فیسبوک خبری اخبار سوریه

هدف ارتش خصوصی اوکراین

کشتار و ویرانی در کیف است

 

از بیم سقوط و فاش شدن ماموریت آنها

60 هواپیمای شناسائی ناتو

آسمان ‌اوکراین را ترک کرده‌اند

(پیک هفته ۱۰۹)  8 اسفند  ماه 1400 - 27 فوریه  2022

 pyknet100@gmail.com


7 - 8 اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


7 - 8 اسفند

رویدادهای منطقه

 و جهان


7 - 8 اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


7 - 8 اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


7 - 8 اسفند

منتخب اخبار ورزشی


7 - 8 اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 8 اسفند

امریکا 30 کشور را

در ناتو به خط کرده است

واقعیات اوکراین، پشت خبرسازیها و مفسرپروری‌ها پنهان است

آیا ناتو در اوکراین حضور نداشت و یا ندارد؟ پاسخ به این سئوال برای درک انگیزه سرازیر شدن ارتش روسیه به اوکراین ضروری است.

باید از اخبار تحریف شده و تحریک آمیز رسانه های فارسی زبان خارج از کشور فاصله گرفت و حقیقت را جایگزین اخبار و تفسیرهای هدفمند ومغرضانه این رسانه ها قرار داد. ما از نام بردن این رسانه ها تاکنون پرهیز داریم. رسانه هائی که در نفی مذاکرات وین و استقبال از شکست آن، روسیه هراسی و چین ستیزی و اکنون نیز درباره حوادث اوکراین ایفای نقش می کنند.

درتمام روزهای گذشته، شما حتی یک جمله درباره واقعیاتی که در ادامه میخوانید از این رسانه ها که بدلیل فلج صدا و سیما و بی اعتبار شدن مطلق آن، مخاطبان بسیاری هم در داخل کشور دارد نشنیده اید:

در اوکراین امریکا و ناتو بتدریج طی 15 سال اخیر یک ارتش حرفه ای و غیر رسمی متشکل از مزدوران حرفه ای تشکیل داده اند که مرکز آنها عمدتا "کیف" است و شهر "آزوف" پایگاه و ستاد آنها. این ارتش که بسیاری از تجهیزات ارسالی ناتو در هفته های اخیر به اوکراین مستقیما در اختیار آنها قرار گرفته، اکنون می کوشد ارتش روسیه را به نبرد خیابانی بکشاند تا با کشته شدن مردم، سوژه تبلیغاتی برای رسانه ها غرب فراهم سازد. تازه ترین نمونه آن، فیلمی است که از رفتن یک تانک کوچک و قدیمی که شبیه نفر بر نظامی است روی یک اتومبیل در یکی از خیابانهای خلوت کیف بی وقفه و بعنوان جنایت تانک روسی پخش می شود، بی آنکه یک کلام گفته شود که روسیه رسما اعلام کرده اساسا چنین تانکی در ارتش روسیه وجود ندارد، بسیار قدیمی و از رده خارج شده است. هیچ مفسری نه می گوید و نه از دیگران می پرسد تا بگویند که تمام فیلم های روزهای اخیر نشاندهنده حرکت زنجیره ای تانکهای مدرن روسی است. یک تانک قراضه وسط یک خیابان خلوت در کیف چه می کرده؟ چرا اوکراین ارتش خصوصی 60 هزار نفره داشته؟ در تمام سالهای گذشته و بویژه در ماههای گذشته این ارتش خصوصی با آرم های هیتلری و خالکوبی های ویژه در خیابان های کیف رژه می رفتند و دولت اوکراین کوچکترین مانعی برای آنها ایجاد نمی کرد. پیوند آنها با دولت چنان بوده که گفته می شود اکنون زلنسکی در پناه و در یکی از مخیگاه های زیر زمینی این ارتش بسر می برد.

حمایت ناتو و نقش ناتو در سازمان دادن این ارتش، اعزام کارشناسان و فرماندهان ارتش خصوصی از امریکا به اوکراین برای رهبری این ارتش، بتدریج به شکل گیری و گسترش حضور فاشیست ها در دیگر کشورهای اروپائی و تقویت احزاب نئونازی در اروپا نیز شده است. چنانکه این احزاب درست مانند انتخاباتی که از درون آن هیتلر بیرون آمد، درتلاش اند تا گام به گام در هر انتخاباتی چند گام به کاخ های ریاست جمهوری و صدراعظمی نزدیک شوند. روسیه ستیزی با شعار "روس ها را آتش می زنیم" محور اصلی تئوری های فاشیست های اوکراین است. چنان که پیش از جنگ دوم یهودی ستیزی محور بود.

پوتین، با اشاره به همین واقعیات در نخستین پیام تلویزیونی خود که در آن اجازه عملیات نظامی در اوکراین را داد گفت که روسیه برای «نظامی‌زدایی» و «نازی‌زدایی» از اوکرائین نیروهای نظامی خود را وارد این کشور خواهد کرد. او تلویحا ناتو و امریکا را تهدید کرد که چنانچه بخواهند مانع این نازی زدائی و نظامی زدائی شوند با پاسخ فوری روسیه ربرو خواهند شد و شاهد چنان عواقبی خواهند شد که در طول تاریخ خود هیچگاه ان را تجربه نکرده‌اند.»

 ناتو 

از 29 کشور عضو ناتو، ۲۶ کشور در اروپا  واقع شده‌اند. این در حالی ایست که ترکیه در اوراسیا قرار دارد.  تمام اعضای ناتو مجهز به نیروی نظامی هستند. اگرچه ایسلند  اساسا نیروی نظامی ندارد اما ناتو در آنجا هم پایگاه نظامی دارد. سه عضو ناتو، جنگ‌افزارهای اتمی دارند: امریکا،  فرانسه و  بریتانیا.

ناتو در زمان تأسیس ۱۲ عضو رسمی داشت که پس از فروپاشی اتحاد شوروی قرار بود این پیمان هم منحل شود اما نه تنها منحل نشد بلکه تا آوریل سال ۲۰۰۹ بر اعضای آن ۱۶ عضو دیگر هم اضافه شد. حتی مونته‌ نگرو در سال ۲۰۱۷ و جمهوری مقدونیه شمالی در  سال ۲۰۲۰ نیز به این پیمان پیوستند. این کشورها تقریبا روسیه را محاصره کرده اند و در صورت پیوستن اوکراین به آن، برای نخستین بار یک کشور بزرگ اروپائی نیز به ناتو ملحق می شود که تمام ظرفیت ها و امکانات اتمی شدن را دارد. پایگاه اتمی چرنوبیل در اوکراین است و در زمان اتحاد شوروی اوکراین یکی از جمهوری های این اتحاد بود و بزرگترین زرادخانه اتمی اتحاد شوروی در آنجا قرار داشت.


ج. اسلامی اولتیماتوم دو روزه را تکذیب کرد

طرفداران شکست مذاکرات وین

و بهره گیران از این شکست!


رزمایش ناگهانی ارتش چین

"تایوان" به چین ملحق می شود؟


رئیس مجلس روسیه:

زلنسکی از کیف گریخته

و درشهر "لویو" درغرب کشور است


شرط مذاکره

روسیه منتظر کودتای

نظامی ها در اوکراین است


واکنش به تحریم ها

افزایش انتقال گاز روسیه

 از طریق اوکراین به اروپا


عنوان اول

یادداشت سردبیری

در اوکراین جنگ نشد

بلکهجلوگیری ازجنگ شد!


متن پیام پوتین

امریکا می خواست اوکراین را

سر پل تجاوز اتمی به روسیه کند!


شهر ادُسا 2014
برای آگاهی آنها که  حکومت
فاشیست‌ها دراوکراین را باورنمی‌کنند


موج مهاجرت سرعت گرفته

مهاجرت از ایران

رویای طلائی جوانهاست


رقابت فرانسه و انگلستان

برای پناه داد به "زلنسکی"

موسسه راهبردی روسترات
ترجمه- کیوان خسروی


سرمقاله راه توده 824

پیوند ایران بامهم‌ ترین

رویدادهای روز جهان


توافق گام به گام

نتیجه 10 ماه مذاکره اتمی

تا چند روز آینده اعلام می‌شود


عنوان اول پیک نت 4 اسفند

دروغ - انکار - سانسور
مشکل حل‌ نمیکند، مشکل ‌می‌آفریند


راه توده 824 منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره824 (چهارشنبه 4 اسفند 1400)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک وکانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. مطلب ویژه این شماره گزارش تحقیقی است که در دهه 1350 رحمان هاتفی درباره کمال الملک نقاش نوشت و در روزنامه کیهان که بعدها سردبیر آن شد منتشر کرد. سرمقاله این شماره اختصاص به یکی از مهم ترین چالش های جهانی با دلار امریکا و همین چالش در جمهوری اسلامی و دلائل مخالفت های داخل ایران با گردش به شرق دارد. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

تغییر سیاست ها در جمهوری اسلامی گریز ناپذیر است، امریکا و ناتو در اوکراین چه می کنند و چه می خواهند؟، پوتین زیر فشار مجلس روسیه برای پایان تردید در اوکراین، مانیفست پوتین برای روسیه و جهان چیست؟ مانورهای چند گانه فرانسه به رهبری "مکرون"، "ناتو" یعنی امریکا، فرانسه و بریتانیا، امریکا برای چه هدفی آماده جنگ می شود؟، فاشیسم درکمین دو جمهوری در شرق اوکراین، سوسیالیستها در پرتغال و طالبان در افغانستان، استراتژی امریکا برای حبس چین در مرزهای آن کشور و بالاخره انتشار مقاله ای که زنده یاد کیانوری دبیراول وقت حزب توده ایران در سال 1373 و در ارتباط با آینده جنبش تحول خواهی در جمهوری اسلامی.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (شنبه) که یادداشت سردبیری درباره حوادث اوکراین بود، بالای 6 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشت و پر مخاطب ترین مطلب در مقایسه با دیگر مطالب بود. در فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی 13 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد. پر اشتراک ترین مطلب پیک نت روز گذشته سخنان پوتین پس از تصمیم به ورود ارتش روسیه به اوکراین بود که روی 33 فیسبوک خوانندگان به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران