مصباح یزدی

(پیک هفته ۱۰۹) 31 خرداد  1397 برابر با 21 ژوئن 2018 

 pyknet100@gmail.com


گزارش خبری درباره ساختن بارگاه برای مادر شاهچراغ در شیراز با 11 میلیارد تومان هزینه، پر مخاطب ترین مطلب روز گذشته (چهارشنبه) پیک نت بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام این روزنت جمعا 12 هزار و 600 خواننده داشت و روی 14 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد


29-30 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


29-30 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


29-30 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


29-30 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


29-30 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


29-30 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 31 خرداد

تحمل ادامه بحث مهم مذاکره

مستقیم با امریکا در ج.اسلامی

برای نخستین بار در جمهوری اسلامی بحث درباره یکی از مهم ترین ممنوعه ها، یعنی مذاکرات مستقیم با امریکا، بدون جنجال آفرینی و دستگیری و یورش شبانه به خانه سیاسیون و اتهام زدن و خط قرمز تعیین کردن جریان یافته است. این که این بحث به نتیجه برسد یا نرسد، آنقدر مهم نیست که تحمل حکومت برای بحث پیرامون چنین مسئله مهمی حتی در مطبوعات و از زبان چهره های مختلف سیاسی و حکومتی و حتی فرماندهان سپاه آغاز شده مهم است. میزان تحمل پذیری برای این بحث را که ظاهرا تا مخالفت صریح رهبر جمهوری اسلامی ادامه خواهد یافت از دهان فرمانده کل سپاه پاسداران بخوانید که در همایش بسیج اساتید در دانشگاه تهران ایراد شد. فرمانده کل سپاه بجای اتهام و تهدید، استدلال خود را در باره پیشنهاد مذاکره با امریکا اینگونه مطرح کرد:

«بزرگترین مانع پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در داخل کشور جریان فکری مقابل جریان اسلامی ناب است که  آخرین اقدام آنها نامه یکصد نفری است که جمهوری اسلامی با ترامپ مذاکره کند.» فرمانده سپاه با آگاهی از تاثیر مذاکرات مستقیم رهبر کره شمالی و ترامپ در بحث جاری در ایران استدلال کودکانه ای را به این شکل مطرح کرد:

«رهبر کره شمالی، انقلابی بود، اما انقلاب کمونیستی نه اسلامی و آخر سر هم سازش کرد. اما ما دستور سازش نداریم. البته افراد می‌توانند اظهار نظر کنند و کسی هم با آنها کاری ندارد اما بدانند که اقداماتشان چه تاثیری دارد. اگر بگوییم این صد نفر (امضا کنندگان نامه پیشنهاد برای مذاکره با امریکا)  مامور فضاسازی برای مذاکره با ترامپ نبودند، حتما تعداد قابل توجهشان مامور بودند.»

البته فرمانده سپاه سخنان آب نکشیده دیگری هم گفت که عملا اعتراف به همان مسائلی است که ترامپ بعنوان دخالت جمهوری اسلامی درامور منطقه مطرح می کند. او گفت:

«تاکنون پیروزی‌های پی در پی نصیب جبهه انقلاب اسلامی شده است. مثل پیروزی ملت‌های لبنان و عراق و سوریه و پیروزی قریب الوقوع در یمن!»

بدنبال این سخنان نسنجیده، فرمانده دستپاچه شده سپاه اعتراف دیگری هم کرد که مستقیما متوجه رهبر جمهوری اسلامی است که بالای سه دهه سکاندار جمهوری اسلامی است. او گفت: « مشکلات اقتصادی، اخلاقی و معیشتی مردم نتیجه سوءمدیریت در داخل است.» لابد مدیریت سپاه در دوران احمدی نژاد کافی نبوده و این بار یکی از فرماندهان سپاه درنقش رضاشاه می خواهد مملکت را مدیریت کند!


تدارک سناریوی تازه امریکا

برای انفجارهای شیمیائی در سوریه

راشا تودی- ترجمه رضا نافعی


"جی 7" در برابر "جی 20"

بزودی به زانو در خواهد آمد!

"قدرت" از گاز سیبری بر می خیزد!

(نقل از فیسبوک بهزاد دولت آبادی)


خبر سایت های تبلیغ مسیحیت

افزایش کلیساهای خانگی

در شهرهای مختلف ایران


دلیل ارزان شدن تورهای آژانس های مسافرتی

5ر2 میلیون ایرانی

سال گذشته به ترکیه سفر کردند


راه توده 649 منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره 649 (پنجشنبه 31 خرداد) منتشر شد و مطالب آن بتدریج روی فیسبوک و کانال تلگرام این نشریه قرار خواهد گرفت. سرمقاله این شماره راه توده اختصاص به دو رویداد اجتناب ناپذیر در جمهوری اسلامی دارد که حسن روحانی در سخنرانی افطاری با مدیران رسانه ها به آن اشاره کرد و رضاپهلوی نیز با نگاه دیگری آن را مطرح کرده است. بخش دیگری از روز شماره تاریخ ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 را نیز در این شماره می خوانید که اختصاص به آغاز دهه دوم سلطنت رضا شاه با رویکرد استبداد مطلق سیاسی دارد. مقاله دیگری از شادروان نورالدین کیانوری دبیراول وقت حزب توده ایران که در دوران آزادی از زندان نوشته را در این شماره می خوانید که اختصاص به فشارها و محدودیت های حکومت علیه زنان ایران دارد. در تکمیل آن مقاله ای از سعید نفیسی استاد برجسته دانشگاه تهران و محقق و نویسنده و مترجم نام آور ایران در باره نخستین تحرکات جنبش های متشکل زنان ایران را نیز در همین شماره می خوانید. علاوه بر بخش دیگری از خاطرات زندان 25 ساله تقی کی منش در زمان شاه، مقالاتی در راه توده 649 می خوانید در باره ماهیت واقعی اصلاحات در جمهوری اسلامی کنونی، تفاوت صادرات محوری با صادرات در جمهوری اسلامی، روسیه ستیزی در جمهوری اسلامی، دو سازمان جهانی "جی 7" و "جی 20" در برابر هم، نتایج واقعی مذاکرات کره شمالی و امریکا، مارکس و رویدادهای فراسرزمینی و بالاخره ترجمه مقاله ای تحلیلی درباره لبنان و موقعیت حزب الله در آن کشور.


منتخب اخبار روزهای گذشته


گفتگو با هادی خامنه ای

اشتباهات اعدام های دهه 60 را باید پذیرفت!


گفتگو با عباس عبدی

مخالفان مذاکره با امریکا

طرفدار تحریم و سود میلیاردی اند


عنوان اول پیک نت 30 خرداد

راه حل های رضا پهلوی
روحانی ومخالفان اصلاحات


جنگ اقتصادی با امریکا با توسعه شاهچراغ!

11 میلیارد تومان

خرج قبر مادر شاهچراغ شیراز


مرور مطبوعات 29 خرداد

کالائی وارداتی با دلار 4200 تومان

باید قیمت رسمی و دولتی داشته باشد


فیلم را ببینید!

دشمن داخلی- دشمن خارجی

امروز شمار زیادی از فرهنگیان بازنشسته بدون بیم از دستگیری و رفتن و پیوستن به زندانیان فرهنگی و دانشگاهی و دانشجوئی، زنان و مردان سیاسی با شعار اصلی "دشمن همینجاست- دروغ میگن امریکاست" در خیابان های اطراف مجلس راه افتادند تا خود را به مقابل مجلس برسانند. این فیلم از این تظاهرات منتشر شده است.


روز به روز بانگ اعتراض بلندتر میشود

دکانی بنام "سهمیه"

که در ایران باید بسته شود!


عنوان اول پیک نت 29 خرداد

انگیزه مخالفت برای
پیوستن به "فاتف" چیست؟


گفتگو با غلامحسین کرباسچی

شرایط جهانی اجازه میدهد با امریکا وارد مذاکره شویم


گفتگو با مجید انصاری

سرویس های جاسوسی

در کدام نهادها نفوذ کرده اند!


با نام "گروه اقتصادی مرصاد کالا"

3 هزار فروشگاه زنجیره ای زیر نگین فرمانده سپاه


عنوان اول پیک نت 28 خرداد

مذاکرات قهرمانانه
با امریکا اجتناب ناپذیرشده؟


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

از 17 هزار  گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران