کنفرانس خبری پوتین در مسکو
روسیه واکسن یکبار مصرف
و سبک علیه کرونا می‌سازد

 

آلمان نخستین کشور
آغاز واکسیناسیون علیه کرونا
از یک هفته دیگر در اروپا

(پیک هفته ۱۰۹)   29 آذر ماه 1399  - 19 دسامبر 2020

 pyknet100@gmail.com


29-26 آذر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


29-26 آذر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


29-26 آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


29-26 آذر

منتخب اخبار
شهرستان ها


29-26 آذر

منتخب اخبار ورزشی


29-26 آذر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 29 آذر
اتفاق نظر رهبر و روحانی
برای لغو تحریم‌ها علیه ایران

دولت روحانی امیدوار است با ورود بایدن به کاخ سفید روند بازگشت امریکا به برجام آغاز شود و بدنبال آن لغو تحریم های اقتصادی نیز آغاز گردد و گریبان مردم از چنگ بحران اقتصادی بیرون کشیده شود. رهبر جمهوری اسلامی نیز در لابلای سخنرانی مشروح سه روز پیش خود در مراسم تجلیل از سردار قاسم سلیمانی تقریبا به همین مسئله اشاره کرد که معدودی از رسانه های داخلی بسیار کمرنگ آن را منعکس کردند و رسانه های خارج از کشور هم بکلی آن را نادیده گرفتند و همگی سعی کردند جنبه های منفی و تخریبی سخنان او را در باره برجام و مذاکره، اروپا و امریکا منعکس کنند و همه تفسیرهای مفسران قد و نیم قدی هم که جلوی دوربین آوردند بر همین طبل نواختند. رهبر جمهوری اسلامی که میداند لغو تحریم ها در گرو مذاکره است، بی آن که از مذاکره اسم ببرد در سخنرانی خود گفت:
«نمی‌گوییم دنبال رفع تحریم نباشیم، چرا که اگر بتوان تحریم را رفع کرد، حتی یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم، اگرچه اکنون چهار سال است که تأخیر شده و از سال ۹۵ که بنا بود همه تحریم‌ها یک‌باره برداشته شود، تا امروز نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه زیادتر هم شد. اگر بتوان با روش درست، عاقلانه، ایرانی- اسلامی و عزتمندانه تحریم‌ها را برطرف کرد باید این کار را انجام داد اما تمرکز عمده باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد.»
دو روز پیش از این سخنرانی، حسن روحانی نیز در جملاتی مشابه گفت که برای لغو تحریم ها حتی یکساعت را هم حاضر نیست از دست بدهد که این پاسخی بود مستقیم به مخالفان داخلی برجام که نگران بازگشت امریکا به برجام و زنده شدن آن هستند. یک روز پس از سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی نیز حسن روحانی در مراسم بهره برداری رسمی از ۹۹ پروژه ملی وزارت کشور گفت:
«مقاومت سه ساله مردم ایران دولت جدید آمریکا را وادار می کند که به تعهدات خود بازگردد و تحریم ها شکسته شود. وظیفه اول ما هم این است که تحریم ها را بی اثر کرده و آن را بشکنیم. یک ساعت هم نباید در این زمینه تاخیر ایجاد شود. دولت باید همه توان خود را برای شکسته شدن تحریم ها بکار گیرد.»
مخالفان برجام و مذاکره که عملا موافقان ادامه تحریم ها و بحران اقتصادی کشورند و اکنون مجلس را بلندگوی خود کرده اند (از زبان زاکانی نماینده مجلس) روز گذشته مدعی شدند که مجلس اجازه بازگشت به برجام را نمیدهد. البته ایشان معلوم نکرد که مجلس به امریکا می خواهد اجازه بازگشت به برجام را ندهد و یا به دولت؟ در حالیکه دولت در تمام سه سال اخیر و علیرغم همه فشارها حضور خود در برجام را حفظ کرده و مسئله بازگشت به آن مطرح نیست. بنابراین شاید منظور حادثه جوئی هائی است که بهانه عدم بازگشت امریکا به برجام شود. بدین ترتیب، دوران بسیار سخت دیپلماتیک برای جمهوری اسلامی، پس از ورود بایدن به کاخ سفید آغاز خواهد شد. خنثی کردن کارشکنان داخلی که رویای تولید بمب اتم را در سر دارند و فشار اسرائیل و لابی پر قدرت آن در امریکا برای مانع تراشی جهت بازگشت امریکا به برجام و در صورت بازگشت امریکا به برجام، ایجاد بهانه های مختلف و چوب لای چرخ لغو تحریم ها گذاشتن. کارشکنان داخلی با این سیاست خود پیشرفت موشکی ایران که فعلا یگانه سنگر پر قدرت دفاعی کشور است را می برند زیر فشار جهانی و مانع آن می شوند و مخالفان بازگشت امریکا به برجام نیز در جستجوی همین نتیجه ای هستند که حاصل کار مخالفان داخلی است.
(عکس مربوط مراسم سالگرد ترور موشکی قاسم سلیمانی توسط امریکا با حضور رهبر جمهوری اسلامی است)


دیدار با شیخ مهدی کروبی
انحراف و نفوذ
از انتخابات سال 84 آغاز شد

مصاحبه شنیدنی
مهدی نصیری با محمد جواد ظریف

مهدی نصیری که برای دورانی (پس از انقلاب) و پیش از تبدیل این روزنامه به سنگ تهمت و توهین و جنگ روانی توسط حسین شریعتمداری سردبیر روزنامه کیهان بود، مصاحبه ای با محمدجواد ظریف کرده که هم سئوالات او و هم پاسخ های ظریف شنیدنی است. نصیری در این مصاحبه نشان داد که آراسته به حرفه روزنامه نگاری شده و ظریف نیز نشان داد که جمهوری اسلامی تاکنون دیپلماتی به تسلط او نداشته است. طبیعی است که سیمای جمهوری اسلامی که در تصاحب حزب پایداری که نام جدید انجمن حجتیه است به این مصاحبه پوشش نداده است.


سعید لیلاز:
مجلس قوانینی را تصویب می‌کند
که همه را گرفتار خواهد کرد!

چین سنگ های ماه را به زمین آورد!

این بار سنگین را که سنگ های ماه است، چین از سطح ماه جمع کرده و به زمین منتقل کرده است. چین اعلام کرده قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ سنگ‌های مریخ (سیاره سرخ) را نیز به زمین بیاورد.


سرمقاله 767

انتخابات دو قطبی 1400

چگونه‌انتخاباتی خواهدبود؟


لاوروف وزیر خارجه روسیه:

روسیه آماده‌میانجیگیری میان

ایران و کشورهای‌عربی است


عنوان اول پیک نت 26 آذر

در انتخابات 1400

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء
با سردار دهقان رقابت می‌کند؟


دیدار با محمد خاتمی

قوای سه گانه هوشیار باشند

که پرونده های دیگری گشوده نشود!


مطهری:

مذاکره با دولت آینده امریکا

تسلیم یا اعتماد به امریکا نیست


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

مصاحبه فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء و احتمال نامزدی او برای انتخابات ریاست جمهوری با نزدیک به 8 هزار خواننده روی تلگرام پیک نت بیشترین مخاطب را داشت. روی فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را همین مطلب داشت اما بیشترین اشتراک گذاری را مصاحبه لاوروف وزیر خارجه روسیه با 8 اشتراک گذاری داشت.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران