گزارش دریافتی از استقبال از احمدی نژاد و خامنه ای
صادرات قزوینی
از شهر تهران به شهر قزوین

 

شیخ احمد جنتی :
آنچه خوبان همه دارند
احمدی نژاد به تنهائی دارد!

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

30 تیــــر

1389

21 ژوئیه

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

چند سند تاریخی به نقل از وزیر سپاه "رفیقدوست"
برای فتح بغداد
8 سال جنگ بدون پیروزی
هرسال 15 هزار کشته روی دست ملت گذاشته شد

محسن رفیقدوست، مصاحبه ای با یکی از سایت های وابسته به سپاه بنام "بولتن ایران" کرده است، که در 48 ساعت گذشته، تمام و یا خلاصه ای از آن روی اغلب شبکه های خبری با عناوین مختلف منتشر شده است. او بعنوان وزیر سابق سپاه در کابینه میرحسین موسوی مصاحبه کرده است و البته اشاراتی هم به اختلاف در کابینه ائتلافی موسوی (که موتلفه اسلامی در آن حضور داشت) کرده و ادعاهائی را نیز مبنی بر عدم همکاری دولت برای پیروزی قطعی در جنگ – فتح بغداد و سرنگونی صدام حسین- کرده است. همچنان که تفسیرهای پر ضد و نقیضی درباره همکاری اتحاد شوروی وقت با عراق در جنگ با ایران  و یا گرفتن سلاح و موشک ساخت شوروی از لیبی و کشورهای سوسیالیستی شرق اروپا کرده است. به نرخ روز – همآهنگی با حاکمیت سپاه و سیاست جنگی حاکم- سخن گفته و به سبک خود "داش مشدی" وار، بعضی مسائل پشت پرده دوران جنگ را نیز فاش ساخته است. دراین مصاحبه چند نکته مهم مطرح شده که نه تنها جنبه خبری، بلکه جنبه تاریخی دارد و انگیزه 8 سال جنگ فرسایشی با عراق را فاش می کند. فاجعه ای که به گفته هاشمی رفسنجانی در یکی از نماز جمعه های تهران بالغ بر 1200 میلیارد دلار خسارت به ایران وارد آورد و شهرهائی در جنوب کشور بکلی نابود و از نقشه ایران حذف شد. در همین مصاحبه با صراحت گفته می شود که جنگ را پس از فتح خرمشهر، با هدف گرفتن بغداد ادامه دادند و این همان نانی است بارها گفته شده دست های پنهان خارجی در دامن رهبری جمهوری اسلامی گذاشتند تا انقلاب ایران را از محتوای خود خالی کرده و سمت و سوی دیگری به آن بدهند که امروز شاهد آن هستیم. حاکمیت استبدادی که عکس برگردان دوران شاه و نظام سلطنتی است. و تازه این هنوز پایان سناریو نیست. پایان بخش این توطئه می تواند جنگ دیگری باشد که برخی فرماندهان سپاه و شخص علی خامنه ای که مخالف پایان جنگ با عراق و قبول آتش بس بودند، بدنبال آن هستند. اتفاقا رفیقدوست که بوی کباب به مشامش خورده، با توجه به همین سمت گیری خود را وسط انداخته و سایت وابسته به سپاه نیز برای گرفتن تائیدیه مخالفت با پایان جنگ سراغ او رفته است.

در همین مصاحبه رفیقدوست از صدام نقل قول می کند: وقتی صدام طناب توپ 130 را كشید، گفت: «من شش روز دیگر در تهران مصاحبه می‌كنم!». و این همان نانی است که ابتدا در دامن صدام گذاشتند و  بعد از خرمشهر در دامن رهبری جمهوری اسلامی گذاشتند و گفتند که بعد از خرمشهر اگر جلو بروید، بزودی بغداد را فتح می کنید. بدین ترتیب بازی دو طرفه امریکا و اسرائیل و انگلیس و دیگر قدرت ها - حتی کشورهای کوچک منطقه- برای فاجعه 8 سال جنگ و نابودی انقلاب 57 شکل گرفت.

رفیقدوست عضو رهبری موتلفه اسلامی، رئیس کمیته های انقلاب که بعدها تبدیل شده به نیروی انتظامی کنونی، وزیر سپاه و سپس سالها رئیس بنیاد مستضعفان بود که بعدها آن را تحویل "فروزنده" زیر نظارت سرلشگر فیروز آبادی داد و خود رفت سراغ پتروشیمی و اکنون بر سر این گنج نشسته است.

ما از مصاحبه رفیقدوست آن چند خبری که جنبه سندی و تاریخی دارد را استخراج کرده ایم که می خوانید. در صورت تمایل می توانید مشروح این مصاحبه را نیر در پایان خلاصه که ما منتشر کرده ایم با مراجعه به آدرسی که داده ایم بخوانید.

اما آن چند خبر:

هر چه در جامعه جلوتر می‌رویم آنهایی كه امروز از همه باورهایشان توبه می‌كنند، این اعتراض را می‌كنند كه ما باید بعد از آزادی خرمشهر آتش بس را قبول و جنگ را تمام می‌كردیم. من از اول تشكیل سپاه تا روز پذیرش قطعنامه و چند ماه بعد از آن كه وزیر سپاه و در حقیقت مسئول لجستیك سپاه بودم، معتقد بودم بدترین كار ممكن تمام كردن جنگ بعد از آزادی خرمشهر بود.

 اینكه ایراد می‌گیرند چرا بعد از آزادی خرمشهر قطعنامه را نپذیرفتیم و جنگ شش سال بعد از آن ادامه داشت، به نظر من درست نیست. چون معتقدم شش ماه یا یك سال پس از آن با قدرت بیشتری به ما حمله می‌شد.

ما می‌بایست می‌رفتیم و بغداد را می‌گرفتیم و صدام را ساقط می‌كردیم. والا هر جا را كه می‌گرفتیم باز هم جنگ ادامه داشت. در آن زمان با توجه به امكاناتمان این امر برای ما ممكن نبود. در هشت سال جنگ سالی 15هزار تا شهید داشتیم.

ما اسلحه‌های شرقی‌مان را از بلغارستان، لهستان، مجارستان و كره شمالی می‌خریدیم و بعد وقتی به جمهوری خلق چین وصل شدیم، كشتی‌های 30، 40 هزار تنی از جمهوری خلق چین می‌خریدیم. اسلحه‌های غربی‌مان را هم مستقیماً از دولت بی‌طرف سوئیس می‌خریدیم. بنابراین هیچ وقت نیاز نبود سراغ ضد انقلاب برویم و از آنها برای این كار كمك بگیریم. (متن مصاحبه را می توانید از اینجا بخوانید.)


سندی که گویای پیچیدن
باد "فرعونی" در سر خامنه ایست!

این فتوا، روز گذشته در شماری از سایت های خبرگزاری های داخلی منتشر و سپس حذف شد. این که بدستور چه ارگانی آن را حذف کردند مهم نیست، این که چرا انتشار چنین فتوائی را صلاح ندانستند مهم است. فتوائی که بموجب آن علی خامنه ای خود را جانشین پیامبر اسلام میداند و فرامین خود را فرامینی الهی که باید از آن پیروی شود و هرکس قبول نداشته و پیروی نکند، ولایت فقیه – یعنی خود ایشان- را قبول ندارد و در دفاعیات عیسی سحر خیز و دیگر زندانیان سیاسی پس از کودتا بخوانید که بازجوها، قبول نداشتن فرامین علی خامنه ای را جرم می دانند! هیچ سندی بهتر و دقیق تر از این فتوا – که البته میلیون ها مردم ایران دراعتراض به کودتای 22 خرداد نشان دادند که تره هم برای آن خُرد نمی کنند- گویای آن باد فرعوتی نیست که در سر خامنه ای پیچیده!


بر چنین کمیسیون و اصل نودش ...
حسین فدائی
تا حالا رئیس بود
از این به بعد
نایب رئیس!


گفتگوی محمد رضا شکوهی فرد با دکتر خزعلی
جنبش سبز، حتی تا خانه
کودتاچی ها ریشه دوانده

باید شیشه عمر بت ها را در سراپرده آنها شکست، همانگونه که شیشه قلیان را در دربار شاه شکستیم. سرکوب بی سابقه، مردم را در دوره کمون فرو برده است. جنبشی که به دنبال اصلاح ساختار خشونت آمیز و قدرت محور است، نمی تواند با خشونت به جنگ خشونت رود، چرا که حاصل باز حکومتی خواهد شد خشن. اما حضور مردم به مراتب پر توان تردر دلهای مردم وجود دارد و دوران کمون را می گذراند. فراموش نکنیم که در یک نمایش زیبای میلیونی، ملت مهر سکوت بر لب زد و هیچ نگفت و فقط راه رفت. این پیامی بود برای تمامی شعبان بی مخ ها، که ما در سکوت هم به مقصد می رسیم.  امروز، حتی نیامدن به خیابان و سکوت ما در دل استبداد ترس و وحشت ایجاد می کند. من معتقدم که این جنبش رو به کمال و رشد است و بزودی نخبگان و مسئولین زیادی را جذب خواهد کرد. در خانه تندروترین فرد جناح حاکم،(نشانه ها و اشاره ها به احمد جنتی می رسد!) که همه را منافق و محارب می داند و حکم به اعدام سران فتنه می دهد، کسی که هاشمی را هم مستحق اعدام می داند، باز فرزندان و نوادگانش سبز، سبز، سبزند! باید گذاشت تا آرامش برگردد و در فضای آرام باز به سازماندهی نیرو پرداخت. نباید بهانه به دست انحصارطلبان داد. آنها فضای امنیتی و بحران را دوست دارند تا همه را سرکوب کنند. باید تلاش کرد تا حربه را از دستشان درآورد.

اما در مورد سایه جنگ. من 5 سال قبل گفتم، پای یک سرباز آمریکایی به ایرن نمی رسد، اما این بدین معنی نیست که زیرساخت های ما بمباران نشود. آنها بدنبال بهانه اند تا هرچه ما در این بیست سال و اندی پس از جنگ اندوخته ایم، ظرف 72 ساعت نابود کنند. ماجراجویی دولت راهماهنگ با سیاست لابی صهیونیست ها می دانم. غرب و صهیونیست ها از روی کار آمدن دولتی مردمی و دموکراتیک – در ایران- نگرانند، چون بازار سلاح و بهانه حضور آنها را کاهش خواهد داد و از سوی دیگر موجودیت اسرائیل را به خطر می اندازد. اسرائیل به آخر خط خود رسیده است و اگر پابرجاست، به یمن وجود دولت احمدی نژاد و حرکات افراطی اوست. امروز دعوای آمریکا با ایران برسر دموکراسی نیست، آنها می خواهند جناح حاکم در ضعف تن به خواست آنها بدهد، البته روزی هم می رسد که تصمیم بگیرند قدرت نظامی و هسته ای ایران را به بهانه ماجراجویی یک دولت  افراطی نابود کنند!


خطر اصلی حاکمیت کنونی است- یادداشت سردبیری
بیم از تحقق سناریوی
موزائیکی کردن نقشه ایران

 مهدی کروبی:
هرگز قرار نبود
"ولایت" برود در قالب تک حزبی

فیلم را ببینید!
گردن آقای خامنه ای
زیر این جنایات گیر است!

مردم یزد شهره اند به نرم خوئی و زحمتکشی. سوغات یزد هم، شیرین ترین سوغات ایران یعنی گز و باقلوا و قطاب و پشمک و ...است. آنها که از روستاهای یزد عبور کرده اند، به چشم دیده اند که روستائیان و کشاورزان یزدی با چه زحمتی زمین های کشاورزی و باغ ها را بارور می کنند. در آن سالهای دور، مردم یزد بیش از مردم هر نقطه ایران از دوچرخه برای رفت و آمد استفاده می کردند و هنوز هم چنین است. البته در دو دهه گذشته، موتور سیکلت در یزد رقیب دوچرخه شده است. این چند نکته را نوشتیم تا با دیدن فیلم زیرگرفتن مردم دوچرخه سوار و موتور سوار این شهر از سوی نیروهای سرکوبگر، در روزهای اعتراض مردم به کودتای 22 خرداد، ببینید که حتی به نرم خوترین مردم ایران هم رحم نکردند. آقای خامنه ای در سخنرانی اختتامیه کنگره فرماندهان سپاه گفت که سران فتنه (بخوانید موسوی و خاتمی و کروبی و... سران جنبش سبز) گردنشان زیراین فتنه است. او جلو می دود تا عقبش نکنند. آن که گردنش زیر انواع جنایات و فجایع ناشی از کودتای 22 خرداد گیر است، خود اوست!


گفتگوی هفته نامه آلمانی اشپیگل با "محمد البرادعی"
مردی که می خواهد میرحسین موسوی مصر شود.
دو فرعون
در برابر مردم مصر و ایران
ترجمه رضا نافعی

البرادعی: 30 سال است که با قوانین اضطراری بر این مصر حکومت می شود .سازمان های امنیتی  قدرت مطلق دارند، رفتار پلیس خودسرانه است. یک فرهنگ وحشت در مصر بوجود آمده است. اشپیگل: مبارک نزدیک به 30 سال  از کاخ خود چون فرمانروای مطلق حکومت می کند، بسیاری از مصری ها لقب ”فرعون” به او داده اند. شما او را چگونه می بینید؟ البرادعی: مبارک یک نمایش یک نفره است، بدون نظم ونسق، فاقد تماس واقعی با مردم. رئیس جمهوری است که اجازه داد مصر تبدیل به یک کشور پلیس زده شود. حکمرانی  است که سخت سقوط کرده و نفوذ خود را بشدت از دست داده است. سیاست جهانی و سیاست داخلی را دیگر نمی توان از هم جدا کرد. کشوری که بخواهد وزنی بین المللی داشته باشد، باید جامعه ای مدنی و باز داشته باشد. من واقعا بیم دارم  که رژیم مبارک شانس عبور مسالمت آمیز به تحول را از دست بدهد. من از آغاز در گیری می ترسم و دقیقا به همین دلیل هنوز مردم را به نافرمانی مدنی فرا نخوانده ام. رژیم باید بداند که می توان بسیاری از تظاهر کنندگان را دستگیر کرد ولی همه مردم را نمی توان. تا همین چندی پیش من حتی نمی دانستم تویتر و فیس بوک چیست .حالا از این رسانه های نو استفاده می کنم. هم اکنون وبسایت ما سی هزار مراجعه کننده مستمر دارد و دوگروه هوادار در فیس بوک  با 250 هزار کاربر. مردم در میهن من به جنبش در آمده اند. پسر 47 ساله مبارک "جمال" را چند بار دیده ام. نمی توانم بگویم که او انسان ناخوش آیندی است، ولی هیچ نشانی به چشم نمی خورد که او از پدرش بهتر خواهد بود . برای آن که انسان بتواند  کاتالیزاتور(هموار کننده) یک تحول باشد، نباید حتما  صاحب مقام باشد. من در نوشته های خود در اینترنت نوشته ام: ما بر ترس خود فائق خواهیم آمد، جامعه مدنی دست به عمل خواهد زد و دیوار را فرو خواهد ریخت. اشپیگل: اگر شما اجازه شرکت در انتخابات را نیابید؟ البرادعی: خواستار تحریم خواهم شد. (متن این مصاحبه را در پیک نت نیز می توانید از اینجا بخوانید.)


دفاعیه عیسی سحرخیز
علی خامنه ای
فرمانده کودتاست
نه رهبر جمهوری اسلامی!

متن دفاعیه "عیسی سحرخیز" مدیرکل مطبوعات داخلی در دولت محمد خاتمی، روز گذشته در سایت "کلمه" منتشر شد. وی در ابتدای این متن نوشته است، از آنجا که یقین دارد دادگاهی قانونی و علنی برای وی تشکیل نخواهد شد، این متن را پیشاپیش منتشر می کند. این دفاعیه قریب 40 صفحه است و ما برای دسترسی سریع خوانندگان به جنبه های خبری و استنادی این دفاعیه، آن را تا حد 10 صفحه خلاصه کرده ایم. آن بخش هائی که حذف شده، عمدتا اشارات تاریخی سحرخیز به دوران خلافت حضرت علی و تاریخ اسلام، و همچنین متن کامل چند مقاله ایست که براساس آنها برای وی پرونده سازی کرده اند. متن کامل این دفاعیه در سایت کلمه قابل دسترسی است و امیدواریم کسانی که خلاصه 10 صفحه ای پیک نت را می خوانند و سپس به متن اصلی مراجعه می کنند و یا برعکس، با ما هم عقیده باشند که جان مایه این دفاعیه تاریخی را هنگام خلاصه کردن آن حفظ کرده ایم و برای سرعت دسترسی خوانندگان – بویژه در داخل کشور- به افشاگری های این دفاعیه، راه چاره ای جز آنچه ما انجام دادیم نبوده است.


سرمقاله راه توده
وظائف انقلابی و اصلاحی
احزاب و رهبران سیاسی

احمد قابل: اعتراف می کنم!
با رای به خامنه ای علیه امنیت کشور عمل کردم

کیفرخواست محسن کدیور، علیه علی خامنه ای


دیدار مصباح یزدی با گروهی از فرماندهان سپاه و بسیج،

 پس از کنگره سپاه در تهران
مصباح یزدی:
به 70 سالگی رسیده ام
اما آیت الله خمینی را نشناخته ام

یک فرمانده با غیرت و جسور در آن جمع نبود که برخاسته و بپرسد:

1- حاج آقا! اگر مرگ و خون و شهادت ارزش و اعتبار الهی دارد، چرا حضرتعالی حتی یکبار در طول جنگ 8 ساله با عراق سر به جبهه های جنگ نزدید؟

2- حاج آقا! چگونه بپذیریم، کسی که خود می گوید نه پیش از انقلاب و نه بعد از انقلاب آیت الله خمینی و افکارش را درک نکرده و اکنون رسیده به سن 70 سالگی، اکنون مفسر افکار آیت الله خمینی باشد و موسسه خودش را زیر پوشش نام او اداره کند؟


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

خواندن پیک نت

با "گوگل ریدر" از اینجا

پیام ها و نظرات


 گزارشی از شهرک های صنعتی اطراف تهران
 قطعه سازان دراسارت سایپا و ایران خودرو


قطع برق
شهرک های صنعتی
در اطراف تهران

شهرك صنعتی پرند بعد از شهر رباط كریم در اتوبان  تهران - ساوه (بعد از شهر جدید پرند) قرار دارد.

شهرك صنعتی شمس آباد (حسن آباد) در جاده قدیم قم بعد از كهریزك در كنار روستای حسن آباد واقع است.

شهرك صنعتی نصیر آباد در جاده قدیم قم بعد از اسلام شهر و قبل از رباط كریم (بین اسلام شهر و رباط كریم) قرار دارد.

از روز  یكشنبه گذشته(20-4-89 ) برق شهرك های فوق از ساعت 12 ظهر تا حدود ساعت 6 بعد از ظهر قطع بود. كارشناسان بر آورد كرده اند که به ازاء هر كارگر در هر ساعت كار قطع برق حدود 6 هزار تومان به تولید كنند گان ضرر می رساند. در دیگر شهرك های صنعتی تهران نیز وضع قطع برق به همین روال است.

مطابق اطلاعات بدست آمده این قطع برق شامل حال مناطق صنعتی كه مربوط به بخش خصوصی و نیز خارج از شهرك های صنعتی هستند نمی شود، که دلیل آن معلوم نیست.

با قطع برق- عده زیادی از كارخانه داران مجبور شده اند دستگاه ژنراتور حداقل برای موارد ضروری تهیه كنند، این امر باعث افزایش قیمت های ژنراتور ها شده است. 

از 360 واحد صنعتی موجود در شهرك نصیر آباد، حدود 100 واحد (حدود یك سوم) در حال كار هستند  و آن هم با ظرفیت نصفه نیمه. تقریبا وضع تعطیل كارخانه ها در شهرك های صنعتی پرند و شمس آباد نیز شبیه شهرك صنعتی نصیر آباد است.


سرنوشت دوگانه
حجت الاسلام ها

با سلام- حجت الاسلام مجتبی لطفی (روزنامه نگار)، جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی و مسئول واحد اطلاع رسانی دفتر مرحوم حضرت آیت الله العظمی منتظری(ره) از ابتدای هفته گذشته با حکم دادگاه ویژه روحانیت قم برای گذراندن دوران تبعید 10 ساله خود به شهر آشتیان  فرستاده شد. وی اخیر، پس از 5 ساله از زندان لنگرود قم آزاد شده بود.

حجت الاسلام داریم تا حجت الاسلام. یکی می شود حجت الاسلام روح الله حسینیان و حجت الاسلام ذوالنوار، یکی هم می شود حجت اسلام لطفی. یک جمهوری اسلامی با امثال لطفی تعریف می شود، یک جمهوری اسلامی هم با امثال روح الله حسینیان.


قتل در بازداشتگاه

با سلام خبر دردناکی دارم. یکشنبه دختر نوجوانی بنام فرحبخش  که در تبریز همراه دوستان دختر در خیابان تردد می کرد ، به بهانه بد حجابی دستگیر شد. طی دو روز هیچ گونه خبری از این دختر نبود، تا با پیگیری های خانواده و دوستان متوجه شدند این دختر نوجوان در بازداشتگاه کشته شده است. جنازه این نوجوان دیروز در قبرستان وادیه رحمت تبریز به خاک سپرده شد. به دلیل محدودیت شدید خبری در ایران هیچکونه خبری از این حادثه تاکنون منتشر نشده است.


دولت بی حساب و کتاب
مالیات هم می خواهد

با سلام وخسته نباشید- درمورد علت عدم تمکین مالیاتی بازار از دولت در ایران، مسئله اینست که اصولا عدالت مالیاتی نمی تواند در شرایط کنونی درایران رعایت شود. وقتی مردم نمی دانند مالیاتی که پرداخت می کنند درکجا خرج میشود، پرداخت مالیات اجحاف به حساب می آید. در جمهوری اسلامی که بالاسری ها اصلا پاسخگوی میلیاردها دلار درآمد سالانه مملکت نیستند، چگونه میتوان انتظار داشت که یک کارگر با دل خوش مالیات بدهد؟ ریشه تن ندادن مردم به پرداخت مالیات، در حساب و کتاب پس ندادن دولت و حکومت است. تا این موضوع حل نشود نمی توان دم از نظام مالیاتی زد.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)