انتخابات زودهنگام در ترکیه

اردوغان ‌را ازسقوط‌ نجات میدهد؟

استانبول- الناز گرچی

 

فیتیله رسانه ای جنگ پائین کشیده شد

دستور ناتو برای خروج

کارکنان ناتو از اوکراین!

(پیک هفته ۱۰۹)  2 اسفند  ماه 1400 - 21 فوریه  2022

 pyknet100@gmail.com


1 - 2 اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


1 - 2 اسفند

رویدادهای منطقه

 و جهان


1 - 2 اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


1 - 2 اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


1 - 2 اسفند

منتخب اخبار ورزشی


1 - 2 اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 2 اسفند

سرمایه و سرمایه گذاری

درج.اسلامی امنیت دارد؟

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روز گذشته در یک همایش نظامی در سیستان و بلوچستان که مربوط به ارتش بود، اعلام کرد:

سرمایه گذاران خارجی بیهوده تحت تاثیر جنگ تبلیغاتی دشمن قرار گرفته و از سرمایه گذاری در ایران از ترس جنگ خودداری می کنند. ما به آنها قول میدهیم که ایران در امنیت کامل است و جنگی در میان نیست (نقل به مضمون)

سرلشکر باقری از معدود فرماندهان سپاه است که هم دانش نظامی و سیاسی دارد و هم حرف های بیهوده نمی زند و رجزخوانی های تبلیغاتی هم نمی کند. دراین سخنرانی که مضمون آن طی چند ماه گذشته از سوی وی در مقاطع و مجامع مختلف طرح شده، او نیمه خالی لیوان را بیان کرده و این درحالی است که لیوان امنیت برای سرمایه گذاری در ایران دو نیمه دارد. یک نیمه آن خطر حمله نظامی و درگیر شدن ایران در یک جنگ است، که البته این خطر و این نیمه با از دور خارج شدن جورج بوش و سقوط ترامپ در امریکا فعلا مطرح نیست و اسرائیل هم در قد و قامتی نیست که بتواند و جرات کند به ایران حمله نظامی کند، بویژه با تفاهمی که بر سر فعالیت های اتمی در وین بدست آمده و در روزهای آینده قطعی بودن آن اعلام خواهد شد.

اما آن نیمه دوم که اتفاقا جدی تر و مهم تر از نیمه اول است، امنیت داخلی است که ربطی به امنیت خارجی و خطر جنگ ندارد و در تمام سالهای گذشته آنچه که مانع سرمایه گذاری خارجی درایران شده عمدتا مربوط به همین نیمه دوم است. این تردید و خودداری از سرمایه گذاری در ایران تنها شامل کشورهای غربی و یا امریکا و یا ژاپن نمی شود، بلکه شامل روسیه و چین و حتی هند نیز می شود. چنان که در همین دوران اخیر و در ارتباط با دو قرارداد اقتصادی و نظامی با روسیه و چین شاهد بودیم، چه هجوم سازمان یافته ای از طریق رسانه های داخلی و خارجی در این ارتباط راه اندازی شد و افکار مردم را بردند به طرف روسیه هراسی و چین ستیزی. در مورد شرکت های غربی نیز همینگونه است. تا یک شرکت غربی پایش به ایران باز می شود، رهبر با یک جمله نا شسته سوژه بدست آقای شریعتمداری در روزنامه کیهان میدهد و او فورا پنیر و گردو در تله جاسوس بگیری می گذارد و کفن پوشان مواجب بگیر هم دوپینگ کرده و راه می افتند. و این تازه جدا از خطر دست گذاشتن روی سرمایه ایست که آن شرکت ها به ایران می آورند. بویژه وقتی این شرکت ها قراردادهایی داشته باشد که در آن با سرمایه گذاران ایرانی نیز شریک شده باشند، که دراینصورت رقبای آنها در شرکت های وابسته به سپاه فورا برای آن سرمایه دندان تیز کرده و طرف ایرانی قرار داد سر از بند ویژه اطلاعات سپاه در اوین در می آورد و یا مافیای پول و ثروت و تجارت، چوب لای چرخ آن سرمایه گذاران (خارجی و داخلی) می گذارد.

نا امنی برای سرمایه گذاری اینجاست، نیمه دوم لیون که سرلشکر باقری آن را ندید و یا نخواست درباره آن چیزی بگوید همین است و حتی مهم تر از نیمه اول لیوان. بنابراین، نا امنی داخلی از داخل حکومت بر می خیزد، والا مردم فقط منتظر راه افتادن چرخ های اقتصاد و تولید و ایجاد شغل و تامین معیشت خود هستند. فکری برای گربه رقصانی های درون حکومتی باید کرد.


نتایج گفتگوی طولانی

شب گذشته پوتین و مکرون

راشا تودی ترجمه رضا نافعی


نمایش دمکراسی اوکراینی

در میزگرد تلویزیون کیف!

این فیلم، صحنه ای از یک میزگرد تلویزیونی است که بصورت زنده در تلویزیون کیف پخش شد. "یوری بوتوسوف" در نقش خبرنگار این مناظره را مدیریت می کرد و هنگامی که سیاستمدار اوکراینی حاضر در مصاحبه حاضر نشد در برابر سئوال تحریک آمیز خبرنگار "پوتین" را محکوم کند، خبرنگار با مشت به صورت سیاستمدار کوبید و سپس آنها با هم گلاویز شدند.

دو تن از آنها که ناظر این صحنه از دمکراسی اوکراینی اند و نقش جدا سازی را ایفاء می کنند نخست وزیر اوکراین و رئیس جمهور سابق اوکراین اند که در این میز گرد تلویزیوی حضور داشتند. همین مشت بعنوان نمونه برای درک خروار کافی است. امثال این خبرنگار در واحدهای "فاشیستی" به سبک داعش آماده اند تا پایشان به شرق اوکراین برسد و مردم دو جمهوری اعلام استقلال کرده در آن منطقه را قتل عام کنند! آن تلویزیون هائی که بی وقفه فیلم حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین را نشان میدهد و خبر از حمله قریب الوقوع میدهند، هرگز در این روزها و هفته ها گزارش درباره واحدهای مسلح فاشیست اوکراین پخش نکرده اند. نقش آنها باز کردن چشم وگوش های مردم نیست، بلکه برعکس، نقش آنها بی خبر نگه داشتن مردم است.


در چند روز آینده

توافق گام به گام اتمی

در 20 صفحه منتشر میشود


رسانه‌ها برای ‌جنگ در اوکراین

آتش تهیه، فراهم می کنند!

یونگه ولت- ترجمه رضا نافعی


بدستور رئیس جمهور

گلوله باران دو جمهوری

باهدف آغاز جنگ دراوکراین


عنوان اول پیک نت اول اسفند

"دلار" خبر تفاهم اتمی

در وین را اعلام کرد!


از سرکوب مردم تا توزیع مواد مخدر

خیابان های تهران زیر رکاب

4 میلیون موتور سیکلت سوار


در یک مانور نظامی- اتمی با نظارت پوتین

روسیه دندان اتمی خود را

به ناتو و امریکا نشان داد!


پیوند روسیه و چین

امریکا و اروپا را نگران کرده!

راشا تودی ترجمه رضا نافعی


عنوان اول پیک نت 30 بهمن

انتقاد رهبر از برجام

تلاش همزمان برای احیای برجام!


آماری که دبیرکل موتلفه لوُ داد

200 میلیارد دلار پول ایران

در گرو لغو تحریم هاست!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (یکشنبه) که درباره نقش دلار در اعلام توافق اتمی بود، روی تلگرام این روزنت نزدیک به 6 هزار و پانصد خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب در مقایسه با دیگر مطالب بود. روی فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را جنگ رسانه ای برای فراهم آوردن آتش تهیه به امید آغاز جنگ در اوکراین را داشت که روی 14 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران