سرمقاله ۹۱۴

ایران چگونه می تواند

از خطر جنگ دور بماند!

 

هشدار الکساندر لوکاشنکو

جهان بر لب پرتگاه

یک ویرانی عظیم است

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷ ژانویه  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۲۶-۲۷ دی

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۶-۲۷ دی

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۶-۲۷ دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۶-۲۷ دی

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۶-۲۷ دی

منتخب اخبار ورزشی


۲۶-۲۷ دی

منتخب اخبار اقتصادی

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۲۷ دیماه به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۲۷ دیماه

نمایش‌قدرت موشکی‌ایران

شایسته تقدیر ملی است!

ایران، سرانجام بر تردیدهای خود فائق آمد و روزهای دوشنبه و سه شنبه، در یک اقدام مقتدرانه، شماری از پایگاه های اسرائیل و برخی گروه های تروریستی را در اربیل عراق، داخل پاکستان و در خاک سوریه با موشک منهدم کرد. این اقدام در نوع خود، پیامی بود برای اسرائیل و امریکا که برخی خواب و خیال ها را از سر بدر کنند!

هیچ نیرو، حزب و سازمان سیاسی ملی و میهن دوستی نه تنها با اقدام نظامی دوشنبه ایران مخالفت نمی کند، بلکه مشوق ادامه آن و منتقد تاخیر در تصمیم گیری در این زمینه باید باشد. همه آنها که تاکنون نسبت به خطر حمله به ایران و ورود ایران به یک جنگ منطقه ای هشدار داده و میدهند، عملا مشوق حمله به ایران و جنگ با ایران هستند، به این دلیل ساده که امروز و در شرایط کنونی جهان و منطقه، امنیت را قدرت نظامی تامین می کند. با جسارت باید گفت که توان اتمی هر کشوری، و از جمله ایران نیز بخش مهمی از امنیت است. کسی منکر دیپلماسی فعال و بازدارنده نیست، اما ساده لوحی است اگر تصور شود، امروز صرفا با دیپلماسی میتوان امنیت کشور را در جهانی که بسوی پوست اندازی می رود حفظ کرد. برخی اعتراض ها و مخالفت های خارجی را نباید اهمیت داد، همچنان که مخالفت ها در داخل کشور را باید کنترل کرد. این معترضان می توانند حکومت اقلیم کردستان عراق و یا دولت پاکستان و یا ترکیه و امریکا باشند، چرا که ایران پایگاهائی را با موشک زده که کانون های توطئه و تخریب و ترور و زمینه ساز حمله نظامی به ایران بوده اند. دولت خودگردان کردستان عراق و یا حتی دولت عراق هم اگر معترض باشند باید پاسخ بدهند که چرا پایگاه جاسوسی و نظامی علیه ایران در خاک آنها سالهاست فعال است؟ امریکا و ترکیه که در سوریه برای خود پایگاه برپا کرده اند و عملا ضامن حملات هوائی اسرائیل به پایگاههای ایران در سوریه اند نیز به همچنین. چنان که پاکستان وحتی ترکیه و جمهوری آذربایجان.

امروز زمان مماشات و پریدن با یک بال، یعنی بال دیپلماسی نیست، بلکه بال دوم که قدرت نظامی و حتی اتمی است هم باید با بال دیپلماتیک همآهنگ شود تا پرواز ممکن شود.

دشمن میداند و دوست هم بی اطلاع نیست که امروز ایران پشت جبهه پر توان مقاومت یمن و فلسطین علیه اسرائیل و امریکاست. بنابراین به چه دلیل نباید مردم این واقعیت را بدانند؟ چرا صدا و سیما باید لال باشد؟ چرا مطبوعات و رسانه های داخلی باید بی خبر باشند و یا اگر خبر دارند، دو دوزه بازی کرده و با مطالبی علیه اتحاد و رابطه با چین و روسیه، چرخ پنجم جنگ روانی علیه امنیتی باشند که با قدرت نظامی و اتمی ممکن و عملی است؟

عکسها: ستاد عملیات نظامی و جاسوسی اسرائیل در اربیل کردستان  عراق، پیش و پس از حمله موشکی ایران به آن.


مطبوعات و رسانه های ایران

با گفتن "حوثی" های یمن

ملت یمن را تحقیر می کنند


دولت حامی اوکراین در لهستان

زیر فشار اعتراض های مردمی

سویتسکایا راسیا- ترجمه نعمت بوستانی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۲۷ دیماه به روز شد

 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه ۲۷ دیماه) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:
- داماد و پدر زن برای رهبر شدن با هم رقابت دارند
- ملوُدی ترانه مستی
- ترس امریکا و متحدانش از جنگ دریائی بیشتر از یمنی هاست
- آیا اسرائیل می تواند به سیاست پیش از ۷ اکتبر بازگردد؟
- یزد شهر بادگیرها و قنادی حاج خلیفه
- دمکراسی آلوده به فاشیسم در اسرائیل
- جنجال تبلیغاتی حمله امریکا و انگلیس به یمن
-"تایوان" تبدیل به اوکراین دوم خواهد شد؟
- شاهان مستبد، پس از مرگ به امام حسین پناه می برند!
- چند خبر کوتاه و تفسیرآنها
- "مارلون براندو" بازیگر بزرگ سینمای جهان
-۵۷ سال پس از فروغ فرخزاد

- الاغ آقاجون- خاطرات حسین سازور

- دختران "نی" نوازان در جمهوری اسلامی


راه توده ۹۱۴ منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره ۹۱۴ (۲۷ دیماه ۱۴۰۲)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص دارد به قدرت بازدارندگی نظامی ایران و مخالفان آن زیر پوشش مخالفت از جنگ. گزارش ویژه این شماره نیز بررسی نخست وزیر شدن دولت علی امینی علیرغم نارضائی شاه است. در همین شماره مطالب دیگری را با عناوین زیر می خوانید:

جهان در حال گذار، نیازمند سیاستی متناسب با آن است، شاه سقوط کرد زیرا مردم دیگر به هیچ حرف و عمل او  اعتماد نداشتند، امریکا روی متلاشی شدن ایران حساب کرده، با کدام نیروها می توان دست به تحول زد، استالین ستیزی ضرباتی  تاریخی به روسیه و جنبش کمونیستی جهان زد، چپ نوین وارد عرصه سیاسی آلمان شد، تایوان به سوی سازش یا تنش با چین؟، همآوردی تنگاتنگ چین با امریکا در فنآوری دیجیتال، صهیونیسم یهودی و صهیونیسم مسیحی، مقاومت سرخ یمن در دریای سرخ و شاه خرفت و مستبد حرف هیچ مصلحی را گوش نکرد!


در دادگاه لاهه

سکوت ج. اسلامی در برابر

رسیدگی به نسل کشی اسرائیل


رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و روسیه

انعقاد قرارداد جدید

میان روسیه و ایران


عنوان اول پیک نت ۲۶ دیماه

تفسیر یک سئوال اتمی

درسیمای جمهوریاسلامی


بیانیه وزارت خارجه روسیه

مذاکره بر سر امنیت منطقه

میان وزرای دفاع ایران و روسیه


روزنامه "هآآرتس": توقعات حماس زیاد است

مذاکرات پنهان و غیرمستقیم

اسرائیل و حماس برای آتش بس



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

خبر تفسیری "سکوت جمهوری اسلامی در برابر دادگاه لاهه برای محکوم کردن اسرائیل به نسل کشی در غزه" بالای 5 هزار خواننده در تلگرام این روزنت داشت. در صفحه فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را خبر گفتگو و مذاکره وزرای دفاع ایران و روسیه داشت.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت