آخرين مقاله "سيمورهرش" منتشره در اشپيگل
امريكا می خواهد كار ايران را در زمان بوش تمام كند!
اسرائيل از تاكتيك بمباران "كوزوو" در لبنان استفاده كرد

پيک هفته

   

4 دهه پیش از احمدی نژاد، جهان "عیدی امین" را در اوگاندا دیده بود

وسوسه های شاه
برای رهبری شيعيان لبنان
روابط روحانيون با شاه و دربار شاهنشاهي

دو سال قبل از انقلاب گزارش هائی از پا پس كشيدن روحانيون و ذخيره سازی خود برای آينده مشاهده شده بود و حتی سفرای امريكا و انگليس و اسرائيل هم بی اعتناء به رو ترش كردن شاه، درملاقات های خود اشاراتی به آن كرده بودند.

موسی صدر

ميلانی خويی فلسفی

پيك هفته زير فشار اخبار سياسی، چند هفته به تاخير افتاد. اين شماره نيز هم پيك هفته است و هم پيك‌نت، چرا كه اخبار سياسی را نمی توانيم زمين بگذاريم. متناسب با اوضاع سياسی و بويژه مسائل لبنان، از خاطرات اسدالله علم بخش هائی را انتخاب كرده ايم كه می خوانيد. وعده كرده بوديم كه اين خاطرات 5 جلدی را عنوان بندی كرده ايم و بتدريج و براساس موضوعاتی كه به حوادث اين دوران ارتباط داشته باشد منتشر می كنيم و نشانه های مشترك بين دو نظام كنونی و نظام شاهنشاهی را در معرض قضاوت می گذاريم تا معلوم شود چگونه نظام شاهنشاهی را پس از 27 سال كه از انقلاب 57 می گذرد، دوباره احياء كردند و از جمهوری، تنها نامش را باقی گذاشتند. اگر حوادث سياسی فرصت دهد پيك هفته منتشر شود، مجموعه زير، از خاطرات علم و درباره شاه و دربار او و تكرار آنها در جمهوری اسلامی را بتدريج منتشر خواهيم كرد ... ادامه

خاطرات حجت الاسلام دعائی
ملاقات آيت الله خمينی
با تيمور بختيار در عراق


سيد علی صالحی
اين روزگار عبوس
آبستن پشيمانی بزرگ است

متاسفم برای چنين روزگار عبوسی! وقتی كه نتيجه شعار مهرورزی دولتی ، برخورد با دانشجويان و زنان از آب درمی‌‏آيد و وقتی دستاورد قول مردانه آوردن پول نفت بر سر سفره فقيران، چيزی جز توزيع فقر نباشد، طبيعی است كه در چنين شرايطی ... ادامه


داستان سانسور در ايران
حنيف مزروعی

احمدرضا احمدی
نماينده شعر معاصر ايران

مجموعه‌ شعر«هزار پله به دريا مانده است» احمدرضا احمدی به زبان فرانسه ترجمه شد. اين مجموعه اولين‌بار در سال 1364 منتشر شد و چاپ دوم آن توسط يك انتشاراتی در كرمان ممكن شد.
«ساعت ده صبح بود» به تازگی توسط نشر چشمه منتشر شده است و «قافيه در باد گم می‌شود» او نيز به چاپ دوم رسيده است. چاپ اول قافيه... درسال 1369 انتشار يافت.
برخی شعرهای احمدرضااحمدی تاكنون به زبان‌های انگليسی، آلمانی، اردو، ارمنی و ژاپنی ترجمه شده‌اند. احمدرضا احمدی متولد 1319 در كرمان است.


فلسطين - لبنان
به شمار اين گلوله ها
آرزو در خاك خفته است

در قاب اين دو پنجره، هزار اميد و آرزو آينده را انتظار می كشد، اگر آخرين شليك از قاب پنجره عبور نكرده و اين دو قلب را از حركت باز ندارد. اگر صلح شود و همزيستی ممكن. وای از آرزوهای درخاك خفته در فلسطين و لبنان. دختران چرا بايد نوميد و خسته، پشت قاب اين پنجره ها پير شوند؟


با اين عرق
هيچكس مست نمی شود!

در اين ديگ ها عرق هر گلی را در می آورند. اين كارگاهی است كه گل را می كشد تا عرق معطر آن را در آورد. شيراز كانون سنتی آنست. در كوچه پس كوچه های باغ های اطراف شهر هنوز "عرقيات" را در همين ديگ ها می كشند و پس از آنكه در شيشه كردند راهی مغازه های شهر می كنند: نسترن دراين ديگ ها می پژمرد و نعنا خنكی خود را پس می دهد. گل محمدی هم گلاب می شود، همچنان كه گل بابونه شربت.


 اول شهريور 1385

 شماره 74
   
پيک هفته

جليل شهناز
خود شنيد
آنچه در تاريخ موسيقی ايران
درباره اش خواهند نوشت


ديدار در تهران
غزل شناسی
به بهانه
"حافظ به سعی سايه"


نوذر پرنگ
قلندرغزلسرای روزگار ما


بعيد است اكران شود
كافه ستاره
پس از "زندان زنان"
قبل از "اين 3 زن"


ماهی و گربه و سنجاق
يادی از پرويزشاپور


مصاحبه وزير اطلاع ‌رسانی سوريه
 با روزنامه الاهرام
سخنرانی بشار اسد سنجيده بود؟


طرح 1+5
پاسخی كه قبلا شفاهی اعلام
 و ديروز كتبی داده شد


محمد خاتمی
بزودی برای سخنرانی
راهی امريكا می شود!


رضا براهنی

"روزگار دوزخی آقای ایاز"

رمانی که در زمان شاه خمیر شد

حالا در 3 جلد منتشر می شود!