تهدید وزیر خارجه امریکا
مقدمه چینی برای
دخالت نظامی در سوریه

 

چهارشنبه تشکیل می شود
جلسه اضطراری
مجلس خبرگان انتخاب رهبری

       پیک هفته 108  ------- 17  تیــــــر 1391  برابر 7 ژوئیه 2012

تماس: infos@pyknet.net



فیسبوک

پیک نت

همزمان با روزنت پیک نت

به روز می شود!


 اخبار روز


رفسنجانی:

تشکیل شورای فقهی برای مسایل عمده مدیریتی کشور از ضروریات زمانه است


تصویب قطعنامه دفاع از آزادی اینترنت در شورای حقوق بشر


واشنگتن پست:

 حمایت های همه جانبه برخی رسانه ها و شخصیت های امریکائی از مجاهدین خلق، دولت اوباما را واداشته تا درباره منشأ مالی این حمایت ها به تحقیق بپردازد


تلویزیون فرانس 24 :
مجاهدین خلق جوانان خارجی خصوصا لهستانی ها را با پرداخت پول نقد، هزینه هتل و وعده گردش در فرانسه به جلسات و میتینگ های خود آورند


وزیر اطلاعات: شبکه‌های تروریستی با سرویس‌های اطلاعاتی غربی ارتباط داشتند


تلاش‌ برای انکار نتایج نظرسنجی شبکه‌ خبر


دبیر کل ناتو از کشورهای سلطنتی عرب خواست در برنامه های ناتو برای منطقه، شرکت کنند


گفتگو با تقی رحمانی


 تاجزاده :

 قرار بود ایران ژاپن اسلامی شود. اکنون تنها کالایی که عرضه آن از تقاضایش بیشتر است «کلیه انسان» است!


روایت مهدی خزعلی از حوادث نشست دیروز سرای اهل قلم +تصویر یکی از لباس شخصی ها


علی مصلحی، روزنامه نگار حامی جنبش سبز در کاشان بازداشت شد


شرح جزییات آزار و اذیت آرش هنرورشجاعی روحانی و وبلاگ نویس توسط ماموران:

 گفتند زنت را از چنگت در می آوریم


دبیرکل خانه کارگر : منافع کارگران در تغییر قانون کار لحاظ نشود مقابل آن می‌ایستیم


بیکاری ۴ هزار کارگر در پی تعطیلی ۳۵ کوره پزخانه در پاکدشت


کارمندان ۱۱۸ مخابرات شیراز در اعتراض به تعدیل نیرو، شرایط کاری نامناسب و شیوه جدید عقد قراردادها اعتصاب

 کرده اند


یاشار خامنه:

 پدرم گفت اطلاعاتی را که می‌خواهند ندهم، اعدام می‌شود


علی‌اکبر ولایتی٬ مشاور ارشد علی خامنه‌ای: صدای اذان را سرتاسر تهران «طنین‌انداز» کنید


تشکیلات خودگردان فلسطین تشکیل یک کمیته بین المللی برای بررسی علت مرگ یاسر عرفات را خواستار شد


دستور مرسي مبني بر تشكيل كميته آزادي زندانيان سياسي


مصباح شاه و چراغ انقلاب اسلامی


«اعلاحضرت خدایگان شاهنشاه آریامهر»:

عقل زنان کمتر از مردان است+ فیلم


سياستمدار جمهوريخواه انگليس:

 هيچ توجيهي براي وجود خانواده سلطنتي در انگليس نيست


تاسیس دانشگاه‌های تک جنسیتی در دانشگاه‌ها


پوشیدن تی شرت در دانشگاه رازی

 ممنوع شد


سادیسم علت

‌ بدحجابی است


خدایا ما بچه های انقلاب چه هیزم تری بهت فروختیم آخه؟


اخراج تماشاگران زن ‌ فوتبال نونهالان از ورزشگاه


مصاحبه بشار اسد با سیمای جمهوری اسلامی
الگوی ما در سوریه
سرکوب جنبش سبز است

در آخرین روز هفته گذشته، سیمای جمهوری اسلامی متن کامل مصاحبه ای رابا بشاراسد پخش کرد که با سئوالات هدایت شده و مدیریت شده از طرف جمهوری اسلامی  انجام شده بود. مبتکر این مصاحبه حکومتی شبکه 4 سیمای جمهوری اسلامی بود.

سایت های فارسی زبان حکومتی و یا نزدیک به حکومت نیز این مصاحبه را با ترجمه ای که در بسیاری مراحل نارسا و ناقص و نامفهوم است منتشر کردند. تقریبا متنی واحد که نشان میدهد سرچشمه ترجمه یک کانون بوده است.

اما این مصاحبه که سایت های فارسی زبان مخالفان جمهوری اسلامی و حتی سایت های خبری منعکس کننده رویدادهای جنبش سبز به آن بهائی نداده و از کنار آن گذشتند حاوی نکاتی دانستنی است. هم مثبت و هم منفی. از جمله در آخرین بخش این مصاحبه که ما آن را سیاه و پر رنگ کرده ایم، بشار اسد با صراحت می گوید که الگوی او برای سرکوب آنچه در سوریه می گذرد، سرکوب جنبش اعتراضی مردم ایران پس از کودتای 22 خرداد است.

بشار اسد:

ما هم در سوریه مشکلات و چالش‌هایی داریم مثل فساد، تحول سیاسی و اقتصادی ، توزیع نا عادلانه درآمد و نبودن فرصت‌های یکسان برای همه، مثل بسیاری کشورهای دیگر. اما برخی از این موضوعات سوء استفاده کردند تا مردم را به رویاروئی با رژیم بکشند.برخی تندروهای مذهبی دراین ماجرا حضور دارند که تعدادشان زیاد نیست، اما خطرناکند. القاعده جزو آنها هستند.البته این هم واقعیت است که دخالت خارجی بدون زمینه‌های داخلی ممکن نیست. ما اصلاحات را به موازات شرایط سخت منطقه‌ای آغاز کردیم.

هیچ الگویی برای مهار بحران در جای دیگر قابل انطباق نیست. آنچه در لیبی انجام شد الگویی برای راه‌حل نبود بلکه وضعیت را بسیار بدتر کرد. سوریه هیچ الگوی غیر ملی را نمی‌پذیرد چه از سوی کشورهای بزرگ چه از سوی کشورهای دوست مطرح شود هیچکس به اندازه سوری‌ها نمی‌داند مشکل سوریه را چطور حل کند.

در مورد حضور ناظران سازمان ملل در سوریه نیز معتقدم اولین گزارش که ارائه شد خوب بود اما انتظار داشتیم به طور واضح آنچه را در مورد عملیات تروریستی به چشم خود دیدند گزارش دهند. بیش از 5 هزار نقض آتش‌بس وجود دارد. وقتی کمیته ناظران به این نقض اشاره نمی‌کند یعنی بی‌طرفی را نمی خواهند رعایت کنند.

 نمی‌خواهیم الان قضاوت کنیم اما وقتی کمیته در پایان کار خود این مسائل را به طور روشن اعلام کند و در مورد 5 هزار نقض آتش‌بس توسط گروه‌های تروریستی سخن بگوید. اگر چنین کردند آنوقت می‌توانیم بگوییم این کمیته بی‌طرف است.

کشورهایی که داعیه حمایت از طرح عنان را دارند از این عنوان به طور جعلی و نادرست استفاده می‌کنند. آنها به سود خود می‌دانند که طرح عنان شکست بخورد تا سوریه را متهم کنند که طرح را به شکست کشانده و به خشونت‌ها ادامه داده است و بعد مسئله را بکشنانند به شورای امنیت تا قطعنامه‌هایی علیه سوریه صادر شود. البته برخی به قطعنامه شورای امنیت بسنده نمی‌کنند و حمله نظامی به سبک لیبی را در نظر دارند.

در مورد دولتمردان ترکیه و نقش این کشور در حوادث سوریه نیز می‌خواهم بین ترک‌ها و برخی مسئولان این کشور تمایز قایل شوم. آنچه اکنون می‌بینیم بیانگر موضع برخی مسئولان ترکیه است اما مردم این کشور در مورد سوریه نگاه مثبتی دارند زیرا به رغم تلاش‌های گمراه کننده رسانه‌های ترکیه، مردم این کشور بخش اعظم واقعیت‌ها را می‌دانند. اینکه چگونه باید با دولت ترکیه تعامل کنیم و چگونه با ملت آن، متفاوت است. سیاست‌های مسئولین ترکیه به قتل سوری‌ها می‌انجامد. ما با ترکیه از روش مقابله به مثل استفاده نمی‌کنیم.

ما برای مواضع واقع‌بینانه کشورهای مهم منطقه همچون ایران و کشورهای بین‌المللی همچون چین و روسیه احترام فراوان قائل هستیم.

نقش ایران مهم است زیرا ملت ایران در همین منطقه زندگی می‌کند و بهتر از همه کشورهای دوردست منطقه را می‌شناسد، در نتیجه می‌تواند تصویر صحیحی را منتقل کند. آن هم در شرایط تحریم و محاصره رسانه‌ای که در جهت ممانعت از انتقال تصاویر واقعی رویدادهای داخلی علیه سوریه اعمال می‌شود. ایران در محافل سیاسی نقش حمایت از سوریه را نیز ایفا می‌کند. لذا این مواضع ایران در کنار مواضع چین و روسیه نقش بنیادین در وضعیت سوریه دارد. 

چانه‌زنی‌هایی که با ما درباره ایران انجام می‌ دهند و همینطور با ایران در باره سوریه نشان می‌دهد که آنها قصد دارند دو کشور را از یکدیگر دور کنند. 

تقریباً 2 سال پیش تلاش کردند در ایران آشوب ( اشاره به کودتای 22 خرداد و مقاومت مردم در برابر آن) به پا کنند و سعی کردند بر سر این موضوع با سوریه وارد معامله شوند، این موضوع به خوبی مشهود بود. 

مسئله اصلی حفظ وحدت ملی در هر کشور است، صرف نظر از اختلاف یا توافق درباره جزئیات داخلی، ایران موفق شد آن مرحله را پشت سر بگذارد و ما با همین روش مرحله کنونی را پشت سر می‌گذاریم. 

 متن این مصاحبه را می توانید از اینجا و به نقل از سایت فرارو نیز ببینید و بخوانید.


نامه جدید مصطفی تاج زاده
موسوی، پس انتخابات و در دیدار با رهبر:
من ریاست جمهوری را نمی خواهم
به شرط آن که به تقلبات رسیدگی شود


ناوگان نظامی آلمان
به 16 هواپیما بی سرنشین مجهز می شود
یونگه ولت ـ گزینش و ترجمه رضا نافعی


مذاکرات کارشناسانه اتمی
تشکیل نشده، خاتمه یافت!


مصاحبه بشار اسد با روزنامه جمهوریت ترکیه
من سرنوشت شاه ایران را نخواهم داشت!


کدام آقا زاده ...
با این اتومبیل رفت و آمد می کند!

 وبسایت خبری "آینده" یکبار دیگر عکس معروف ترین اتومبیل تهران را منتشر کرد. اتومبیلی که گفته می شود 2 میلیون دلار قیمت دارد و دارای نمره ای ویژه است. اما نه این وبسایت و نه سایت های داخل کشور دیگر هیچکدام تاکنون ننوشته اند این اتومبیل متعلق به کدام آقا زاده است. تنها می نویسند که صاحب آن یک آقازاده است و مردم را می فرستند دنبال نخود سیاه!

این اتومبیل متعلق به آقازاده ایست که پدرش روابط نزدیکی با مسئولان دولتی دارد و مدعی است تنها چهار و نیم میلیارد تومان برای ماشین شخصیش هزینه کرده است و به همین دلیل اتومبیل او امروز با توجه به قیمت دلار در ایران، بالغ بر 6 میلیارد تومان می‌باشد.

متاسفانه سایت آینده برای تبلیغ خود، نام خود را بر بدنه این اتومبیل خالکوبی کرده است، درحالیکه می توانست از منتقل کنندگان این عکس بخواهد تا هنگام باز انتشار آن منبع اولیه را ذکر کنند. کاری که ما کردیم.


خانه را دادند و پس گرفتند!

در ادامه و در آخرین نفس های سفرهای جنجالی و پوچ احمدی نژاد به شهرستان ها و استان های ایران، در مشهد به یک خانواده یک واحد مسکونی دادند. گفتند این مسکن مهر و محصول مهرورزی احمدی نژاد! فیلمبرداری هم کردند و پخش هم شد.

حالا خبرگزاری مهر از قول آن که به او خانه داده بودند و نامش "جهانبخش جهانی" و کارگر ساختمانی گزارش داد: بعد از چهار روز، خانه را از ما پس گرفتند.

جهانبخش با مراجعه به دفتر خبرگزاری مهد در مشهد گفت: بعد از افتتاح واحدهای مسکونی توسط آقای احمدی نژاد وسایلم را به این منزل منتقل کردم. در گزارش تبلیغی وزارت مسکن و شهرسازی که به همین مناسبت تهیه و از شبکه ۳ پخش شد با من و همسرم مصاحبه هم کردند اما چند روز بعد اعلام شد باید خانه را تخلیه کنیم.

مسکن مهر از طرح های جنجالی احمدی نژاد برای درست کردن رای و پایگاه در روستاها و شهرهای کوچک برای خودش بود و قرار بود سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی و زمین در سطح کشور واگذار می‌شود.

احمدی نژاد روی همین رای در انتخابات22 خرداد حساب کرده بود، اما موسوی بخشی از رای شهرستان ها و روستاها را هم برد و باضافه رای شهرها و بویژه مراکز استان ها پیروز انتخابات شد. انتخاباتی که به کودتا منجر شد و حصر خانگی موسوی و کشته شدن دهها معترض به این کودتا و زندانی شدن عده زیادی از دولتمردان زمان آقای خمینی و کارگزاران دو دهه جمهوری اسلامی، اعلام کودتائی انحلال باقی مانده احزابی که محصول انقلاب 57 بودند و یا در زمان شاه ممنوع و منحل اعلام شده بودند و پس از انقلاب فعالیت علنی و قانونی خود را آغاز کردند. از جمله حزب توده ایران، حزب ملت ایران (فروهر)، نهضت آزادی ایران، جنبش اسلامی مردم ایران (جاما) و....


منتخب اخبار روزهای گذشته:

شلیک بی صدا برای مقابله با امریکا
بازی موش و گربه بر سر بستن تنگه هرمز

از 2 میلیون بشکه به 5 میلیون بشکه
نفت عراق جایگزین نفت تحریم شده ایران میشود

انتشار غافلگیر کننده یک نظر سنجی اتمی
63 در صد مردم مخالف
برنامه اتمی و تحریم ها هستند


سارا واگن کنشت در مجلس آلمان:
پول های مردم را
از چنگ میلیاردرها در آورید
یونگه ولت ــ گزینش و ترجمه رضا نافعی


مصباح یزدی:
خامنه ای از ائمه اطهار است
قائم مقام فراهانی:
به مقعد دروغگو منارها، چنارها!


در جستجوی مشتری افریقائی!
قطع خرید نفت ایران
از سوی 27 کشور اروپائی


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

پیام ها و نظرات


صفحات اول

روزنامه های

امروز ایران


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)


 

نه چین خوبه
نه اروپا
زنده باید
تولید داخلی

ما طرفدار اقتصاد دروازه های باز نیستیم، حتی اگر این کشور چین باشد. ولی این طرفداران لیبرالیسم اقتصادی که در مقابل روابط ناعادلانه تجاری ایران باغرب در تمام این سالها ماست در دهان داشتند؛ یکباره هوادار اقتصاد بسته در رابطه با چین شده اند. یادشان رفته که تا قبل از این تحریم ها بیشترین روابط اقتصادی ایران با غرب بود. دوبی پنجره اقتصادی غرب بیشترین کالا را به ایران صادر می کرد. داد وهوارشان از چین بالا رفته ولی درمقابل همکاری اوباما با امارات برای فشار به ایران و چپو کردن جزایر سه گانه ایران، زبانشان در کام مانده است. نمی گویم تولیداتی مصرفی چین که بازار ایران را قبضه کرده، کیفیت مناسب دارند.می دانم که ندارند،چین تولیدات با کفیت هم دارد که به اروپا و آمریکا هم صادر میکند. باندازه پول خریدار آش میدهد.  اما اگر مخالفت با این مسئله درچارچوب دفاع از تولید داخلی و راه افتادن صنایع باشد قابل تقدیر است، نه آن که ازچین نخریم و برویم از اروپا بخریم.


گزارش دریافتی

تظاهرات مردم مقابل‌

سازمان‌

هدفمندی یارانه‌ها

روز گذشته در بلوار افریقا، مقابل سازمان هدفمندی یارانه ها مردمی که در مقابل این سازمان اجتماع کرده بودند دست به تظاهرات زدند. یکی از خوانندگان پیک نت اطلاع داد:

محل کار من نزدیک چهار راه جهان کودک است. بلوار آفریقا اوضاعش ریخت و پاشه. فکر کنم واسه یارانه مردم آمده اند.

یک خواننده دیگر نیز اطلاع داد:

هم اکنون ساعت 12 ظهر یکشنبه چهارم تیر است. جمعیت معترض بزرگراه آفریقا نرسیده به چهار راه جهان کودک را بسته اند. ماشینها در ترافیک بوق اعتراضی می زنند. جمعیت در حال افزایش است

متاسفانه اخبار تکمیلی به ما نرسید و خبرگزاری ها و روزنامه های داخلی نیز خبر این اجتماع و تظاهرات را تا ساعتی که این شماره پیک نت منتشر می شد منتشر نکردند. حتی سایت های خبری نیز این خبر را انعکاس ندادند.


دولت
کلاهبردارها

سلام- من از شهرستان .... این را برایتان می نویسم:

باجگیری حکومت از مردم بخاطر شروع تحریم ها شدت گرفته است. برای هر کاری چقدر باید فیش بپردازی! پرداخت پول بدون دلیل و منطق. مثلا اومدن یه سری طرح جدید میذارن و دکه برای خودشون درست میکنن ومردم را سرکیسه...

طرح سنجش کودکان قبل از دبستان گذاشته اند و ده هزارتومان میگیرند. هرچی هم میپرسی آخه این چند تا سوال از بچه و دیدن چشم و دندون بچه که این همه پول نمی خواهد. کو گوش شنوا.

یا مثلا به بهانه کلاه ایمنی یا پلاک جدید موتورسیکلت بجای فرهنگ سازی که نکرده و نمی خواهند هم بکنند موتور حتی خود من را تو روز روشن با گشت موتورهای راهنمایی رانندگی گرفتند و بردند هرچی هم گفتم آخه آقا جان کلاه ایمنی ندارم درست، خوب جریمه اش رو بنویس. کو گوش شنوا. موتور را توقیف کردن و بردند. حالا ته توی اونو که درآوردم پی بردم که اگه بعد از یکسال دنبال موتورت رو نگیری مصادره کرده و با مزایده می فروشند و پولشو بحساب کمیته امداد(همان گداخانه آقا) می ریزند و محل تقسیم اموال مردم بین خودشان می کنند که بر هیچ کسی پوشیده نیست.

مثلا بانک رفاه الکی به بهانه بسیار واهی تمام کارت های عابر بانک بازنشسته ها رو سوزانده و حالا که دنبالشو میگیری میگن 5 هزار تومان بریزین به حساب بانک تا بیست روز دیگر یکی جدید براتون صادر می کنیم. هرچی هم دلیلشو میپرسی جوابتو نمیدن. 

میخوان با مالیاتهای سنگین بدون منطق و واقعی مثل فیلم رابینهود مملکتو به حساب خودشون بچرخونند و بعدشم به دنیا بگن تحریمها اثری نکرده است. 

باتشکر


عبور
 از دروازه
تمدن بزرگ!

اینکه آقا میفرمایند :  ما در دامنه قله قدرت هستیم. به قله که برسیم دیگر خصومت های استکبار تمام می شود. شما را به یاد آن که در مسجد رفاهی مصر دراز کش خوابیده نمی اندازد که می فرمود: ما به  دروازه های تمدن بزرگ رسیده ایم؟ از دروازه که عبور کنیم، ژاپن را می گذاریم پشت سرمان!

تاریخ همیشه تکرار میشود و چه ابلهانه است که برخی فکر می کنند این بار آخر داستان فرق خواهد کرد!