زمزمه ها و شایعات

رهبر یک نهاد دیگر

روی دست روحانی تشکیل داد

 

آذربایجان پس از قم و گیلان

شبح سرگردان "کرونا"

برفراز شهرهای ایران

(پیک هفته ۱۰۹)  24 اسفند ماه 1398 - 14 مارس 2020

 pyknet100@gmail.com


22-21 اسفند

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


22-21 اسفند

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


22-21 اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


22-21 اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


22-21 اسفند

منتخب اخبار ورزشی


22-21 اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 24 اسفند

بحران کرونا در جهان

یکبعُدی ودرایران دو بعُدی‌است!

در جمهوری اسلامی رهبر هدایت مستقیم و غیر مستقیم دولت در دولت را برعهده دارد و با حمایت از نهادهای موازی که در حاشیه همه آنها گروه های مافیائی قدرت و ثروت لمیده اند مانور قدرت می کند. در چنین نظام و ساختاری مقابله با هیچ بحرانی ممکن نیست، از جمله بحران ویروس کرونا که اگر در همه کشورهای جهان بحران یک بعدی و بیولوژیک است، در ایران بحرانی دو بعدی است. یعنی هم بیولوژیک است و هم سیاسی و همین دو بعدی بودن بحران در کنار آماده نبودن، امکانات نداشتن، بی ارتباطی با جهان، تحریم ها، بی اعتمادی مطلق مردم به حکومت که ریشه آن به سالها دروغ گفتن به مردم باز می گردد و سقوط تمام معیارهای انسانی و اخلاقی در آن بخش از لایه های اجتماعی که هیچ فرصتی را – حتی به قیمت جان مردم- برای تولید پول از دست نمیدهند، همگی دست به دست هم داده تا از "کرونا" زدگی ایران یک فاجعه تاریخی به بار آورد. این آشفتگی که به آن اشاره شد با تشکیل قرارگاه نظامی و یا ستاد دولتی و یا تاسیس هر نهاد دیگری حل نمی شود. نه تنها حل نمی شود بلکه همین نهادها و قرارگاه ها و ستادها نیز مثل بقیه ساختارهای نظام به رقابت با یکدیگر کشیده خواهند شد و اندک امکانات خود را هم خواهند سوزاند. اشاره ما به قرارگاهی است که با حکم رهبر برای رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی – سرلشگر باقری- تشکیل شده است و یک روز پس از آن اخبار کشاکش ها آغاز شد. کشاکش بر سر این که این قرارگاه باید زیر مجموعه ستاد مقابله با کرونا که دولت تشکیل داده بود باشد اما عملا مستقل از ستاد دولت وارد میدان شده و جلسات مستقل تشکیل داده است که عکس آن را می بینید. سرلشگر باقری درباره نخستین جلسه این قرارگاه که رهبر وظیفه آن را جنگ بیولوژیک تعیین کرده (!) از تصمیماتی سخن گفت که به نوعی رفتن کشور به سمت حکومت نظامی سراسری است که اسم آن را گذاشته اند "خلوت کردن شهرها". یعنی رفت و آمدها در شهرها باید ممنوع شود و خواه نا خواه از این شهر به آن شهر نیز سفر ممنوع خواهد شد. نان میلیونها مردمی که معاش خود را روزانه تامین می کردند، از کجا و چگونه تامین خواهد شد؟ مزدها و حقوق ها را چه نهادی خواهد داد؟ ورشکستگی ها را چه نهادی و با کدام بودجه جبران خواهد کرد؟ با چه اهرمی شهرها را خلوت خواهند کرد؟ با نیروی نظامی؟ در اینصورت نقش دولت و ستادی که علیه کرونا تشکیل داده چه می شود؟

از دل این تصمیمات و این قرارگاه تشکیل دادن ها و تبدیل یک رویداد پزشکی به یک رویداد جنگی که شیوه تفکر همیشگی رهبر جمهوری اسلامی است، بحران دیگری بصورت درگیر شدن مردم با آنها که می خواهند خیابانها را خلوت کنند و ناتوانی در جمع کردن قربانیان کرونا از محلات و خانه ها شکل نخواهد گرفت؟ شاید بخشی از انگیزه و تصمیماتی که در این روزها می گیرند متاثر و یا تقلید از برخی تصمیمات چین برای مقابله موفقیت آمیز با کرونا باشد. اما "آن مرغ که انجیر می خورد نوکش کج است" همکاری و پیوند مردم چین و دولت چین کجا و همراهی مردم ایران با دولت و حکومت آن کجا! فساد و احتکار و بازار سیاه و ... در ایران کجا و تمرکز و نظارت بر تمام امکانات مقابله با کرونا در چین کجا!


فیلم را ببینید!

دروغ بی شاخ و دُم

دادستان عمومی و انقلاب شهر ری


چین اینگونه کرونا را
در "ووهان" مهار کرد!

این شهر "ووهان" چین است در روزهای اوج مقابله با ویروس کرونا. شهری که وسعت آن 5 برابر لندن است. دولت چین به کمک خود مردم چین توانست ویروس کرونا را در این شهر مهار کند. تمام شواهد نشان داد که چین از پیش خود را آماده حوادثی مشابه، حتی حمله اتمی به این کشور کرده است. نظم کم نظیر، اعتماد مردم به حکومت و تجهیزات از پیش تدارک دیده شده دست به دست هم داد تا کرونا در چین مهار شود. (که در چهار فیلم می بینید)


منتخب اخبار روزهای گذشته


سرمقاله 731

دلائل فلج نظام حاکم

 برای مقابله با فاجعه "کرونا"


از این عده تنها 130 نفر نجات داده می شوند

روزی 383 نفر در ایران

مبتلا به کرونا می شوند!


عنوان اول پیک نت 22 اسفند

مردم منتظر انتشار گزارش
دکتر نمکی و مخالفت رهبراند


علی مطهری:

چه کسانی و با چه انگیزه هائی

اجازه ندادند قم قرنطینه شود؟


راه توده 731 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره 731 (پنجشنبه 22 اسفند 98)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و تلگرام راه  توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به  تحلیل بحران سیاسی- حکومتی کرونا دارد. بخش چهارم کودتای نظامی ها در سال 1299 علیه احمد شاه قاجار به رهبری یک طلبه جوان اما با سواد و باهوش بنام سید ضیاء الدین طباطبائی دراین شماره منتشر شده است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:  چه کسانی در این روزهای بحران کرونائی در ایران ناپدید شده اند؟، حکومت فردی همیشه در ایران فاجعه به بار آورده است، همه احتاملات در رویدادهای آینده را با دقت بایددنبال کرد، روسیه بتدریج از سقوط اردوغان استقبال می کند؟، ترکیه بازی را در ادلب باخت، جنگ ادلب فرصتی تازه برای رسیدن مهاجرین ایرانی به اروپا، آغاز جنگ نفتی میان دو غول نفتی مسکو و ریاض، پوتین برسر دو راهی انتخاب راه یلتسین یا لنین و استالین، گرونا گریبان اقتصاد لیبرالیستی جهان راگرفته، تجلیل از نازی ها در اوکرائین، گورباچف رهبری که تاریخ قضاوتی تلخ درباره او می کند و بالاخره انتقادهای چه گوارا در سفر به مسکو که به گوش رهبران اتحاد شوروی نرفت!


افشاگری دکتر پیرموذن نماینده مجلس ششم

رهبر هنوز حاضر نیست سهم

و نقش خود در شیوع کرونا را بپذیرد!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت پنجشنبه «مردم منتظر انتشار گزاش دکتر نمکی و مخالفت رهبرند» با 17 هزار خواننده پر مخاطب ترین مطلب روی تلگرام این روزنت بود. همین مطلب در فیسبوک جدید پیک نت نیز بالای 2 هزار خواننده داشت و روی 22 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران