یادداشت سردبیری

حرف های پوچ و مفت

در ج. اسلامی پایان ندارد؟

 

کدام کشورها نگران

موج خشونت درایران هستند؟

deutsch.rt- ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹) 16 دیماه  1396 برابر با 6 ژانویه 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت پنجشنبه 14 دیماه، اظهار نظر دکتر حبیب الله پیمان بود که با عنوان "انکار دلائل واقعی اعتراضات زمینه ساز حوادث بزرگتر می شود" منتشر شد و روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 15 هزار و 700 خواننده داشت و از سوی 7 فیسبوک وابسته به خوانندگان پیک نت نیز به اشتراک گذاشته شد


12 ـ 13 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


12 ـ 13 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


12 ـ 13 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


12 ـ 13 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


12 ـ 13 دی

منتخب اخبار ورزشی


12 ـ 13 دی

منتخب اخبار اقتصادی


حکومت و مردم

دوبیگانه در یک مملکت

"آن مرغی که انجیر می خورد، نوکش کج است"

این ضرب المثل زیبای ایرانی مصداق حمایت جمهوری اسلامی از مستضعفان جهان، پشتیبانی از مردم یمن در برابر عربستان و متحدان آن، حضور نظامی در عراق و سوریه علیه گروه های تکفیری (از جمله داعش) است. چنان پل اعتماد میان مردم و حاکمیت ویران شده که مردم حتی یک سیاست ملی و درست که با تمامیت ارضی ایران ارتباط مستقیم دارد را هم نه درک می کنند و نه آن را از زبان حاکمیت می پذیرند. آنقدر دروغ تحویل مردم داده شده و آنقدر ادعاها درباره کشورهای دیگر جهان در تناقض با عملکرد خود حکومت در داخل کشور بوده که گوش مردم شنوای دو کلام حرف حساب از دهان حکومت نیستند. در همین اعتراضات جاری، با ادعای وابستگی و هدایت آن به امریکا و اسرائیل و حتی عربستان عملا آن سه کشور را حامی مردم معترض معرفی کردند. اینست آن فاجعه بی اعتمادی و حاصل دروغگوئی و فرار از قبول واقعیات از جانب حکومت و ستیز بی امان با مردم خود درداخل کشور. چنان که امروز اگر دلسوزترین و ملی ترین نیروهای سیاسی ایران هم، علیرغم همه مخالفت ها وانتقادهائی که نسبت به نظام حاکم دارند و علیرغم زخم هائی که از همین نظام بر پهلوی خویش دارند، بعنوان وظیفه ملی خود بانگ بردارند که امریکا غلط می کند جلسه شورای امنیت برای حوادث داخلی ایران تشکیل میدهد، امریکا غلط می کند علیه توان نظامی و موشکی ایران تحریم های جدید وضع می کند، امریکا و اسرائیل و عربستان هر سه غلط می کنند خواب حمله نظامی به ایران و نابودی زیر ساخت های کشور را می بینند و.... مردم حداقل با شک و تردید و حداکثر با خشم و طرد به آنها می نگرند، چه رسد به این که از دهان حاکمیت و یا تریبون های آن این محکومیت ها بانگ برداشته شود. اینست آن پشت جبهه ویرانی که حکومت در اندک تصمیمات و سیاست های درست خود دارد. حکومت اگر اندک عزمی در قبول واقعیات داشت حداقل همین شعارهای روزهای اخیر مردم را جمع می کرد و تفسیر آنها را به اتاق فکر سالم و مستقل می سپرد تا از آن گزارشی تهیه کنند که سیمای اوضاع امروز ایران در همه زمینه ها و سیمای حکومت در همه زمینه ها دیده شود. این شعارها را امریکا و اسرائیل و عربستان در دهان مردم نگذاشتند. ادعاهای مضحک امام جمعه ها و مقامات قوه قضائیه و فرماندهان سپاه در این زمینه خود فریبی است، زیرا مردم فریب نمی خورند


بیانیه آیت الله دستغیب، عضو معترض مجلس خبرگان

چرا اکثریت مردم

با حکومت بیگانه شده اند؟


مرور مطبوعات 14 دیماه

ناله روزنامه مصباح یزدی

از قطع بودجه موسسه وی


آ شیخ علی سعیدی

دو کلام پرت و پلا

از دهان نماینده رهبر در سپاه

شیخ علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه نیز بدنبال تفسیر کج و کوله اعتراضات اخیر از جانب فرمانده کل سپاه، روز گذشته در همایش «انقلاب اسلامی، تحولات منطقه‌ای و چشم‌انداز آینده» گفت که اسلام در خطر است. (البته ایشان شکسته نفسی کرده، موقعیت ایشان و همپالکی هایش در خطر است و نه باورهای مذهبی مردم) . ایشان اضافه کرده:
کنار گذاشتن روحیه استکبارستیزی و تعامل با غرب به‌عنوان مباحثی جدی توسط برخی از افراد دنبال می‌شود. شکاف طبقاتی در کشور مشکل‌آفرین شده است، برخی ازافراد اغتشاشگر دستگیرشده در قم فرزندان سرمایه‌دارانی هستند که با وجود بیشترین استفاده از سرمایه‌های نظام به این نظام سنگین‌ترین ضربه‌ها را نیز می‌زنند.
3 دهه است همین پرت و پلاها بعنوان تفسیر حوادث اجتماعی تبلیغ می شود و تبدیل به تئوری های رهبر جمهوری اسلام. کدام استکبار ستیزی؟ کدام تعامل با غرب؟ شماها که خودتان از هر اسکتباری بدتر هستید و بهترین بهانه ساز برای امریکا و غرب. یکی نیست به ایشان بگوید: آ شیخ! در کوچکترین شهرهای ایران مردم ریختند به خیابان. اگر خود فریب خورده اید که هیچ، اما اگر فکر می کنید مردم فریب این حرف ها و نظرات را می خورند کور خوانده اید. چنان که از انتخابات 88 تاکنون همین مزخرفات را در نماز جمعه ها و سمینارها فرموله کردید و نتیجه اش را در یک هفته اعتراضات سراسری مردم دیدید. شکاف طبقاتی در جامعه واقعیت است اما آنچه که امثال شما از آن تعبیر می کند خاک پاشیدن در چشم واقعیت است.


توضیح زیرکانه وزیر ارتباطات

سقوط یا بقای حکومت

ربطی به تلگرام باز یا بسته ندارد


منتخب اخبار روزهای گذشته


سرمقاله راه توده 630

جنبش اعتراضی مردم
سیاسی است با زیربنای اقتصادی


گزارش یک بازداشت جنبش اعتراضی


تاریخ مصرف ادعاهای
فرمانده کل سپاه گذشته


دکتر حبیب‌الله پیمان

انکار دلائل واقعی اعتراضات
زمینه ساز حوادث بزرگتر میشود


با عربستان سعودی یکبار دیگر باید آشنا شد!

اومانیته - ترجمه آذرنگ


راه توده شماره 630 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره 630 (پنجشنبه 14 دیماه 1396)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه روز فیسبوک و کانال تلگرام آن قرار گرفت. سرمقاله این شماره و تمامی مقالات داخلی و حتی دو ترجمه از دو روزنامه "یونگه ولت" آلمان و "اومانیته" فرانسه نیز اختصاص به جنبش اعتراضی مردم ایران دارد. در همین شماره علاوه بر بخش دیگری از کتاب "برخی بررسی ها..." نوشته احسان طبری، ترجمه و تدوین سلسله مقالاتی را شروع کرده ایم در باره جنبش نوین چپ در امریکای لاتین. بخش هائی از گفتگوی مجله چلچراغ با هوشنگ ابتهاج "سایه" نیز در این شماره راه توده منتشر شده است.


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 14 هزار گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران