نامه وزرای دولت بازرگان به نخست وزیر ترکیه
صاحب آن 5ر18 میلیارد دلار
ملت ایران است، آن را پس بدهید


 


نامه ای خطاب به پدر روح الامینی
در کهریزک همه می زدند
اما "رادان" به قصد کشتن می‌زد

       پیک هفته 107  --------  14 مرداد 1388  برابر  5  اوت 2009

  infos@peiknet.com  

منتخب اخبار

بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم 


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما

شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی

گزارشی از خیابان انقلاب
مردم ایران
بسیج و نیروی انتظامی را خواهند بخشید؟

پارلمان نیوز- پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس
جزئیات تخلفات انتخاباتی
یک مرجع داخلی نیست که به اسناد رسیدگی کند؟

 

کودتا اول تنفیذ شد و سپس تحلیف

نوبت سرنگونی اش هم می رسد!

تحلیف کودتا، د رمیان تدابیر شدید امنیتی و درحالیکه مجلس را به وسعت چند کیلومتر توسط نیروهای نظامی و شبه نظامی محاصره کرده بودند، در مجلسی که باید خانه ملت باشد و نه خانه تائید کنندگان سرکوب مردم و کودتا علیه رای مردم برگزار شد. آنچه مسلم است، اینست که با تنفیذ و تحلیف می تواند نمایش و تلاشی برای جا انداختن کودتا باشد، اما حتی برای لحظه ای نمی توان تردید داشت که مردم بی اعتناء به این نمایش ها به مخالفت و مقابله خود ادامه خواهند داد. احمدی نژاد در مراسم امروز یکبار دیگر همان چهره دروغگو و مغلطه گر خود را به نمایش گذاشت و از رای 25 میلیونی خود، از دفاعش از آزادی و کرامت انسانی و صادرات الگوی حکومتداری سخن گفت. او که خود از جمع شورای کودتای انتخاباتی است، درحالی این سخنان را گفت که از بیم گیر کردن در میان مردم در مسیر کوتاه خیابان پاستور و مجلس شورای اسلامی، نه با اتومبیل، بلکه با هلیکوپتر خود را به مجلس رساند. او در شرایطی بار دیگر آن فریاد میرحسین موسوی درباره تسلط دروغ بر سراپای جامعه را تائید کرد که مردم، یعنی همان ها که او معتقد از آنها رای گرفته، در بیرون مجلس و در محاصره قوای نظامی وانتظامی و بسیج و لباس شخصی علیه کودتا شعار می دادند و تردید نیست که امشب بربام خانه های خود نیز این فریاد را تکرار خواهند کرد. این فریاد چنان رساست که حتی امروز شماری از نمایندگان مجلس نیز یا در مراسم شرکت نکردند و یا با آغاز سخنرانی احمدی نژاد سالن مجلس را ترک کردند تا مردم بگویند: ما هم دولت کودتا را قبول نداریم!

با تشدید و اوج گیری فروریختن دیوار ترک برداشته حاکمیت، در همین مجلس نیز شاهد رویدادهای مهم دیگری خواهیم بود. یا کودتاچی ها با چماق و سرنیز وارد آن خواهند شد (درست مانند روزی که سردار سپه و سپهبد یزدان پناه شوشکه بدست، ساعتی پس از سرکوب مردم و نمایندگان مجلس وارد مجلس شدند) و یا مجلس پیشدستی کرده و تکلیف همان کسی را که امروز او را تحلیف کرد روشن خواهد کرد.


3 ضربه مهلک
بر کمر سپاه پاسداران

درجریان انتخابات و پیامدهای کودتائی آن، سه ضربه جبران ناپذیر بر اعتبار سپاه پاسداران وارد آمد. نیروئی که مردم ایران به چشم نیروئی برآمده از میان خود به آن نگاه می کردند و برای نقشی که در جنگ با عراق ایفاء کرد، حتی به آن افتخار می کردند.

هرکس، هر گونه که تمایل و یا اطلاع داشته باشد می تواند دراین بار قضاوت کند و ریشه های ضربات وارده بر سپاه پاسداران را پیگیری؛ اما آنچه ما می توانیم بفهمیم آنست که مرموزترین دست های نفوذی توانستند اعتبار مردمی سپاه پاسداران را از آن بگیرند. قدرت سپاه پاسداران به توپ و تانک و موشک آن نبود، این ادوات جنگی را نیروهای مسلح بسیاری از کشورهای جهان دارند، قدرت سپاه در ایدئولوژی مذهبی آن نیز نبود و نیست، که فاشیسم ایتالیا و آلمان، ژاپن و اسپانیا نیز داشتند؛ بویژه که ایدئولوژی مذهبی در سپاه، تقلیدی است و علیرغم تمام تلاش نمایندگی های ولی فقیه و ادارات سیاسی – ایدئولوژیک، این جنبه تقلیدی تشییع قابل حذف و مقابله با آن نیست.

بدین ترتیب است که باید پذیرفت اعتبار سپاه در برخورداری از حمایت مردمی آن بود و امروز این اعتبار سقوط کرده است. سقوطی که برای آن سالها برنامه چیدند و گام به گام آن را اجرا کردند.

1- نخستین ضربه را سپاه در کودتای انتخاباتی اخیر خورد. با آنکه بسیاری از مردم می دانستند احمدی نژاد و دولت او تابع شماری از فرماندهان سپاه است، اما کودتائی که در انتخابات اخیر به نفع احمدی نژاد صورت گرفت و مردم آن را بدرستی به حساب سپاه گذاشتند، این شناخت را به مرحله ای دیگر وارد کرد. و نفرت از احمدی نژاد را به نفرت از سپاه تبدیل ساخت.

2- ضربه دوم درجریان سرکوب خونین مردم، پس از کودتای انتخاباتی 22 خرداد بر سپاه وارد آمد. بویژه که فرماندهان سپاه – از جمله فرمانده کل سپاه- و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح – سرلشکر فیروزآبادی- رسما و با افتخار از سرکوب مردم سخن گفتند. آنها تاکید کردند که از 25 خرداد و بدنبال خطبه های نماز جمعه رهبر، امنیت شهری و مقابله با مردم به سپاه سپرده شد.

3- و سرانجام، سومین ضربه. یعنی فاش شدن نقش بخش اطلاعات سپاه در دستگیری های سیاسی بعد از کودتا، شکنجه زندانیان و اعتراف گیری در وسیع ترین سطح ملی در کشور. مردم بازداشتگاه کهریزک را هم به حساب سپاه گذاشتند که چندان هم بی حساب نگذاشته اند، زیرا فرماندهان نیروهای انتظامی و بسیج زیر نظر سپاه و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عمل می کنند.

این سه ضربه، در آینده نتایج عملی خود را در حوادث بزرگ نشان خواهد داد. همچنان که در صف بندی های جدید در سپاه، برای بیرون کشیدن آن از زیر این ضربات و تلاش برای تجدید اعتبار گذشته خود را نشان خواهد داد.


اعتراض‏ آیت الله العظمى منتظرى به دادگاه کودتا
اعتماد مردم را نمی توانید
با اعتراف گیری و نمایش آن جلب کنید

مجددا به تصمیم گیرندگان و دست اندرکاران امور تذکر مىدهم‏ ‏و از آنان مىخواهم کارى بکنند تا حقوق تضییع شده مردم در انتخابات‏ ‏جبران شود و اعتماد از دست رفته برگردد و کارى کنند تا مردم راضى‏ ‏شوند; نه اینکه پس از سرکوب آنان و زندانى نمودن صدها نفر از مردم‏ ‏معترض، اقدام به انجام منکر دیگرى کرده و افراد و شخصیت هایى که به‏ ‏خدمتگزارى به انقلاب و نظام و مردم شناخته شده اند و هر کدام سالها در‏ ‏مسئولیت هاى حساس خدمت نموده اند را زندانى نموده و آنان را در‏ ‏شرایطى قرار دهند تا مجبور شوند در دادگاه نمایشى و فرمایشى‏ ‏بر خلاف عقائد و افکار خود و مطابق میل حاکمان صحبت کنند و به نفاق و‏ ‏خیانت و به گناهان نکرده اى اعتراف نمایند که هیچ سنخیتى با آنان ندارد و‏ ‏هیچ انسان عاقلى آن را قبول نمى کند.


خبری که خبرگزاری ایلنا حذف کرد
روحالامینی با ضربه مغزی درکهریزک کشته شد

روزنامه " Die Zeit" آلمان که آن را سیاسی ترین و معتبرترین روزنامه این کشور می دانند، در یکی از شماره های اخیر خود، ضمن تفسیری از اوضاع ایران، شماری طرح و کاریکاتور نیز در ارتباط با انتخابات ایران منتشر کرده است. از میان این طرح ها، این یکی را آشناتر به درک و شناخت مردم از پایان انتخابات و تحمیل نتیجه کودتائی آن به مردم تشخیص دادیم. کاری از مانانیستانی.


نامه آیت‌الله محقق داماد به هاشمی شاهرودی

ستمی که بر مردم می کنند

مغز استخوان را می سوزاند

کار قوه قضائیه به جایی رسیده که از یکسو توسط ائمه جمعه موقته توصیه به بی‌رحمی شوند و به «گرفتن اعتراف!» (اشاره به احمد جنتی و سخنان وی در نماز جمعه است- پیک نت) مفتخر گردند و از سوی دیگر توسط ریاست قوه مجریه به رعایت رافت اسلامی و کرامت انسانی مورد خطاب قرار گیرند. البته آیا بهتر نبود که رئیس‌جمهور دولت نهم به جای چنین خطاب بشر دوستانه به جنابعالی یا لا اقل در جنب آن، عتاب قانونی به وزیر کشورشان می‌کردند و وی را تحویل دستگاه عدالت می‌دادند؟ وزیری که تحت مسئولیت وی چنین وقایع شرم‌آوری اتفاق افتاده است، مگر می‌تواند مسئول نباشد؟ از منبع موثقی شنیدم که یکی از مراجع تقلید معاصر که از راه دور محاکمه‌ای که از سیمای ایران پخش می‌شد پیگیری می‌کردند، به همان منبع فرموده بودند که بهتراست لااقل این محاکمات را که ننگی است برای قضای اسلامی! از تلویزیون پخش نشود.


مقایسه ای میان دو انقلاب
الله اکبر و تظاهرات مردم
انقلاب 88 است، نه کاریکاتور انقلاب 57

تظاهرات اعتراضی روزگذشته، همزمان و پس از مراسم تنفیذ در نقاط مختلف تهران – بویژه در میدان ولیعصر، ونک و میدان آزادی- شب گذشته به وسیع ترین و بلند ترین الله اکبر اعتراضی از بام خانه ها تبدیل شد. رهبر می گوید: این کاریکاتور انقلاب 57 است. اما همه آنها که انقلاب 57 را بخاطر دارند می دانند که "الله اکبر" کنونی و تظاهرات خیابانی 50 روز گذشته در سراسر ایران، کیفیتی به مراتب عمیق تر از انقلاب 57 دارد.


نگاه آمرانه آقا وحید

از مراسم بشدت امنیتی تنفیذ، که ظاهرا نه تنها خبرنگاران، بلکه عکاس ها نیز دستچین شده بودند و حتی گفته می شود عکاس بیت رهبری عکس گرفته و برای خبرگزاری فارس فرستاده، این عکس را نه به دلیل حضور احمدی نژاد و رهبر، بلکه به دلیل حضور "آقا وحید" در عکس انتخاب کرده ایم. ایشان در بیت رهبری کارگردان بسیاری از مسائل است و در واقع پیشکار مجتبی خامنه ایست. شب 22 خرداد، میرحسین موسوی یک پیک ویژه را همراه با نامه ای برای رهبر می فرستند به بیت رهبری. محتوای این نامه هشداری بوده نسبت به توطئه دگرگون اعلام کردن نتیجه انتخابات و نفی خبر قبلی وزارت کشور مبنی بر برنده بودن موسوی و تائید رهبر برای انتشار اعلامیه پیروزی. "ابوالفضل فاتح" مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی در مصاحبه که از اینجا می توانید آن را بخوانید، در خاطراتش از آن شب می گوید که ساعت 11 شب "آقا وحید" نامه را گرفت اما گفت که روند اعلام نتیجه انتخابات قطعی است و احمدی نژاد برنده است و این اعتراض ها بی نتیجه!

آن نگاه آمرانه ای که "اقا وحید" به احمدی نژاد می کند و در واقع حکم ریاست جمهوری را او به احمدی نژاد می دهد، با این سابقه معنا پیدا می کند.


کاریکاتوری، که کابوس رهبر است
کودتای 22 خرداد با تنفیذ و بی تنفیذ کودتاست!

این اطلاعات برای انتشار به پیک نت رسیده است
توطئه ها در بیت رهبری فجایع در بازداشتگاه 66

خامنه ای روحیه خود را بکلی از دست داده و مجتبی که همه امور را در دست گرفته، از قول پزشکان به او که برای تحمل درد- سرطان- "مرفین" مصرف می کند تلقین کرده که بزودی خواهد مرد. ارتباط او با خارج از بیت را مجتبی در دست گرفته و یک گروه مرکب از احمد جنتی، فرمانده سپاه، فیروز آبادی، فرمانده بسیج، احمد خاتمی، حسین شریعتمداری، احمدی نژاد و محمد یزدی به کمک مجتبی، رهبر را دوره کرده اند و مرتب به او گزارش هائی می دهند که او براساس آنها موضع گیری می کند. ارتباط رفسنجانی را با وی بکلی قطع کرده اند. حتی تلفن هاشمی را به بهانه کسالت رهبر به او وصل نمی‌کنند.

بازجویان سپاه و چند بازجوی اطلاعات، زیر نظر مجتبی خامنه ای، حسین شریعتمداری و احمدی نژاد تمام فشار را گذاشته اند روی بهزاد نبوی، تاج زاده و حجاریان و سعید مرتضوی نقش پادوی آنها را دارد. به رهبر گفته اند که ابطحی به قصد قتل رهبر قرار بوده وقت ملاقات بگیرد و نبات مسموم سوغاتی حضرت معصومه برای ایشان بیآورد و کار را تمام کند. از ابطحی این اعتراف را هم گرفته اند. برای درهم شکستن چهره های شاخص زندانی از هیچ عملی پرهیز نکرده اند. برای نمونه: ....

خاتمی قبل از انتخابات، از نقشه ها (کودتا) مطلع شده و همه را در دیدار با خامنه ای به او گفته بود و اکنون تمام ترس تیم کودتا که در بالا نامشان برده شد اینست که او بگوید به رهبر چه گفته بود و چه اطلاعاتی از قبل داشته است. شریعتمداری در همه جلسات به عنوان نماینده رهبری حاضر می شود. قضیه نامه 50  تن از خبرگان توسط شریعتمداری نوشته شد و بیشتر برای تسلی دل آقای خامنه ای بود.


سرمقاله جمهوری اسلامی
حکومت بی ریشه ها کشور را به کجا می برد؟

بیانیه میرحسین موسوی
دندانشان شکنجه گران و اعتراف گیران
 به استخوان مردم رسیده

زود خواهد بود که ملت محاکمه‌ی مرتکبین این فجایع را شاهد باشد و بازجویان و شکنجه‌گرانی را که این‌گونه با جان و آبروی او بازی می‌کنند، بشناسد. شکنجه‌گران و اعتراف‌گیران اینک از میان کسانی قربانی می‌گیرند که خدمات بزرگ به کشور و نظام در کارنامه دارند و به تهدید دیگرانی سرگرم‌اند که در نشو و نمای این نهضت و تاسیس نظام برخاسته‌ از آن برجسته‌ترین نقش‌ها را بر عهده داشته‌اند.


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

Site Meter

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

پیام ها و نظرات

با کدام شعار
برای چه هدفی؟


نقش آفرینی
سلطنت طلب ها
و کمونیست کارگری ها


به چشم خودم دیدم


امروز در برلین

در بسیاری از شهرهای اروپا، اجتماعات اعتراضی نسبت به تلاش کودتاچیان برای رسمیت بخشیدن به دولت احمدی نژاد و تحمیل او به مردم ایران بعنوان رئیس جمهور همچنان ادامه دارد. این اعتراضات همسوئی کامل دارد با مقاومت مردم در داخل کشور در برابر این تلاش کودتاچیان. اطلاع رسیده است که امروز قرار است در پایتخت آلمان "برلین" نیز یکبار دیگر در اعتراض به  تنفیذ و تحلیف احمدی نژاد و همچنین برای اعلام همبستگی با خانواده قربانیان کودتا اجتماعی در آدرس زیر برگزار شود.

Demo anlässlich der Amtseinführung
Dienstag 4. August 18:00
Adenauerplatz (U 7)


چهارشنبه سوری
در سوله کهریزک


من "دشمن" بودم
و خود نمی دانستم


طرح ولایت

در شهر کرد

درود-  من یكی از دانشجویان دانشگاه شهركرد هستم ."ضمن تائید خبری که در باره حضور طائب فرمانده بسیج در مشهد منتشر کرده بودید می خواهم بگویم که طرح ولایت" در دانشگاه شهركرد هم، مانند دانشگاه های دیگر، در تابستان برگزار می شود.

گفتنی است كه مصباح یزدی پنج شنبه شب، یعنی 9 مرداد ماه،در مسجد دانشگاه شهركرد حضور پیدا كرده و برای شركت كنندگان در این طرح سخنرانی كرده است.

در ضمن گفتنی است كه دختران شركت كننده در این طرح را در خوابگاه پسران اسكان دادند و برای خارج كردن دانشجویان كارشناسی ارشد و دكترا آب و برق خوابگاه را قطع كردند تا دانشجویان مجبور به ترك خوابگاه شوند. تلاش خواهم كرد فیلمی از سخنرانی معاون دانشجویی دانشگاه كه خود به دانشجویان كارشناسی ارشد گفته كه "من دستور دادم آب و برق را قطع كنند" را برای پیك نت ارسال نمایم.


"ذبیح ترکه"
در خدمت کودتا!


جنبش سبز
زیر چادر


باور نکنید که در
تبریز خبری نیست


انفجار در اهواز

یکشنبه شب، درحالیکه همه درگیر بحث پیرامون اعترافات زندانیان سیاسی کودتا در دادگاه کودتا و همچنین چاره جوئی حکومتی برای نمایش تنفیذ رئیس جمهور کودتا بودند، در کنار و یا داخل استانداری اهواز انفجار عظیمی روی داد که تاکنون جزئیات آن منتشر نشده است. این حادثه در منطقه کیانپارس اهواز روی داد. صدای انفجار در تمام شهر اهواز شنیده شد. محاصره امنیتی محل اجازه نداده است اطلاعات بیشتری درباره حادثه کسب شود.


اخبار را
با دقت بخوانیم!

میترا- شما در اوج خبر ها علیه دولت کودتا در بالای صفحه سایت خود نوشته اید که هواپیمای سقوط کرده را در زمان شاه گرفته اند. یعنی  دولت کودتا کاملا بیگناه است .در ضمن کارخانه تبرک را هم همه میدانند وابسته به رژیم است.

در مجموع از زحماتی که برای انتشار اخبار می کشید تشکر می کنم . اما فکر میکنم هر نامه ای را نباید در سایت گذاشت .

با تشکر و سپاس 

با سلام!

خواننده گرامی، متاسفانه شما خبر یا نامه مورد اشاره خودتان را با دقت نخوانده اید. نه ما نوشته ایم هواپیما را زمان شاه تحویل گرفته اند و نه نویسنده آن نامه. کجا نوشته ایم هواپیما را در زمان شاه گرفته اند؟ این هواپیما- توپولوف- در زمان ریاست جمهوری رفسنجانی گرفته شده و ضمنا بحث به هیچ وجه بر سر زمان تحویل هواپیما نیست. بر سر نوع هواپیما هم نیست. بحث بر سر بی لیاقی و باند بازی، کارهای امنیتی و حتی بازی با جان مردم برای ایجاد انحراف در افکار عمومی ضد کودتاست. ضمنا ما اشکالی در انتشار نامه خوانندگان نمی بینیم. همانگونه که در انتشار پیام شما نمی بینیم. این پیام ها و نامه ها به ما و خوانندگان امکان میدهد که با دقت و کنجکاوی بیشتری مطالب را بخوانیم.

موفق باشید- پیک نت


راهنمائی برای
باز کردن پیک نت


فارسی را
کتابی بنویسید!

دوستان محترم که پیام ارسال میدارید.
بابت ارسال لینک ها و پیام ها سپاسگزاریم. اما قبل از همه اینها، از شما خواهش می کنیم فارسی را و بویژه افعال جملات را کامل بنویسید. پدر فارسی در این سالهای اخیر با این دیالگ نویسی در وبلاگ ها در آمد. "میگه" یعنی چه؟ "یه کم" یعنی چه؟ "بیام" یعنی چه؟
اینها همه غلط است. درست آنها می شود: می گوید، کمی، بیایم و... می بخشید که این توضیحات را دادیم اما باور کنید برای انتشار مطالب دریافتی و خارج کردن آنها از این فارسی هر روز خون دل می خوریم.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)