سئوال خبرنگاران از دادستان کل
می خواهند باز گردند
ما "ممنوع الورود" نداریم!

 

هاشمی رفسنجانی:
میدان، داغ تصمیم گیری
درباره موضوع اتمی است

 (پیک هفته  109) 1 مــــرداد 1392  برابر با 23 جولای 2013

  infos@pyknet.net



فیسبوک
پیک نت
همزمان با روزنت پیک نت
به روز میشود!


 اخبار روز


فرمانده سابق مرکز فرماندهی آمریکا: با روحانی همکاری کنید؛ انتظار زیاد هم نداشته باشید


اشپیگل:

 روحانی برای اروپا بهترین گزینه است


هاشمی:

کسانی که کشور را به این روز انداختند، می‌توانند با تجدیدنظر در افکار خود به بهتر شدن امور کمک کنند


هاشمی:

نوشیدن جام زهر بر امام تحمیل نشد/قبول قطعنامه نتیجۀ اعتدال امام بود


گفت‌و‌گوبا همسر عارف منتخب در باره استراتژي اصلاح‌طلبان بعد از پيروزي روحاني


رفسنجانی:

نمی توانیم با جهان قهر باشیم و به تکامل فکر کنیم


اسحاق جهانگيري:

آقای ناطق دوشنبه (یک روز پیش از اعلام رسمی‌خبر) رد صلاحیت هاشمی‌را خبر داد و گفت بی نتیجه است، ستادها را تعطیل کنید


اسحاق جهانگیری :

غیبت شاهرودی در جلسه ردصلاحیت هاشمی


دیدار جمعی از اساتید

 با هاشمی/ تصاویر


محمد خاتمی در انجمن شاعران:

احساس می کنیم همه چیز بهتر و راحت تر از قبل شده/ماندن در گذشه فاجعه است


گزارش تصویری از اکران خصوصی فیلم گذشته با حضور محمد خاتمی


محسن دعاگو:

پردرآمدترین دولت تاریخ ایران را با بدهی تحویل می دهند


مطهری:

 منتظر اعلام نظر وزارت اطلاعات هستم


احمدی‌نژاد، به ازای هر تهرانی100هزارتومان بدهی باقی گذاشت

بدهی 800 میلیاردتومانی دولت به شهرداری


رمضان شریف٬ سخنگو و مدیرکل روابط عمومی سپاه:

سپاه سال ۸۸ اشتباهی نکرده که عذرخواهی کند


یدالله جوانی :

موضع‌گیری‌های کیهان همسو با نظام است٬ خاتمی ممکن است روزی محاکمه شود


نماینده تنکابن،عباس آباد و رامسر:

باید فاتحه کشاورزی در غرب مازندران را خواند


کار پرونده رشوه 20 میلیاردی در اداره کل راه و شهرسازی گلستان به کجا کشید؟


سریال افطاری‌های دانشگاه آزاد را پایانی نیست!

وقتی تالارها و هتل های مجلل محل برگزاری افطاری

 می شود


تجمع خانه سینمای بدلی مقابل وزارت ارشاد

"ما سیاهی لشکر نیستیم"


خانه سینما را کسی بست که در"جم تی‌وی"‌ آگهی می‌دهد


تجمع برخی صنوف سینمایی مقابل وزارت ارشاد / تصاویر


رنج بی پایان فرار از

 ج. اسلامی و تقاضای پناهندگی


در 8 ماه گذشته قدرت خرید کارگران ۶۷ درصد کاهش یافته است


بیکاری بیش از یک میلیون کارگر در پروژه های عمرانی طی دو سال اخیر


۱۴درصد کشته‌های کشور، کارگران ساختمانی‌اند


 تعديل 122 هزار كارگر قطعه‌ساز در يك سال

حق با آقای خامنه ایست
ایرانی از استبداد نفرت دارند

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رهبر جمهوری اسلامی، عده ای از کارگزاران دولتی و حکومتی جمع شده و رهبر برایشان سخنرانی کرد. اهمیت آنها که غایب بودند و نزد مردم محترم، بیشتر از حاضرانی بود که مردم چشم دیدن بسیاری از آنها را ندارند. از جمله احمد جنتی و حداد عادل پدر عروس آقای خامنه ای که در صف صدرنشینان جایش داده بودند. ظاهرا "پدر عروس رهبری" هم خودش یک پست و مقام شده و شاید در آینده هم تبدیل شود به یک نهاد تحت نظارت رهبری! در آن جمع نه از هاشمی خبری بود و نه از خاتمی. کروبی و میرحسین موسوی هم که درحبس خانگی اند و ناطق نوری هم که قهر است و در روزه سکوت. آنها همه کاربدستان ارشد و غایب نظام بودند.

خامنه ای در این دیدار، درباره انتخابات اخیر گفت: خلق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری بود آثاری دارد که  بتدریج در بخش های مختلف آشکار خواهد شد. جهت گیریهای صحیح انقلاب و کشور براساس قرائت معتبر امام، در همه زمینه ها مشخص است و  در سخنان، نوشته ها و آثار ایشان از جمله در وصیتنامه آن بزرگوار، کاملاً بیّن و آشکار است. گاه تفسیر غلطی از دیدگاههای امام ارائه می شود که کار بد و خطرناکی است. (آقای خامنه نفرمودند که تکلیف آن بخش از وصیتنامه آقای خمینی که سپاه را اکیدا ازدخالت در امور سیاسی منع می کند چه شده و چرا ایشان این بخش را مثل خیلی از بخش های دیگر آن وصیتنامه نادیده گرفته است!)

بحمدالله جابجایی مسئولیت ها در ایران اسلامی بجز سال 88 که برخی خطای بزرگی کردند و کشور را به لب پرتگاه بردند، همواره با آسایش، شادکامی و خوبی همراه بوده است. (اشاره به کودتائی که خود ایشان بهتر از هر کسی میداند چه شد و چه کردند و حتی در همین انتخابات 92 نیز گوشه دیگری از همان انتخابات 88 و نظر مردم قطعی مردم علیرغم همه محدودیت های انتخابات آشکار شد و محصولش با چند فاصله از رهبر در کنار لاریجانی و شاهرودی (حسن روحانی) نشسته بود.

ایران در دو سه قرن اخیر از ناحیه استبداد و دیکتاتوری داخلی و «نفوذ و تهاجم فرهنگی و سیاسی خارجی»، ضربه های سختی خورده است که در هر گونه تحلیل کلان شرایط، باید مورد توجه قرار گیرد. (حق با آقای خامنه ایست. ایران از استبداد و دیکتاتوری ضربه خورده است و به همین دلیل است که مردم ایران چنین نسبت به تجدید دیکتاتوری و استبداد بیمناک اند و تا حد مرگ در خیابان ها علیه کودتای انتخاباتی 88 ایستادند و در ادامه آن، انتخابات 92 را به حکومت تحمیل کردند و نشان دادند که رای آنها علیرغم همه محدودیت ها، تعیین کننده است نه اراده آقای خامنه ای و همراهانش! مردم در بزنگاهی که حکومت نیازمند رای آنها و کسب مشروعیت بود، اندک فضای باز انتخاباتی را به حکومت تحمیل کردند.)

مسئولان کلان، و سیاستگذاران و همه مسئولان کشور باید در شرایط فعلی تمرکز و توجه خود را بر دو اولویت اصلی یعنی مسئله اقتصاد و پیشرفتهای علمی قرار دهند.

سرعت پیشرفت علمی (منظور اتمی است) کشور در ده سال گذشته بسیار خوب بود و نباید کُند شود. ما همواره معتقد به تعامل با دنیا بوده و هستیم اما نکته مهم در تعامل با دنیا، شناخت طرف مقابل و درک اهداف و شگردهای اوست زیرا اگر او را به درستی نشناسیم، پشت پا خواهیم خورد.

در ابتدای امسال هم گفتم که به مذاکره با امریکا خوش بین نیستم، اگرچه در سالهای گذشته مذاکره در مسائل خاصی همچون عراق را منع نکردم. امریکاییها غیرقابل اعتماد و غیرمنطقی هستند و در برخوردهایشان صادق نیستند.

موضع گیری مسئولان امریکایی در همین چند ماه گذشته، بار دیگر ضرورت خوش بین نبودن به آنها را تأیید کرد. اگر تعامل با دنیا منجر به برگشت از مسیر شود، یک خسارت است.

پس از سخنان رهبر، احمدی نژاد یک سلسله آمار و ارقام از پیشرفت های ایران در 8 سال گذشته را ارائه داد که واقعیت آنها پس از آغاز کار حسن روحانی و اولین گزارشی که قرار است به مجلس بدهد، آشکار خواهد شد.


برای رد صلاحیت هاشمی
"شرط سنی" از زیر عبای
محمد یزدی و احمد جنتی در آمد


پاسخ به سئوالات خوانندگان
تنفیذ و تحلیف روحانی
چه روزهائی برگزار می شود!


بالای 62 درصد جوانان قم ماهواره می بینند
60 در صد ایرانی ها
مشتری برنامه های ماهواره اند


گزارش دریافتی
در شهر ملایر
انبوه سازان، غارت انبوه می کنند


منتخب اخبار روزهای گذشته:


طلا نیز همین اندک نوسان قیمت را دارد
بازی دلار و یورو در آنسوی مرز 3 هزارتومان

گرما درتهران از 40 درجه می گذرد
منتظر کاهش گرما تا نیمه مرداد ماه نباشید!

وسیع ترین مراسم
تحلیف برای حسن روحانی


این دست خط اهدائی را ملت فراموش نخواهد کرد!

این دست خط ملوکانه نیز، دست خط مقام معظم فرزانه رهبری است. البته با دست چپ و به همین دلیل هم کج و کوله، زیرا وی با دست راست قادر به نوشتن نیست. اشاره وی در نماز جمعه پس از کودتای انتخاباتی 88 و فرمان سرکوب خونین مردم به "بدن ناقص" و "نیمه جان" همین دست بود!

احمدی نژاد با همین دست خط، پشت قرآن اهدائی رهبر به وی بدرقه شد، اما تردید نیست که ملت به نوع دیگری او را بدرقه کردند و تاریخ نیز در آینده بدرقه ای متفاوت از او خواهد کرد. دلقکی که در حد ملیجک دربار ناصرالدین شاه هم نبود و بزرگترین ضربات را به اقتصاد و هویت ایرانی زد و با پنهان شدن پشت شعارهای پوچ و جنجالی، ژست هائی گرفت که رهبر جمهوری اسلامی آن را "احیای شعارهای انقلاب" نامید. این دست خط، پشت قرآن، به این آسانی فراموش نخواهد شد. با آغاز کار دولت روحانی و فاش شدن آنچه که در دوران احمدی نژاد بر سر ایران و ایرانی آمد، انگیزه نوشتن این دست خط بیشتر آشکار خواهد شد. در حقیقت آقای خامنه ای از خود و دسته گلی که با کودتا به سود احمدی نژاد، علیه موسوی کرد، دفاع کرده است. و در بی تدبیری او همین بس که احمدی نژاد می رود و از این پس هرچه از دوران 8 ساله او فاش شود، پاسخگو همان است که این قرآن را با این دست خط به احمدی نژاد هدیه کرده است!


از سخنرانی های فراموش نشدنی خامنه ای
ستایش رهبر ج. اسلامی
از جنایات "لاجوردی" در اوین!


تحصن کارگری مقابل مجلس
زیر آفتاب تند و گرمای تهران


گزارش خبرگزاری فرانسه
تشکیل دولت خودگردان
در مناطق کرد نشین سوریه


در نیمه دوم سال

ایران و امریکا، پشت میز مذاکره مستقیم می نشینند


در انتظار نتیجه مذاکرات مستقیم با ایران

طرح تشدید تحریم ها

از کنگره به کاخ سفید نرفت


ترکیب احتمالی دولت حسن روحانی


مرتضی مبلغ، معاون سیاسی وزارت کشور خاتمی

تجربه جناح راست می گوید

نباید با دولت آینده ستیز کرد



حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی پیک
Vernis
Postfach 200208
13512 Berlin
Germany

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com


پیام ها و نظرات


صفحات اول

روزنامه های

امروز ایران


مسئولیت مطالب
ستون پیام ها
با نویسندگان است


در جواب
آقا مهدی

به نظر می‌رسد که ایشان چند کلاسی سواد داشته باشند ولی‌ متأسفانه درک عمیقی از مسائل اقتصادی ندارند. خصوصی سازی در تئوری بسیار خوب است ولی‌ حتی در آمریکا هم سوبسید به نحوی پرداخت میگردد. من هیچ تصمیمی برای "سیاسی" کردن این مطلب ندارم و بنابرین راجع به عمل کرد دولت آقای احمدی نژاد صحبتی‌ نمیکنم. در کشوری مثل ایران که از نظر صنعتی‌ و تکنیکی‌ در سطح پاینی هست، توقف سوبسید آنهم در زمان کوتاه نه تنها باعث شکوفائی صنعتی‌ نشد، بلکه همان صنعت نیمهٔ جان را هم از بین برد. ایران در حل حاضر توانایی رقابت با محصولات خارجی‌ را ندارد و به همین دلیل هست که کارخانجات ایرانی‌ یکی‌ پس از دیگری تعطیل میشوند و جای خود را به محصولات وارداتی از چین، کره، ترکیه و ..... میدهند. خصوصی سازی در ایران می‌بایستی به صورت گام به گام و همزمان با مدرن کردن کارخانه‌ها انجام میشد. در کشوری که تصمیمات اقتصادی بر مبنای دوستی و رفاقت اشخاص صورت می‌گیرد، خصوصی سازی چگونه میتواند برای جامعه ایرانی‌ موفق باشد؟ با طرز تفکّر افرادی مثل آقا مهدی در چند سال آینده باید شاهد خصوصی سازی صنایع نفت، گاز، برق و معادن و فاصله افتادن هر چه بیشتر فقیر و غنی باشیم. خصوصی سازی باید از طریق مطالعه دقیق و با در نظر گرفتن تمامی‌ جوانب و هماهنگی قوانین مربوط و توسط افراد دلسوز و وطن پرست باشد.


چه خوب شد
آقای مهدی
حاکم نشد
!

من تعجب می کنم شما اصلا یا اقتصاد نمی فهمید یا خودتان را به آن راه زده اید؟ واقعا به نظر شما سوبسید دادن به کالا ها باعث رونق تولید می شود؟ یعنی شما درک نمی کنید که سوبسید چگونه به رانت خواری و غیررقابتی شدن صنعت می انجامد. شما واقعا از درک اینکه صنایع دولتی ناکارامد هستند عاجز هستید؟ شاید هم از گروه هایی در داخل کشور خط می گیرید که می خواهند صنایع دولتی باشند تا آنها با رابطه های خود از طریق دولت بر مسند کارخانجات صنعتی بنشینند. شماها از خصوصی سازی می ترسید چون قابلیت رقابت را ندارید. این کارشناسان اقتصادی مانند مومنی و تقوی که حرف های آنها را قرقره می کنید واقعا ارزش توجه و انتشار دارند؟ همین ها بودند که اقتصاد ما را در زمان میرحسین دولتی کردند و همین ایران خودرو نمونه بارز نکبتیست که حاصل آن سیاستهاست.

این کارخانه های پوسیده دولتی به بزرگترین معضل کشور تبدیل شده اند که مسئولان دلسوز کشور نمی دانند با آنها چه کنند؟ اینکه احمدی نژاد کارخانه

های پوسیده و ضرر ده را برشکست کرد و بودجه انها را قطع کرد دست مریزاد دارد. انها فقط جای شایسته ها را گرفته اند و با نابودی آنها به زودی فضای رقابتی ایجاد شده و کارخانه های با بهره وری بالا جایگزین خواهند شد.

اگر تفکرات شما ارزشی واقعی داشت وضعیت شوروی و کشورهای سوسیالیستی به آن افتضاح کشیده نمی شد. هر وقت کسی خواست در این کشور کار درست انجام دهد شماها با این حرفها و اتهام زدن ها نگذاشتید کارشان را بکنند. شماها را باید به سینه دیوار چسباند و تیربارانتان کرد. اگر من در این کشور قدرتی داشتم تا تصمیم بگیرم تمام چپ های خائن و کوته فکر را شخصا اعدام می کردم و اجساد ننگینتان را اتش می زدم. آنها عامل تمام بدبختی ها و عقب ماندگیهای کشور هستند.

در ضمن اقای روحانی مثل شما فکر نمی کند. خواهید دید که او هم راه درست احمدی نژاد را ادامه خواهد داد و مجیزگویی های شما مثل همیشه پشیزی برایشان ارزش ندارد.

ننگ بر شما- مهدی

 

پیک نت: آقا مهدی! ما کاری به نظرات اقتصادی شما نداریم. همچنان که کاری به نظرات اقتصادی آقایان فرشاد مومنی و تقوی نداریم. ما یک نشریه خبری هستیم و خبر منتشر می کنیم. اما خودمانیم، چه خوب شد شما حاکم نشدید. و یا حاکم بودید و سرنگون شدید و یا دولتی بودید و 8 سال فرصت ویرانی تان تمام شد. والا مدال بنای "خاوران"ها را به گردن شما می انداختند.

آدرس ای میل شما نزد ما محفوظ است.


بیشتر بنویسید!

 سلام دوستان عزیز پیک نت-  خواستم خواهش کنم یک مقدار در مورد عملکرد آقایان مصباح و شریعتمداری و یزدی و بقیه آنهائی که فاجعه 8 سال اخیر را آفریدند مطلب مفصل تری بنویسید. با دلیل و مدرک و آمار تا همگان بیشتر این  افراد را بشناسند.  نباید دست از سر اينها برداشت.




اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)