سرمقاله ۸۳۹

چین ستیزی و روسیه هراسی

همزمان با گردش به شرق!

 

"دویچه بانک" و "کومرز بانک"

هشدار دو بانک بزرگ آلمان

درباره بحران‌مالی دراین کشور

(پیک هفته ۱۰۹)  ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۱ - ۶ ژوییه ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱۵-۱۴ تیر ماه

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۵-۱۴ تیر ماه

رویدادهای منطقه

 و جهان


۱۵-۱۴ تیر ماه

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۵-۱۴ تیر ماه

منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۵-۱۴ تیر ماه

منتخب اخبار ورزشی


۱۵-۱۴ تیر ماه

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۵ تیر

شرق ستیزان ایران

خواب ‌نوه‌رضاشاه را دیده‌اند!

امریکا تعرفه روی بخش مهمی از واردات چین را که در زمان ترامپ تصویب شده بود لغو کرد. این تصمیم با هدف مبارزه با کمبود کالا، جبران عدم تولید در داخل کشور و جلوگیری از افزایش قیمت ها گرفته شد. ناظران اقتصادی این تصمیم را در جهت خلاف "تولید داخلی" میدانند و اعتقاد دارند که بزودی چرخ تولید در امریکا خواهد خوابید و سونامی بحران اقتصادی سراسر امریکا را خواهد پیمود. بویژه که هنوز معلوم نیست چین از این پس چه پولی را برای صادرات خود تقاضا خواهد کرد. اگر دلار را پس زده و خواهان "یوان" شود، فاجعه اقتصادی در امریکا چند برابر خواهد شد. تصمیمی که روسیه برای فروش گاز و نفت خود گرفت و خواهان پرداخت "روبل" بجای دلار و یورو شد و عملا کمر اقتصاد اروپا را خم کرد. اروپا و امریکائی که می خواستند با تحریم ها کمر اقتصاد چین و روسیه با بشکنند، حالا خود زیر بار نتایج تحریم ها کمر خم کرده اند.

رسانه های امریکا خود می نویسند که "افزایش قیمت سوخت در حال نابودی اقتصاد آمریکاست. رشد تولید ناخالص داخلی متوقف شده است و قیمت کالا ها رو به افزایش است. با وجود سرمایه گذاری های هنگفت در انرژی های تجدیدپذیر، ۸۰ در صد انرژی اولیه در ایالات متحده از سوخت های فسیلی حاصل می شود. تنها منبع استفاده ای که کاهش یافته زغال سنگ (ارزان) است. قیمت های امروز برای نفت، گاز و زغال سنگ نشان می دهد که چنین سیاستی اشتباه بوده است."

لغو تعرفه واردات از چین برای مقابله همین نتایجی است که رسانه های امریکائی به آن اعتراف کرده اند. وحشت از گرانی ها. اما این اگر این وحشت را بتوانند کنترل کنند، وحشت دیگری مانند غول از بطری بیرون خواهد آمد. فلج تولید و بیکاری وسیع.

بسیاری با نا باوری با این ارزیابی روبرو شدند که جهان از بعد از جنگ اوکراین چهره دیگری خواهد گرفت و از حالت یک قطبی به رهبری امریکا در خواهد آمد. هنوز راه نسبتا درازی در پیش است تا همگان به این نتیجه برسند. بویژه در ایران که رسانه های جیره بگیر از اتاق بازرگانی و مافیاهای تجاری همچنان در خواب خرگوشی اند و در انتظار سازش با امریکا. سازشی آلوده به تسلیم. این رسانه ها هنوز در فضای دوران جنگ سرد بسر می برند و یا نمیدانند و یا میدانند اما نمی خواهند به روی خود بیآورند که مناسبات جهانی می رود تا زیر و رو شود. نشریاتی مانند "آگاهی نو" که سردبیری آن را "قوچانی" برعهده دارد، همچنان نازی های اوکراین و قهرمانی آنها در برابر روسیه را می ستایند! و پشت این ستایش و زیر جلد روسیه هراسی که مدام بدان دامن می زنند، مخالفت با گردش به شرق نهفته است. این گردش به شرق به معنای از این اردوگاه به آن اردوگاه منتقل شدن نیست، بلکه به این مفهوم است که جهان چهره دیگری به خود می گیرد که چین، روسیه و هند شاخص این چهره اند و حفظ استقلال ایران امروز در گرو درک این شرایط و دل کندن از وابستگی به امریکاست. رسانه های ایران و گردانندگان آنها که نمی توانند واقعیت را بپذیرند، در آینده از دور گردون بیرون خواهند افتاد. حامیان آنها در نهانخانه های اتاق بازرگانی نیز دستشان از چپاول کوتاه شده و دیگر قدرت جیره رسانی به آنها را نخواهند داشت. برای این عنوان اول روی جلد نشریه "آگاهی نو" را به سردبیری محمد قوچانی انتخاب کرده ایم که در آخرین شماره آن، از نهانخانه های رنگارنگ امنیتی جمهوری اسلامی عکسی از احسان طبری اندیشمند بزرگ ایران و از رهبران حزب توده ایران پس از در گذشت را در اختیارش گذاشته اند تا منتشر کند که کرده است. این آخرین عکس طبری است. امنیتی ها در غسالخانه و پیش از خاکسپاری کفن او را باز کرده و عکسی برای انتشار آن در چنین روزهائی گرفته بودند، با این هدف که بگویند: باید دندان حمایت از انقلاب ۵۷ را کشید، آن انقلاب و آرمان هایش را به خاک سپرد و با شعار "رضا شاه روحت شاد" به صف براندازان به کمک امریکا پیوست و لابد به پرچمداری نوه رضا شاه!


دو مصاحبه و اظهار نظر و یک انفجار و حریق

روسیه درحال تدارک گزینه های

نظامی در مرزهای سوئد و فنلاند


زمستان سخت در پیش است

آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا

30 در صد کسری تجارت پیدا کرده


با لغو تعرفه واردات از چین

یک میلیون شغل

 در امریکا از بین می رود!


اعتراض علیه گرانی بنزین در انگلستان

رانندگان بریتانیایی در اعتراض به قیمت بالای سوخت، بزرگراه ها را مسدود کردند. به گزارش دیلی میل،  این اعتراض 12 ساعته، موجب ترافیک سنگین شد. رانندگان خواستار کاهش قیمت بنزین و گازوئیل هستند.


گرجستان در آستانه

یک کودتای حکومتی!

«النا پانینا»- موسسه روسترات

ترجمه- کیوان خسروی


راه توده ۸۳۹ منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره839 (چهارشنبه 15 تیر 1401)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به قدرت های بازدارنده قرار گرفتن ایران در جبهه شرق و دلائل اقتصادی و مذهبی آن دارد. بخش یازدهم از گزارش مترجم استالین از کنفرانس تهران نیز در این شماره منتشر شده است. در این شماره همچنین مطالبی می خوانید با عناوین زیر:

در مذاکرات اتمی میتوان و باید دست بالا را داشت، راه توده یکباره خواب نما شد؟، اوکراین را می خواهند ببرند زیر سلطه ناتو، شیراز شهر گلسرخ، بریکس چه سازمانی است و چرا ایران عضو آن می شود؟، زلنسکی اوکراین را به باتلاق سقوط اقتصادی کشانده، ساختار فاسد دولت اوکراین، جنگ در اوکراین نقشه 30 ساله امریکا علیه روسیه، امریکا حاضر نیست درباره آزمایشگاههای بیولوژیک توضیح بدهد، دانشمندان روس مهاجر را به میهن فرا بخوانید، جوانان لیبی با پرچم سبز دوران قذافی مجلس را آتش زدند.


روسیه سر مار را در اوکراین کوبید

نازیسم  اگر فاشیسم شود

سراغ اروپا هم خواهد رفت!


جنگ اقتصاد روسیه با اروپا

قطع "برق" در آلمان

مهم تر از جنگ در اوکراین


عنوان اول پیک نت 14 تیر

آسمانخراش نارضائی مردم

خشت روی‌خشت بالارفته!


"چیز" را جای "سینه" گذاشتم

سوژه ای بنام ممیزی کتاب

به نقل از "لیلی گلستان"!


نسرین جوادی

او هم رفت "اوین" تا به بقیه

زندانیان جنبش اعتراضی بپیوندد


پیام رئیس جمهور لوگانسک خطاب به مردم

نبرد 8 ساله با ارتش اوکراین

سرانجام به پیروزی ما انجامید!


محاسبه های غلط امریکا

برمحورشکست‌روسیه دراوکراین

مقاله ای از "جفری دی ساکس"


با تصرف کامل لوکانسک

حاکمیت دولت کیف

بر شرق اوکراین تمام شد!


عنوان اول پیک نت ۱۳ تیر

مردم و حکومت
برسریک دو راهی تاریخی


«G7»  در برابر "بریکس"

به زانو در خواهد آمد!

النا پانینا” مدیر موسسه روسترات

ترجمه- کیوان خسروی


لاوروف:

غرب نمی خواهد قبول کند

که تسلط برجهان تمام شده!


عنوان اول ۱۲ تیر

نباید گفت:

"عسس بیا منو بگیر"

بایدآماده گرفتن"عسس"شد!


نماینده دائم چین در شورای امنیت سازمان ملل

هشدار چین به ناتو

برای دامن نزدن به جنگ!


پوتین:

غرب نمی خواهد واقعیت

جهان چند قطبی را بپذیرد


امریکا در هر گوشه جهان دخالت می کند

زمزمه کودتای امریکائی

علیه رئیس جمهور چپ کلمبیا!

 

حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته روی تلگرام این روزنت بیش از ۴۵۰۰ خواننده داشت و در مقایسه با دیگر مطالب مخاطبین بیشتری داشت. روی فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را خبر تفسیری پایان حاکمیت کیف بر شرق اوکراین داشت و همین مطلب روی ۱۳ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
. https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران