یورو نیوز به نقل توئیتر

زلنسکی در فلوریدا ویلا خریده

و قصد تابعیت امریکا را دارد

 

در دریای سرخ

شانه خالی کردن ۷ کشور

ازپیوستن به ناتوی دریائی‌امریکا

 

(پیک هفته ۱۰۹) ۳ دی ماه ۱۴۰۲ - ۲۴ دسامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۳-۲ دی

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۳-۲ دی

رویدادهای
منطقه و جهان


۳-۲ دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۳-۲ دی

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۳-۲ دی

منتخب اخبار ورزشی


۳-۲ دی

منتخب اخبار اقتصادی

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۲۹ آذر به روز شد


عنوان اول پیک نت ۳ دیماه

آن ایراد ریشه ای انتخابات

که رهبرج.اسلامی مطرح کرد

جمعی از مردم کرمان و خوزستان، روز گذشته به دیدار رهبر جمهوری اسلامی برده شدند.
در این دیدار، رهبر جمهوری اسلامی، در بخش خارجی عمدتا در باره اسرائیل و امریکا و جنایات غزه صحبت کرد و در باره مسائل داخلی عمدتا در باره انتخابات مجلس آینده. او در این بخش آشکارا از سیاست و روش حذف نامزدها به بهانه های گوناگون از سوی شورای نگهبان و وزارت کشور انتقاد کرد و گفت:
«رقابت یعنی میدان باز باشد برای رقابت جناح های سیاسی، جوان ها و افراد باتجربه و با سابقه. مجلس قوی آن مجلسی است که هم از جوانها داخل آن باشند و هم از مجرب‌ها.
میدان باید باز باشد برای رقابت جناح های سیاسی و نگاه های سیاسی و نظرات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی. این معنای رقابت است. رقابت یعنی همه بتوانند تبلیغات کنند، منتها تبلیغات درست. تبلیغات بایستی با رعایت اخلاق و دیانت باشد، تبلیغات غیر از تهمت زدن است، غیر از دروغ گفتن است، غیر از وعده‌ی خلاف دادن است، تبلیغات یعنی افراد نظرات خودشان را برای مردم بیان کنند.
بنده چهار خصوصیت را در اول امسال راجع به این انتخابات به ملت ایران عرض کردم.
اولاً مشارکت قوی، ثانیاً رقابت واقعی، ثالثاً سلامت به معنای حقیقی کلمه و رابعاً امنیت انتخابات.
دلسرد کردن مردم از انتخابات به ضرر کشور است. راه‌حل مشکلات کشور انتخابات است.»
ما فکر نمی کنیم با کلیات مسائلی که ایشان روز گذشته مطرح کرد کسی مخالف باشد. بنابراین، صحبت بر سر اجرای آن چیزی است که گفته می شود و نه حرف های خوب که اگر ضمانت اجرائی نداشته باشد اجرا نمی شود و در حد حرف های تبلیغاتی باقی می ماند.
حتی برخی مطبوعات داخلی روز گذشته، نوشتند که در دیدار اخیر شورای نگهبان با رهبر جمهوری اسلامی، وی از این شورا بدلیل رد صلاحیت برخی افراد انتقاد کرده و گفته است که احراز صلاحت برعهده رای دهندگان است. (اشاره به نقش وزارت کشور دراین زمینه)
آن نکته مهمی که ایشان اشاره به آن کرده اما آن را باز نکرده، اعلام برنامه های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی از سوی آنهائی است که می خواهند به مجلس بروند و خود را نامزد انتخابات کرده اند. این درست همان ضعف بزرگی است که در هیچ انتخاباتی اعم از ریاست جمهوری و یا مجلس کسی خود را پایبند بدان ندانسته و مراعات نکرده است و این ضعف بزرگ، ناشی از در میدان نبودن احزاب واقعی است و نه دسته بندی هائی که چند ماه پیش از هر انتخاباتی شکل می گیرد و پس از انتخابات آب می شود و به زمین فرو می رود و جنگ حیدری و نعمتی بر سر تقسیم سمت و پست و مقام بین حواریون آغاز می شود. سه محوری که رهبر جمهوری اسلامی آن را مطرح کرده، یعنی سیاست، اقتصاد و فرهنگ زمانی می تواند بصورت منسجم مراعات شود که بصورت برنامه ای حزبی اعلام شود و نه افراد بصورت پراکنده شعاری بدهند و چیزی بگویند و تعهدی هم بدان نداشته باشند و اساسا حزب و تشکیلاتی هم بدنبال نباشد که در برابر آن مسئولیت داشته باشند. این مسئله شامل حال نامزدهای ریاست جمهوری هم می شود. بحث بر سر حرف های کلی و این که "شیره شیرین" است نیست، بلکه بر سر اعلام برنامه منسجم درخلاصه ترین جملات و با زبانی ساده و عامه فهم است. آیا کسی سراغ دارد که حتی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و یا نامزد انتخابات مجلس تاکنون گفته باشد برای تجارت، تولید در کشور، بیمه ها، آموزش و پرورش، سیاست خارجی و نهادهای مدنی و سندیکاهای کارگری و یا اجرای اصول به حاشیه رانده شده قانون اساسی و یا شیوه مدیریت دانشگاهها و دهها مسئله ای که مردم درگیر آنها هستند چه طرح و برنامه ای دارد؟
رهبر جمهوری اسلامی دو ماه مانده به انتخابات، نکات بالا را بر زبان آورده و آن هم "بر زبان" و نه ابلاغ این دیدگاهها، حداقل از یکسال پیش به مجلس و شورای نگهبان و مجمع مصلحت.


دست زدن بی بی سی برای حسین شریعتمداری

کیهان هم به جمع مطبوعات

نقاره زن ضد روس پیوست


در مسیر تهرانپارس- آزادی

تراموای تهران بزودی راه می افتد

 

کار ریل گذاری اولین تراموای تهران در مسیر تهران پارس- میدان آزادی تمام شده و قرار است بزودی حرکت ترامواها برای نقل وانتقال مسافران آغاز شود. گویا وزارت کشور باید تائید آخر را اعلام کند و باصطلاح صوت آخر را بزند تا ترامواها به حرکت در بیآیند و از بار اتوبوس ها و متروی تهران تا حدودی کم کنند. پیش از تهران، در تبریز یک خط تراموا کشیده شده و گویا طراح و مجری هر دو تراموای تهران و تبریز شرکت های چینی اند.


حزب کمونیست روسیه

کاندید انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد

تلویزیون حزب کمونیست روسی- ترجمه نعمت بوستانی


مشاور سابق وزارت دفاع امریکا:

روسیه تا ملحق شدن "اودسا"

به روسیه متوقف نخواهد شد


دو روزنامه اسرائیل

ارتش مردم اسرائیل را

به دروغ باوری عادت داده


عنوان اول پیک نت ۲ دیماه

امروز "صلح مسلح"

ضامن بقای ایران است!


توصیه روسیه ستیزان ایرانی به حکومت

"یمن" را بدهید دم چَک امریکا

تا سه جزیره برایتان باقی بماند!


ایتالیا و هلند

حمایت های ابتکاری

مردم جهان از مردم غزه


۱۴ میلیون اوکرائینی مهاجر

و نیم میلیون سرباز کشته شده اند



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

آرشیو رادیو پیک در یوتیوب

----------------

"رادیو پیک"

 

چهارشنبه ۲۹ آذر

-----------------

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

نقد مناظره احمدزید آبادی و ابوالفضل بازرگان در دانشگاه امام صادق که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد روی تلگرام این روزنت بالای ۵ هزار خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت، بیشترین خواننده را عنوان اول روز گذشته داشت که روی ۱۱ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت