سرمقاله 799

نمایش شاهنشاهی بررسی

وزرای دولت رهبر فرموده!

 

مدیر مسئول روزنامه ج. اسلامی:

با حفظ اصول و آرمان ها

میتوان‌تحریم وبحران ‌را حل‌کرد

(پیک هفته ۱۰۹) 3 شهریور ماه 1400 - 25 آکوست 2021

 pyknet100@gmail.com


3 - 2 شهریور

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


3 - 2 شهریور

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


3 - 2 شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


3 - 2 شهریور

منتخب اخبار
شهرستان ها


3 - 2 شهریور

منتخب اخبار ورزشی


3 - 2 شهریور

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 3 شهریور

سیاست اتمی ومنطقه ای

ج. اسلامی ترسناک نیست!

ایران نه در جریان مذاکرات وین و نه در هر مذاکرات دیگری که با محور مسائل اتمی  ایران شکل بگیرد، نه می توانست، نه میتواند و نه صلاح است که از راه رفته بازگردد. شاید توقفی کوتاه و باز اندیشی و کاهش تنش ها و لغو تحریم ها و رها سازی گریبان مردم از چنگال تحریم‌ها بعنوان یک ضرورت پذیرفته شود، اما نه بیش از آن. شواهد نیز حکایت از ادامه این سیاست در جمهوری اسلامی و پذیرش آن از سوی طرف های مذاکره کننده دارد. اما این امر مستلزم پرهیز از تهدید این و آن و دست کشیدن از برخی شعارهای پوچ و دردسر ساز است. ظاهرا دولت جدید با آنکه کپی برداری شده از دولت احمدی نژاد است، در زمینه سیاست خارجی سیاست های شعاری و دردسر ساز او را نمی خواهد دنبال کند و در این عرصه ظاهرا رهبر جمهوری اسلامی نیز تجربه اندوخته است. چنان که گویا در زمینه اظهار نظرهای شتابزده و آب نکشیده ای مانند اظهار نظرهائی در حد ممنوع اعلام کردن خرید واکسن و یا در باره فیلم و سینما، افزایش جمعیت، شعر و...

پیوند تولید موشک و سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی به فعالیت هسته ای نیز نه باید و نه می تواند پذیرفته شود. اگر امتیازی به کارنامه رهبر جمهوری اسلامی بخواهد داده شود، در همین عرصه هاست والا در عرصه های دیگر او کارنامه قابل دفاعی ندارد. بویژه در کلیه سیاست‌های داخلی. مجموع سیاست اتمی و منطقه ای را به آسانی می شود در یک مانیفست دقیق جمعبندی کرده و با صداقت کامل با مردم در میان گذاشت و حمایت ملی را نیز خواهان شد، اما شرط نخست آن آشتی با مردم ایران است. برای تهیه و پیشبرد چنین مانیفستی نیاز به تحمیل رئیس جمهور و مجلس به مردم نبود و نیست. وقتی یک سیاست راهبردی از حمایت اکثریت مردم برخوردار باشد، کاربدستانی بسیار لایق تر از آنها که فرصت طلبانه سینه چاک داده و ولایت پذیر شده اند به میدان می آیند. مذکرات چند روز اخیر در مجلس برای بررسی کارنامه وزرای پیشنهادی دولت آینده به وضوح این فرصت طلبی و چاپلوسی را به نمایش گذاشت. همچنان که کارنامه بسیاری از وزرای پیشنهادی چنین کارنامه ای را آشکار کرد. بزرگترین دریچه فساد، غارت، جاسوسی و خیانت ملی در همین عرصه گشوده شده است و فقر و تبعیض، اختلاف طبقاتی، رواج دروغگوئی و سانسور و  پنهانکاری حکومتی و بیگانگی مردم با حکومت نیز ریشه اش در همینجاست، نه در فرستادن نفت به لبنان و ونزوئلا و یا همسوئی و اتحاد با روسیه و چین. بنابراین، می توان و باید مذاکره کرد، باید از تنش ها کاست، باید ایران هراسی را در منطقه و جهان خنثی کرد و پیش از آن حکومت هراسی را در داخل کشور علاج کرد. مذاکره ننگ نیست، تسلیم شدن ننگ است و هیچ نیروی واقعا ملی، خواهان تسلیم و مرعوب مانورهای اسرائیل در منطقه شدن نیست. حکومت بجای پیش کشیدن بادمجان دور قاب چینانی که سر بزنگاه های حیاتی چهره دوم خود را نشان خواهند داد، بندها را از پای نیروهای ملی باز کند، از طرح نظرات به خود بیم راه ندهد تا همین نیروهای ملی خود مدافع آگاه سیاست های ملی و مانیفست منطقی سیاست اتمی و منطقه شوند. از برجام و فاتف نباید ترسید، از چاپلوسی و بی لیاقتی و ماجراجوئی باید ترسید. در این زمینه با نظر مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی که هر اندازه او منطقی و دلسوز است، امثال حسین شریعتمداری بی منطق و جنجال آفرین موافقیم. این نظر را در همین شماره پیک نت می خوانید.


مصاحبه رهبر حزب نوین خلق افغانستان:

طالبان در افغانستان

پایگاه مردمی هم دارد!


عکاس "ایلنا" با این عکس

و انتشار آن "مغضوب" شد!

فرهنگ شاهنشاهی در جمهوری اسلامی پیوند خورده است با "ولایت فقیه". اگر رهبر جمهوری اسلامی طرفدار این فرهنگ نبود، به آسانی می توانست علم مخالفت با آن را برافرازد، اما او تاکنون هرگز چنین نکرده است. نه تنها چنین نکرده، بلکه همه شواهد نشان میدهد که مروج این فرهنگ است و بیت رهبری خویش را تبدیل به یک کاخ در بسته سلطنتی کرده است. در این بیت، از سیر تا پیاز کنترل و هدایت شده است. تنها بعنوان یک نمونه، عکاس خبرنگار سابق خبرگزاری ایلنا که از کشور خارج شده می گوید:

وقتی ما را برای یک کار خبری و عکاسی به حسینیه بیت رهبری راه میدهند، همه آنچه که نباید انجام بدهیم و یا باید انجام بدهیم را دستور میدهند. مثلا نباید از فلان زاویه از رهبر عکس گرفت و یا از فلان حالت نشستن و یا ایستادن رهبر باید و یا نباید عکس گرفت. در تماس عکسها باید قداست رهبر تداعی شود. نتیجه کوچکترین تخطی از این دستورات به معنای از دست دادن کار و یا حداقل بسته شدن درهای بیت به روی خبرنگار و یا عکاس است. من یکبار نا خواسته عکسی از رهبر گرفتم (عکس بالا) که مسئولان خبرگزاری بی احتیاطی کرده و آن را منتشر کردند. نتیجه این بی احتیاطی آن بود که دیگر مرا به بیت رهبری و حسینیه و مراسم دیدارهای رهبر راه ندادند.

(این اظهارات نشان میدهد که چرا رهبر جمهوری اسلامی تاکنون در هیچ مصاحبه ای ظاهر نشده است.)


راه توده 799 منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره 799 (چهارشنبه 3 شهریور 1400)- منتشر شد ومطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به نمایش شاهنشاهی بررسی وزرای پیشنهادی رئیسی در مجلس فرمایشی دارد. بخش دیگری از خاطرات زندان محمد علی عموئی که در ارتباط با مناظره های تلویزیونی با شرکت آیت الله بهشتی و نورالدین کیانوری است دراین شماره نیز منتشر شده است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

توهمات رهبر جمهوری اسلامی بر سر مردم چه آورده است؟ حکومت درس نگرفت ومردم فراموش نکردند، مناطق ممنوعه در کشورهای اروپائی، همآهنگی نظامی چین و روسیه با تاجیکستان وازبکستان، طالبان پایگاه مردمی دارد، چینی ها دوان دوان به کابل می آیند، کودتای رئیس جمهور برای مبارزه با فساد در تونس، جمهوری بلاروس بر سر دو راهی اتحاد یا وحدت با روسیه و بالاخره بخش کوتاهی از یک مصاحبه مشروح از محمد علی عمونی در شرح و مقایسه شکنجه های پس از کودتای 28 مرداد و پس از یورش به حزب توده ایران!

 

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


دکتر پزشکیان:

مخالفان دیروز برجام و گفتگو

چرا حالا طرفدار مذاکره شدهاند؟


هشدار پوتین

خطر رخنه اعضای داعش

بعنوان پناهجوی افغانستان


ضربه دوم، پس از سرقت اسناد اتمی

در انتظار انتشار فیلم
دوربین مداربسته بیت رهبری!


خود داری رهبرج.اسلامی از اظهار نظر شتابزده

سفر وزیر خارجه پاکستان به ایران

 برای مذاکره بر سر حکومت طالبان


سفیر روسیه در ایران:

رزمایش نظامی مشترک

ایران، روسیه و چین درخلیج فارس


با استفاده از کپسول های خالی آسترازنکا

به 3 هزار نفر در تهران

آب مقطربجای واکسن تزریق کردند


اطلاعیه حزب کمونیست پاکستان:

ماموریت امریکائی طالبان

گسترش جنگ در منطقه است!


عنوان اول پیک نت اول شهریور

اقلیت یا اکثریت طالبان
کدامیک بردیگری‌غلبه‌می‌کند؟


تاریخ دوبار تکرار می شود، اولی تراژدی و دومی کمدی

دیروز "شاهنشاه آریامهر"

امروز" مقام معظم رهبری"!


عنوان اول پیک نت 31 مرداد

آنچه در فتوحات طالبان
نمی‌توان ازنظر دور داشت!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) روی تلگرام این روزنت نزدیک به 9 هزار خواننده داشت و بیشترین مخاطب را در مقایسه با دیگر مطالب این شماره داشت. همین مطلب روی فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 15 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران