سرگذشت یک خبر
نامه ای که خبر از مرگ
مشکوک دکتر "پوراندرجانی" داد


 


نامه یک مادر و پاسخ آیت الله منتظری
زندانیان را آزادی کنید
و از راه اشتباه بازگردید!

       پیک هفته 107  -------- 27 آبان 1388  برابر18 نوامبر2009

  infos@peiknet.com

 

منتخب اخبار

روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد

2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید

3- نشانه های یک خیزش ملی
علیه کودتا در ایران


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


گزارشی از خیابان انقلاب
مردم ایران
بسیج و نیروی انتظامی را خواهند بخشید؟


پارلمان نیوز- پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس
جزئیات تخلفات انتخاباتی
یک مرجع داخلی نیست که به اسناد رسیدگی کند؟


 

راهنمای PAY PAL پیک نت


روزشمار پیک نت از کودتای 22 خرداد- 3
نشانه های یک خیزش ملی
علیه کودتا در ایران

محمد خاتمی:
جنبش مردم التهاب عاطفی
نیست که با ترس از بین برود

ای کاش حاکمیت می‌گفت آقای موسوی بیا به صحنه و این جنبش را مدیریت کن که از مسیر خودش منحرف نشود، نه اینکه این همه محدودیت ایجاد شود و این حجم ناسزا گفته شود. فرض که مردم را دعوت کنیم به حضور در انتخابات؛ چه کسی پای صندوق‌ها می‌آید؟ اگر دلشان می‌سوزد و  ما هم می‌خواهیم مردم بیایند باید وضعیت سیاسی و نحوه برگزاری انتخابات تغییر کند و جامعه از این وضعیت امنیتی- نظامی بیرون بیآید.

نتیجه انتخابات مورد سئوال بسیاری از افراد جامعه بود. این سئوال با انکار آن از بین نمی‌رود. یا امر باطل با فریاد کردن آن درست نمی‌شود. با برچسب زدن خائن، یا برانداز و سرکوب کردن، سئوالی در جامعه از بین نمی‌ رود. جنبش ایرانی یک حرکت خلق‌الساعه نیست، یک التهاب عاطفی نیست که با ترس از بین برود، بلکه بسیار عمیق و گسترده‌ است.

اگر شعاری در متن جامعه مطرح می‌شود که اکثریت جامعه هم نمی‌پسندند فوری نگوئیم بیگانگان و دشمنان دخالت كرده‌اند . بعضی رفتارها عکس العملی است نسبت به رفتارها و سیاست‌هایی که اعمال شده است. اگر ما بخواهیم جامعه را اداره کنیم باید رابطه را گسترده‌تر و وسیع‌تر کنیم نه اینکه از کانال‌های خاص این ارتباط وجود داشته باشد. مسئولان نباید انتظار داشته باشند که  فقط آنچه مورد تایید آنهاست بیان شود. اگر آنها همه حرف‌ها را بشنوند شاید اصلاحات بزرگی در کار ایجاد شود.


به جای قاتل "ندا"
نامزد او را دو ماه زندانی کردند!


چه افراد و ارگان هائی می توانند
عاملین قتل دکتر پوراندرجانی باشند؟


مهدی کروبی:
همه میدانند، اختلاف
در ایران بر سر چیست

‌ماجرا از انتخابات مجلس هفتم شروع شد که برخلاف گذشته كه شورای نگهبان اعمال‌نظر می‌نمود، جریانی شكل گرفته و تصمیم گرفته بود تركیب مجلس هفتم چگونه باشد؟ چه كسی بیاید؟ و چه كسی نیاید. جریانی بنام كارشناسان شورای نگهبان انتخابات را اداره می کرد و من بعد از 4 بار ملاقات با رهبر در عرض یک هفته و سه بار نامه نوشتن به ایشان و ذکر خطری که "انتخابات" و "جمهوریت" را تهدید می کند، سرانجام گفتم كه انتخابات دیگر پایان یافت. آنچه اکنون سردمداران اصلاحات و جنبش سبز می گوید اینست که باید همه مقید به چارچوب‌های انقلاب، نظام و قانون اساسی باشند. ما معتقدیم كه باید همان جمهوری اسلامی كه امام مطرح كردند و 98 درصد مردم به آن رأی دادند حاكم باشد نه جمهوری برخی آقایان كه مردم و رأی آنها را تزئینی می‌دانند. درگذشته مردم نمی دانستند اختلاف بر سر چیست، اما حالا مردم و مخصوصا جوان ها می دانند دعوا بر سر چیست.


پاکستان
جبهه جنگ های تازه ای که بزودی گشوده خواهد شد
یونس پارسا بناب


حاکمیت فرقه ای
خوابی که مرا آشفته می کند و آرزو کنیم که تعبیر نشود
افسانه نگاهی


آیت الله صانعی:
آنها که دروغ می گویند
زیر پایشان خالی شده است!

از ترس آینده
کلاردشت را می بخشند!

این یکی از نمونه نامه هائی است که مندرجات آن حکایت از پاداش کشتار و ضرب و شتم مردم معترض به کودتای 22 خرداد دارد.

اگر بسیج و بسیجی ساده زیست است چه نیازی به زمین و ویلا در کلاردشت دارد؟

مسئول اصلی تخریب بی رویه جنگل ها و زمین های شمال ایران را خود پیدا  کنید! جنگل های حیران ، جنگلهای کلاردشت، جنگل ابر و...

این نمونه واضح و شفاف پاداش سپاه و بیت رهبری به بسیجی است که از بام پایگاه خویش به روی مردم بی سلاح آتش گشود، به سوی مردم نارنجک پرتاب کرد، با چماق و زنجیر و قمه به جان مردمی افتاد که پرسیده بودند: رای ما کو؟

اما یک نکته باریک تر از مو هم در این نامه و انگیزه پنهان در پشت آن وجود دارد، و آن اینست که اگر کار سرکوب مردم را تمام شده تلقی می کردند، تن به این نوع رشوه دادن ها نمی دادند. چون می دانند توفان هنوز در راه است، کلاردشت را بخشیده اند تا بلکه بقیه را برای خودشان نگهدارند!


هم تجارت و هم سرکوب
ستاد نیروهای مسلح
دست گذاشت روی نمایشگاه بین المللی


اخبار منابع اسرائیل و امریکائی
ایران آماده دفع حمله می شود!


تشدید فشارها بر ایران
با گزارش جدید آژانس انرژی اتمی


کنسرسیومی بنام سپاه
که روبروی مردم ایستاده!

شتابی که سپاه پاسداران برای تسلط بر منابع ملی کشور دارد نشاندهنده آن است که فرماندهان سپاه به آینده خود اطمینان ندارند و می‌کوشند از یکسو با تقویت موقعیت اقتصادی، موقعیت سیاسی خود را بیشتر تحکیم کنند و از سوی دیگر در صورت از دست رفتن حاکمیت سیاسی، حاکمیت اقتصادی خود را نجات دهند. اما این کار در شرایطی انجام می شود که جامعه در برابر حاکمیت سیاسی و اقتصادی سپاه مقاومت می کند و به فعالیت های سپاه حساس شده است. خصوصی سازی مخابرات مسئله دموکراسی را نیز بر مبانی تازه ای طرح خواهد کرد. پیوند دموکراسی با نظارت و مالکیت از نو مطرح خواهد شد. مسئله شنود، پیام های امنیتی، قطع و وصل اس. ام. اس ها، اینترنت و سرعت آن همگی همکاری تنگاتنگی میان مالکان مخابرات و دستگاه اطلاعاتی و امنیتی را ایجاب می کند. تصور اینکه با خصوصی شدن مالکیت ها دموکراسی بوجود خواهد آمد در بوته آزمایشی سخت قرار خواهد گرفت. فضای تازه ای برای آگاهی و افشاگری بوجود خواهد آمد. از هم اکنون باید با شناخت این تضادها و با تکیه بر آنها به روشنگری و آگاهی لازم دست زد.

ورود سازمان بازرسی کل کشور از یک سو و مجلس از سوی دیگر به مناقشه بر سر خرید مخابرات بیش از آنکه ناشی از نگرانی از سرنوشت بیت المال باشد به رقابت‌های اقتصادی و سیاسی میان کنسرسیوم های شکل گرفته در جمهوری اسلامی مربوط می‌شود. در واقع بازرسی کل کشور و مجلس به نفع یک سلسله کنسرسیوم‌ها و شرکت‌های انحصاری رقیب وارد این ماجرا شده‌‌اند تا سهمی را برای آنها در این معامله دست و پا کنند.


سرمقاله راه توده
خیزش سبز انقلابی ایران باید از سطح به عمق راه یابد!


همزمان با گسترش آزادی ها و عدالت اقتصادی،
تامین حقوق اقلیت های قومی و مذهبی ترکیه، در قلب این اصلاحات قرار دارد.
آغاز برنامه
اصلاحات ملی در ترکیه
!

نخست وزیری از حزب اسلامی عدالت و توسعه ترکیه که در هفتمین سال زمامداریش طرحی را برای اصلاحات و آشتی ملی در این کشور اعلام داشته است. مهم ترین بخش این طرح، تامین و استرداد حقوق کردهای ترکیه است. او علاوه بر حضور در مجامع بین المللی، در منطقه که کشورما نیز در آن قرار دارد نقش فعالی برعهده گرفته است. سفر به عراق و قرارداد انتقال گاز و نفت این کشور به اروپا از طریق خاک ترکیه، سفر به پاکستان و سپس هندوستان و البته توقفی کوتاه هم در ایران. با آنکه ترکیه و اسرائیل مناسبات مهم امنیتی با هم دارند، اردوغان با مخالفت علنی اش با سیاست های ضد فلسطینی دولت اسرائیل، به چهره ای محبوب در میان اعراب منطقه نیز تبدیل شده است. ترکیه نه نفت دارد و نه بمب اتم. بجای آنها جسبیده است به کشاورزی و دامداری و صنعت توریسم و با همین سه قلم اروپا را فتح کرده است. با آنکه هیچ اجباری در حجاب نیست، بخش وسیعی از زنان ترکیه و حتی نسل جوان این کشور حجاب مرسوم این کشور را مراعات می کنند. دولت نه به مراعات حجاب کاری دارد و نه عدم مراعات آن. نه کسی را با اجبار به مسجد می برد و نه مسجدی را بر سر معتقدان به دیگر ادیان خراب می کند. کشوری با 72 میلیون جمعیت که باقی مانده امپراطوری عثمانی است. همان امپراطوری که زمانی مرکز اسلامی جهان بود. دولت اسلامی ترکیه دو راه و دو مدل در برابر خود داشت. ایران و هندوستان. اردوغان مدل هندی را به مدل احمدی نژادی ترجیح داد و آن را برای حفظ ثبات کشورش مفید تر دانست. چنان که حتی دیگر نه تمایل و نه اصرار به پیوستن به اتحادیه اروپا دارد. چرا که خود می رود تا محور یک اتحاد اسلامی مرکب از کشورهای اسلامی شود. نقشی که شاید ایران می توانست برعهده بگیرد. اما نه با احمدی نژاد و سیاست های نظامی و اتمی خامنه ای و بی ثباتی ملی و اقتصادی و سیاسی همراه با سرکوب مذهبی و قومی و سیاسی در کشور. این مدل همه جا با شکست روبرو شده و ترکیه به این دلیل به مدل دوم، یعنی به مدل هندوستان روی آورد.


3 وزیر کابینه بازرگان
همچنان پیگیر بازگرداندن
5ر18 میلیارد
دلار پول ایران ازترکیه اند

محاسبه ای دقیق تر درباره 5ر18 میلیارد دلار
سئوال ناقص خبرنگار فرصت مانور به احمدی نژاد داد

بمناسبت سفر اوباما به چین
امریکا
کوسه ماهی قرن 20
در تور "چین" دست و پا میزند
!

اشپیگل9.11.2009    برگردان: رضا نافعی(آینده ما)


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

پیام ها و نظرات


مایلی کهن
و بیانیه اش

مدتی است که بازار بیانیه نویسی و انتقاد و گاها بی احترامی از سیاسیون به ورزشی ها هم سرایت کرده. بیانیه های ورزشی، هر ورزش دوستی را به یاد مربی با سابقه "مایلی کهن" می اندازد. نامه ها و بیایانیه های این مرد طرفدار حق آنقدر زیاد بود که من هم وسوسه شدم قلمی را که این روزا جرم و خیانت و براندازی محسوب می شود به کار اندازم. آقای مایلی کهن در تمام بیانیه هایش یک موضوع مشترک داشت آنهم طرفداری از حق و عدالت بود. دغدغه ای که همه مردم ایران این روزها دارند. دغدغه ای که تعداد زیادی از مردم بخاطرش یا زندانی شدند و یا شکنجه شدند و یا باطوم خوردند و با کمال تاسف به عده ای تجاوز هم شد و تعداد زیادی هم کشته شدند.
نکته جالب این است که هیچ کدام از این مردم آزادی خواه بیانیه ننوشتند، بلکه جانشان را گرفتن کف دست و رفتند به خیابان.

آقای مایلی کهن در آخرین بیانیه خودش حرفهای قشنگ تری نسبت به قبل زد که محور این جملات "جهان پهلوان تختی" بود. کسی که در اوج شهرت و محبوبیت مردمی اش مقابل رژیم ستم شاهی ایستاد و از مردم دفاع کرد.

حالا سوال من از آقای مایلی کهن که با کمال تاسف و شرمندگی خود اینجانب در انتخابات مجلس به ایشان رای دادم اینست که شما که این همه طرفدار حق و عدالت هستید چطور توانستید مردم مظلوم کشورتان را زیر پا بگذارید و در انتخابات از کسی حمایت کنید که مردم ر خس خاشاک خطاب میکند؟

ابوالفضل الف – تهران


مارلیک و ملارد کرج
از کیف قاپی
تا آدم ربائی

با سلام  و تشکر- لطفا مورد زیر را از طریق برنامه خوبتان پخش کنید:

در مارلیک کرج حدود یکسال و سه ماه پیش سه کیف قاپ به نام های حمید خزایی، حیدر ویسی و علی اکبری که حدود 45 شاکی داشتند بازداشت شدند. هنوز شاکیان این سه کیف قاپ حرفه ای به حق و حقوق خود نرسیده اند. متاسفانه قوه قضائیه و دادگستری شهرستان ملارد در این خصوص رسیدگی خاصی صورت نداده، حال اینکه جدیدا آدم ربایی هم در این شهرک شروع شده. اخیرا دو دانش آموز و یک خانم که می خواسته صبح به مدرسه و به سر کار خود بروند توسط سرنشین های پراید ربوده شده اند. متاسفانه نه پلیس و نه سیستم قضایی در حفظ امنیت مردم کار خاصی انجام نداده اند.


بالا قبری ها
پائین قبری ها

بهشت زهرا تقسیم به شمال شهری و جنوب شهری شده، یعنی بهشت زهرا را تقسیم کرده اند به چند منطقه با قیمت های مختلف. این تقسیمات بر حسب آب و هوا، جاده ها و درهای ورودی به بهشت زهرا، مشجر بودن و خشک و بی سبزی بودن محوطه و زود تر و دیرتر رسیدن به قبر مردگان صورت گرفته است. مرده ای که پول و پله ای از خودش باقی گذاشته و اقوامش مروت داشته باشند در منطقه مشجر و نزدیک به جاده و در ورودی دفن می شود و آن که پول و پله ای نه در زنده بودن داشته و برای پس از مردنش باقی گذاشته، در یک گوشه پرت افتاده ای در بهشت زهرا دفن می شود. البته صاحب مرده، چه برای قبر پرت افتاده و چه برای قبر سه نبش و دم دست باید پول بدهد. از مديرعامل سازمان بهشت زهرا درباره قیمت های متفاوت قبر ها پرسیده اند. و او گفته:

"قيمت قبر در بهشت زهرا همانند خريد خانه در تهران است كه در هر محله ‌ای قيمت بالا و پايين دارد."


آنها کیستند؟

سلام- چند روز پیش یكی از همشهری های رفسنجانی از من پرسید  كه "ظاهرا احمدی نژاد در جلسات تشخیص مصلحت شركت نمی كند، قبلا یك صندلی خالی در كنار رفسنجانی بود كه معلوم بود مربوط به رئیس جمهور است، جدیدا آن صندلی به وسیله صادق لاریجانی پر شده و خبری از احمدی نژاد در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نیست."

در جواب گفتم، آن صندلی خالی مال احمدی نژاد نبود. ما آنهائی بود که احمدی نژاد را آورده اند و آنها که  احمدی نژاد را آورده اند نه تنها مجلس را قبول ندارند و می خواهند قدرتش را به صفر برسانند، بلكه حتما در نظر دارند مجمع تشخیص را نیز خلع سلاح كنند و آن را نیز از كار بیاندازند. كسانی كه می توانند قرار داد 7 میلیارد دلاری خط لوله عسلویه – ایرانشهر را ببرند، كسانی كه می توانند مخابرات 8 میلیارد دلاری (كه در حقیقت قیمتش خیلی بیشتر است) را ببلعند، كسانی كه می توانند قرار داد 2.5 میلیارد دلار توسعه چاه بهار را برنده شوند و... حتما می توانند و قدرت دارند كه قدرت مجلس را كاهش بدهند(كه تاكنون داده اند) و قدرت مجمع تشخیص را به صفر برسانند و یا رئیس  اش را بر دارند و رئیس خودشان را سر جایش بگذارند و...


ایست قلبی
یا خودکشی؟

پیرامون مرگ مشکوک دکتر رامین پور اندرجانی، که روز گذشته در پیک نت منتشر شد، اطلاعات دیگری در برخی از سایت های خبری انتشار یافت که بموجب آنها، وی خودکشی کرده است. اطلاعاتی که ما دراختیار داشتیم حکایت از سکته قلبی وی داشت.

این پزشک وظیفه مامور خدمت در کهریزک دانشجوی ممتازی بوده که با رتبه دو رقمی در کنکور سرتاسری قبول شده بود. او قربانی برگزاری دادگاهی غیرعلنی شد زیرا در این دادگاه مورد اتهام قرار گرفته بود.

رامین پوراندرجانی، پزشک 26 ساله، در دادگاه فرمایشی متهم شد که در جریان کشته شدن زندانیان کهریزک مرتکب قصور پزشکی شده است و تهدید می گردد که پروانه پزشکی اش لغو و برای 5 سال راهی زندان خواهد شد. گفته می شود بدنبال این تهدید، رامین پوراندرجانی دچار ایست قلبی شده است و یا به نوشته برخی سایت ها خود کشی کرده است.



برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)