سرمقاله 672

نکات‌تازه‌ای از قتل‌عام67

از زبان ابراهیم رئیسی

 

دستگیری "منگوا نژو"

جدال دو گروه درکاخ سفید

"فروزنده فرزاد"

(پیک هفته ۱۰۹) 22 آذر  1397 برابر با 13 دسامبر 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک  نت روز گذشته (چهارشنبه) خبر چهار کاخ حکومتیان بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 23 هزار و 300 خواننده داشت و روی 8 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد


20-21
آذرخبرهای
 سیاسی – اجتماعی


20-21 آذر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


20-21 آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


20-21 آذر

منتخب اخبار
شهرستان ها


20-21 آذر

منتخب اخبار ورزشی


20-21 آذر

منتخب اخبار اقتصادی



عنوان اول پیک نت 22 آذر

تاکنون 3 بند از 6 بند

نامه‌هاشمی به خمینی آشکارشده

هاشمی رفسنجانی از همان آغاز جمهوری اسلامی با آنکه امثال آیت الله مطهری و آیت الله بهشتی بر او مقام برتر مذهبی داشتند، او نزدیک ترین رابطه را با آیت الله خمینی داشت و پس از ترور مطهری و ترورهای مجاهدین خلق، او عملا دست راست آیت الله خمینی بود. حتی جانشین فرمانده کل قوا و فرمانده جنگ شد. او که صندوقچه اسرار مهم جمهوری اسلامی بود، خود چند بار گفته بود که در اواخر عمر آیت الله خمینی یک نامه محرمانه برای او نوشته و در آن خواسته که شش مسئله و "گره" حکومتی را تا در قید حیات است باز کند و حل کند. او از تمام این 6 مورد به دو مورد اشاره کرد. نخست پایان جنگ زیرا معتقد بود بعد از فوت آیت الله خمینی کسی جرات نمی کند جنگ را تمام کند، دوم مسئله رابطه با امریکا را حل کند. تمام شواهد نشان میدهد که از جمله موارد دیگری که او در آن نامه نوشته، تعیین تکلیف زندانیان سیاسی محکوم به اعدام بوده و شاید حل مسئله جانشینی خود. ظاهرا در آن دوران جلوی دست اسدالله لاجوردی را برای اعدام ها در اوین گرفته بودند و این در حالی بوده که عده ای محکوم به اعدام در زندان بوده اند. درباره مناسبات با امریکا هم ظاهرا آقای خمینی روش گام به گام را قبول کرده بود و براساس این روش ابتدا شعار "مرگ بر امریکا" از مراسم رسمی و از جمله نماز جمعه ها حذف شد. ما این مرور شتابزده را با توجه به سخنرانی اخیر ابراهیم رئیسی قاضی شرع قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 و تولیت کنونی آستانقدس کردیم تا ضمن تاکید بر اهمیت سخنان اخیر وی، بر ضرورت باز شدن پرونده آن قتل عام تاکید کنیم. از جمله مستند به اظهارات ابراهیم رئیسی که گفته است آقای خمینی یک هیات (از جمله وی) را تعیین کرد تا پرونده محکوم به اعدام ها را بررسی کنیم و اگر کسانی نباید اعدام شوند نشود و اگر حکم آنها تائید می شود اعدام شوند. در حالیکه تاکنون گفته می شد که آقای خمینی فتوا داده که زندانیان را بکشید! و همه میدانند که در آن قتل عام حتی کسانی که محکوم به زندان شده و دوران زندان خود را می گذراندند اعدام شدند.


حل مشکل مسکن با یک حرکت!


بشنوید و قضاوت کنید!

این سخنان ظریف را با دقت باید شنید تا دانست نفوذی ها در حساس ترین ارگان های نظامی و امنیتی و بنام امام جمعه ها چه می کنند و درخارج کشور چگونه با این طیف پاسکاری می شود.


مرور مطبوعات 21 آذر

نخود وارداتی صادر می شود

سر مردم به نخود سیاه گرم شده


سفر نخست وزیر و هیات دولتی مسکو به بلاروس

اتحاد دولت روسیه و بلاروس

امروز با یکدیگر متحد میشوند


راه توده 672 منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره 672 (پنجشنبه 22 آذر 1397) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و تلگرام راه توده نیز قرار گرفت.

سرمقاله این شماره اختصاص به سخنان اخیر ابراهیم رئیسی تولیت آستانقدس و یکی از سه قاضی شرع قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 دارد که در آن برای نخستین بار نکاتی درباره ماجرای فتوای آیت الله خمینی در باره زندانیان سیاسی در آن تاریخ مطرح کرده است. نکاتی که از نظر ما جنبه تاریخی دارد.

در همین شماره علاوه بر مرور رویدادهای ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57، مقالاتی می خوانید با عناوین:

فساد همزاد تمام حکومت های استبدادی است، فرصت تغییر سیاست اقتصادی 3 دهه اخیر جمهوری اسلامی از دست خواهد رفت؟ جدال دو گروه در کاخ سفید، ونزوئلا از تله های امریکا عبور می کند، ارمنستان بعد از انتخابات پارلمانی، پیام های بازداشت سرمایه دار بزرگ چینی در کانادا، جنگ یمن به مرز گفتگو رسیده، ترامپ از امریکا بحران اقتصادی صادر می کند، دولت هند زیر فشار خرید نابجای هواپیما از فرانسه، مصاحبه با نوام چامسکی،  مقاله دیگری از احسان طبری درباره تمدن یونان، بخش دیگری از سلسله مقالات "مارکسیسم و شرق" و همچنین مقاله ای تحلیلی از اسدالله کشمند عضو رهبری حزب دمکراتیک خلق افغانستان درباره نقش تاریخی پوتین و روسیه در شکل بخشی به استراتژی نوین جهانی.


منتخب اخبار روزهای گذشته


برای چه کسانی ج.اسلامی بهشت آورده!

4 برج بهشتی، در قلب

پایتخت حکومت مستضعفان!


عنوان اول پیک نت 21 آذر

10 هزار امام زاده

در ایران چه می کرده اند؟


کاخ نشینان و کاخ سازان ج. اسلامی

4 کاخ در همسایگی 4 برج

همه با هم خوردند وبردند


جلیقه زردهای فرانسه

عقب نشینی ماکرون را می پذیرند؟

راشا تودی - ترجمه رضا نافعی


مطهری در دانشگاه اصفهان

کاسه های داغ تر از آش

انتقاداز رهبری‌را جرم‌میدانند


عنوان اول 20 آذر

قتل عام زندانیان سیاسی
در سال 67 از زبان رئیسی


با سریش رهبری چسبیده اند به تریبون

طرح بازنشستگی، چرا

شامل امام جمعه ها نمی شود؟


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


مرور صفحات اول

 روزنامه های ایران

پیش و پس از انقلاب 57


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران