سرمقاله راه توده 718
مردم ایران زیر فشار امریکا
ازخارج وکودتاچی‌ها درداخل

 

سعید حجاریان در گفتگو روزنامه ایران

هزینه کار سیاسی را

باید در ایران سر شکن کرد!

(پیک هفته ۱۰۹)  14 آذر ماه  1398 -  5 دسامبر 2019

 pyknet100@gmail.com


12-13 آذر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


12-13 آذر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


12-13 آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


12-13 آذر

منتخب اخبار
شهرستان ها


12-13 آذر

منتخب اخبار ورزشی


12-13 آذر

منتخب اخبار اقتصادی

 

عنوان اول پیک نت 14 آذر

رهبر ج. اسلامی گام به گام

روحانی‌را فلج و زمین‌گیر کرد

حافظه مردم آماده ثبت اخبار نیست. خبرها پیاپی مانند باران نازل می شوند و سیل همه آنها را می شوید و می برد به اقیانوس فراموشی. از همینجا و با آگاهی از همین واقعیت است که رسالت روزنامه نگاری حرفه ای آغاز می شود. این رسالت می گوید که بی وقفه باید حافظه مردم را فعال کرد و در خبری که منتشر می شود، به گذشته آن اشاره مختصر شود تا چرائی و چگونگی اخبار را مردم به یاد آورند.

پس از امضای برجام و آغاز سفر هیات های اقتصادی و سیاسی اروپائی به ایران برای بررسی زمینه های سرمایه گذاری و گسترش مناسبات سیاسی، رهبر جمهوری اسلامی رفت به مشهد و در آنجا علیه این سفرها و برای کشیدن آجر از بنای برجام سخنرانی کرد و گفت که این هیات ها بیخود می آیند و می روند و قرار دادی بسته نمی شود. و در ادامه گفت که "ما برجام 2 و برجام 3 نداریم" و این یعنی مذاکرات منتهی به برجام با امریکا و اروپا نباید ادامه یابد. بهانه این بود که آنها می خواهند موشک های ما را بگیرند و همان بلائی را سرما بیآورند که بر سر قذافی و لیبی آوردند و در اشاره به پیام اوباما رئیس جمهور وقت امریکا نیز گفت "او با دستکش آهنی می خواهد دست بدهد!"

فلج برجام از همینجا در ایران کلید خورد و پس از روی کار آمدن ترامپ، آجر بزرگ را امریکا از زیر این بنا کشید و شد آنچه که امروز بعنوان تحریم ها و فشار نظامی و شعله ور شدن حریق در اطراف ایران شاهدش هستیم. هیچیک از مقامات جمهوری اسلامی روی حرف های یک بعدی و تک نفره رهبر درباره برجام 2 و 3 چیزی نگفت و جلوی او در نیآمد. نه کسی می خواست موشک تحویل بدهد و امریکا و یا اروپا می توانست ایران را تبدیل به لیبی دوم بکند. آن سخنان برای مصرف داخلی و دل خوش و دل خنک کردن نظامی های سپاه و بسیج و مرتجع ترین جناح حکومتی که قدرت پولی- مافیائی را در اختیار دارد از دهان رهبر بیرون آمد. آن برجام 2 و 3 گام های بزرگی بود که روحانی زمینه آن را با گفتگوی تازه افشا شده اش با اوباما مقدماتش را فراهم ساخت اما رهبر مانع شد و آن را خراب و دولت را فلج کرد و مملکت و مردم را وارد بحران و تنگناهائی کرد که حالا به کلاف سر در گم شبیه است. ای بسا گره های این کلاف را به هم پیچیده را می شد با سرانگشت سیاسی باز کرد و استقلال ملی را هم حفظ کرد و مملکت را غرق بحران کنونی نکرد. استراتژی و عمق راهبردی و ملی این می توانست باشد و نه حضور راهبردی سپاه قدس در لبنان و عراق و یمن. خانه باید امن می شد و آباد که نه امن است و نه آباد. اگر اینگونه می شد، بسته شدن دریچه های راهبردی درعراق و لبنان و یمن اهمیت کلیدی نداشت و امریکا چشم طمع به نارضائی گسترده مردم در داخل ایران دل نمی دوخت.

سخنان روحانی و افشای گفتگوی یک ربعه اش با اوباما در جریان سفر به نیویورک که برای اولین بار فاش شده، دارای این عقبه است که آن را باید دانست.


اگر عزم ملی برای تصاحب مجلس شکل نگیرد

امثال مطهری و سلحشوری را

در مجلس آینده نخواهیم دید!


سقوط ملی گرائی

 در میان نسل جوان کردها

فروزنده فرزاد


مرور مطبوعات 13 آذر

پلیس: چرا پول امام زاده را دزدیدی؟

سارق:خوب کردم، این پولها به ما میرسد


صلح مسلح

میان ارمنستان و آذربایجان

بنیاد فرهنگ استراتژیک- ترجمه از کیوان خسروی


راه توده 718 منتشر شد

هفته نامه راه توده  - شماره 718 (پنجشنبه 14 آذر 98)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به دو فشار بر ایران و مردم ایران، یکی از جانب حکومت درداخل و یکی هم ازجانب خارج توسط امریکا دارد. بخش دیگری از کتاب خاطرات محسن رفیقدوست را که نشان میدهد چه کسانی با چه میزان از ناآگاهی سیاسی و سواد سکان جمهوری اسلامی را در دست گرفتند در این شماره منتشر شده است. در همین شماره راه توده مطالبی می خوانید با این عناوین:

حوادث روزانه ایران و جهان را چگونه باید دید؟، دیرور در خدمت امروز و دیدن به فردا، فیلم سازی اطلاعات بی آبروی سپاه، رهبر و سپاه دو روی یک سکه، شورش اخیر یعنی در ایران شرایط انقلابی حاکم شده؟، ملی گرائی در میان کردها رو به زوال است،  آمادگی جنگی برای صلح میان ارمنستان وآذربایجان، درک تاریخی حزب توده ایران از تحولات اجتماعی، افتتاح بزرگترین طرح انتقال گاز روسیه به چین، "ناتو" اتحادی قدیمی زیر چتر سئوال و بالاخره نگاهی به فیلمی کوتاه درباره مخالفت حزب توده ایران با ادامه جنگ با عراق و نگاهی به مصاحبه فرمانده سپاه در دوران جنگ.


منتخب اخبار روزهای گذشته


نگاهی به پرسش و پاسخ دانشجوئی علی مطهری

رهبر از روی سر دولت ومجلس

فرمان سهمیه بندی بنزین را داد


عنوان اول پیک نت 13 آذر

آینه دوران شاه را

بگیرید جلوی رهبرج.اسلامی


ناوهای جنگی در خلیج فارس جمع می شوند

ضربه سهمگین نظامی به ایران

با بی تفاوتی مردم روبرو میشود؟


برترین فیلم شورش آذرماه

در میان همه فیلم هائی که درباره شورش اخیر مردم علیه گرانی و فساد حکومتی منتشر شده، این فیلم از نظر ما برترین فیلم است و دارای ابعاد بسیار مهم تحلیلی. گفتگوی مردم با نیروی انتظامی در خیابان و پاسخ نیروی انتظامی به مردم. نیروی انتظامی میگوید با آتش زدن گرانی درست نمی شود و مردم می گویند آتش زدن "سیاسیه". یعنی حکومتی است و جنگ قدرت با دولت برای سرنگونی آن و روی کار آوردن یک دولت نظامی تا انتخابات آینده ریاست جمهوری!

حکومت از بیم تزلزل نیروی انتظامی در میان مردم بود که از روز دوم اعتراضات چماقداران بسیجی را به خیابانها فرستاد تا به جان مردم و پمپ بنزین ها و بانکها بیفتند. وحشت از گفتگوی مردم با نیروی انتظامی که خود به چشم خویش فقر و فساد حکومتی را می بینند و همان گرفتارهائی را دارند که مردم دارند و با آنها همدرد هستند. این گرهی ترین نکته در ارتباط با شورش و اعتراضات اخیر است و تمام تلاش حکومت با پخش اخبار تهدید و ارعاب و ادعای شناسائی هرکس که فیلم به خارج بفرستد و یا روی شبکه اینترنت قرار بدهد برای آنست که یکبار دیگر با شورش خیابانی مردم و گسترش همان ارتباط و گفتگوئی که به آن اشاره شد نشود.


فیلم دوم، در تکمیل فیلم بالا

در ادامه فیلم بالا، این فیلم را هم که تحلیل آن در چارچوب تحلیل بالاست ببینید. فیلم مربوط به  درخواست "فرمانده يگان ويژه" حین توجیه نیروهای تحت فرمانش است.


آیت الله محقق داماد:

این جهل مرکب است

که مقام ولایت قدسی تبلیغ شود!


عنوان اول پیک نت 12 آذر

رهبر ج. اسلامی نمی خواهد
از رویدادها درس بگیرد!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته-چهارشنبه خبر مربوط به احتمال ضربه سهمگین نظامی به ایران بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 15 هزار و 150 خواننده داشت. این مطلب را 9 تن از خوانندگان پیک نت نیز روی فیسبوک های خود به اشتراک گذاشتند.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران