رئیس جمهور چین خطاب به معترضان خیابانی

بجای خشونت  خیابانی

بیائید با هم گفتگو کنیم!

 

پیشرفت امکانات فنی ایران نتیجه نمی دهد

مردم بدلیل نگاه امنیتی حکومت

ازشبکه های داخلی گریزانند!

(پیک هفته ۱۰۹) ۸ آذر ماه ۱۴۰۱ - ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۸- ۷ آذر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۸- ۷ آذر

رویدادهای
منطقه و جهان


۸-۷ آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۸-۷ آذر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۸-۷ آذر

منتخب اخبار ورزشی


۸-۷ آذر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۸ آذر

خاتمی‌میخواست اما نشد

که ازسیاست کناره‌بگیرد!

احمد زیدآبادی، دارای اندیشه های ملی مذهبی است. در دوران دانشجوئی فعال سیاسی بود، اما بتدریج از فعالیت سیاسی خود کم کرد و بر فعالیت مطبوعاتی اش افزود. او و عباس عبدی هر دو با دیدگاه هائی متفاوت شدند یاداشت روز نویس مهم ترین روزنامه های داخل کشور. طبیعی است که در دوران اعتراضات نیز هر دو نظرات خود را بصورت مقاله منتشر کردند. عبدی سیاستمدارانه تر و نگران تر از زیدآبادی از آینده اعتراضات خیابانی و زید آبادی بی پروا تر برای حمایت از اعتراضات خیابانی. سرانجام، زیدآبادی به دادسرا احضار شد و او پیشدستی کرده، پیش از آن که دادگاهی شود اعلام کرد از سیاست کناره گیری می کند. یعنی دیگر مقاله سیاسی نمی نویسد، زیرا فعالیت دیگری نداشت و ندارد. ابراهیم رئیسی در ابتدای رئیس جمهوری‌اش با واسطه وارد گفتگو با زیدآبادی و دریافت نظرات او شد. بسیار تصور کردند این سر آغاز مشورت خواهی در دولت آینده است، اما خیلی زود این باد بهاری به باد خزانی تبدیل شد و آرزوها نقش بر آب.

حالا، با فرو خوابیدن موج اعتراضات خیابانی، زیدآبادی که اعلام انصراف از سیاست کرده بود، به دیدار محمد خاتمی رفته و نظراتش را با او در میان گذاشته است. او درباره این دیدار نوشت:

«دیروز وزش بادی تند، هوای تهران را پاک و دلپذیر کرده بود. به اتفاق فرزندم راهی دارآباد شدیم، البته نه برای گردش و تفرج در دامنه‌های شمال شرقی تهران، بلکه برای دیدار با سید محمد خاتمی.

آقای خاتمی از اعلام کناره گیری‌ام از سیاست دل‌نگران شده بود و می‌خواست دلیلش را بداند. دو ساعتی با هم در این باره گپ زدیم.

من برای آقای خاتمی به عنوان یک روحانی خوشفکر و فرهنگی و مداراجو همیشه احترامی عمیق قائل بوده‌ام، گرچه نیش قلمم علیه برخی جنبه‌های نگاه و عملکرد سیاسی او معمولاً تیز بوده است.

جالب اینکه آقای خاتمی هم گفت که چند ماه پیش در صدد انجام همان کاری بوده که من (حالا) انجام داده‌ام یعنی اعلام کناره‌گیری از سیاستِ روزمره و دل‌مشغولی به کارهای نظری و فکری و فرهنگی، اما تحولات ماه‌های اخیر وی را از این کار بازداشته است.

به او گفتم به خلاف ظاهر اوضاع، یکی از احتمالات آینده، اقبالِ دوبارۀ جامعه به اوست. خندید و گفت؛ دیگه از من گذشته است! گفتم؛ گردش روزگار اما غریب است….»


گزارش دیدار و مذاکره

رهبران‌اصلاح‌طلبان با شمخانی واژه‌ای

در این روزها، اخبار ضد ونقیضی درباره دیدار و مذاکره رهبران اصلاح طلبان با دبیر شورای عالی امنیت ملی "شمخانی" و رئیس قوه قضائیه "اژه ای" منتشر شده بود که اغلب از سوی برخی مطبوعات و حتی مقامات بصورت غیر مستقیم تکذیب شد. حالا دکتر شکوری راد، از رهبران جبهه مشارکت که پس از اعلام انحلال حکومتی این جبهه بنیانگذار حزب اتحاد ملی شد و سکان رهبری آن را به آذر منصوری سپرد، گزارشی درباره این دیدارها ارائه شده که فیلم آن را می بنید و می شنوید! پیش و یا پس از این دیدار که ظاهرا بهزاد نبوی نیز در آنها حضور داشته، دیداری با محمد خاتمی نیز انجام شده و عکسی نیز انتشار یافته که گفته می شود مربوط به همین دیدار است.


جنگ زمینی در اوکراین

گرفتار سرما و گل و لای شده!

 

جنگ در اوکراین با تشدید سرما و ریزش برف و گاه باران عملا از پیشروی زمینی به حملات هوائی و موشکی تبدیل شده است. منابع روسیه گزارش  داده اند که تانکها نمی توانند بسرعت جابجا شوند و اغلب در گل و لای گیر می کنند. همین دشواری در عملیات زمینی گریبان ارتش اوکراین را هم گرفته است و به همین دلیل آن طرف که موشک و پهپاد بیشتری دراختیار دارد و شلیک می کند، در جنگ برتری دارد و طبیعی است که این برتری متعلق به روسیه است، اما نیروی زمینی و موتوری نمی تواند پس از تخریب های هوائی و موشکی وارد مناطق شود. این آن دلیل اصلی است که منابع روسیه درباره کمتر شدن اخبار جنگ اوکراین اعلام می کنند. این فیلم مربوط به گیر کردن نیروهای ناتو و ارتش اوکراین در گل و لای است.


با قانون جدید رتبه بندی

حداقل دریافتی معلمان

۱۶میلیون تومان خواهد شد


در چارچوب سیاست نگاه به شرق

مجلس لایحه پیوستن

به شانگهای را تصویب کرد!


عنوان اول پیک نت ۸ آذر

یک جمله اردشیر زاهدی را

رویانگشترهای‌عقیق بنویسید!


اعتصابات در انگلستان علیه گرانی

و برای افزایش دستمزدها


تظاهرات در اتریش و بلغارستان

علیه جنگ و برای دوستی با روسیه

 

در وین پایتخت اتریش نیز عده ای از مردم علیرغم سرمای شدید، در اعتراض به سیاست دولت این کشور به خیابان آمدند تا ناراضی از سیاست اتحادیه اروپا در قبال روسیه را نشان بدهند. آنها در شعارها و دست نوشته های خود خواهان بی طرفی نظامی اتریش در جنگ اوکراین شده و خواهان صلح و دوستی با روسیه شدند. در بلغارستان نیز تظاهراتی با همین مضمون برگزار شد.


تظاهرات ضد آمریکایی

 در شهر لایپزیگ در شرق آلمان


در ارتباط با اعتراضات

معاون سیاسی سپاه هم

امروزمیداند زخم‌ها داخلی است!


عنوان اول پیک نت ۵ آذر

زمزمه تاسیس حزب جدید

با استراتژی گردش‌به‌شرق


شادی ملی در ایران

پس از پیروز تیم ملی فوتبال ایران

در دومین مسابقه، در برابر "ولز"

پیروزی ۲ بر صفر تیم ملی فوتبال ایران در دومین مسابقه خود در چارچوب جام جهانی در مقابل تیم "ولز"، در داخل کشور تبدیل به یک شادی ملی شد. این شادی پاسخ صریحی بود به آن نمایش ضد ملی که در بازی ایران و انگلیس به صحنه بردند و امروز دیگر کمتر کسی است که نداند بازیگران آن  نمایش چه کسان و چه سازمانی بود و ترتیب دهندگان و تامین کنندگان پول بلیت و هتل و ... چه کشورهائی!


چرا امثال زیدآبادی ها

 به آخر خط می رسند؟


سرمقاله ۸۵۸

زیر نام"انقلاب"و"سرنگونی"

ایران را به‌سوی ویرانی می‌برند!


مانند همه حکومت ها در همه کشورها

فرصت برای تغییر و اصلاح

در ج. اسلامی ابدی نیست!



حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته روی تلگرام این روزنت بالای ۶ هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب بود. روی فیسبوک پیک نت خبر و فیلم تظاهرات در شهر لایپزیک آلمان علیه سیاست روسیه ستیزی بیشترین خواننده را داشت و روی ۱۱ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت