مشاور سابق وزارت دفاع امریکا:

روسیه تا ملحق شدن "اودسا"

به روسیه متوقف نخواهد شد

 

دو روزنامه اسرائیل

ارتش مردم اسرائیل را

به دروغ باوری عادت داده

(پیک هفته ۱۰۹) ۲ دی ماه ۱۴۰۲ - ۲۳ دسامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۲ دی

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲ دی

رویدادهای
منطقه و جهان


۲ دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲ دی

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲ دی

منتخب اخبار ورزشی


۲ دی

منتخب اخبار اقتصادی

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۲۹ آذر به روز شد


عنوان اول پیک نت ۲ دیماه

امروز "صلح مسلح"

ضامن بقای ایران است!

نشست شورای امنیت سازمان ملل برگزار شد و در آن اتهاماتی در ارتباط با نقش ایران در جنگ اوکراین و غزه متوجه ایران شد و بیانیه ای نیز به ابتکار انگلستان، آلمان و فرانسه در این زمینه به رای گذاشته شد که امریکا از آن حمایت کرد.

توسعه موشک های بالستیک، غنی سازی اورانیوم ۶۰ درصدی، ارسال پهپاد به روسیه و حمایت از مردم غزه بعنوان اتهام در این بیانیه گنجانده شد.

از سوی ایران، مقامات و از جمله سخنگوی پخمه و فاقد اختیارات و ابتکارات وزارت خارجه، بجای دفاع از این اقدامات ایران، در جهت نفی آنها و اعلام دوباره تعهد به برجام سخن گفتند و موضع گرفتند.

هیچکدام از آنها جرات نکردند با قدرت، سازمان ملل و طراحان آن بیانیه را خطاب قرار دهند و بجای پاسخگوئی، از موضع تهاجم وارد شده و سئوال کنند: شماها چرا سیل سلاح و مرگبارترین آنها را در اختیار نازی های اوکراین می گذارید؟ شماها چرا برای دفاع از اسرائیل برای بمباران غزه ناوگان بسیج کردید، شماها چرا مزدور برای جنگ اوکراین و اکنون جنگ غزه استخدام کرده و در کنار ارتش اسرائیل قرار داده اید. بی وقفه موشک و سلاح اتمی آزمایش می کنید و به هیچکس هم پاسخگو نیستید که این دندانهای اتمی را چرا به جهانیان نشان میدهید؟ چرا بجای تحمیل عقب نشینی به اسرائیل و خاتمه دادن به بمباران جنایتکارانه و نسل کشی در غزه، به بهانه دفاع از آبراه های بین المللی برای حمله به یمن لشگر دریائی فراهم کرده اید؟

وقتی نخست وزیر جنایتکار اسرائیل (که در جنگ غزه ماهیت خود را نشان داد)، در سخنرانی خود در  سازمان ملل از ضرورت حمله اتمی به ایران سخن گفت، چرا اعتراض نکردید و نپرسیدید که سلاح های اتمی اسرائیل در کجا پنهان است که از آن برای حمله به ایران میخواهید استفاده کنید؟

بجای این دفاع زبونانه که "غنی سازی ما اهداف صلح آمیز دارد"، اینگونه باید پاسخ بیانیه جمع اشراری که با هم یک بلوک متحد در سازمان ملل تشکیل داده اند را داد. باید از همین جبهه اشرار پرسید: مگر شما پاسخ میدهید که این حجم عظیم سلاح مرگبار را چرا به اوکراین می فرستید و در اختیار اسرائیل می گذارید، که ایران باید برای فروش پهپادها و موشک هایش به شماها پاسخ پس بدهد. مگر ترکیه که از قبل از جنگ اوکراین پهپاد به دولت نازیست اوکراین می داد، از آن کشور عضو ناتو سئوال کردید که چرا پهپاد به اوکراین می فروشد؟

به این نوع دفاع های تکراری و زبونانه باید خاتمه داد، همچنان که به آن مزخرفاتی که امام جمعه جن زده تهران "صدیقی" روز گذشته درباره ظهور امام زمان در یمن گفت باید خاتمه داد. امروز امام زمان "قدرت موشکی و اتمی" است. از این امام زمان چرا دفاع نمی کنید؟ چرا مردم را در خواب و در ناآگاهی از عمق رویدادها نگه میدارید؟

امروز، زمان تکرار حرف های گذشته درباره صلح آمیز بودن فعالیت های اتمی و موشکی نیست، چرا که امروز صلح در گرو قدرت نظامی و اتمی است. از این صلح باید دفاع کرد که غفلت از آن، معنائی جز نابودی ایران ندارد.

آن امام جمعه ای که دست امام زمان را می گیرد و از چاه جمکران بیرون می آورد و می برد به یمن، چرا دست امام زمان را نمی گیرد و نمی برد به شهرک لواسان و قصرهای آنجا را نشان ایشان نمیدهد؟ می ترسد که آقا امام زمان هم از لواسان خوشش آمده و آنجا زمین گیر شود و دیگر نخواهد به چاه جمکران باز گردد؟

بس کنید این عوامفریبی ها را که اگر در سالهای جنگ با عراق کاربرُدی داشت، اکنون قطعا ندارد. امروز مبارزه قاطع و ملموس با غارت مردم، کنترل سرمایه داری لجام گسیخته، دست برداشتن از تحجر مذهبی و ایستادن در کنار اکثریت مردم کاربرُد دارد. زیر و رو کردن دولت فشل و بی خاصیت و ناتوان و مجلس بی خاصیت تر از آن و بازگرداندن هویت واقعی به قوه قضائیه کار برُد دارد. مرخص کنید روحانیون رانت خوار و چسبیده به قدرت را تا مردم ایران فراتر و مستحکم تر از مردم یمن بی نیاز به امام زمان به میدان بیایند. دهان باز کنید و به مردم بگوئید که به چه دلیل اقتصادی و سیاسی و نظامی باید در کنار چین و روسیه بود، که اگر چنین نکنید، کار همچنان دست کسانی می ماند که همین روزها، دوباره با مویز ماجرای تبلیغاتی سه جزیره در کنفرانس مراکش سردیشان کرده و در رسانه ها بالای منبر رفته اند.

در همین شماره بخوانید تفسیر زیدآبادی درباره سه جزیره و پوشش وسیع آن از سوی دیگر رسانه های داخلی در همسوئی کامل با بی بی سی و ایران اینترنشنال را.

فیلم: تظاهرات روز گذشته مردم یمن علیه اسرائیل و بسیج نظامی امریکا در دریای سرخ و  باب المندب برای بمباران یمن. دفتر سیاسی انصارالله اعلام کرد که  دهها هزار یمنی داوطلب آموزش جنگی در اردوگاههای نظامی برای رفتن به غزه شده اند.


توصیه روسیه ستیزان ایرانی به حکومت

"یمن" را بدهید دم چَک امریکا

تا سه جزیره برایتان باقی بماند!


ایتالیا و هلند

حمایت های ابتکاری

مردم جهان از مردم غزه


۱۴ میلیون اوکرائینی مهاجر

و نیم میلیون سرباز کشته شده اند


یوان چین، ین ژاپن را پشت سر گذاشت

 

 سوئیف با اعلام اینکه "یوان" چین به چهارمین ارز پرمبادله جهان تبدیل شده، گزارش داد که یوان چین توانسته "ین" ژاپن را پشت سر بگذارد.  ارزش پرداخت‌های یوان ۳۴.۸۷ درصد افزایش یافته است.


رئیس جمهور افریقای جنوبی:

افریقائی ها در ارتش اسرائیل

تحت پیگیرد قانونی قرار میگیرد!


وزیر دفاع سابق انگلستان

اسرائیل خشم ونفرت را

علیه یهودیان بوجود آورده


عنوان اول پیک نت ۲۹ آذر

سخنرانی پوتین و شایگو در وزارت دفاع روسیه

سلاح های سه گانه اتمی
به‌حالت آماده‌باش حفظ ‌میشود


سرمقاله ۹۱۰

دلیل مبارزه با اسرائیل، دفاع از

"اخلاق" نیست،بلکه دفاع از"صلح" است

نگاهی به دیدگاه های آقایان زیدآبادی، بازرگان، عطابهرامی و یوسف عزیزی

مدیران سایت های "تحریریه" و "سیاره رنج"


نشست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل

دوران ترساندن ایران

از فعالیت اتمی گذشته است!



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

آرشیو رادیو پیک در یوتیوب

----------------

"رادیو پیک"

 

چهارشنبه ۲۹ آذر

-----------------

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

معرفی مطالب رادیو پیک 29 آذر روی تلگرام پیک نت چهارشنبه با بیش از 5 هزار خواننده پر مخاطب ترین مطلب بود. در فیسبوک پیک نت نیز همین معرفی برنامه رادیو پیک بیشترین خواننده را داشت که روی 10 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت